BZP: Świadczenie usług w zakresie prania bielizny i odzieży szpitalnej
04.12.2025
2025/BZP 00575589/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie prania bielizny i odzieży szpitalnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.3.) Oddział zamawiającego: SP ZOZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910858394
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 3 Maja 2
1.5.2.) Miejscowość: Rypin
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 542308723
1.5.8.) Numer faksu: 542308729
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ewa.kwiatkowska@spzozrypin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozrypin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie prania bielizny i odzieży szpitalnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-233aaa47-2a88-47ef-9b92-4ddf3269f355
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00575589
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00155406/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa prania bielizny i odzieży szpitalnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12298973.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1229897
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl tj.
1) Stały dostęp do sieci internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s
2) Komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB RAM, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MSWindows 7, mac Os x 10,4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) Zainstalowana dowolna przegladarka internetowa w przypadku Internet Exploer minimalnie wersja 10.0
4) Włączona obsługa JavaSript
5) Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików pdf
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas ( godziny: minuty: sekundy) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1229897
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Tak
3.9.) Sposób dostępu do narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1229897
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Rypinie przy ul. 3 Maja 2
1) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych osobowych z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych : e-mail; iod@spzozrypin.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia pn. Świadczenie usług w zakresie prania bielizny i odzieży szpitalnej, oznaczonego numerem ZP/TP –17 /2025 oraz zawarcia umowy na to zadanie a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy pzp;
3) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia realizacji zamówienia publicznego, a jeżeli czas realizacji zamówienia przekracza 4 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
4) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
6) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP -17/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi prania bielizny i odzieży szpitalnej , szacunkowa ilość prania asortymentu który jest własnością Zamawiającego to; 47 000 kg oraz 19 000 kg mopów przez okres trwania umowy czyli 12 miesięcy .
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98315000-4 - Usługi prasowania
98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: spełnia/nie spełnia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi posiadać certyfikat w branży pralniczej PN – EN 14065, który ma za zadanie eliminację zagrożenia mikrobiologicznego poprzez zapewnienie regularnego nadzoru punktów krytycznych, wyznaczonych przez pralnię .Wykonawca musi posiadać aktualny Certyfikat „ GWARANT CZYSTOŚCI I HIGIENY” w zakresie świadczenia usług pralniczych, który gwarantuje jakość i bezpieczeństwo usług na wysokim poziomie. Certyfikat jest standardem zawierającym aktualny katalog wymagań między innymi gwarancja zapobiegania skażeniom biologicznym
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, 1) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r o ochronie konkurencji i konsumentów tj. ( Dz.U. z 2023 r poz. 1689 z póź. zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę – według wzoru – załącznik Nr 4 do SWZ
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) aktualna, pozytywna opinia właściwego Państwowego Inspektoratu Sanitarnego, dopuszczającą obiekt lub pomieszczenie, (dotyczy to również środka transportu) w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia do świadczenia usług pralniczych dla jednostek służby zdrowia i potwierdzającą, że pralnia posiada pełną barierę higieniczną oraz funkcjonującą komorę dezynfekcyjną z rejestratorem i drukarką parametrów do dezynfekcji materacy i poduszek
b) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz środków piorących i dezynfekujących z podaniem producenta ( z podaniem składu chemicznego, obszaru zastosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych pozytywne opinii o tych środkach PZH lub innej równoważnej jednostki oraz w przypadku środków piorących do bielizny niemowlęcej – pozytywnej opinii Instytutu Matki i Dziecka lub innej równoważnej jednostki oraz opis procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji
c) Certyfikat na zgodność z normą PN – EN 14065 wyposażoną w barierę higieniczną, przystosowaną do prania bielizny szpitalnej
d) Wykonawca musi posiadać aktualny Certyfikat „ GWARANT CZYSTOŚCI I HIGIENY” w zakresie świadczenia usług pralniczych
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy, oświadczenie o RODO, oświadczenie -tj. załącznik nr 1 BSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego .2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w części VII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców . Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu w zakresie wskazanym w części VI ust. 1 i ust. 2,
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców sa oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w części VII ust. 4 składa odpowiednio Wykonawca/wykonawcy, którzy wykazują spełnianie warunków zakresie i na zasadach opisanych w części V ust. 2 SWZ
5. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w części VII ust. 5 SWZ składa każdy z nich .
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy – według wzoru – załącznik nr 6 do SWZ