BZP: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz usług kurierskich w obrocie krajowym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy.
04.12.2025
2025/BZP 00576517/01
Miasto Zduńska Wola
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz usług kurierskich w obrocie krajowym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12
1.4.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.4.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.4.7.) Numer telefonu: +48 438250229
1.4.8.) Numer faksu: +48 438250202
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: t.witaszczyk@zdunskawola.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00576517
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-04
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00559006
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
1. Część I: "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy" w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek pocztowych, druków bezadresowych, przekazów pocztowych, zwrotu „przesyłek niedoręczonych” oraz przechowywania i wydawania przesyłek, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 366 ze zm.)
2. Zakres dla obu części zamówienia został określony w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy.
3. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach określonych we wzorze umowy dotyczącej zamówienia podstawowego (załącznik nr 2A do SWZ).
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
VIII. waloryzacja dokonywana będzie na pisemny uzasadniony wniosek, który powinien zawierać:
- wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
- zrealizowany i rozliczony zakres zamówienia – potwierdzony przez Zamawiającego,
- zakres zamówienia pozostały do realizacji – potwierdzony przez Zamawiającego,
- dowody na to, że wzrost cen materiałów lub kosztów miał wpływ na koszt realizacji zamówienia (w tym wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i dokładne wskazanie materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, które miały bezpośredni wpływ na zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował zmian cen materiałów lub kosztów, które nie są konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy. Zamawiający ma prawo żądać przedłożenia dodatkowych informacji lub dokumentów potwierdzających powyższe okoliczności. Wniosek może dotyczyć wyłącznie usług jeszcze nie wykonanych,
IX. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z niniejszą literą w terminie 14 dni od daty zawarcia z Zamawiającym aneksu, o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł on umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom kosztów dotyczących zobowiązania Podwykonawcy, jeżeli spełnione są warunki określone w art. 439 ust. 5 ustawy PZP,
X. Wykonawca w sytuacji, o której mowa w ppkt IX, zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego w terminie 5 dni o dokonanej zmianie wynagrodzenia Podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany.
3) zmiany nieistotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 PZP, w szczególności, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania o udzielenie zamówienia oraz nie mające wpływu na realizację przedmiotu zamówienia.
2. W celu dokonania zmiany zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę, zobowiązana jest ona złożyć pisemny wniosek z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Wniosek powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Strona dowiedziała się lub powinna dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach będących podstawą do zmiany umowy.
3. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2, Strona zobowiązana jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy i przekazania go drugiej Stronie wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają pisemnej zgody pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach i unormowaniach ustawy PZP.
5. Przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany:
1) danych teleadresowych;
2) danych rejestrowych;
3) danych osób uprawnionych do kontaktów w sprawie realizacji umowy z każdej ze Stron.
Po zmianie:
1. Część I: "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy" w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek pocztowych, druków bezadresowych, przekazów pocztowych, zwrotu „przesyłek niedoręczonych” oraz przechowywania i wydawania przesyłek, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 366 ze zm.)
2. Zakres dla obu części zamówienia został określony w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy.
3. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach określonych we wzorze umowy dotyczącej zamówienia podstawowego (załącznik nr 2A do SWZ).
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
VIII. waloryzacja dokonywana będzie na pisemny uzasadniony wniosek, który powinien zawierać:
- wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
- zrealizowany i rozliczony zakres zamówienia – potwierdzony przez Zamawiającego,
- zakres zamówienia pozostały do realizacji – potwierdzony przez Zamawiającego,
- dowody na to, że wzrost cen materiałów lub kosztów miał wpływ na koszt realizacji zamówienia (w tym wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i dokładne wskazanie materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, które miały bezpośredni wpływ na zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował zmian cen materiałów lub kosztów, które nie są konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy. Zamawiający ma prawo żądać przedłożenia dodatkowych informacji lub dokumentów potwierdzających powyższe okoliczności. Wniosek może dotyczyć wyłącznie usług jeszcze nie wykonanych,
IX. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z niniejszą literą w terminie 14 dni od daty zawarcia z Zamawiającym aneksu, o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł on umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom kosztów dotyczących zobowiązania Podwykonawcy, jeżeli spełnione są warunki określone w art. 439 ust. 5 ustawy PZP,
X. Wykonawca w sytuacji, o której mowa w ppkt IX, zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego w terminie 5 dni o dokonanej zmianie wynagrodzenia Podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany.
3) zmiany nieistotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 PZP, w szczególności, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania o udzielenie zamówienia oraz nie mające wpływu na realizację przedmiotu zamówienia.
2. W celu dokonania zmiany zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę, zobowiązana jest ona złożyć pisemny wniosek z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Wniosek powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Strona dowiedziała się lub powinna dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach będących podstawą do zmiany umowy.
3. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2, Strona zobowiązana jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy i przekazania go drugiej Stronie wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają pisemnej zgody pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach i unormowaniach ustawy PZP.
5. Przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany:
1) danych teleadresowych;
2) danych rejestrowych;
3) danych osób uprawnionych do kontaktów w sprawie realizacji umowy z każdej ze Stron.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2) Przed zmianą:
1. Część II: "Świadczenie usług kurierskich w zakresie przesyłek standardowych w obrocie krajowym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy" w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu „przesyłek niedoręczonych” w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640).
2. Zakres dla obu części zamówienia został określony w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy.
3. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach określonych we wzorze umowy dotyczącej zamówienia podstawowego (załącznik nr 2B do SWZ).
Po zmianie:
1. Część II: "Świadczenie usług kurierskich w zakresie przesyłek standardowych w obrocie krajowym dla Urzędu Miasta Zduńska Wola na okres 12 miesięcy" w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu „przesyłek niedoręczonych” w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640).
2. Zakres dla obu części zamówienia został określony w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy.
3. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach określonych we wzorze umowy dotyczącej zamówienia podstawowego (załącznik nr 2B do SWZ).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-05 11:00
Po zmianie:
2025-12-11 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-05 11:00
Po zmianie:
2025-12-11 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-03
Po zmianie:
2026-01-09