BZP: Konserwacja i naprawa instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych w budynkach i lokalach Urzędu Miasta Krakowa i Rad Dzielnic Miasta Krakowa (...)
04.12.2025
2025/BZP 00577394/01
Gmina Miejska Kraków - Urząd Miasta Krakowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Konserwacja i naprawa instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych w budynkach i lokalach Urzędu Miasta Krakowa i Rad Dzielnic Miasta Krakowa (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków - Urząd Miasta Krakowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wszystkich Świętych 3-4
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-004
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@um.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Konserwacja i naprawa instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych w budynkach i lokalach Urzędu Miasta Krakowa i Rad Dzielnic Miasta Krakowa (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c8c963a-c8d9-4da4-a8c9-1e990aa2e021
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00577394
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00106031/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.30 Konserwacja i naprawa instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych w budynkach Urzędu Miasta Krakowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c8c963a-c8d9-4da4-a8c9-1e990aa2e0213.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c8c963a-c8d9-4da4-a8c9-1e990aa2e021
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy, „w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, (…), oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”.
1.1. Forma elektroniczna oznacza opatrzenie dokumentu (pliku) elektronicznego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
1.2. Rygor nieważności opisany w pkt 8.1. SWZ dotyczy zatem przypadków niedochowania formy złożenia następujących dokumentów:
1.2.1. Formularza Ofertowego, o którym mowa w pkt 6.1.1. SWZ i dołączanego do niego innego dokumentu, składającego się na sensu stricto treść oferty Wykonawcy, tj. Załącznika do Formularza Ofertowego (załącznika nr 1 do wzoru umowy), o którym mowa w pkt 6.1.2. SWZ.
1.2.2. Oświadczeń z art. 125 ust. 1 ustawy, tj. oświadczeń o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, o których mowa w pkt 6.1.5. SWZ, składanych samodzielnie przez Wykonawców, zgodnie z pkt 6.1.5. lit. a SWZ.
1.2.3. Oświadczeń z art. 125 ust. 1 ustawy składanych – na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy – przez podmioty, o których mowa w pkt 6.1.5. lit. b SWZ, tj. podmioty, które nie są Wykonawcami, ale udostępniają Wykonawcy swoje zasoby w celu wykazania spełniania określonego warunku/ów udziału w postępowaniu.
1.2.4. Pełnomocnictw, o których mowa w pkt 6.1.3. lit. b SWZ. Zamawiający podziela stanowisko dot. formy pełnomocnictwa wyrażone w wyroku SO w Warszawie Sygn. akt. XXIII Zs 58/24 z 13.06.2024 r.
2. Pozostałe dokumenty i oświadczenia, inne niż wymienione w pkt 8.1. SWZ, w tym w szczególności:
2.1. podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 6.2. SWZ, w tym oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.1.7. SWZ (tzw. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy),
2.2. dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, o których mowa w pkt 6.1.3. SWZ – inne niż pełnomocnictwa, odpisy lub informacje z KRS, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru – a zatem dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio:
2.2.1. Wykonawcy,
2.2.2. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
2.2.3. podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy,
2.2.4. podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach – jeżeli dotyczy,
2.3. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 6.1.4. SWZ,
2.4. przedmiotowe środki dowodowe – o ile są wymagane w postępowaniu,
2.5. inne niż ww. informacje, oświadczenia lub dokumenty, o ile przepisy szczególne nie dopuszczają dodatkowych form lub sposobów ich "sporządzania i przekazywania" - przekazywane są w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a zatem z zachowaniem tej samej formy i postaci co dokumenty wymienione w pkt 8.1. SWZ, z tą różnicą, iż w przypadku niedochowania formy i/lub postaci przekazania brak jest sankcji nieważności.
3. Pozostała treść znajduje się w pkt 8 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o RODO, należy przez to rozumieć:
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (por. art. 13 ust. 4). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę/ przez osobno każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zawarcie umowy wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SWZ.
3. Zamawiający informuje o przetwarzaniu danych osobowych, w związku z realizacją niniejszego zamówienia. Szczegółowa klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
4. Ponadto, zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy, Zamawiający zastrzega, że będzie udostępniał dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowa klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR-10.271.96.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 900940,73
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na konserwacji i naprawie instalacji klimatyzacyjnej, wentylacyjnej, instalacji wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych ściennych i kanałowych, nagrzewnic wraz z czyszczeniem i dezynfekcją, znajdujących się w budynkach i lokalach Urzędu Miasta Krakowa i Rad Dzielnic Miasta Krakowa.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy wraz z załącznikami stanowiący załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo opisany w pkt 19. SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji na zgłoszona awarię, o której mowa w § 2 ust. 9 umowy
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy – zgodnie z art. 57 pkt 2 ustawy – spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:— posiadania wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj.:
1.1. posiadają aktualny certyfikat wydawany (przez odpowiednią jednostkę certyfikującą) dla przedsiębiorców prowadzących działalność i wykonujący czynności dla osób trzecich, polegających na instalowaniu, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła, jak również urządzeń będących stacjonarnymi systemami ochrony przeciwpożarowej zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2065), zwanej dalej ustawą o „F-gazach”.
— posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
1.2. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie) należycie wykonali (rozpoczęli i zakończyli) lub wykonują (rozpoczęli i aktualnie realizują) co najmniej dwie usługi (każda zrealizowana na podstawie jednej umowy) polegające na konserwacji i serwisie instalacji oraz urządzeń klimatyzacyjnych i wentylacyjnych, których wartość wynosiła co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
Uwaga! W przypadku usługi realizowanej nadal przez Wykonawcę (w ramach jednej umowy), wymaganie dotyczące wartości usługi (co najmniej 200 000,00 zł brutto) – winna spełniać dotychczas zrealizowana część usługi.
1.3. dysponują zespołem osób zdolnych do wykonania zamówienia:
1.3.1. minimum jedna (1) osoba posiadająca świadectwo kwalifikacji typu „D” do obsługi, konserwacji, remontów, montażu i prac kontrolno-pomiarowych dla:
— urządzeń wentylacji, klimatyzacji i chłodniczych o mocy powyżej 50 kW;
— pomp, ssaw, wentylatorów i dmuchaw o mocy powyżej 50 kW;
— aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji jak wyżej,
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 roku w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. 2022 poz. 1392);
1.3.2. minimum trzy (3) osoby posiadające świadectwo kwalifikacji typu „E” do obsługi, konserwacji, remontów, montażu i prac kontrolno-pomiarowych dla:
— urządzeń wentylacji, klimatyzacji i chłodniczych o mocy powyżej 50 kW;
— pomp, ssaw, wentylatorów i dmuchaw o mocy powyżej 50 kW;
— aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji jak wyżej,
zgodnie z ww. Rozporządzeniem;
1.3.3. minimum jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia – świadectwo kwalifikacji typu „D” do obsługi, konserwacji, remontów, montażu i prac kontrolno-pomiarowych dla:
— urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV;
— zespołów prądotwórczych o mocy powyżej 50 kW;
— aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji jak wyżej,
zgodnie z ww. Rozporządzeniem;
1.3.4. minimum jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia – świadectwo kwalifikacji typu „E” do obsługi, konserwacji, remontów, montażu i prac kontrolno-pomiarowych dla:
— urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV;
— zespołów prądotwórczych o mocy powyżej 50 kW;
— aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji jak wyżej,
zgodnie z ww. Rozporządzeniem;
1.3.5. minimum jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia - świadectwo kwalifikacji upoważniające do obsługi technicznej, demontażu oraz naprawy urządzeń i instalacji zawierających substancje kontrolowane, a także odzysku substancji kontrolowanych, ich recyklingu, regeneracji, przekazywania do ponownego użytkowania oraz obrocie tymi substancjami zgodnie z ustawą o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 2158 z późn. zm.).
Uwaga! Zamawiający dopuszcza by osoby skierowane do realizacji zamówienia łączyły w sobie kwalifikacje wymagane w powyższych punktach 1.3.1. – 1.3.5., przy zapewnieniu zespołu zdolnego do wykonania zamówienia o skali opisanej w niniejszej SWZ. Jednocześnie Zamawiający nie dopuszcza kierowania do realizacji osób, które nie posiadają co najmniej jednej z kompetencji opisanych w pkt 1.3. niniejszego ogłoszenia.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514). Ponadto Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który <
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o których mowa w pkt 6.1.5.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w pkt 5.2. SWZ odpowiednio:
a) samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) podmiotu/-ów, na którego/-ych zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy.
według wzorów zaproponowanych odpowiednio w formularzach A, B załącznika nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu aktualnego certyfikatu wydawanego dla przedsiębiorców prowadzących działalność i wykonujący czynności dla osób trzecich, polegających na instalowaniu, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła, jak również urządzeń będących stacjonarnymi systemami ochrony przeciwpożarowej zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane, o którym mowa w art. 29 ustawy o „F-gazach” (wydawany przez odpowiednią jednostkę certyfikującą) sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ, na potwierdzenie spełniania warunku posiadania doświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1. SWZ.
2. Wykaz dostaw wykonanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wraz z podaniem ich przedmiotu, dat dostawy, wartości i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzony wg wzoru wskazanego poniżej, wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ – na potwierdzenie spełniania warunku posiadania doświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.2. SWZ.
3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ – na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w pkt 5.1.3. SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł i utrzymać je nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.2. Szczegóły dot. wadium zostały wskazane w pkt 13 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy.2. Szczegóły dot. zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały wskazane w pkt 14 SWZ i wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zostały określone we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-12 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: PLATFORMA E-ZAMÓWIENIA
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-12 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Pełna nazwa postępowania to: Konserwacja i naprawa instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych w budynkach i lokalach Urzędu Miasta Krakowa i Rad Dzielnic Miasta Krakowa w latach 2026-20282. Uzupełnienie do pkt 3.6.) :
W przypadku, gdy odpisy lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, a także inne podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, lub inne dokumenty opisane w § 6 ust. 1 rozporządzenia przywołanego w pkt 8.4. SWZ poniżej, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, jako dokument elektroniczny - przekazuje się ten dokument. W przypadku natomiast, gdy ww. kategorie dokumentów zostały wystawione jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
3. Uzupełnienie do pkt 4.2.10 ogłoszenia - prawidłowy zapis brzmi:
"Przedmiot zamówienia realizowany będzie przez okres nie dłuższy niż 35 miesięcy od dnia zawarcia umowy i nie dłużej niż do 30 listopada 2028 r."
4. Uzupełnienie do pkt 4.3.5.):
Pełna nazwa kryterium cena: cena brutto za usługi konserwacyjne w latach 2026-2028
Pełna nazwa kryterium koszt: cena brutto jednej roboczogodziny w tytułu napraw
5. Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) osób, które będą wykonywały usługi polegające na konserwacji i naprawie instalacji klimatyzacyjnej i wentylacyjnej, instalacji wody lodowej oraz urządzeń klimatyzacyjnych”. Wykonywanie tych czynności polega na świadczeniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2025, poz. 277).
Uwaga! Powyższy wymóg nie dotyczy składających ofertę osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz wspólników spółek osobowych, którzy zobowiążą się do osobistego świadczenia opisanych w zdaniu pierwszym czynności.