BZP: Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Miasta i Gminy Bierutów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych
07.12.2025
2025/BZP 00581220/01
CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W BIERUTOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Miasta i Gminy Bierutów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W BIERUTOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365866610
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Bierutów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-420
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 725510377
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@bierutow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cuwbierutow.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Miasta i Gminy Bierutów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b764702c-63d4-4ce5-b316-3e90ed8265d8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00581220
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00390340/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia dzieci do szkół na terenie Miasta i Gminy Bierutów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b764702c-63d4-4ce5-b316-3e90ed8265d83.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b764702c-63d4-4ce5-b316-3e90ed8265d8
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie Platformy e-Zamówienia dostępnym pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz w SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b764702c-63d4-4ce5-b316-3e90ed8265d8
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO została zawarta w SWZ w rozdziale "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych".
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania przepisów RODO wynikają z art. 19 ustawy Pzp oraz zostały opisane w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/03/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w zakresie dowożenia uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Bierutów w okresie od 07.01.2026 r. do 31.12.2026 r. na podstawie zakupionych biletów miesięcznych, z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów. Usługa obejmuje przewóz dzieci na trasie z domu do szkoły i z powrotem we wszystkie dni nauki szkolnej oraz zapewnienie opieki podczas przewozu. Szacunkowa liczba przewożonych uczniów wynosi 379.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-07 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione w skali 100-punktowej wg wzoru: S = Co + Tp + Ct.
Kryterium Cena (60%): Co = (Cena najniższa brutto / Cena oferty badanej brutto) x 100 x 60%.
Kryterium Termin płatności faktury (20%): Tp = (Termin oferty badanej / Najdłuższy zaoferowany termin) x 100 x 20%. Uwaga: Termin nie może być krótszy niż 14 dni. Termin dłuższy niż 30 dni zostanie do wzoru przyjęty jako 30 dni. Oferty z terminem krótszym niż 14 dni otrzymają 0 pkt w tym kryterium.
Kryterium Czas podstawienia taboru zastępczego (20%): Ct = (Najkrótszy zaoferowany czas / Czas oferty badanej) x 100 x 20%. Uwaga: Czas nie może być krótszy niż 10 minut ani dłuższy niż 45 minut. Wskazanie czasu spoza tego przedziału spowoduje przyznanie 0 pkt w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia taboru zastępczego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje ważną licencją lub obowiązującym zezwoleniem na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.2. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000 zł.
3. Zdolność techniczna lub zawodowa: a) Doświadczenie: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał realizację przynajmniej 2 usług dowozu dzieci do szkół o łącznej liczbie nie mniejszej niż 300 dzieci oraz o wartości rocznej nie mniejszej niż 200.000,00 zł. b) Potencjał techniczny: Wykonawca musi wykazać, że dysponuje taborem autobusowym w niezbędnej ilości, tj. dysponuje 3 autobusami posiadającymi nie mniej niż 55 miejsc siedzących i 2 autobusami posiadającymi nie mniej niż 50 miejsc siedzących oraz dysponuje 2 rezerwowymi autobusami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
2. Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie (referencje).
3. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Wykaz taboru autobusowego).
4. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.Pełnomocnictwo do reprezentowania albo reprezentowania i zawarcia umowy Wykonawców składających ofertę wspólnie (jeżeli dotyczy).
Pełnomocnictwo do złożenia oferty (jeżeli ofertę podpisuje osoba inna niż wskazana w rejestrze).
Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę wspólnie (jeżeli dotyczy).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (Załącznik nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp (wstępne oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia zmian zostały szczegółowo określone w § 9 Projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 2 do SWZ). Zmiany dotyczą m.in.: zmiany regulacji prawnych, konieczności zapewnienia transportu nowym dzieciom, zmiany terminów realizacji w sytuacjach nadzwyczajnych, zmiany tras oraz waloryzacji wynagrodzenia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl Wykonawca składa ofertę przy pomocy formularza ofertowego stworzonego i udostępnionego przez Zamawiającego dostępnego na Platformie e-Zamówienia." "Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-15 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena – Waga: 60Termin płatności faktury – Waga: 20
Czas podstawienia taboru zastępczego – Waga: 20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym z możliwością prowadzenia negocjacji (art. 275 pkt 2 ustawy Pzp).2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru najkorzystniejszej oferty bez przeprowadzenia negocjacji.
3. W przypadku podjęcia decyzji o przeprowadzeniu negocjacji, Zamawiający zaprosi do nich jednocześnie maksymalnie 3 wykonawców, których oferty otrzymały najwyższą punktację i nie zostały odrzucone.
4. Oferta wykonawcy niezaproszonego do negocjacji uznaje się za odrzuconą.
5. Negocjacje nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ oraz dotyczą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
6. Po zakończeniu negocjacji Zamawiający zaprosi wykonawców do składania ofert dodatkowych.