BZP: Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal i podległych jednostek
08.12.2025
2025/BZP 00582910/01
GMINA REWAL
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal i podległych jednostek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA REWAL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 19
1.5.2.) Miejscowość: Rewal
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-344
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@rewal.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rewal.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal i podległych jednostek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-30294784-44b5-4d9f-b761-312bd8e7d094
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00582910
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00010723/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal i podległych jednostek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rewal3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rewal .
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
2. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej, określone w Regulaminie dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.
4. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową.
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej i formularza Wyślij wiadomość. Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
6. Zamawiający dopuszcza również możliwość komunikacji z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej. Osobą wyznaczoną przez Zamawiającego do kontaktu z wykonawcami jest Tomasz Bartkowski , e-mail: zp@rewal.pl. Przy czym ten sposób komunikacji nie jest właściwy dla złożenia ofert lub przekazywania dokumentów składanych z ofertą.
7. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem formularza Wyślij wiadomość jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zp@rewal.pl Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, z późn. zm.), informujemy, iż:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Rewal, z siedzibą w Urzędzie Gminy Rewal, ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal, reprezentowana przez Wójta Gminy Rewal.
Z administratorem może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@rewal.pl, telefonicznie: 91 384 90 11 lub pisemnie na adres korespondencyjny wskazany powyżej.
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@rewal.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w ust. 1.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania
Jako Administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w trybie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Okres przechowywania
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w ust. 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
5. Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”.
Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych np. podmioty świadczące usługi informatyczne, usługi hostingowe, usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, uczestnicy procesu inwestycyjnego i ich umocowani przedstawiciele jak również inni administratorzy danych osobowych, przetwarzający dane we własnym imieniu np. podmioty prowadzące działalność pocztową.
6. Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych.
Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
7. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.14.2025.TB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal, podległych jednostek organizacyjnych, zakładu budżetowego, rachunków pomocniczych obecnych i nowo powstałych jednostek w trakcie realizacji zamówienia w pełnym zakresie wynikających z ustawy o finansach publicznych.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
- otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych,
- przelewy masowe,
- rachunek „płacowy”, zachowanie poufności realizacji transakcji płacowych, automatyczne zasilanie i brak utrzymania środków na rachunku, dowolna konfiguracja rachunków i wybór osób upoważnionych do odbioru wyciągów,
- rachunek sum depozytowych -Identyfikacja depozytów - automatyczne naliczanie odsetek dla każdej wpłaty dokonanej na rachunek przeznaczony do obsługi przetargów,
- przelewy drogą elektroniczną na rachunku w banku obsługującym oraz w innych bankach,
- przelewy SORBNET,
- lokaty terminowe,
- wpłaty i wypłaty gotówkowe,
- kredyt w rachunku bieżącym,
- wydawanie zaświadczeń,
- udostępnienie elektronicznego systemu obsługi wraz z bezpłatnym przeszkoleniem pracowników wszystkich jednostek oraz usługa serwisową, system zapewni importowanie zleceń płatniczych z programu płacowego z zachowaniem tajemnicy wynagrodzeń,
- sporządzania wyciągów w systemie elektronicznym,
- instalacja, obsługa i rozliczanie terminalu POS dla dokonywania płatności przy użyciu kart płatniczych, zgodnie z potrzebami Zmawiającego,
- kredyt w rachunku bieżącym w wysokości 4 mln zł.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy – polegającej na udzielenie zamówienia, w trybie z wolnej ręki, na usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia w roku 2028.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: A. Wysokość opłat i prowizji (koszt) – znaczenie 65%
w tym podkryteria:
1. Opłata za otwarcie rachunków max 5 pkt
2. Opłata za prowadzenie rachunków max 25 pkt
3. Opłata za wydanie zaświadczenia max 1 pkt
4. Opłata za system elektronicznej obsługi (oraz instalacja) max 5 pkt
5. Prowizja za wypłatę gotówki max 15 pkt
6. Opłata za przelewy elektroniczne max 39 pkt
7. Przelewy SORBNET max 10 pkt
Ocena pod kryteriów wg zasady:
- liczba pkt = 100 + najniższa cena opłat x maksymalna liczba punktów
100 + ocena opłat oferty badanej
opłata 0 zł = maksymalna liczba punktów
B. Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych - znaczenie 20%
Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych -max 100 pkt
Ocena kryterium wg zasady:
liczba pkt = 100 + oprocentowanie w badanej ofercie x maksymalna liczba punktów
100 + oprocentowanie najwyższe
Najwyższe oprocentowanie środków na rachunkach bankowych= maksymalna liczba punktów
C. Marża kredytu w rachunku bieżącym - znaczenie 10%
Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych - max 100 pkt
Ocena kryterium wg zasady:
liczba pkt = 100 + najniższa cena opłat x maksymalna ilość punktów
100 + ocena opłat oferty badanej
Najniższa marża kredytu w rachunku bieżącym = maksymalna liczba punktów
D. Prowizja od kredytu w rachunku bieżącym - znaczenie 5 %
Prowizja od kredytu w rachunku bieżącym - max 100 pkt
Ocena kryterium wg zasady:
liczba pkt = 100 + najniższa cena opłat x maksymalna ilość punktów
100 + ocena opłat oferty badanej
Najniższa prowizja od kredytu w rachunku bieżącym = maksymalna liczba punktów
Łączną sumę punktów dla oferty wylicza się wg wzoru:
Sp = A x 0,65 + B x 0,20 + C x 0,10 + D x 0,05
gdzie:
A – suma punktów we wszystkich podkryteriach badanej oferty w kryterium A
B – suma punktów w badanej oferty w kryterium B
C- suma punktów w badanej oferty w kryterium C
D- suma punktów w badanej oferty w kryterium D
W celu możliwości porównania ofert należy podać dane w oparciu o niżej wymienione informacje, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
* Oprocentowanie środków pieniężnych oparte na stawce WIBID 1/M z dnia 18 listopada 2025 roku.
* Oprocentowanie kredyt WIBOR 1/M z dnia 18 listopada 2025 roku
Wysokość kredytu w rachunku bankowym na rok 2025 r wnosi 4.000.000 zł.
2. Zamówienia zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów, po zsumowaniu ocen w poszczególnych kryteriach oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy - Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy - Prawo bankowe
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy - Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy - Prawo bankowe
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie przygotować oraz przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu - w terminie wskazanym przez Zamawiającego - projekt umowy w sprawie prowadzenia obsługi bankowej budżetu Gminy Rewal i podległych jednostek.2. Istotne Postanowienia Umowne znajdują się w załączniku nr 2 do niniejszej SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne