BZP: Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
08.12.2025
2025/BZP 00584141/01
WOJEWÓDZKA STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁOMŻY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKA STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁOMŻY
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450192689
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Szosa Zambrowska 1/19
1.4.2.) Miejscowość: Łomża
1.4.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.4.4.) Województwo: podlaskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp1@pogotowie.lomza.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pogotowie.lomza.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00584141
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-08
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00558775
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert Przed zmianą:
1. Złożone oferty będą oceniane według poniższych kryteriów:
Tabela 2. Opis kryteriów oceny ofert
Lp. Opis kryteriów Waga (pkt) Sposób oceny
1. Cena brutto (Kryterium K1) 60,00 Liczba punktów za kryterium K1 „Cena brutto” zostanie przyznana wg następujących zasad:
Maksymalną liczbę punktów otrzyma oferta z najniższą ceną. Pozostałe oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną ocenione według wzoru:
K1 = Cmin/Cbad x 60,00 pkt, gdzie:
K1 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K1.
Cbad – cena brutto badanej oferty.
Cmin – najniższa cena brutto oferty spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
60,00 – waga kryterium.
2. Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach (Kryterium K2) 40,00 Liczba punktów za kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”, zostanie przyznana, na podstawie liczby dni kalendarzowych, deklarowanej przez Wykonawcę w ust. 3 formularza ofertowego wg następujących zasad:
K2 = Tbad/Tmax x 40,00 pkt, gdzie:
K2 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K2.
Tbad – liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, wskazana w badanej ofercie.
Tmax – najwyższa liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, wskazana spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
Za zaoferowanie podstawowego terminu realizacji zamówienia oferta otrzyma 0,00 pkt w kryterium K2.
40,00 – waga kryterium.
Obliczenie punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki, wg poniższego wzoru:
WP = K1 + K2,
gdzie:
WP – wynik oceny – całkowita liczba punktów, która otrzymała oferta Wykonawcy,
K1 – liczba punktów w kryterium K1 „Cena brutto”,
K2 – liczba punktów w kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”.
W przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze w ust. 3 Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, liczby dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferował podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych i przyzna ofercie 0,00 pkt w kryterium K2.
2. Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w ustawie oraz SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie kryteriów wskazanych powyżej, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu. Oferta ta zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
Po zmianie:
1. Złożone oferty będą oceniane według poniższych kryteriów:
Tabela 2. Opis kryteriów oceny ofert
Lp. Opis kryteriów Waga (pkt) Sposób oceny
1. Cena brutto (Kryterium K1) 60,00 Liczba punktów za kryterium K1 „Cena brutto” zostanie przyznana wg następujących zasad:
Maksymalną liczbę punktów otrzyma oferta z najniższą ceną. Pozostałe oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną ocenione według wzoru:
K1 = Cmin/Cbad x 60,00 pkt, gdzie:
K1 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K1.
Cbad – cena brutto badanej oferty.
Cmin – najniższa cena brutto oferty spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
60,00 – waga kryterium.
2. Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach (Kryterium K2) 40,00 Liczba punktów za kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”, zostanie przyznana, na podstawie liczby dni kalendarzowych, deklarowanej przez Wykonawcę w ust. 3 formularza ofertowego wg następujących zasad:
K2 = Tbad/Tmax x 40,00 pkt, gdzie:
K2 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K2.
Tbad – liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 16.03.2026 roku, wskazana w badanej ofercie.
Tmax – najwyższa liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 16.03.2026 roku, wskazana spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
Za zaoferowanie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych oferta otrzyma 0,00 pkt w kryterium K2.
40,00 – waga kryterium.
Obliczenie punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki, wg poniższego wzoru:
WP = K1 + K2,
gdzie:
WP – wynik oceny – całkowita liczba punktów, która otrzymała oferta Wykonawcy,
K1 – liczba punktów w kryterium K1 „Cena brutto”,
K2 – liczba punktów w kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”.
W przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze w ust. 3 Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, liczby dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 16.03.2026 roku, Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferował podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych i przyzna ofercie 0,00 pkt w kryterium K2.
2. Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w ustawie oraz SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie kryteriów wskazanych powyżej, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu. Oferta ta zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2026-03-08
Po zmianie:
2026-03-23
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sposób ich spełnienia zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy, w dniach 01 i 04 grudnia 2025 r. w godzinach 9-13, po uprzednim ustaleniu godziny wizji lokalnej z przedstawicielem Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVII ust. 9 pkt 1. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzeniu przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.
5. W zakresie nieuregulowanym w SWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
6. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, jak również na Platformie na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony Wykonawca, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
1. Zamawiający określa następujące terminy realizacji zamówienia:
1) rozpoczęcie realizacji robót budowlanych: od dnia protokolarnego przekazania placu budowy,
2) zakończenie realizacji robót budowlanych: zgodnie z terminem deklarowanym przez Wykonawcę w ofercie, nie później niż do dnia 01.03.2026 roku,
3) zakończenie realizacji zamówienia: maksymalnie w terminie 7 dni, licząc od terminu (daty) zakończenia robót budowlanych, o którym mowa w pkt 2.
2. Przez zakończenie realizacji zamówienia Zamawiający rozumie dzień przekazania Zamawiającemu dokumentacji geodezyjnej, zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, wraz z oświadczeniami o wykonaniu robót zgodnie z projektem rozbiórki budynku, decyzją o pozwoleniu na rozbiórkę, złożonymi przez osoby uprawnione, które to przekazanie nastąpi po zakończeniu realizacji robót budowlanych.
3. Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta na czas oznaczony.
Po zmianie:
1. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sposób ich spełnienia zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy, w dniach 01 i 04 grudnia 2025 r. w godzinach 9-13, po uprzednim ustaleniu godziny wizji lokalnej z przedstawicielem Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVII ust. 9 pkt 1. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzeniu przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.
5. W zakresie nieuregulowanym w SWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
6. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, jak również na Platformie na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony Wykonawca, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
1. Zamawiający określa następujące terminy realizacji zamówienia:
1) rozpoczęcie realizacji robót budowlanych: od dnia protokolarnego przekazania placu budowy,
2) zakończenie realizacji robót budowlanych: zgodnie z terminem deklarowanym przez Wykonawcę w ofercie, nie później niż do dnia 16.03.2026 roku,
3) zakończenie realizacji zamówienia: maksymalnie w terminie 7 dni, licząc od terminu (daty) zakończenia robót budowlanych, o którym mowa w pkt 2.
2. Przez zakończenie realizacji zamówienia Zamawiający rozumie dzień przekazania Zamawiającemu dokumentacji geodezyjnej, zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, wraz z oświadczeniami o wykonaniu robót zgodnie z projektem rozbiórki budynku, decyzją o pozwoleniu na rozbiórkę, złożonymi przez osoby uprawnione, które to przekazanie nastąpi po zakończeniu realizacji robót budowlanych.
3. Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta na czas oznaczony.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale XII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
2) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 1000 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, przy czym jedna z robót musi być rozbiórką budynku zawierającego azbest, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo roboty budowlane, o których mowa powyżej.
Zamawiający informuje, iż pojęcia budynku użyteczności publicznej, budynku mieszkalnego, budynku zamieszkania zbiorowego oraz budynku gospodarczego należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 z późn. zm.), natomiast pojęcie rozbiórki należy rozumieć zgodnie z pojęciem zawartym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.).
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie, tj.
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która posiada minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w tej specjalności,
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót/budowy,
– które przynależą do Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.), przy czym Zamawiający wymaga aby ww. osoby posiadały aktualne zaświadczenia o przynależności do organizacji Samorządu Zawodowego.
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. uprawnień przez jedną osobę.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.).
W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale XII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
2) zdolności technicznej lub zawodowej
a) a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum jedne roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 500 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto, przy czym roboty te musiały obejmować swoim zakresem m.in. rozbiórkę budynku zawierającego azbest.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie, tj.
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która posiada minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w tej specjalności,
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót/budowy,
– które przynależą do Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.), przy czym Zamawiający wymaga aby ww. osoby posiadały aktualne zaświadczenia o przynależności do organizacji Samorządu Zawodowego.
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. uprawnień przez jedną osobę.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.).
W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
3. Wykonawca, zgodnie z treścią art. 273 ust. 2 ustawy, dołącza do oferty, składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 stanowi dowód potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
4) polisy lub dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) wraz z dowodem jej lub ich opłaty;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5) wykazu zrealizowanych robót budowlanych potwierdzającego, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 1000 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, przy czym jedna z robót musi być rozbiórką budynku zawierającego azbest, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
6) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalnościach wskazanych w rozdziale XIII ust. 2 pkt 2 wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ.
Pozostałe informacje zawarte są w rozdziałach XIII i XVI SWZ.
Po zmianie:
3. Wykonawca, zgodnie z treścią art. 273 ust. 2 ustawy, dołącza do oferty, składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 stanowi dowód potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
4) polisy lub dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) wraz z dowodem jej lub ich opłaty;
5) wykazu zrealizowanych robót budowlanych potwierdzającego, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum jedne roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 500 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto, przy czym roboty te musiały obejmować swoim zakresem m.in. rozbiórkę budynku zawierającego azbest, wraz z podaniem rodzaju robót, wartości, daty i miejsca wykonania, danych podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane oraz informacji dotyczącej obejmowania swoim zakresem m.in. rozbiórki budynku zawierającego azbest, stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
6) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalnościach wskazanych w rozdziale XIII ust. 2 pkt 2 lit. b wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ oraz kserokopii uprawnień budowlanych osób wskazanych w ww. wykazie, potwierdzonych za zgodność z oryginałem wraz z ich aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (PIIB).
Pozostałe informacje zawarte są w rozdziałach XIII i XVI SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
Ofertę sporządza się w języku polskim na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Formularz oferty nie polega uzupełnieniu.
6. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
1) kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej w formie wydruków z programów kosztorysowych;
Kosztorys należy opracować na podstawie:
a) projektu rozbiórki budynku,
b) informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
c) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) przepisów dotyczących VAT,
e) postanowień specyfikacji warunków zamówienia w zakresie obliczenia ceny oferty.
Kosztorys musi obejmować:
a) Stronę tytułową zawierającą następujące informacje: nazwę robót, nazwę i adres zamawiającego, nazwę i adres wykonawcy, wartość kosztorysową, datę opracowania kosztorysu,
b) wykaz stawek i narzutów cenotwórczych,
c) kalkulację poszczególnych pozycji kosztowych,
d) tabelę elementów scalonych,
e) zestawienie ilościowo-wartościowe materiałów, w szczególności robocizna, materiały, sprzęt.
2) oświadczenie Wykonawcy / Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ;
3) oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
5) stosowne pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy – w przypadku składania oferty wspólnej lub w przypadku ustanowienia pełnomocnika).
Wybrany Wykonawca po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem Umowy, bez wezwania, przekaże Zamawiającemu:
1) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i formie określonej w Rozdziale XXIX SWZ;
2) kserokopie uprawnień budowlanych osób wskazanych w wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, potwierdzone za zgodność z oryginałem wraz ich aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (PIIB),
3) nr konta bankowego, na które będą dokonywane płatności;
4) dane osoby lub osób do reprezentacji w Umowie;
5) dane osoby lub osób wyznaczonych ze strony Wykonawcy do utrzymywania bieżących kontaktów;
6) umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcjum).
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania (...) zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
W odniesieniu do osób wymienionych powyżej, Zamawiający wymaga udokumentowania przez Wykonawcę, w terminie 5 dni od dnia zawarcia Umowy, faktu zatrudniania na podstawie Umowy o pracę, poprzez przedłożenie Zamawiającemu:
1) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracowników na podstawie Umowy o pracę,
2) zanonimizowanych, poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę zatrudnionych pracowników (...)
Po zmianie:
Ofertę sporządza się w języku polskim na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Formularz oferty nie polega uzupełnieniu.
6. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
1) kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej w formie wydruków z programów kosztorysowych;
Kosztorys należy opracować na podstawie:
a) projektu rozbiórki budynku,
b) informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
c) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) przepisów dotyczących VAT,
e) postanowień specyfikacji warunków zamówienia w zakresie obliczenia ceny oferty.
Kosztorys musi obejmować:
a) Stronę tytułową zawierającą następujące informacje: nazwę robót, nazwę i adres zamawiającego, nazwę i adres wykonawcy, wartość kosztorysową, datę opracowania kosztorysu,
b) wykaz stawek i narzutów cenotwórczych,
c) kalkulację poszczególnych pozycji kosztowych,
d) tabelę elementów scalonych,
e) zestawienie ilościowo-wartościowe materiałów, w szczególności robocizna, materiały, sprzęt.
2) oświadczenie Wykonawcy / Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ;
3) oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
5) stosowne pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy – w przypadku składania oferty wspólnej lub w przypadku ustanowienia pełnomocnika).
Wybrany Wykonawca po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem Umowy, bez wezwania, przekaże Zamawiającemu:
1) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i formie określonej w Rozdziale XXIX SWZ;
2) nr konta bankowego, na które będą dokonywane płatności;
3) dane osoby lub osób do reprezentacji w Umowie;
4) dane osoby lub osób wyznaczonych ze strony Wykonawcy do utrzymywania bieżących kontaktów;
5) umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcjum).
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania (...) zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
W odniesieniu do osób wymienionych powyżej, Zamawiający wymaga udokumentowania przez Wykonawcę, w terminie 5 dni od dnia zawarcia Umowy, faktu zatrudniania na podstawie Umowy o pracę, poprzez przedłożenie Zamawiającemu:
1) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracowników na podstawie Umowy o pracę,
2) zanonimizowanych, poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę zatrudnionych pracowników (...)
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-11 10:00
Po zmianie:
2025-12-16 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-11 10:15
Po zmianie:
2025-12-16 10:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-09
Po zmianie:
2026-01-14