BZP: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w 2026 roku
09.12.2025
2025/BZP 00585485/01
Gmina Czarna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
w 2026 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851661079
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 6
1.5.2.) Miejscowość: Czarna
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-215
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 146761930
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czarna.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarna.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
w 2026 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b87f6b3-c785-4187-9d0e-99b30acf6664
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00585485
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/czarna3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/czarna
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy
użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: platformy zakupowej dostępnej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czarna; poczty elektronicznej:
janusz.inwestycje@czarna.com.pl.pl; postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie
elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/czarna; w celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania
preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/czarna i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”; za datę
przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich
przesłania za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/czarna poprzez kliknięcie przycisku
„Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została
wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem
poczty elektronicznej janusz.inwestycje@czarna.com.pl.pl; zamawiający będzie przekazywał
wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/czarna; informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany
specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie
w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest
konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/czarna do konkretnego wykonawcy; oferta, wniosek oraz
przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać
podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie,
kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty wykonawca składa
bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu. Roboty budowlane Poświadczenia
za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub
sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego
albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z
oryginałem następuje w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną/osoby upoważnione.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności
logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności
podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IUE.271.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych w zakresie ich
przyjmowania od Zamawiającego, przemieszczania i doręczania odbiorcy zlokalizowanemu na
terenie całego kraju, oraz za granicą – wg obszarów wskazanych w zał. nr 5 do SIWZ;
2) doręczanie Zamawiającemu zwrotów przesyłek listowych nie doręczonych odbiorcy, po
wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy
4.2.6.) Główny kod CPV: 64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Możliwość śledzenia przesyłki
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, nazasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub
handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiada
siedzibę. W Polsce rejestrami, o których mowa powyżej, są Krajowy Rejestr Sądowy oraz
Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
posiada aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych prowadzony przez Prezesa Urzędu
Komunikacji Elektronicznej, w zakresie usług pocztowych objętych przedmiotem zamówienia –
zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian w umowie w stosunku do treści oferty, wynikających zustawy Pzp lub w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1). Zmiana umownego zakresu świadczenia usług– w przypadku:
a) jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z
nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie
przewidywały przy zawarciu umowy (§ 3571 kc)
b) zmiana danych adresowych Wykonawcy lub Zamawiającego, w przypadku dokonania zmian
organizacyjnych dotyczących Wykonawcy lub Zamawiającego;
c) zmiana usługi, nazwy usługi lub sposobu jej świadczenia na usługę aktualnie świadczoną w
przypadku zmiany nazwy usługi lub sposobu jej świadczenia przez Wykonawcę;
d) zmiana sposobu wykonywania usługi w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących
przepisów prawa,
2). Zmiana wynagrodzenia:
a) W przypadku zmiany cennika usług pocztowych zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu
Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez obowiązujące przepisy Prawa
pocztowego.
b) zmiana jednostkowej ceny brutto oraz zmiana całkowitego wynagrodzenia brutto Wykonawcy,
spowodowanej zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
c) W przypadku ustawowej zmiany lub powstania nowych okoliczności rzutujących na zmianę
stawki procentowej podatku VAT w trakcie realizacji umowy przewiduje się możliwość
przeliczenia ceny umownej w stosunku do zmienionej stawki podatku VAT, w wyniku czego
ustalona zostanie ostateczna wartość umowy, co zostanie wprowadzone do umowy w formie
aneksu. Zmiana wynagrodzenia musi być w każdym wypadku zatwierdzona przez
Zamawiającego