BZP: Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym barier ochronnych na terenie miasta Zabrze w 2026r. z podziałem na części. Część nr 1
10.12.2025
2025/BZP 00589400/01
Miejski Zarząd Dróg
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym barier ochronnych na terenie miasta Zabrze w 2026r. z podziałem na części. Część nr 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 242783530
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Kasprowicza 8
1.4.2.) Miejscowość: Zabrze
1.4.3.) Kod pocztowy: 41-803
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzd.miastozabrze.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.miastozabrze.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00589400
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00569669
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Data od-do
Po zmianie:
Okres realizacji - miesiące
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data początkowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2026-01-01
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2026-12-31
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji - miesiące Przed zmianą:
Po zmianie:
6
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
A. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku jest następujący: warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej, że w okresie ostatnich pięciu lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na montażu i utrzymywaniu oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach publicznych w mieście o łącznej wartości co najmniej 500.000,00 (słownie: pięćset tysięcy) PLN brutto, w tym co najmniej jedna o wartości nie niższej niż 350.000,00 (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy) PLN brutto
Uwagi:
1. W przypadku podmiotów działających wspólnie, warunek zdolności technicznej podlega sumowaniu.
2. W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
*Okres wyrażony w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
Zamawiający wskazuje ponadto, że roboty budowlane, o których mowa powyżej, będą uznane za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia został potwierdzony przez inwestora lub podmiot działający w imieniu inwestora jako należycie wykonany, tj. zostało podpisane świadectwo przejęcia robót, protokół odbioru bądź inny dokument równoważny, potwierdzający należyte wykonanie robót.
B. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia (osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia), posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku jest następujący:
1) 1 (jedną) osobą, sprawującą funkcję kierownika zadania, która posiada doświadczenie przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na montażu i utrzymywaniu oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych w miastach
2) 4 (czterema) osobami do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na terenie miasta Zabrze, przy czym co najmniej dwie z nich posiadają uprawnienia do kierowania ruchem drogowym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06 lipca 2010r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 1101) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Uwaga:
W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek podlega sumowaniu.
C. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu, urządzeniami w następujących minimalnych ilościach:
- odpowiednio oznakowane jako wykonujące czynności na drodze (zgodnie z artykułem 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (t.j.Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późniejszymi zmianami) i opatrzone nazwą Wykonawcy samochody – min. 3 szt. (w tym co najmniej jeden o dopuszczalnej masie całkowitej min. 3,5 tony umożliwiający przewóz większej ilości znaków, słupków, progów zwalniających, barier itp.)
- agregat prądotwórczy – minimum 1 szt.
- przyrząd do wykrywania urządzeń podziemnych oraz aparatury elektrycznej i elektronicznej – minimum 1 szt.
- wiertnica do wykonywania dołów pod słupki w gruncie spoistym – minimum 1 szt.
- betoniarka przewoźna do wykonywania fundamentów betonowych „na mokro” – minimum 1 szt,
- przewoźny zbiornik na wodę – minimum 1 szt,
- myjka wysokociśnieniowa – minimum 1 szt.
- szlifierka – minimum 1 szt.
- pistolet natryskowy do malowania – minimum 1 szt,
- zestaw znaków drogowych (wraz z konstrukcjami wsporczymi – słupkami, podstawami gumowymi) niezbędnych do tymczasowego oznakowywania awarii i miejsc prowadzonych prac związanych z utrzymaniem oznakowania pionowego dróg jako komplet obejmujący minimum:
lp Symbol znaku/urządzenia ilość min.
1 A11 - 2
2 A12a - 2
3 A12b - 2
4 A12c - 2
5 A14 - 4
6 A30 - 4
7 B1 - 4
8 B2 - 2
9 B21 -2
10 B22 - 2
11 B25 - 2
12 B27 - 2
13 B31 - 2
14 B36 - 2
15 B41 - 4
16 B42 - 2
17 C9 - 2
18 C10 - 2
19 D4a - 2
20 D4d - 2
21 D5 - 2
22 U20a - 10
23 U20b - 5
24 U20c - 10
25 U3c - 5
26 U3d - 5
27 U21a/b - 20
28 U23 - 10
29 bariera siatkowa - 10
30 fala świetlna wraz z akumulatorem - 2 komplety
Uwaga: w przypadku podmiotów działających wspólnie warunek podlega sumowaniu
Po zmianie:
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
A. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku jest następujący: warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej, że w okresie ostatnich pięciu lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na montażu i utrzymywaniu oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach publicznych w mieście o łącznej wartości co najmniej 400.000,00 (słownie: czterysta tysięcy) PLN brutto, w tym co najmniej jedna o wartości nie niższej niż 200.000,00 (słownie: dwieście tysięcy) PLN brutto
Uwagi:
1. W przypadku podmiotów działających wspólnie, warunek zdolności technicznej podlega sumowaniu.
2. W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
*Okres wyrażony w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
Zamawiający wskazuje ponadto, że roboty budowlane, o których mowa powyżej, będą uznane za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia został potwierdzony przez inwestora lub podmiot działający w imieniu inwestora jako należycie wykonany, tj. zostało podpisane świadectwo przejęcia robót, protokół odbioru bądź inny dokument równoważny, potwierdzający należyte wykonanie robót.
B. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia (osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia), posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku jest następujący:
1) 1 (jedną) osobą, sprawującą funkcję kierownika zadania, która posiada doświadczenie przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na montażu i utrzymywaniu oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych w miastach
2) 4 (czterema) osobami do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na terenie miasta Zabrze, przy czym co najmniej dwie z nich posiadają uprawnienia do kierowania ruchem drogowym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06 lipca 2010r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 1101) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Uwaga:
W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek podlega sumowaniu.
C. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu, urządzeniami w następujących minimalnych ilościach:
- odpowiednio oznakowane jako wykonujące czynności na drodze (zgodnie z artykułem 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (t.j.Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późniejszymi zmianami) i opatrzone nazwą Wykonawcy samochody – min. 3 szt. (w tym co najmniej jeden o dopuszczalnej masie całkowitej min. 3,5 tony umożliwiający przewóz większej ilości znaków, słupków, progów zwalniających, barier itp.)
- agregat prądotwórczy – minimum 1 szt.
- przyrząd do wykrywania urządzeń podziemnych oraz aparatury elektrycznej i elektronicznej – minimum 1 szt.
- wiertnica do wykonywania dołów pod słupki w gruncie spoistym – minimum 1 szt.
- betoniarka przewoźna do wykonywania fundamentów betonowych „na mokro” – minimum 1 szt,
- przewoźny zbiornik na wodę – minimum 1 szt,
- myjka wysokociśnieniowa – minimum 1 szt.
- szlifierka – minimum 1 szt.
- pistolet natryskowy do malowania – minimum 1 szt,
- zestaw znaków drogowych (wraz z konstrukcjami wsporczymi – słupkami, podstawami gumowymi) niezbędnych do tymczasowego oznakowywania awarii i miejsc prowadzonych prac związanych z utrzymaniem oznakowania pionowego dróg jako komplet obejmujący minimum:
lp Symbol znaku/urządzenia ilość min.
1 A11 - 2
2 A12a - 2
3 A12b - 2
4 A12c - 2
5 A14 - 4
6 A30 - 4
7 B1 - 4
8 B2 - 2
9 B21 -2
10 B22 - 2
11 B25 - 2
12 B27 - 2
13 B31 - 2
14 B36 - 2
15 B41 - 4
16 B42 - 2
17 C9 - 2
18 C10 - 2
19 D4a - 2
20 D4d - 2
21 D5 - 2
22 U20a - 10
23 U20b - 5
24 U20c - 10
25 U3c - 5
26 U3d - 5
27 U21a/b - 20
28 U23 - 10
29 bariera siatkowa - 10
30 fala świetlna wraz z akumulatorem - 2 komplety
Uwaga: w przypadku podmiotów działających wspólnie warunek podlega sumowaniu
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium na cały okres związania ofertą tj. od dnia 17.12.2025 roku do dnia 15.01.2026, jako zabezpieczenie dotrzymania warunków złożonej oferty w wysokości 12.000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych)
Po zmianie:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium na cały okres związania ofertą tj. od dnia 22.12.2025 roku do dnia 20.01.2026, jako zabezpieczenie dotrzymania warunków złożonej oferty w wysokości 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych)
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-17 10:00
Po zmianie:
2025-12-22 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-17 11:00
Po zmianie:
2025-12-22 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-15
Po zmianie:
2026-01-20