BZP: ŚWIADCZENIE USŁUG TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ WYŻYWIENIA – (Cz. VI) - W NOCLEGOWNI WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ JEDNEGO GORĄCEGO POSIŁKU DLA OSÓB BEZDOMNYCH
10.12.2025
2025/BZP 00589572/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ WYŻYWIENIA – (Cz. VI) - W NOCLEGOWNI WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ JEDNEGO GORĄCEGO POSIŁKU DLA OSÓB BEZDOMNYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190581618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 42
1.5.2.) Miejscowość: Rumia
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-230
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/mops-rumia
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE USŁUG TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ WYŻYWIENIA – (Cz. VI) - W NOCLEGOWNI WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ JEDNEGO GORĄCEGO POSIŁKU DLA OSÓB BEZDOMNYCH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf87d476-bf69-46fe-848c-cf8b97a5454e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00589572
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033624/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie schronienia (schronisko, schronisko z usługami opiekuńczymi, noclegownia, ogrzewalnia) z podziałem na części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf87d476-bf69-46fe-848c-cf8b97a5454e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, poprzez platformę e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, z zastrzeżeniem, że:
1) ofertę oraz załączniki do oferty, składa się za pośrednictwem zakładki „Oferty/Wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu na konto Wykonawcy,
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających komunikację Wykonawcy z Zamawiającym za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu). Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego akceptowany przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą wynosi 500 MB. Maksymalna wielkość pliku przesyłanego przez pocztę elektroniczną wynosi 20 MB.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formularz oferty (wypełniony) oświadczenie (art. 125 ust. 1 Pzp) (ew. inne wymagane pliki) należy najpierw podpisać elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym a następnie (po ewentualnym spakowaniu do zip.) wysłać za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, w formacie pdf (który rekomenduje Zamawiający), jpg, gif, zip (a nie xml).
(Uwaga! Rekomendacja Zamawiającego! Wykonawca nie podpisuje zaszyfrowanego ,,zip.” tylko w ,,zip.-ie” mają być już podpisane elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym pliki)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.221.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług tymczasowego schronienia wraz z możliwością wyżywienia – w noclegowni wraz z możliwością jednego gorącego posiłku dla osób bezdomnych – mężczyzn - Świadczeniobiorców Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi w okresie od udzielenia zamówienia/podpisania umowy nie wcześniej niż od 1 stycznia 2026 roku do 30 czerwca 2027 r. (zdolnych do samoobsługi, których stan zdrowia nie zagraża zdrowiu i życiu innych osób przebywających w placówce)
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
a) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji jest uzależnione od bieżących potrzeb Zamawiającego oraz od przydzielonych na ten cel środków finansowych w budżecie Zamawiającego.b) prawo opcji będzie polegało na zwiększeniu zakresu przedmiotu umowy (ilości usług będących przedmiotem zamówienia) i wartości wynagrodzenia Wykonawcy w sposób wskazany niżej. Prawem opcji objęte jest świadczenie usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia w następujących ilościach dodatkowych w stosunku do zamówienia podstawowego:
Maksymalnie opcja może dotyczyć całkowitej ilości osobodób wynikająca z zakresu przedmiotu zamówienia tj. 912 osobodób.
Maksymalna wartość zakresu usług – może stanowić 50 % wartości umowy podstawowej.
Maksymalna wartość opcji wyrażona kwotowo może zostać ostatecznie ustalona po rozstrzygnięciu postępowania.
c) prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość pełnego albo częściowego zlecenia realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji niezależnie od realizacji podstawowego zakresu zamówienia wskazanego Formularzu ofertowym - jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, określonego w lit. b. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w części lub całości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu,
d) w celu uruchomienia prawa opcji Zamawiający najpóźniej na 3 dni przed upływem wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia złoży Wykonawcy pisemne lub równoważne (w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub pocztą elektroniczną za pośrednictwem e-doręczeń lub ePuaP lub w inny uzgodniony z Wykonawcą sposób - oświadczenie w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Oświadczenie woli dotyczące realizacji prawa opcji powinno być złożone w terminie umożliwiającym jego realizację w okresie trwania umowy. W przypadku złożenia oświadczenia woli w powyższym terminie, Wykonawca ma obowiązek zrealizować zamówienie opcjonalne,
e) brak stosownego oświadczenia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych). Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy lub jej zmiany;
f) Zamawiający zastrzega, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym określonego w formularzu cenowym złącznik nr 2 do SWZ oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy, z zastrzeżeniem warunków określonych w umowie,
g) termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy. Termin zakończenia opcji uzależniony będzie od posiadanych środków, jednak nie później niż 30 czerwca 2027 r. w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
h) Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji.
i) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji (w tym rozliczenie za wykonanie zamówienia z prawa opcji) na warunkach opisanych w SWZ i w umowie.
j) Przedmiot opcji jest ściśle związany z realizacją umowy w zakresie podstawowym, czyli świadczenie usług schronienia w sposób opisany wyżej. Opcja stanowi poprawę ilościową świadczonych usług. W przypadku skorzystania z opcji będzie ona uzupełnieniem zakresu usług w części podstawowej i niespornie nie będzie modyfikować ogólnego charakteru umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dogodna lokalizacja miejsca realizacji usługi –odległość od siedziby Zamawiającego (,,odległość”)
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: brak opłaty Wykonawcy za Jego gotowość do przyjęcia Świadczeniobiorcy MOPS Rumia do miejsca schronienia
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dysponowanie przez Wykonawcę miejscem do odbycia kwarantanny na wypadek choroby zakaźnej dla Świadczeniobiorców MOPS Rumia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
w przypadku gdy Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową - jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania.
(Warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym pozwala Zamawiającemu na identyfikację podmiotu występującego w postępowaniu, a w szczególności ustalenie, czy podmiot jest wpisany do odpowiedniego rejestru. Chodzi przede wszystkim o Krajowy Rejestr Sądowy (KRS), do którego powinny być wpisane podmioty prowadzące działalność gospodarczą w określonej formie prawnej i Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiębiorców będących osobami fizycznymi).
Udokumentowanie nastąpi przez dołączenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 (sześć) miesięcy przed jego złożeniem, potwierdzający dopuszczenie Wykonawcy do obrotu prawnego, w zakresie objętym zamówieniem oraz określający osoby upoważnione do dokonywania czynności prawnych, chyba że Zamawiający może ją uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.).
Warunek w powyższym zakresie, nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ubiegających się o zamówienie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - suma ubezpieczenia w wysokości co najmniej: 10 000 zł brutto (słownie: dziesięć tysięcy złotych) (2 361,8328 EUR).
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
a) wykonywał w okresie ostatnich trzech lat (okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert tj. od dnia 18 grudnia 2025 r. włącznie, okres ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert to okres od 18 grudnia 2022 r. do 18 grudnia 2025. r.), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi schronienia dla min. 30 osób bezdomnych;
b) dysponuje/będzie dysponował odpowiednim personelem wyznaczonym do realizacji usługi zgodnie z ustawą. Zamawiający uzna, że warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe:
- opiekunowie: co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 50 osób przebywających w placówce
- do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w noclegowni zatrudnia się osoby, które posiadają:
1) wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub
2) wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
c) dysponuje budynkiem, w którym będzie wykonywana usługa, ze wskazaniem czy noclegownia funkcjonuje z schroniskiem w jednym budynku, czy placówka jest tylko dla mężczyzn lub czy dla mężczyzn i kobiet itp., wskaże na ile osób przewidziana jest placówka, dojazd środkami komunikacji miejskiej, opis w jakich godzinach funkcjonuje placówka oraz opis spełniania niezbędnych warunków ujętych rozdz. II SWZ.