BZP: Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Równy dostęp do dobrej jakości kształcenia przedszkolnego i podstawowego na obszarze MOF/EFS”
10.12.2025
2025/BZP 00589788/01
Gmina Tomaszów Lubelski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Równy dostęp do dobrej jakości kształcenia przedszkolnego i podstawowego na obszarze MOF/EFS”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tomaszów Lubelski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369089
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 29 Listopada 9
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Lubelski
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-600
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tomaszowlubelski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugtomaszowlubelski.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Równy dostęp do dobrej jakości kształcenia przedszkolnego i podstawowego na obszarze MOF/EFS”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77c28913-7d05-48ce-8a76-a1cbeebd5d71
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00589788
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063413/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Równy dostęp do dobrej jakości kształcenia przedszkolnego i podstawowego na obszarze MOF/EFS”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest prowadzone w związku z realizacją Projektu nr FELU.10.5-IZ.00-0008/25 współfinansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.5 Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Priorytetu X Lepsza edukacja.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tomaszowlubelski.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej: https://tomaszowlubelski.ezamawiajacy.pl lub poczty elektronicznej:zamowienia@tomaszowlubelski.pl, z zastrzeżeniem pkt 11.15 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,Zamawiający informuje, że:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Równy dostęp do dobrej jakości kształcenia przedszkolnego i podstawowego na obszarze MOF/EFS” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320
z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IT.271.2.30.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część I: Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów:
1) Przeprowadzenie szkolenia pn. „Technologia druku 3D od podstaw”;
2) Przeprowadzenie szkolenia p.n. „Kompetencje cyfrowe”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Część nr II: Przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli:
1) Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D”
2) „Wykorzystanie TIK w kształceniu;
3) Przeprowadzenie zajęć z zakresu nowoczesnego doradztwa edukacyjno-zawodowego;
4) Szkolenia „Trening umiejętności społecznych”
5) Przeprowadzenie szkolenia „Trening umiejętności sensorycznych ”
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) należycie zrealizował co najmniej:
w odniesieniu do I części zamówienia:
a) co najmniej jedną usługę szkoleniową w zakresie technologii druku 3D lub w zakresie zbliżonym dla grupy co najmniej 10 osób,
b) co najmniej jedną usługę szkoleniową w zakresie kompetencji cyfrowych lub w zakresie zbliżonym dla grupy co najmniej 10 osób;
przy czym Zamawiający dopuszcza, aby oba ww. szkolenia zostały przeprowadzone w ramach jednej usługi, pod warunkiem że zostały zrealizowane dla grupy liczącej co najmniej 10 osób.
w odniesieniu do II części zamówienia:
c) co najmniej jedno szkolenie z zakresu programowania i obsługi procesu druku 3D lub w obszarze tematycznie zbliżonym, obejmujące swoim zakresem walidację i certyfikację kwalifikacji zawodowych (przeprowadzenie zewnętrznych egzaminów certyfikacyjnych), zrealizowane dla grupy co najmniej 10 osób.
d) co najmniej jedno szkolenie z zakresu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w kształceniu lub w obszarze tematycznie zbliżonym, obejmujące swoim zakresem walidację
i certyfikację kwalifikacji zawodowych (przeprowadzenie zewnętrznych egzaminów certyfikacyjnych), zrealizowane dla grupy co najmniej 10 osób.
e) co najmniej jedno szkolenie z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego lub w obszarze tematycznie zbliżonym, dla grupy co najmniej 10 osób,
Zamawiający dopuszcza, aby warunek był spełniony łącznie w ramach jednej lub kilku usług, o ile obejmowały one wymaganą tematykę i liczbę uczestników.
2) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie
dysponował osobami zdolnymi do realizacji szkoleń:
w odniesieniu do I części zamówienia:
a) co najmniej jednym trenerem, który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe), oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy zrealizował łącznie co najmniej 200 godzin
szkoleń/kursów w zakresie technologii druku 3D lub tematycznie
zbliżonym;
b) co najmniej jednym trenerem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/kursów z zakresu kompetencji cyfrowych który posiada
wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe),
oraz który w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy zrealizował łącznie co najmniej 200 godzin szkoleń/kursów w zakresie kompetencji cyfrowych lub obszarze tematycznie zbliżonym.
UWAGA:
Zamawiający informuje, że osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponować oferent do realizacji szkoleń, muszą także spełniać wymagania wynikające z ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich- w szczególności wynikające z treści art. 21 w/w ustawy (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) –tj. nie figurują w rejestrach określonych w w/w ustawie. W związku z tym,
Zamawiający zastrzega sobie prawo (na etapie zawierania umowy) do żądania
przedstawienia przez oferenta stosownych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków, o których mowa we wskazanej regulacji oraz w powszechnie
obowiązujących przepisach prawa w tym zakresie.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania jednego trenera w więcej niż jednym z ww. obszarów, pod warunkiem spełnienia wymagań godzinowych i merytorycznych w każdym z nich.
w odniesieniu do II części zamówienia:
c) co najmniej jednym trenerem który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe) oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował łącznie co najmniej 60 godzin szkoleń/kursów w zakresie technologii druku 3D lub
w obszarze tematycznie zbliżonym;
d) co najmniej jednym trenerem, który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe) oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował łącznie co najmniej 160 godzin szkoleń/kursów w zakresie wykorzystania TIK
w kształceniu lub w obszarze tematycznie zbliżonym;
e) co najmniej jednym trenerem, który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe) oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował łącznie co najmniej 30 godzin szkoleń/kursów w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego lub w obszarze tematycznie zbliżonym;
f) co najmniej jednym trenerem, który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe) oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie)zrealizował łącznie co najmniej 10 godzin szkoleń/kursów w zakresie treningu umiejętności społecznych lub w obszarze tematycznie zbliżonym;
g) co najmniej jednym trenerem, który posiada wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie kierunkowe) oraz który w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował łącznie co najmniej 10 godzin szkoleń/kursów w zakresie treningu umiejętności sensorycznych lub w obszarze tematycznie zbliżonym.
1) Wykonawca powinien w wykazie osób wyraźnie określić zakres przeprowadzonych szkoleń lub kursów lub zajęć oraz jeśli z nazwy szkolenia nie wynika, również szczegółowej tematyki zajęć dydaktycznych, która bezspornie odpowiada swym rodzajem przedmiotowi zamówienia, aby można było ustalić, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu.
2) Zamawiający dopuszcza wskazanie jednego trenera/wykładowcy skierowanego do wykonania zakresu zamówienia w więcej niż jednym zakresów tematycznych na spełnienie warunku udziału w ramach danej części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem zakresu zrealizowanych usług, liczby uczestników dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione
w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt 6.1.4 ppkt. 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4 ppkt 2) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.2 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna,
a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć
wg wymogów Załącznika Nr 6 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku
3 Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.