BZP: Przeb istn bud gosp dla potrzeb KIS w Rzez w ram projektu pn.” Pop dost do usług reinteg społecznej i zawod pop roz infrast KIS w Rzez”.
10.12.2025
2025/BZP 00590000/01
Gmina Rzezawa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przeb istn bud gosp dla potrzeb KIS w Rzez w ram projektu pn.” Pop dost do usług reinteg społecznej i zawod pop roz infrast KIS w Rzez”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rzezawa
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660660
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Długa 21
1.4.2.) Miejscowość: Rzezawa
1.4.3.) Kod pocztowy: 32-765
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 146484800
1.4.8.) Numer faksu: +48 146488550
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@rzezawa.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzezawa.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00590000
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00560059
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych (chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej) – obejmującej przebudowę budynku stodoły z częścią garażową w Rzezawie na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawa.
3.2 Zadanie realizowane jest w formule „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”
3.3 Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje:
1) opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej w tym:
a) pozyskanie aktualnej mapy do celów projektowych;
b) sporządzenie na aktualnej mapie do celów projektowych ideowego planu zagospodarowania terenu i przedłożenie go Zamawiającemu;
c) uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji;
d) sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego przedsięwzięcia wraz z wnioskiem
o pozwolenie na budowę lub też dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych wraz z właściwym wnioskiem zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ww. zakresie oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowanych, chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę konieczne jest zatwierdzenie projektu przez Inwestora – Gminę;
e) wykonanie dokumentacji wykonawczej;
f) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu do akceptacji projektu aranżacji wnętrz przebudowywanego budynku stodoły z częścią garażową na działce ewidencyjnej 1224/16
w miejscowości Rzezawa
g) wykonanie kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym.
h) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych
i) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz projektem aranżacji wnętrz
2) etap wykonawczy:
a) wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych
b) nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi
w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych
w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności
z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej;
c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów
d) uzyskanie od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
e) sporządzenie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej
3.4 Nadto Wykonawca robót budowlanych zobowiązuje się do:
1) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, montażowe oraz wbudowane urządzenia
2) zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę/ zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
3) dostarczenia na teren inwestycji materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania prac budowlanych
4) ubezpieczenia budowy na okres prowadzenia robót na własny koszt.
5) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców.;
6) wykonania i utrzymania na własny koszt urządzeń i obiektów tymczasowych na terenie budowy;
7) niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowemu i prawidłowemu wykonaniu robót;
8) zgłoszenia przedsięwzięcia do odbioru technicznego i końcowego oraz uczestniczenia
w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek;
9) w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotu robót lub ich części w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, a nadto po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu i porządku w terminie tygodnia. Wykonawca uporządkuje również tereny sąsiadujące zajęte lub użytkowane przez Wykonawcę w tym dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót obiektów, fragmentów nawierzchni lub instalacji;
10) wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane;
11) strzeżenia mienia znajdującego się w miejscu realizacji robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa w miejscu wykonywania robót pracownikom i innym osobom trzecim zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Tym samym Wykonawca robót winien właściwie zabezpieczy plac budowy przed dostępem do niego osób trzecich i ponosi wszelką odpowiedzialność w tym zakresie.
12) utrzymywania miejsca wykonywania robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. Wykonawca będzie składował wszelkie zbędne materiały, urządzenia pomocnicze i odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne, a następnie usuwał je i przekazywał do miejsc wykorzystania lub utylizacji we własnym zakresie i na własny koszt;
13) zagospodarowania we własnym zakresie wszelkich odpadów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
14) sprawowania nadzoru autorskiego przez projektantów – autorów dokumentacji projektowej
15) pełnej obsługi geodezyjnej
16) przeprowadzenia niezbędnych prób i badań oraz pozyskania dokumentów odbiorowych wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
17) wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej (protokoły odbioru technicznego, protokoły badań i sprawdzeń, atesty i certyfikaty na materiały wbudowane itp.) wraz
z oświadczeniem Kierownika Budowy o zakończeniu budowy,
18) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem klauzuli Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Bochni
19) przygotowania dokumentów i dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni.
20) uzyskania od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
21) przeniesienia na rzecz Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonaną dokumentację projektową
22) wykonanie tablic informacyjnych. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do stosowania, w zakresie przedmiotu zamówienia wytycznych w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027 (www.fundusze.malopolska.pl). Wykonawca zadania jest zobowiązany, w momencie faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych, do umieszczenia tablic informacyjnych o otrzymanym przez Zamawiającego dofinansowaniu oraz do umieszczenia tablic pamiątkowych po realizacji robót. Lokalizację tablic należy uzgodnić
z Zamawiającym. Tablice informacyjne oraz pamiątkowe powinny być wyeksponowane w miejscu prowadzonych robót budowlanych przez okres trwania prac, aż do zakończenia robót. Po stronie wykonawcy jest dbanie o jej stan techniczny i o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzoną lub nieczytelną tablicę Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić. Tablice powinny zostać wykonane zgodnie z aktualnymi wytycznymi w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027. Znaki graficzne oraz obowiązkowe wzory tablic, plakatów i naklejek są określone w „Księdze Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” i dostępne są na stronie www.fundusze.malopolska.pl pod adresem www.fundusze.malopolska.pl/promocja .
3.4 Zamawiający wskazując na brzmienie art. 93 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności
i obronie cywilnej oświadcza, iż wyklucza możliwość umiejscowienia w przedmiocie zamówienia budowli ochronnych albowiem brak jest możliwości wykonania takich prac z uwagi na występujące
w budynku stodoły z częścią garażową na działce nr 1224/16 rozwiązania techniczno-budowlane. Na wypadek gdy organ administracji architekotniczno - budowlanej oczekiwał zaprojektowania przez Wykonawcę takich obiektów/budowli Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy
w terminie 30 dni od uzyskania takiej informacji - przy zachowaniu obowiązku zapłaty na rzecz Wykonawcy tylko za wykonane na dzień odstąpienia prace projektowe.
Po zmianie:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych (chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej) – obejmującej przebudowę budynku stodoły z częścią garażową w Rzezawie na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawa wraz z wykonaniem robót budowlanych na ich podstawie
3.2 Zadanie realizowane jest w formule „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”
3.3 Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje:
1) opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej w tym:
a) pozyskanie aktualnej mapy do celów projektowych;
b) sporządzenie na aktualnej mapie do celów projektowych ideowego planu zagospodarowania terenu i przedłożenie go Zamawiającemu;
c) uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji;
d) sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego przedsięwzięcia wraz z wnioskiem
o pozwolenie na budowę lub też dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych wraz z właściwym wnioskiem zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ww. zakresie oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowanych, chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę konieczne jest zatwierdzenie projektu przez Inwestora – Gminę;
e) wykonanie dokumentacji wykonawczej;
f) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu do akceptacji projektu aranżacji wnętrz przebudowywanego budynku stodoły z częścią garażową na działce ewidencyjnej 1224/16
w miejscowości Rzezawa
g) wykonanie kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym.
h) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych
i) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz projektem aranżacji wnętrz
2) etap wykonawczy:
a) wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych
b) nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi
w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych
w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności
z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej;
c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów
d) uzyskanie od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
e) sporządzenie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej
3.4 Nadto Wykonawca robót budowlanych zobowiązuje się do:
1) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, montażowe oraz wbudowane urządzenia
2) zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę/ zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
3) dostarczenia na teren inwestycji materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania prac budowlanych
4) ubezpieczenia budowy na okres prowadzenia robót na własny koszt.
5) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców.;
6) wykonania i utrzymania na własny koszt urządzeń i obiektów tymczasowych na terenie budowy;
7) niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowemu i prawidłowemu wykonaniu robót;
8) zgłoszenia przedsięwzięcia do odbioru technicznego i końcowego oraz uczestniczenia
w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek;
9) w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotu robót lub ich części w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, a nadto po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu i porządku w terminie tygodnia. Wykonawca uporządkuje również tereny sąsiadujące zajęte lub użytkowane przez Wykonawcę w tym dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót obiektów, fragmentów nawierzchni lub instalacji;
10) wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane;
11) strzeżenia mienia znajdującego się w miejscu realizacji robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa w miejscu wykonywania robót pracownikom i innym osobom trzecim zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Tym samym Wykonawca robót winien właściwie zabezpieczy plac budowy przed dostępem do niego osób trzecich i ponosi wszelką odpowiedzialność w tym zakresie.
12) utrzymywania miejsca wykonywania robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. Wykonawca będzie składował wszelkie zbędne materiały, urządzenia pomocnicze i odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne, a następnie usuwał je i przekazywał do miejsc wykorzystania lub utylizacji we własnym zakresie i na własny koszt;
13) zagospodarowania we własnym zakresie wszelkich odpadów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
14) sprawowania nadzoru autorskiego przez projektantów – autorów dokumentacji projektowej
15) pełnej obsługi geodezyjnej
16) przeprowadzenia niezbędnych prób i badań oraz pozyskania dokumentów odbiorowych wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
17) wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej (protokoły odbioru technicznego, protokoły badań i sprawdzeń, atesty i certyfikaty na materiały wbudowane itp.) wraz
z oświadczeniem Kierownika Budowy o zakończeniu budowy,
18) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem klauzuli Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Bochni
19) przygotowania dokumentów i dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni.
20) uzyskania od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
21) przeniesienia na rzecz Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonaną dokumentację projektową
22) wykonanie tablic informacyjnych. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do stosowania, w zakresie przedmiotu zamówienia wytycznych w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027 (www.fundusze.malopolska.pl). Wykonawca zadania jest zobowiązany, w momencie faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych, do umieszczenia tablic informacyjnych o otrzymanym przez Zamawiającego dofinansowaniu oraz do umieszczenia tablic pamiątkowych po realizacji robót. Lokalizację tablic należy uzgodnić
z Zamawiającym. Tablice informacyjne oraz pamiątkowe powinny być wyeksponowane w miejscu prowadzonych robót budowlanych przez okres trwania prac, aż do zakończenia robót. Po stronie wykonawcy jest dbanie o jej stan techniczny i o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzoną lub nieczytelną tablicę Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić. Tablice powinny zostać wykonane zgodnie z aktualnymi wytycznymi w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027. Znaki graficzne oraz obowiązkowe wzory tablic, plakatów i naklejek są określone w „Księdze Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” i dostępne są na stronie www.fundusze.malopolska.pl pod adresem www.fundusze.malopolska.pl/promocja .
3.4 Zamawiający wskazując na brzmienie art. 93 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności
i obronie cywilnej oświadcza, iż wyklucza możliwość umiejscowienia w przedmiocie zamówienia budowli ochronnych albowiem brak jest możliwości wykonania takich prac z uwagi na występujące
w budynku stodoły z częścią garażową na działce nr 1224/16 rozwiązania techniczno-budowlane. Na wypadek gdy organ administracji architekotniczno - budowlanej oczekiwał zaprojektowania przez Wykonawcę takich obiektów/budowli Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy
w terminie 30 dni od uzyskania takiej informacji - przy zachowaniu obowiązku zapłaty na rzecz Wykonawcy tylko za wykonane na dzień odstąpienia prace projektowe.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
1) wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegających na budowie lub (i) przebudowie lub (i) rozbudowie budynku wraz z zagospodarowaniem jego terenu lub bez zagospodarowania jego terenu oraz wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych, 00/100),
Do wykazu robót budowlanych należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
- Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego warunku, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
- Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane.
- Zamawiający uzna, iż zamówienie zrealizowano w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert jedynie w sytuacji, gdy data zakończenia realizacji zamówienia będzie datą zawierającą się w tym okresie.
2) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże dysponowanie:
a) osobą która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu dla w/w specjalności przy opracowaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych wykonanych na budowę lub (i) przebudowę lub (i) rozbudowę budynku
b) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 2 zrealizowanych inwestycjach;
c) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót instalacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
d) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
UWAGI!
Powyższe osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831)
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie sieci i instalacji sanitarnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2024r. poz.725) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334)
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji kierownika budowy, kierownika robót i funkcji projektanta pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że osoba pełniąca te funkcje posiada doświadczenie wymagane odpowiednio dla kierownika budowy, projektanta, kierownika robót w danej specjalności.
Po zmianie:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
1) wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegających na budowie lub (i) przebudowie lub (i) rozbudowie budynku wraz z zagospodarowaniem jego terenu lub bez zagospodarowania jego terenu oraz wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych, 00/100),
Do wykazu robót budowlanych należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
- Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego warunku, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
- Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane.
- Zamawiający uzna, iż zamówienie zrealizowano w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert jedynie w sytuacji, gdy data zakończenia realizacji zamówienia będzie datą zawierającą się w tym okresie.
2) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże dysponowanie:
a) osobą która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu dla w/w specjalności przy opracowaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych wykonanych na budowę lub (i) przebudowę lub (i) rozbudowę budynku
b) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 2 zrealizowanych inwestycjach;
c) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót instalacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
d) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
UWAGI!
Powyższe osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831)
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2024r. poz.725) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334)
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji kierownika budowy, kierownika robót i funkcji projektanta pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że osoba pełniąca te funkcje posiada doświadczenie wymagane odpowiednio dla kierownika budowy, projektanta, kierownika robót w danej specjalności.