BZP: Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jabłonka w latach 2026-2027.
11.12.2025
2025/BZP 00592092/01
GMINA JABŁONKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jabłonka w latach 2026-2027.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA JABŁONKA
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892222
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. 3 Maja 1
1.4.2.) Miejscowość: Jabłonka
1.4.3.) Kod pocztowy: 34-480
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.4.7.) Numer telefonu: 182611100
1.4.8.) Numer faksu: 182652468
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zpubliczne@jablonka.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00592092
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00577835
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Jabłonka w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2027 r.
2. Lampy oświetlenia ulicznego umieszczone są na słupach będących własnością Tauron Dystrybucja oraz słupach będących własnością Gminy Jabłonka.
3. Na dzień rozpoczęcia realizacji zamówienia konserwacja obejmuje 1823 lamp (oprawy rtęciowe, sodowe, LEDowe) oraz 100 szaf sterujących oświetleniem. Sieć zasilająca oświetlenie, kablowo-napowietrzna, podlegająca konserwacji wynosi ok. 106 km.
3.1. Ilość lamp wzrośnie:
- w listopadzie 2026 o 83 oprawy LED (1906 szt.)
- w grudniu 2026 o 3 oprawy LED (1909 szt.)
- w październiku 2027 o 18 opraw LED (1927 szt.)
4. Dodatkowe punkty wynikają z zakończenia okresu gwarancyjnego.
5. Rozpoczęcie obsługi wskazanych lamp pogwarancyjnych w trakcie realizacji umowy nie będzie podstawą do zmiany wynagrodzenia ustalonego w postępowaniu przetargowym (należy z góry skalkulować odpowiednie koszty).
6. Wykonawca wybrany w drodze postępowania na konserwatora urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie gminy Jabłonka, odpowiedzialny jest za stan techniczny i bezpieczne funkcjonowanie wszystkich urządzeń oświetleniowych zainstalowanych na tym obszarze i ponosi wszelkie konsekwencje z tytułu niespełnienia powyższych wymagań, w tym także konsekwencje prawne w przypadkach, kiedy niewłaściwe prowadzenie konserwacji stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego lub spowoduje zaistnienie wypadku. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania usługi w zakresie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w należytym stanie technicznym, a także wypełniania formalności związanych z wykonywaniem niżej wymienionych czynności.
7. Osoby wykonujące przedmiot zamówienia z ramienia Wykonawcy, muszą posiadać kwalifikacje do konserwacji oświetlenia ulicznego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 roku, w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń i instalacji w sieci (Dz. U. z 2022 r. poz. 1392 z późniejszymi zmianami) posiadać znajomość układu zasilania i sterowania konserwowanych obwodów oświetlenia oraz znajomości z zakresu obowiązków i sposobu prowadzenia prac konserwacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa pracy.
8. Wszelkie niezbędne materiały służące do likwidacji powstałych awarii i innych nieprawidłowości w funkcjonowaniu oświetlenia zapewnia Wykonawca konserwacji.
9. Wykonawca winien stosować tylko fabrycznie nowe urządzenia i materiały posiadające wymagane atesty i certyfikaty.
10. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji terenu prac i jego otoczenia, oraz uzyskać wszelkie niezbędne informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji umowy.
II. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA określa Załącznik nr 11 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia
Po zmianie:
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Jabłonka w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2027 r.
2. Lampy oświetlenia ulicznego umieszczone są na słupach będących własnością Tauron Dystrybucja oraz słupach będących własnością Gminy Jabłonka.
3. Na dzień rozpoczęcia realizacji zamówienia konserwacja obejmuje 1823 lamp (oprawy rtęciowe, sodowe, LEDowe) oraz 100 szaf sterujących oświetleniem. Sieć zasilająca oświetlenie, kablowo-napowietrzna, podlegająca konserwacji wynosi ok. 106 km.
3.1. Ilość lamp wzrośnie:
- w listopadzie 2026 o 83 oprawy LED (1906 szt.)
- w grudniu 2026 o 3 oprawy LED (1909 szt.)
- w październiku 2027 o 18 opraw LED (1927 szt.)
4. Zamawiający zastrzega, że dodatkowe punkty wymienione w ust. 3.1.wynikają z zakończenia okresu gwarancyjnego. W przypadku zwiększenia liczby punktów świetlnych ustalone wynagrodzenie nie ulega zmianie.
5. Rozpoczęcie obsługi wskazanych lamp pogwarancyjnych w trakcie realizacji umowy nie będzie podstawą do zmiany wynagrodzenia ustalonego w postępowaniu przetargowym (należy z góry skalkulować odpowiednie koszty).
6. Wykonawca wybrany w drodze postępowania na konserwatora urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie gminy Jabłonka, odpowiedzialny jest za stan techniczny i bezpieczne funkcjonowanie wszystkich urządzeń oświetleniowych zainstalowanych na tym obszarze i ponosi wszelkie konsekwencje z tytułu niespełnienia powyższych wymagań, w tym także konsekwencje prawne w przypadkach, kiedy niewłaściwe prowadzenie konserwacji stwarza zagrożenie dla mienia, zdrowia i życia ludzkiego lub spowoduje zaistnienie wypadku. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność i wobec tego zwalnia Zamawiającego z odpowiedzialności wobec osób trzecich. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania usługi w zakresie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego tak , aby zachować je w należytym stanie technicznym, a także wypełniania formalności związanych z wykonywaniem niżej wymienionych czynności.
7. Osoby wykonujące przedmiot zamówienia z ramienia Wykonawcy, muszą posiadać w szczególności kwalifikacje do konserwacji oświetlenia ulicznego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 roku, w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń i instalacji w sieci (Dz. U. z 2022 r. poz. 1392 z późniejszymi zmianami) posiadać znajomość układu zasilania i sterowania konserwowanych obwodów oświetlenia oraz znajomości z zakresu obowiązków i sposobu prowadzenia prac konserwacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa pracy.
8. Wszelkie niezbędne materiały, urządzenia, narzędzia itp. służące do likwidacji powstałych awarii i innych nieprawidłowości w funkcjonowaniu oświetlenia, utrzymywania go w prawidłowym stanie itp. zapewnia Wykonawca konserwacji.
9. Wykonawca winien stosować tylko fabrycznie nowe urządzenia i materiały posiadające wymagane atesty i certyfikaty.
10. W celu prawidłowego wykonywania Umowy, Wykonawca powinien dokonać wizji terenu prac i jego otoczenia, oraz uzyskać wszelkie niezbędne informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji umowy.
11. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymywania świecenia wszystkich punktów świetlnych poprzez m.in.:
• Wymianę niesprawnych źródeł światła, bezpieczników, dławików, naprawdę uszkodzonych elementów opraw, kabli itd.;
• Prostowanie pochylonych słupów i wysięgników;
• Wprowadzanie zmian czasu pracy oświetlenia w urządzeniach sterujących zgodnie z wytycznymi Zamawiającego;
12. Usuwanie gałęzi drzew zasłaniających lampy oświetleniowe we własnym zakresie i na każde wezwanie, w terminie 7 dni od stwierdzenia lub powiadomienia. Wycinka gałęzi w szczególności pod linią napowietrzną oraz w otoczeniu opraw, jeżeli są one przyczyną zwarć, obniżonego poziomu natężenia oświetlenia lub stwarzają zagrożenie porażenia prądem.
13. Wykonawca będzie wymieniał urządzenia uszkodzone przez osoby trzecie i czynniki zewnętrzne, np. w wyniku kolizji drogowych (słupów oświetlenia i latarń - 6 szt., opraw, kloszy, szaf oświetleniowych, kabli itp.).
14. W przypadku przekroczenia maksymalnej ilości, Zamawiający zleci wykonanie zadania na podstawie zaakceptowanego kosztorysu wykonanego przez Wykonawcę. Na podstawie zaakceptowanego kosztorysu przez Zamawiającego Wykonawca wykona zadanie a Zamawiający dokona zapłaty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia wykonania usługi innemu podmiotowi.
15. Wykonawca zobowiązany jest do transportu, montażu, demontażu dekoracji ozdób świątecznych (75 szt.) na słupach oświetlenia ulicznego, wskazanych przez Zamawiającego oraz w terminie przez niego określonym.
a. Wykonawca wykonuje zadanie określone w pkt 15 tylko w przypadku mailowego polecenia od Zamawiającego.
b. Wykonawca dokona sprawdzenia wszystkich urządzeń i zapewni ich sprawność przed ich montażem i rozpoczęciem ekspozycji.
II. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA określa Załącznik nr 11 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia- MODYFIKACJA
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-12 09:00
Po zmianie:
2025-12-16 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-12 09:30
Po zmianie:
2025-12-16 09:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-10
Po zmianie:
2026-01-14