BZP: Remont obiektu mostowego nad rzeką Wartą w ciągu DP 1002S w m. Łęg, gm. Kruszyna.
12.12.2025
2025/BZP 00594823/01
Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont obiektu mostowego nad rzeką Wartą w ciągu DP 1002S w m. Łęg, gm. Kruszyna.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151406009
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana III Sobieskiego 9
1.4.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.4.3.) Kod pocztowy: 42-217
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.4.7.) Numer telefonu: 343229222
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@czestochowa.powiat.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pzdczestochowa.4bip.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00594823
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-12
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00566062
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest remont obiektu mostowego nad rzeką Wartą w ciągu DP 1002S w m. Łęg, gm. Kruszyna.
Podstawowe parametry techniczne inwestycji:
Ze względu na zły stan techniczny obiektu, a także niespełnienie obowiązujących wytycznych z zakresu warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie oraz ich usytuowanie oraz z zakresu obliczeń hydrauliczno-hydrologicznych, konieczny jest jego remont, spełniający powyższe wymagania. Lokalizacja mostu zostanie bez zmian.
Obecny stan techniczny obiektu mostowego:
Przedmiotowy most to obiekt pięcioprzęsłowy o schemacie statycznym mieszanym. Przęsła między osiami stanowią belki ciągłe oraz swobodnie podparte. Konstrukcje nośną stanowi ruszt z belek stalowych stężonych poprzecznie za pomocą kształtowników stalowych. Elementy stalowe posiadają zanieczyszczenia oraz ogniska korozji, szczególnie na połączeniu z łożyskami oraz drewnianymi belkami pomostu. Pomost stanowią krawędziaki ułożone w rąb, na którym ułożona jest nawierzchnia bitumiczna. Pomost jest wsparty na poprzecznicach drewnianych. Z uwagi na brak odpowiedniego odwodnienia – brak spadków podłużnych. Obiekt posiada stalowe łożyska, które są wbetonowane w ławy podłożyskowe. Przyczółki i filary są żelbetowe. Na obiekcie występują barieroporęcze stalowe. Na obiekcie wykonana jest nawierzchnia bitumiczna. Chodnik dla obsługi wykonano z blachy żeberkowej przymocowanej do elementów drewnianych pomostu.
Parametry techniczne istniejącego mostu
- szerokość jezdni bitumicznej – 3,78 m
- szerokość użytkowa chodnika - 0,73m
- spadek poprzeczny jezdni – jednostronny 1,8 %
- spadek poprzeczny na chodniku – 3,0 %
- spadek podłużny – 0-0,2%
- długość całkowita ustroju nośnego – 77,9 m
- szerokość całkowita obiektu – 6,90 m
- długość całkowita obiektu wraz z przyczółkami – 82,91 m
- kąt skrzyżowania osi obiektu nad rzeką Wartą - 90 o
Zakres prac remontowych obejmuje:
•wymiana nawierzchni bitumicznej na obiekcie oraz na dojazdach na dł. 50 m,
•wymiana blachy ryflowanej na chodniku oraz elementów drewnianych chodnika,
•demontaż barieroporęczy z zachowaniem do ponownego montażu, wymiana uszkodzonych elementów barieroporęczy, wymiana łączników barieroporęczy na nowe ze stali nierdzewnej,
•wymiana pomostu drewnianego wraz z okuciami stalowymi,
•oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjnie dźwigarów głównych na miejscu poprzez odłożenie na bok na oczepie,
•wymiana łożysk na nowe,
•nadbudowa ciosów podłożyskowych ze spadkiem,
•wymiana wpustów,
•rozbiórka umocnienia skarp na dojazdach do obiektu, poszerzenie poboczy gruntowych na dojazdach oraz odtworzenie umocnienia skarp z wykorzystaniem materiału z rozbiórki,
Ustrój nośny
Ustrój nośny stanowi istniejący ruszt z belek stalowych I450 i I550 stężonych poprzecznie za pomocą kształtowników stalowych C200 i L75x75x8. Konstrukcja pozostaje bez zmian. Należy jedynie ją oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie.
Pomost
Należy wykonać drewniany pomost z krawędziaków ułożonych w rąb o wymiarach przekroju poprzecznego 50x100/50x120 i 50x120/50x140 mm (wymiary tak jak w stanie istniejącym). Pomost oprzeć na poprzecznicach drewnianych o wymiarach 200x300 mm.
Między poprzecznicą a pomostem wykonać warstwę papy o szerokości 350 mm. Na górnej powierzchni dźwigarów należy umieścić papę o szerokości 250 mm, a na niej poprzecznice. Poprzecznice zamocować do dźwigarów na pomocą obejm stalowych wykonanych z prętów gładkich Ø16 ze stali S235JR.
Wszystkie elementy drewniane przewidziane do montażu wykonać należy z drewna litego klasy min. D30 wg PN-EN 338:2004, o ustabilizowanej wilgotności wynoszącej 12%, o wymiarach i kształcie pokazanym w dokumentacji technicznej remontu mostu. Zabezpieczenie elementów drewnianych preparatami grzybobójczymi należy wykonać metodą próżniowo-ciśnieniową bezpośrednio w tartaku. Szczegółową impregnację drewna opisuje ust. M.19.01.10 Elementy drewniane pkt 2.2. Środek do impregnacji grzybobójczej. Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania właściwego drewna, czego potwierdzeniem będzie protokół potwierdzający, że drewno przewidziane do wbudowania spełnia w/w kryteria.
Chodnik
Nawierzchnię chodnika należy wykonać z blachy o wymiarze poprzecznym 8x800 mm, którą należy ułożyć na deskach o wym. 40x60 ułożonych podłużnie w rozstawie 0,345 m. Całość ułożyć na krawędziakach o wym. 100x100x800 ułożonych poprzecznie i krawędziakach o wym. 120x160 i 200x300 ułożonych podłużnie. Blachę żebrowana wykonać ze stali S235.
Barieroporęcz
Istniejącą barieroporęcz należy oczyścić, zabezpieczyć antykorozyjnie i zamontować ponownie. Elementy barieroporęczy, które są uszkodzone należy wymienić na nowe. Należy zastosować nowe mocowania barieroporęczy ze stali nierdzewnej.
Nawierzchnie na obiekcie
Nawierzchnię na obiekcie wykonać z betonu asfaltowego AC11S o zmiennej grubości ułożonej na pomoście drewnianym.
Umocnienia skarp i terenu
Umocnienia skarp należy wykonać z okładziny kamiennej wykorzystując materiał z istniejących skarp. Okładzinę kamienną należy ułożyć na warstwie betonu C8/10 gr. 150 mm ułożonej na geowłókninie o gramaturze 200 g/m2.
Odwodnienie
Przekrój daszkowy oraz niweletę w spadkach, które umożliwiają swobodne odprowadzenie wód opadowych poza obiekt. Dodatkowo należy wykonać wpusty mostowe z blachy ocynkowanej w rozstawie co 9,0 m. Wpusty mają szerokość 250 mm i są mocowane do pomostu za pomocą wkrętów stalowych. Wpusty należy osadzić przed ułożeniem nawierzchni bitumicznej.
Łożyska
Należy wykonać dwa rodzaje łożysk przesuwnych i stałych ze stali 18G2A, które należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez pokrycie powierzchni powłoką malarską. Montaż łożysk należy wykonać przed ułożeniem warstwy nadającej spadek i osadzić na kotwach na zaprawie z żywicy. Przed ułożeniem przęsła należy zabezpieczyć górne powierzchnie łożysk smarem grafitowym.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. rodzaj robót do wykonania w ramach zamówienia określa Projekt budowlano-wykonawczy stanowiący załącznik zał. Nr 1 do SWZ.
2. W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować jakość wykonywanych robót dotyczących przedmiotu zamówienia do nowych norm.
3. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia:
3.1. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia Zamawiającemu gwarancji jakości wykonania min. 60 miesięcy.
3.2. Zamówienie należy realizować w oparciu o obowiązujące w budownictwie drogowym normy, instrukcje, szczegółowe specyfikacje techniczne na roboty utrzymaniowe.
3.3. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest remont obiektu mostowego nad rzeką Wartą w ciągu DP 1002S w m. Łęg, gm. Kruszyna.
Podstawowe parametry techniczne inwestycji:
Ze względu na zły stan techniczny obiektu, a także niespełnienie obowiązujących wytycznych z zakresu warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie oraz ich usytuowanie oraz z zakresu obliczeń hydrauliczno-hydrologicznych, konieczny jest jego remont, spełniający powyższe wymagania. Lokalizacja mostu zostanie bez zmian.
Obecny stan techniczny obiektu mostowego:
Przedmiotowy most to obiekt pięcioprzęsłowy o schemacie statycznym mieszanym. Przęsła między osiami stanowią belki ciągłe oraz swobodnie podparte. Konstrukcje nośną stanowi ruszt z belek stalowych stężonych poprzecznie za pomocą kształtowników stalowych. Elementy stalowe posiadają zanieczyszczenia oraz ogniska korozji, szczególnie na połączeniu z łożyskami oraz drewnianymi belkami pomostu. Pomost stanowią krawędziaki ułożone w rąb, na którym ułożona jest nawierzchnia bitumiczna. Pomost jest wsparty na poprzecznicach drewnianych. Z uwagi na brak odpowiedniego odwodnienia – brak spadków podłużnych. Obiekt posiada stalowe łożyska, które są wbetonowane w ławy podłożyskowe. Przyczółki i filary są żelbetowe. Na obiekcie występują barieroporęcze stalowe. Na obiekcie wykonana jest nawierzchnia bitumiczna. Chodnik dla obsługi wykonano z blachy żeberkowej przymocowanej do elementów drewnianych pomostu.
Parametry techniczne istniejącego mostu
- szerokość jezdni bitumicznej – 3,78 m
- szerokość użytkowa chodnika - 0,73m
- spadek poprzeczny jezdni – jednostronny 1,8 %
- spadek poprzeczny na chodniku – 3,0 %
- spadek podłużny – 0-0,2%
- długość całkowita ustroju nośnego – 77,9 m
- szerokość całkowita obiektu – 6,90 m
- długość całkowita obiektu wraz z przyczółkami – 82,91 m
- kąt skrzyżowania osi obiektu nad rzeką Wartą - 90 o
Zakres prac remontowych obejmuje:
•wymiana nawierzchni bitumicznej na obiekcie oraz na dojazdach na dł. 50 m,
•wymiana blachy ryflowanej na chodniku oraz elementów drewnianych chodnika,
•demontaż barieroporęczy z zachowaniem do ponownego montażu, wymiana uszkodzonych elementów barieroporęczy, wymiana łączników barieroporęczy na nowe ze stali nierdzewnej,
•wymiana pomostu drewnianego wraz z okuciami stalowymi,
•oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjnie dźwigarów głównych na miejscu poprzez odłożenie na bok na oczepie,
•wymiana łożysk na nowe,
•nadbudowa ciosów podłożyskowych ze spadkiem,
•wymiana wpustów,
•rozbiórka umocnienia skarp na dojazdach do obiektu, poszerzenie poboczy gruntowych na dojazdach oraz odtworzenie umocnienia skarp z wykorzystaniem materiału z rozbiórki,
Ustrój nośny
Ustrój nośny stanowi istniejący ruszt z belek stalowych I450 i I550 stężonych poprzecznie za pomocą kształtowników stalowych C200 i L75x75x8. Konstrukcja pozostaje bez zmian. Należy jedynie ją oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie.
Pomost
Należy wykonać drewniany pomost z krawędziaków ułożonych w rąb o wymiarach przekroju poprzecznego 50x100/50x120 i 50x120/50x140 mm (wymiary tak jak w stanie istniejącym). Pomost oprzeć na poprzecznicach drewnianych o wymiarach 200x300 mm.
Między poprzecznicą a pomostem wykonać warstwę papy o szerokości 350 mm. Na górnej powierzchni dźwigarów należy umieścić papę o szerokości 250 mm, a na niej poprzecznice. Poprzecznice zamocować do dźwigarów na pomocą obejm stalowych wykonanych z prętów gładkich Ø16 ze stali S235JR.
Wszystkie elementy drewniane przewidziane do montażu wykonać należy z drewna litego klasy min. C35 wg PN-EN 338:2004, o ustabilizowanej wilgotności wynoszącej 12%, o wymiarach i kształcie pokazanym w dokumentacji technicznej remontu mostu. Zabezpieczenie elementów drewnianych preparatami grzybobójczymi należy wykonać metodą próżniowo-ciśnieniową bezpośrednio w tartaku. Szczegółową impregnację drewna opisuje ust. M.19.01.10 Elementy drewniane pkt 2.2. Środek do impregnacji grzybobójczej. Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania właściwego drewna, czego potwierdzeniem będzie protokół potwierdzający, że drewno przewidziane do wbudowania spełnia w/w kryteria.
Chodnik
Nawierzchnię chodnika należy wykonać z blachy o wymiarze poprzecznym 8x800 mm, którą należy ułożyć na deskach o wym. 40x60 ułożonych podłużnie w rozstawie 0,345 m. Całość ułożyć na krawędziakach o wym. 100x100x800 ułożonych poprzecznie i krawędziakach o wym. 120x160 i 200x300 ułożonych podłużnie. Blachę żebrowana wykonać ze stali S235.
Barieroporęcz
Istniejącą barieroporęcz należy oczyścić, zabezpieczyć antykorozyjnie i zamontować ponownie. Elementy barieroporęczy, które są uszkodzone należy wymienić na nowe. Należy zastosować nowe mocowania barieroporęczy ze stali nierdzewnej.
Nawierzchnie na obiekcie
Nawierzchnię na obiekcie wykonać z betonu asfaltowego AC11S o zmiennej grubości ułożonej na pomoście drewnianym.
Umocnienia skarp i terenu
Umocnienia skarp należy wykonać z okładziny kamiennej wykorzystując materiał z istniejących skarp. Okładzinę kamienną należy ułożyć na warstwie betonu C8/10 gr. 150 mm ułożonej na geowłókninie o gramaturze 200 g/m2.
Odwodnienie
Przekrój daszkowy oraz niweletę w spadkach, które umożliwiają swobodne odprowadzenie wód opadowych poza obiekt. Dodatkowo należy wykonać wpusty mostowe z blachy ocynkowanej w rozstawie co 9,0 m. Wpusty mają szerokość 250 mm i są mocowane do pomostu za pomocą wkrętów stalowych. Wpusty należy osadzić przed ułożeniem nawierzchni bitumicznej.
Łożyska
Należy wykonać dwa rodzaje łożysk przesuwnych i stałych ze stali 18G2A, które należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez pokrycie powierzchni powłoką malarską. Montaż łożysk należy wykonać przed ułożeniem warstwy nadającej spadek i osadzić na kotwach na zaprawie z żywicy. Przed ułożeniem przęsła należy zabezpieczyć górne powierzchnie łożysk smarem grafitowym.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. rodzaj robót do wykonania w ramach zamówienia określa Projekt budowlano-wykonawczy stanowiący załącznik zał. Nr 1 do SWZ.
2. W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować jakość wykonywanych robót dotyczących przedmiotu zamówienia do nowych norm.
3. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia:
3.1. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia Zamawiającemu gwarancji jakości wykonania min. 60 miesięcy.
3.2. Zamówienie należy realizować w oparciu o obowiązujące w budownictwie drogowym normy, instrukcje, szczegółowe specyfikacje techniczne na roboty utrzymaniowe.
3.3. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Posiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentowanie wykonania, tj. zakończenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w niniejszym postępowaniu odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Określenie „robota budowlana w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w niniejszym postępowaniu” oznacza: minimum 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 500.000,00 zł (brutto). Określenie „roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia” oznacza: wykonanie robót polegających na robotach związanych z budową, remontem lub przebudową mostu. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykazu robót
W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 117 ust. 3 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będzie spełniony przez jednego ze wspólników konsorcjum to ten wspólnik musi wykonać część robót budowlanych o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto.
Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 118 ust. 2 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będzie spełniony nie przez wykonawcę lub wspólnika konsorcjum, a przez „podmiot udostępniający zasoby wykonawcy (tzw. „podmiot trzeci”), to „podmiot” ten musi być podwykonawcą części robót budowlanych o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto.
2. Dysponowanie potencjałem technicznym - wyposażeniem technicznym przewidzianym do użycia przy realizacji zamówienia:
2.1. Będą dysponować osobą/-ami – kierownikiem budowy/kierownikami – posiadającą/-ymi uprawnienia budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia bez ograniczeń w pełnieniu obowiązków Kierownika Budowy, zgodnie z wymogiem ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2025r. poz.: 418) w branży konstrukcyjno – budowlanej lub drogowej (wg zał. nr 6 SWZ).
Uwaga: Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025r. poz.: 418) oraz ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020r., poz. 220). Sprawdzanie ww. warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń wg zasady spełnia/nie spełnia.
2.2. Wykonali kierowanie budową w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 robotą budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 500.000,00 zł (brutto). Określenie „kierowanie budową odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia” oznacza: wykonanie robót polegających na robotach związanych z budową, remontem lub przebudową mostu. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykazu robót.
Po zmianie:
1. Posiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentowanie wykonania, tj. zakończenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w niniejszym postępowaniu odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.
Określenie „robota budowlana w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w niniejszym postępowaniu” oznacza: minimum 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 500.000,00 zł (brutto).
Określenie „roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia” oznacza: wykonanie robót polegających na robotach związanych z budową, remontem lub przebudową mostu. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykazu robót
W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 117 ust. 3 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będzie spełniony przez jednego ze wspólników konsorcjum to ten wspólnik musi wykonać część robót budowlanych o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto.
Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 118 ust. 2 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będzie spełniony nie przez wykonawcę lub wspólnika konsorcjum, a przez „podmiot udostępniający zasoby wykonawcy (tzw. „podmiot trzeci”), to „podmiot” ten musi być podwykonawcą części robót budowlanych o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto.
2. Dysponowanie potencjałem technicznym - wyposażeniem technicznym przewidzianym do użycia przy realizacji zamówienia:
2.1. Będą dysponować osobą/-ami – kierownikiem budowy/kierownikami – posiadającą/-ymi uprawnienia budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia bez ograniczeń w pełnieniu obowiązków Kierownika Budowy, zgodnie z wymogiem ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2025r. poz.: 418) w branży konstrukcyjno – budowlanej, drogowej lub mostowej (wg zał. nr 6 SWZ).
Uwaga: Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025r. poz.: 418) oraz ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020r., poz. 220). Sprawdzanie ww. warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń wg zasady spełnia/nie spełnia.
2.2. Wykonali kierowanie budową lub robotami budowlanymi w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 robotą budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 500.000,00 zł (brutto).
Określenie „kierowanie budową odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia” oznacza: wykonanie robót polegających na robotach związanych z budową, remontem lub przebudową mostu. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykazu robót.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-16 09:00
Po zmianie:
2025-12-22 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-16 09:30
Po zmianie:
2025-12-22 09:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-15
Po zmianie:
2026-01-21