BZP: ,,Obsługa Schroniska dla Zwierząt w zakresie pomocy weterynaryjnej w 2026 roku”
12.12.2025
2025/BZP 00597269/01
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
,,Obsługa Schroniska dla Zwierząt w zakresie pomocy weterynaryjnej w 2026 roku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: PGK Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330061670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Władysława Cieślaka, 6 C
1.5.2.) Miejscowość: Szczecinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 94 37 498 70
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgk.szczecinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.szczecinek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Obsługa Schroniska dla Zwierząt w zakresie pomocy weterynaryjnej w 2026 roku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49b042d2-8b17-4f36-b0fb-d921e8a96e5e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00597269
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-49b042d2-8b17-4f36-b0fb-d921e8a96e5e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: htpps://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały opisane w Rozdziale IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny określono w Rozdziale XXVI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny określono w Rozdziale XXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PGK/ZP-07/XII/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Szczecinku zleca wykonanie zamówienia polegającego na świadczeniu usług weterynaryjnych dla Zamawiającego w Schronisku dla Zwierząt w Szczecinku przy ul. Rybackiej 7.
Wykaz zabiegów objętych zamówieniem wraz z szacunkową ilością interwencji/usług weterynaryjnych (ustalona na podstawie lat ubiegłych):
a) obsługa weterynaryjna - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 60;
b) zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń nagłych – szacowana ilość wezwań w niezwłocznych przypadkach ok. 5 miesięcznie;
c) wstępne badanie kliniczne - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 60;
d) profilaktyka i leczenie chorych zwierząt;
e) odrobaczanie - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów; ok. 50;
f) zabezpieczenie przeciw pasożytom wewnętrznym i zewnętrznym – przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok 50;
g) odpchlenie - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 50;
h) przeprowadzenie kompleksowego szczepienia (stosownie do wieku) -przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 50;
i) szczepienie przeciw wściekliźnie - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/zabiegów: ok. 50;
j) dwukrotne szczepienie przeciwwirusowe szczeniaków – przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 5;
k) szczepienie profilaktyczne - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 50;
l) wykonywanie zabiegów zapobiegających rozmnażaniu zwierząt (sterylizacje, kastracje – w tym kotów wolno żyjących w ramach tzw. kocich gniazd) - przewidywana ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 50 rocznie;
m) zapewnienie niezbędnej opieki zwierzętom po wykonanym zabiegu;
n) elektroniczne znakowanie zwierząt oraz wprowadzanie danych do ewidencji - przewidywana miesięczna ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 30;
o) w szczególnie uzasadnionych przypadkach eutanazja - przewidywana ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 10 rocznie;
p) usypianie ślepych miotów - przewidywana ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 5 rocznie;
q) profilaktyka dietetyczna - przewidywana ilość zwierząt/ zabiegów: ok. 3 rocznie;
r) nadzór weterynaryjny i sanitarny nad schroniskiem;
s) udział w kontrolach schroniska;
t) wykonywanie innych zabiegów weterynaryjnych, w zależności od potrzeb;
u) całodobowy kontakt telefoniczny;
v) zabiegi wykonywane będą w gabinecie zabiegowym w Schronisku dla zwierząt w Szczecinku przy ul. Rybackiej 7;
w) zabiegi wymagające dodatkowego , specjalistycznego sprzętu ( np. RTG, USG i inne) wykonywane będą w gabinecie weterynaryjnym Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przewiezienia zwierzęcia na własny koszt oraz dopuszcza się możliwość przewiezienia zwierząt do lecznicy Wykonawcy transportem i z udziałem pracowników schroniska w przypadkach nagłych lub w wyniku planowania większej ilości zabiegów.
Uwaga: Zamawiający zastrzega, że ilość interwencji/usług weterynaryjnych jest wielkością szacunkową i może ulec zmianie. Zmniejszenie bądź zwiększenie ilości interwencji/usług weterynaryjnych nie może być podstawą do zmiany ceny w złożonej ofercie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
2.1 W zakresie realizacji przepisów o prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt:
1) Zapewnienie fachowej pomocy lekarsko – weterynaryjnej zwierzętom przybyłym i przebywającym w Schronisku, a w szczególności:
a) badanie stanu zdrowia zwierząt i wydawanie stosownych zaświadczeń o
stanie zdrowia zwierząt,
b) rozpoznawanie, zapobieganie i leczenie chorób zwierząt,
c) wykonywanie zabiegów chirurgicznych w tym sterylizacji i kastracji,
d) udzielanie porad i konsultacji,
e) wystawianie recept weterynaryjnych,
f) wydawanie opinii i orzeczeń lekarsko-weterynaryjnych.
2) Współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Szczecinku.
3) Prowadzenie dokumentacji weterynaryjnej, w szczególności:
a) wprowadzanie wykonanych wszelkich czynności weterynaryjnych do
programu Klinika XP,
b) książki kontroli środków odurzających i substancji psychotropowych,
c) dokumentacji obrotu produktami leczniczymi weterynaryjnymi, d) sprawozdań, wyników badań, orzeczeń i zaświadczeń lekarsko –
weterynaryjnych, korespondencji służbowej.
4) Nadzór nad warunkami bytowymi i zoohigienicznymi zwierząt przebywających w Schronisku, w szczególności:
a) współudział w opracowaniu wewnętrznej instrukcji dezynfekcji, dezynsekcji, deratyzacji i jej przestrzeganie,
b) współudział w opracowaniu programu profilaktyki w zakresie zwalczania
chorób zakaźnych i jego realizacja,
c) współudział w opracowaniu programu żywienia zwierząt i jego realizacja,
d) współudział w opracowaniu programu szczepień ochronnych i jego realizacja.
5) Skrupulatne prowadzenie dokumentacji, w tym szczególnie:
a) dziennej, tygodniowej ewidencji leków i materiałów medycznych oraz ich
miesięcznych zestawień,
b) książki klinicznej leczonych zwierząt w programie Klinika XP,
c) rejestru zwierząt sterylizowanych,
d) rejestru uśpień i upadków psów i kotów,
e) rejestru uśpień ślepych miotów,
f) rejestru szczepień przeciwko wściekliźnie dla psów i odrębnego dla kotów.
2.2 W zakresie realizacji przepisów o ochronie zwierząt:
1) Ścisły nadzór nad przestrzeganiem i realizacją zapisów dotyczących eutanazji zwierząt, w szczególności nad:
a) typowaniem i orzekaniem lekarsko-weterynaryjnym zwierząt przeznaczonych do eutanazji,
b) humanitarnym przeprowadzaniem eutanazji z konieczną premedykacją.
3. Wykonawca zobowiązany jest podać ryczałtową cenę za usługi związane z opieką weterynaryjną w okresie 12 miesięcy – zawierającą koszt leków i materiałów medycznych niezbędnych do realizacji umowy. Potrzebne leki i materiały medyczne do obsługi weterynaryjnej będą nabywane przez Wykonawcę po uzgodnieniu z Zamawiającym i rozliczane miesięcznie na fakturze z podziałem na leki i materiały medyczne.
Zamawiający informuje, że szacunkowy koszt nabycia leków i materiałów medycznych (biorąc pod uwagę średnią z lat ubiegłych) wynieść może ok. 90 000, 00 zł netto rocznie.
4. Dyspozycyjność Wykonawcy: w zakresie sprawowania opieki weterynaryjnej nad zwierzętami w schronisku świadczenie usług w dni robocze poprzez wizytę, analizę i wykonanie czynności na terenie schroniska wg potrzeb i wskazań Zleceniodawcy w godzinach pracy schroniska (nie jest wymagana wizyta w każdym z dni roboczych, jeżeli nie zaistnieją potrzeby). W pozostałych dniach (soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy) oraz poza godzinami pracy schroniska w dni robocze prowadzony będzie przez Wykonawcę dyżur weterynaryjny (telefoniczny), w czasie którego obsługiwane będą przypadki nagłe wymagające udzielenia natychmiastowej pomocy ze względu na stan zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia (nagła interwencja weterynaryjna – nie później niż 2 godz. od zgłoszenia).