BZP: Remont drogi nr 112575D w Chmieleniu od posesji nr 110 do nr 124 i remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32 działki nr 185 i 188
15.12.2025
2025/BZP 00598460/01
GMINA LUBOMIERZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont drogi nr 112575D w Chmieleniu od posesji nr 110 do nr
124 i remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32 działki nr
185 i 188
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBOMIERZ
1.2.) Oddział zamawiającego: Referat Techniczny
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821658
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.4.2.) Miejscowość: Lubomierz
1.4.3.) Kod pocztowy: 59-623
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.4.7.) Numer telefonu: 757833151
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lubomierz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lubomierz.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00598460
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00579738
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.3. Nazwa zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Remont drogi nr 112575D w Chmieleniu od posesji nr 110 do nr
124 i remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32 działki nr
185 i 188
Po zmianie:
Remont drogi w Chmieleniu do posesji nr 113-124 [powódź - wrzesień 2024] i remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32, działki nr 185 i 188 [powódź - wrzesień 2024]
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
Remont drogi nr 112575D w Chmieleniu od posesji nr 110 do nr 124.
1. Odcinek drogi gminnej nr 112575D przewidziany do przebudowy zlokalizowany jest na działkach drogowych nr 337, 360/4, 1105, 1114/2, 204 obręb 0005 w miejscowości Chmieleń w gminie Lubomierz na terenie powiatu lwóweckiego. Droga posiada nawierzchnie ulepszone z betonu asfaltowego i kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, przebiegając od drogi powiatowej nr 2538D relacji Chmieleń - Młyńsko – Proszówka do brodu na Długim Potoku prowadzącym do drogi gminnej nr 112573D w Chmieleniu. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się nieliczne zjazdy i skrzyżowania z drogami wewnętrznymi. Szerokość jezdni waha się od 2,50 do 3,50 m. Istniejące obiekty inżynierskie to przepusty na rowach oraz most na Długim Potoku. Odwodnienie pasa drogowego realizowane jest powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne jezdni do istniejących rowów i przyległego potoku. Droga nie posiada chodników, utwardzonych poboczy ani oświetlenia ulicznego. Po przedmiotowej drodze nie odbywa się ruch komunikacji zbiorowej, natomiast eksploatowana jest przez pojazdy rolnicze. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się zakrzewienia, drzewa oraz samosiejki.
Droga nie posiada oznakowania w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową, więc oznakowanie wymaga uzupełnienia. Z biegiem lat doszło do znaczących uszkodzeń konstrukcji jezdni co spowodowało dalece zaawansowaną deformację nawierzchni drogi, praktycznie uniemożliwiającą normalne funkcjonowanie jako ciągu komunikacyjnego. W obrębie obiektu mostowego nie ma uszkodzeń.
Remont będzie polegał na wykonaniu nowych nawierzchni asfaltobetonowych, przywróceniu funkcjonalności odwodnienia powierzchniowego, poprawy stanu technicznego przepustów oraz uzupełnieniu oznakowania.
2. Parametry remontowanej drogi
Przyjęto kategorię ruchu KR2
Długość odcinka drogi – 505,00 m
Szerokość jezdni - 2,50 m – 3,30 m;
Powierzchnia jezdni i zjazdów - 1396,50 m2 + 221,30 m2 = 1617,80 m2;
Spadki podłużne - do 4 %;
Spadki poprzeczne - do 2 %;
Nawierzchnia - beton asfaltowy
3. Remont nawierzchni drogi zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi i przyległego terenu. Trasa drogi przebiega w granicach pasa drogowego, łuki poziome posiadają promienie od 12 do 150 metrów. Szerokość jezdni wynosi od 2,50 m do 3,50 m przy zachowaniu jednostronnego spadku poprzecznego, natomiast utwardzone pobocza o szerokości około 30 cm będą miały spadki do 5%. Na dwóch odcinkach planuje się wykonanie ścieku z kostki kamiennej 8/11 o szerokości około 40 cm na ławie betonowej z których woda będzie odprowadzana do rowów i na tereny zielone. Projektuje się przebudowę i budowę przepustów z rur PE-HD o średnicy DN300 i DN 400 mm i długości około 23 metrów oraz oczyszczenie i profilowanie rowów i usunięcie samosiejek.
W uzupełnieniu robót nawierzchniowych projektuje się uzupełnienie poboczy gruntowych oraz uzupełnienie oznakowania pionowego na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres dla części 1 (droga w Chmieleniu) zostały określony w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej SWZ, opracowanej przez PRO-DeSK Igor Pieńkos, ul. Morcinka 39/24, 58-500 Jelenia Góra. Na dokumentację składa się dokumentacja projektowa z projektem zagospodarowania terenu, specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, wraz z opiniami, uzgodnieniami, rysunkami i decyzjami. Dodatkowo jako materiał pomocniczy przedstawiony jest przedmiar robót budowlanych przewidzianych do wykonania. Więcej informacji znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.
Po zmianie:
1 część: Remont drogi w Chmieleniu do posesji nr 113-124 [powódź - wrzesień 2024]
1. Odcinek drogi gminnej nr 112575D przewidziany do przebudowy zlokalizowany jest na działkach drogowych nr 337, 360/4, 1105, 1114/2, 204 obręb 0005 w miejscowości Chmieleń w gminie Lubomierz na terenie powiatu lwóweckiego. Droga posiada nawierzchnie ulepszone z betonu asfaltowego i kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, przebiegając od drogi powiatowej nr 2538D relacji Chmieleń - Młyńsko – Proszówka do brodu na Długim Potoku prowadzącym do drogi gminnej nr 112573D w Chmieleniu. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się nieliczne zjazdy i skrzyżowania z drogami wewnętrznymi. Szerokość jezdni waha się od 2,50 do 3,50 m. Istniejące obiekty inżynierskie to przepusty na rowach oraz most na Długim Potoku. Odwodnienie pasa drogowego realizowane jest powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne jezdni do istniejących rowów i przyległego potoku. Droga nie posiada chodników, utwardzonych poboczy ani oświetlenia ulicznego. Po przedmiotowej drodze nie odbywa się ruch komunikacji zbiorowej, natomiast eksploatowana jest przez pojazdy rolnicze. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się zakrzewienia, drzewa oraz samosiejki.
Droga nie posiada oznakowania w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową, więc oznakowanie wymaga uzupełnienia. Z biegiem lat doszło do znaczących uszkodzeń konstrukcji jezdni co spowodowało dalece zaawansowaną deformację nawierzchni drogi, praktycznie uniemożliwiającą normalne funkcjonowanie jako ciągu komunikacyjnego. W obrębie obiektu mostowego nie ma uszkodzeń.
Remont będzie polegał na wykonaniu nowych nawierzchni asfaltobetonowych, przywróceniu funkcjonalności odwodnienia powierzchniowego, poprawy stanu technicznego przepustów oraz uzupełnieniu oznakowania.
2. Parametry remontowanej drogi
Przyjęto kategorię ruchu KR2
Długość odcinka drogi – 505,00 m
Szerokość jezdni - 2,50 m – 3,30 m;
Powierzchnia jezdni i zjazdów - 1396,50 m2 + 221,30 m2 = 1617,80 m2;
Spadki podłużne - do 4 %;
Spadki poprzeczne - do 2 %;
Nawierzchnia - beton asfaltowy
3. Remont nawierzchni drogi zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi i przyległego terenu. Trasa drogi przebiega w granicach pasa drogowego, łuki poziome posiadają promienie od 12 do 150 metrów. Szerokość jezdni wynosi od 2,50 m do 3,50 m przy zachowaniu jednostronnego spadku poprzecznego, natomiast utwardzone pobocza o szerokości około 30 cm będą miały spadki do 5%. Na dwóch odcinkach planuje się wykonanie ścieku z kostki kamiennej 8/11 o szerokości około 40 cm na ławie betonowej z których woda będzie odprowadzana do rowów i na tereny zielone. Projektuje się przebudowę i budowę przepustów z rur PE-HD o średnicy DN300 i DN 400 mm i długości około 23 metrów oraz oczyszczenie i profilowanie rowów i usunięcie samosiejek.
W uzupełnieniu robót nawierzchniowych projektuje się uzupełnienie poboczy gruntowych oraz uzupełnienie oznakowania pionowego na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres dla części 1 (droga w Chmieleniu) zostały określony w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej SWZ, opracowanej przez PRO-DeSK Igor Pieńkos, ul. Morcinka 39/24, 58-500 Jelenia Góra. Na dokumentację składa się dokumentacja projektowa z projektem zagospodarowania terenu, specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, wraz z opiniami, uzgodnieniami, rysunkami i decyzjami. Dodatkowo jako materiał pomocniczy przedstawiony jest przedmiar robót budowlanych przewidzianych do wykonania. Więcej informacji znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2) Przed zmianą:
Część 2: Remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32 działki nr 185 i 188. .1. Odcinek drogi wewnętrznej przewidziany do remontu zlokalizowany jest na działkach drogowych nr 181, 185, 185 obręb 0007 w miejscowości Pasiecznik gminie Lubomierz na terenie powiatu lwóweckiego. Droga posiada nawierzchnie ulepszone z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, przebiegając od drogi powiatowej krajowej DK-30 relacji Jelenia Góra - Zgorzelec do zabudowań gospodarczych o numerach od 27 do 36. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się nieliczne zjazdy i skrzyżowania z drogami wewnętrznymi. Szerokość jezdni waha się od 2,50 do 3,50 m. Istniejące obiekty inżynierskie to przepusty na rowach oraz przepust łukowy kamienny na potoku Więziec. Odwodnienie pasa drogowego realizowane jest powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne jezdni do istniejących rowów i przyległego potoku. Droga nie posiada chodników, utwardzonych poboczy ani oświetlenia ulicznego. Po przedmiotowej drodze nie odbywa się ruch komunikacji zbiorowej, natomiast eksploatowana jest przez pojazdy rolnicze. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się zakrzewienia, drzewa oraz samosiejki.
Droga nie posiada oznakowania w obrębie połączenia z drogą krajową, więc oznakowanie wymaga uzupełnienia. Z biegiem lat doszło do znaczących uszkodzeń konstrukcji jezdni co spowodowało dalece zaawansowaną deformację nawierzchni drogi, praktycznie uniemożliwiającą normalne funkcjonowanie jako ciągu komunikacyjnego. W obrębie obiektu mostowego nie ma uszkodzeń.
Remont drogi będzie polegać na wykonaniu nowych nawierzchni asfaltobetonowych, przywróceniu funkcjonalności odwodnienia powierzchniowego, poprawy stanu technicznego przepustów oraz uzupełnieniu oznakowania.
2. Parametry remontowanej drogi
Przyjęto kategorię ruchu KR2
Długość odcinka drogi - 113,5 m - odcinek A-A’
- 199,0 m – odcinek B-B’
Szerokość jezdni - 2,60 – 3,50 m;
Powierzchnia jezdni i zjazdów - 912,50 m2 + 106,30 m2 = 1018,80 m2;
Spadki podłużne - do 4 %;
Spadki poprzeczne - do 2 %;
Nawierzchnia - beton asfaltowy.
3. Remont nawierzchni drogi zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi i przyległego terenu. Trasa drogi przebiega w granicach pasa drogowego, łuki poziome posiadają promienie od 12 do 80 metrów. Szerokość jezdni wynosi od 2,50 m do 3,50 m przy zachowaniu jednostronnego spadku poprzecznego, natomiast utwardzone pobocza o szerokości około 30 cm będą miały spadki do 5%. Nawierzchnia jezdni jak i zjazdów ma być wykonana z betonu asfaltowego. Należy wykonać ściek z kostki kamiennej 8/11 o szerokości około 40 cm na ławie betonowej z którego woda będzie odprowadzana do potoku. Projektuje się odmulenie i przeprofilowanie rowów na długości około 90 metrów wraz oczyszczeniem/przebudową przepustów o średnicy DN 250 długości około 18 metrów.
W uzupełnieniu robót nawierzchniowych należy uzupełnić pobocza gruntowe oraz uzupełnić oznakowanie pionowego na połączeniu z drogą krajową.
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres dla części 2 (droga w Pasieczniku) zostały określony w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2a do niniejszej SWZ, opracowanej przez PRO-DeSK Igor Pieńkos, ul. Morcinka 39/24, 58-500 Jelenia Góra. Na dokumentację składa się dokumentacja projektowa z projektem zagospodarowania terenu, specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, wraz z opiniami, uzgodnieniami, rysunkami i decyzjami. Dodatkowo jako materiał pomocniczy przedstawiony jest przedmiar robót budowlanych przewidzianych do wykonania. Więcej informacji znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.
Po zmianie:
Część 2: Remont drogi w Pasieczniku do posesji od nr 28 do nr 32, działki nr 185 i 188 [powódź - wrzesień 2024].
1. Odcinek drogi wewnętrznej przewidziany do remontu zlokalizowany jest na działkach drogowych nr 181, 185, 185 obręb 0007 w miejscowości Pasiecznik gminie Lubomierz na terenie powiatu lwóweckiego. Droga posiada nawierzchnie ulepszone z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, przebiegając od drogi powiatowej krajowej DK-30 relacji Jelenia Góra - Zgorzelec do zabudowań gospodarczych o numerach od 27 do 36. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się nieliczne zjazdy i skrzyżowania z drogami wewnętrznymi. Szerokość jezdni waha się od 2,50 do 3,50 m. Istniejące obiekty inżynierskie to przepusty na rowach oraz przepust łukowy kamienny na potoku Więziec. Odwodnienie pasa drogowego realizowane jest powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne jezdni do istniejących rowów i przyległego potoku. Droga nie posiada chodników, utwardzonych poboczy ani oświetlenia ulicznego. Po przedmiotowej drodze nie odbywa się ruch komunikacji zbiorowej, natomiast eksploatowana jest przez pojazdy rolnicze. Wzdłuż przebiegu drogi znajdują się zakrzewienia, drzewa oraz samosiejki.
Droga nie posiada oznakowania w obrębie połączenia z drogą krajową, więc oznakowanie wymaga uzupełnienia. Z biegiem lat doszło do znaczących uszkodzeń konstrukcji jezdni co spowodowało dalece zaawansowaną deformację nawierzchni drogi, praktycznie uniemożliwiającą normalne funkcjonowanie jako ciągu komunikacyjnego. W obrębie obiektu mostowego nie ma uszkodzeń.
Remont drogi będzie polegać na wykonaniu nowych nawierzchni asfaltobetonowych, przywróceniu funkcjonalności odwodnienia powierzchniowego, poprawy stanu technicznego przepustów oraz uzupełnieniu oznakowania.
2. Parametry remontowanej drogi
Przyjęto kategorię ruchu KR2
Długość odcinka drogi - 113,5 m - odcinek A-A’
- 199,0 m – odcinek B-B’
Szerokość jezdni - 2,60 – 3,50 m;
Powierzchnia jezdni i zjazdów - 912,50 m2 + 106,30 m2 = 1018,80 m2;
Spadki podłużne - do 4 %;
Spadki poprzeczne - do 2 %;
Nawierzchnia - beton asfaltowy.
3. Remont nawierzchni drogi zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi i przyległego terenu. Trasa drogi przebiega w granicach pasa drogowego, łuki poziome posiadają promienie od 12 do 80 metrów. Szerokość jezdni wynosi od 2,50 m do 3,50 m przy zachowaniu jednostronnego spadku poprzecznego, natomiast utwardzone pobocza o szerokości około 30 cm będą miały spadki do 5%. Nawierzchnia jezdni jak i zjazdów ma być wykonana z betonu asfaltowego. Należy wykonać ściek z kostki kamiennej 8/11 o szerokości około 40 cm na ławie betonowej z którego woda będzie odprowadzana do potoku. Projektuje się odmulenie i przeprofilowanie rowów na długości około 90 metrów wraz oczyszczeniem/przebudową przepustów o średnicy DN 250 długości około 18 metrów.
W uzupełnieniu robót nawierzchniowych należy uzupełnić pobocza gruntowe oraz uzupełnić oznakowanie pionowego na połączeniu z drogą krajową.
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres dla części 2 (droga w Pasieczniku) zostały określony w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2a do niniejszej SWZ, opracowanej przez PRO-DeSK Igor Pieńkos, ul. Morcinka 39/24, 58-500 Jelenia Góra. Na dokumentację składa się dokumentacja projektowa z projektem zagospodarowania terenu, specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, wraz z opiniami, uzgodnieniami, rysunkami i decyzjami. Dodatkowo jako materiał pomocniczy przedstawiony jest przedmiar robót budowlanych przewidzianych do wykonania. Więcej informacji znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.