BZP: Ochrona osób i mienia w Miejskim Przedsiębiorstwie Realizacji Inwestycji - mała
15.12.2025
2025/BZP 00599420/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Realizacji Inwestycji Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona osób i mienia w Miejskim Przedsiębiorstwie Realizacji Inwestycji - mała
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Realizacji Inwestycji Sp. z o.o.
1.3.) Oddział zamawiającego: MPRI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010246680
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wybrzeże Gdyńskie 27
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-531
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mpri.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpri.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona osób i mienia w Miejskim Przedsiębiorstwie Realizacji Inwestycji - mała
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43cec582-7cad-4592-a606-f2fb99c45516
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00599420
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028763/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługa ochrony osób i mienia MPRI
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mpri.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mpri.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://mpri.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://mpri.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.260.13.2025.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ochrona osób i mienia w Miejskim Przedsiębiorstwie Realizacji Inwestycji. W okresie od 19 stycznia 2026 r. do 31 marca 2026 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-19 do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postepowaniu, które mogą dotyczyć.1.1 zdolności do występowania w obrocie prawnym.
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej.
Ad. 1.1 Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Ad. 1.2 Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał aktualnej koncesji wydaną przez właściwego ministra
do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony fizycznej stałej lub doraźnej oraz polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych.
Ad. 1.3 Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Ad. 1.4 Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej;
1.4.1 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał (tj. zakończył) lub wykonuje co najmniej dwie usługi bezpośredniej ochrony fizycznej obiektu, osób i mienia o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto każda, świadczonej nieprzerwanie przez okres co najmniej 3 miesięcy, wraz z dowodami potwierdzającymi, że te usługi zostały wykonane należycie (np. referencje). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotowy warunek Wykonawcy mogą spełnić łącznie.
Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, którą Wykonawca wykonał i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.
1.4.2 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje odpowiednimi zdolnościami technicznymi tj. :
1.4.2.1 dysponuje potencjałem kadrowym w postaci osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. osobami sprawnymi fizycznie w ilości odpowiedniej do zakresu zamówienia, w szczególności:
Wymagane jest dysponowanie:
- minimum 4 (czterema) osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia posiadającymi kwalifikacje pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (Dz. U. 1997 nr 114 poz. 740 ze zm.);
- minimum 2 (dwoma) osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, posiadającymi kwalifikacje pracowników zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (Dz. U. 1997 nr 114 poz. 740 ze zm.);
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
1.4.2.2 dysonowanie narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi
dostępnymi wykonawcy w celu wykonania zamówienia.
Wymagane jest dysponowanie:
- stacją monitorowania alarmów, powiadamiania i dyskretnego ostrzegania z reakcją
załóg interwencyjnych,
- systemem kontroli pracy pracowników ochrony w czasie rzeczywistym w oparciu o
teletransmisyjny przekaz danych,
- mobilnymi środkami łączności na każdym posterunku Zamawiającego,
- minimum 6 (sześcioma) pojazdami interwencyjnymi.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w
warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.1 warunek określony w pkt 1.2 musi być spełniony przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (każdy z podmiotów musi posiadać wpis do Rejestru działalności regulowanej)
2.2 warunek określony w pkt 1.4 zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców, albo Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzą że spełniają warunek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych
środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 9 pkt 1.1.1 SWZ w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego -stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1 wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich
trzech (3) lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich przedmiotu, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należcie, przy czym dowodami,o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane a w
przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeśli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, np. oświadczenie Wykonawcy. Wykaz usług sporządzony
według wzoru formularza - stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
2.2 wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych (załącznik nr 9 do SWZ) dostępnych wykonawcy w celu
wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
2.3 wykazu osób (załącznik nr 11 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2.5 aktualna koncesja wydana przez właściwego ministra do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie ochrony fizycznej stałej lub doraźnej oraz polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i
przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, w oryginale lub kopii dokumentu poświadczonego za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset 00/100 zł),1.2 Termin wniesienia wadium upływa dnia: 22.12.2023 roku o godz. 12:00
1.3 Wadium musi obejmować okres związania ofertą wskazany w Rozdziale V pkt. 1.1 .
1.4 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowienia pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego oraz ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie
zabezpieczenia należytego wykonania umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy - załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy