BZP: „Dostawa środków czystości do Domu Pomocy Społecznej „Niezapominajka” w Elblągu w 2026 roku’’
15.12.2025
2025/BZP 00599860/01
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ "NIEZAPOMINAJKA"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa środków czystości do Domu Pomocy Społecznej „Niezapominajka” w Elblągu w 2026 roku’’
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ "NIEZAPOMINAJKA"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000670120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Toruńska 17
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dpsniezapominajka.elblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://dpsniezapominajka.elblag.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa środków czystości do Domu Pomocy Społecznej „Niezapominajka” w Elblągu w 2026 roku’’
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1d7ea95-c75c-4ad6-9486-9f9f51dd8deb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00599860
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00051968/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawa środków czystości na 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a1d7ea95-c75c-4ad6-9486-9f9f51dd8deb3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym,
a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz przekazywanie informacji odbywa się w języku polskim elektronicznie, za pośrednictwem dedykowanego formularza
udostępnionego przez e-Zamówienia. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i
Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
2. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3. Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp, Zamawiający korzysta w postępowaniu o udzielenie zamówienia tylko z tych narzędzi i urządzeń
komunikacji elektronicznej, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1557 ze zm.), z
produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych i które nie
ograniczają Wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu.
4. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z platformy, Wykonawca
winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. „Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dom Pomocy Społecznej „Niezapominajka”, 82-300 Elbląg ul. Toruńska 17,
tel: +48 55 625 62 71, e-mail: sekretariat@dpsniezapominajka.elblag.pl, strona internetowa: www.dpsniezapominajka.elblag.pl
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Mateusz Szlachtowicz, e-mail: iod@dpsniezapominajka.elblag.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Dostawę żywności do Domu Pomocy Społecznej
„Niezapominajka” w Elblągu na 2026 rok”, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 Ustawy PZP.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 78 (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), zwana dalej „ustawa Pzp”.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, przy czym informujemy, że gdyby
spełnienie tego żądania wymagało niewspółmiernie dużo wysiłku, Administrator ma prawo do zażądania od Pani/Pana dodatkowych
informacji dotyczących zgłaszanego żądania tj. w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego stosowanie do treści przepisu art. 8a ust.2 Ustawy;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.N.DF.261.13.2025.NC.7112
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 235979,36 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków czystości
4.2.5.) Wartość części: 143631,18 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 39830000-9 - Środki czyszczące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39832000-3 - Produkty do zmywania naczyń
39833000-0 - Produkty zapobiegające osiadaniu kurzu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyskała łącznie największą ilość punktów w ramach kryteriów:
1) cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) – waga kryterium 20 pkt;
3) termin płatności faktury (P) – waga kryterium 20 pkt.
3. Kryterium ceny (C) oceniane będzie według wzoru:
C = (Cn*/Cb) x 100 x 60% gdzie: C – ilość punktów w kryterium cena, Cn – najniższa cena brutto, Cb – cena brutto oferty badanej,
100 – wskaźnik stały, 60 % – procentowe znaczenie kryterium ceny.
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
przy czym: podstawą przyznania punktów w kryterium „cena oferty” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w
Formularzu ofertowym.
4. Kryterium termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 1 dzień roboczy od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 20 punktów; w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 2 dni robocze od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 10 punktów; Maksymalny termin realizacji dostawy
od złożenia zamówienia wynosi 2 dni robocze. Termin liczony będzie od dnia złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Przez dni
robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin dostawy musi być
zaoferowany w pełnych dniach. W kryterium „termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia” zostaną przyznane tylko w
przypadku wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty liczby dni. W przypadku nieuzupełnienia informacji o liczbie dni, oferta
otrzyma w danym kryterium 0 punktów. W przypadku zaoferowania terminu realizacji dostawy od złożenia zamówienia dłuższego niż
2 dni robocze, oferta otrzyma w danym kryterium 0 punktów.
5. Kryterium termin płatności faktury (P) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania 7 dni od dnia doręczenia
Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 0 pkt; w przypadku zaoferowania 14 dni od dnia
doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 10 pkt; w przypadku zaoferowania 21 dni
od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 20 pkt;
Ważne: Oferty mające dłuższy niż 21 dni termin płatności zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z terminem płatności 21
dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 20 pkt.
Ważne: W przypadku braku podania w formularzu oferty terminu płatności, bądź podania terminu krótszego niż 7 dni, takie oferty
zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z minimalnym dopuszczalnym terminem płatności 7 dni i nie otrzymają większej
ilości punktów niż 0 pkt.
6. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według poniższego wzoru: LP = C+T+P, gdzie: LP – liczba
punktów; C – punkty uzyskane w kryterium cena oferty; T – termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia, P – termin płatności
faktury.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
8. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej
cenie, terminie realizacji dostawy od złożenia zamówienia oraz terminie płtaności faktury, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
9. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki, polegające na niezgodności oferty z SWZ nie powodujące istotnych zmian w
treści oferty, niezwłocznie powiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków do dezynfekcji
4.2.5.) Wartość części: 25491,46 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33631600-8 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyskała łącznie największą ilość punktów w ramach kryteriów:
1) cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) – waga kryterium 20 pkt;
3) termin płatności faktury (P) – waga kryterium 20 pkt.
3. Kryterium ceny (C) oceniane będzie według wzoru:
C = (Cn*/Cb) x 100 x 60% gdzie: C – ilość punktów w kryterium cena, Cn – najniższa cena brutto, Cb – cena brutto oferty badanej,
100 – wskaźnik stały, 60 % – procentowe znaczenie kryterium ceny.
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
przy czym: podstawą przyznania punktów w kryterium „cena oferty” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w
Formularzu ofertowym.
4. Kryterium termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 1 dzień roboczy od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 20 punktów; w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 2 dni robocze od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 10 punktów; Maksymalny termin realizacji dostawy
od złożenia zamówienia wynosi 2 dni robocze. Termin liczony będzie od dnia złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Przez dni
robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin dostawy musi być
zaoferowany w pełnych dniach. W kryterium „termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia” zostaną przyznane tylko w
przypadku wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty liczby dni. W przypadku nieuzupełnienia informacji o liczbie dni, oferta
otrzyma w danym kryterium 0 punktów. W przypadku zaoferowania terminu realizacji dostawy od złożenia zamówienia dłuższego niż
2 dni robocze, oferta otrzyma w danym kryterium 0 punktów.
5. Kryterium termin płatności faktury (P) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania 7 dni od dnia doręczenia
Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 0 pkt; w przypadku zaoferowania 14 dni od dnia
doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 10 pkt; w przypadku zaoferowania 21 dni
od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 20 pkt;
Ważne: Oferty mające dłuższy niż 21 dni termin płatności zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z terminem płatności 21
dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 20 pkt.
Ważne: W przypadku braku podania w formularzu oferty terminu płatności, bądź podania terminu krótszego niż 7 dni, takie oferty
zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z minimalnym dopuszczalnym terminem płatności 7 dni i nie otrzymają większej
ilości punktów niż 0 pkt.
6. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według poniższego wzoru: LP = C+T+P, gdzie: LP – liczba
punktów; C – punkty uzyskane w kryterium cena oferty; T – termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia, P – termin płatności
faktury.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
8. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej
cenie, terminie realizacji dostawy od złożenia zamówienia oraz terminie płtaności faktury, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
9. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki, polegające na niezgodności oferty z SWZ nie powodujące istotnych zmian w
treści oferty, niezwłocznie powiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa rękawic nitrylowych
4.2.5.) Wartość części: 21075,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 18424300-0 - Rękawice jednorazowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyskała łącznie największą ilość punktów w ramach kryteriów:
1) cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) – waga kryterium 20 pkt;
3) termin płatności faktury (P) – waga kryterium 20 pkt.
3. Kryterium ceny (C) oceniane będzie według wzoru:
C = (Cn*/Cb) x 100 x 60% gdzie: C – ilość punktów w kryterium cena, Cn – najniższa cena brutto, Cb – cena brutto oferty badanej,
100 – wskaźnik stały, 60 % – procentowe znaczenie kryterium ceny.
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
przy czym: podstawą przyznania punktów w kryterium „cena oferty” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w
Formularzu ofertowym.
4. Kryterium termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 1 dzień roboczy od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 20 punktów; w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 2 dni robocze od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 10 punktów; Maksymalny termin realizacji dostawy
od złożenia zamówienia wynosi 2 dni robocze. Termin liczony będzie od dnia złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Przez dni
robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin dostawy musi być
zaoferowany w pełnych dniach. W kryterium „termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia” zostaną przyznane tylko w
przypadku wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty liczby dni. W przypadku nieuzupełnienia informacji o liczbie dni, oferta
otrzyma w danym kryterium 0 punktów. W przypadku zaoferowania terminu realizacji dostawy od złożenia zamówienia dłuższego niż
2 dni robocze, oferta otrzyma w danym kryterium 0 punktów.
5. Kryterium termin płatności faktury (P) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania 7 dni od dnia doręczenia
Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 0 pkt; w przypadku zaoferowania 14 dni od dnia
doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 10 pkt; w przypadku zaoferowania 21 dni
od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 20 pkt;
Ważne: Oferty mające dłuższy niż 21 dni termin płatności zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z terminem płatności 21
dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 20 pkt.
Ważne: W przypadku braku podania w formularzu oferty terminu płatności, bądź podania terminu krótszego niż 7 dni, takie oferty
zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z minimalnym dopuszczalnym terminem płatności 7 dni i nie otrzymają większej
ilości punktów niż 0 pkt.
6. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według poniższego wzoru: LP = C+T+P, gdzie: LP – liczba
punktów; C – punkty uzyskane w kryterium cena oferty; T – termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia, P – termin płatności
faktury.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
8. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej
cenie, terminie realizacji dostawy od złożenia zamówienia oraz terminie płtaności faktury, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
9. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki, polegające na niezgodności oferty z SWZ nie powodujące istotnych zmian w
treści oferty, niezwłocznie powiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków czystości dla mieszkańców
4.2.5.) Wartość części: 45781,72 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33700000-7 - Produkty do pielęgnacji ciała
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyskała łącznie największą ilość punktów w ramach kryteriów:
1) cena oferty brutto (C) – waga kryterium 60 pkt;
2) termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) – waga kryterium 20 pkt;
3) termin płatności faktury (P) – waga kryterium 20 pkt.
3. Kryterium ceny (C) oceniane będzie według wzoru:
C = (Cn*/Cb) x 100 x 60% gdzie: C – ilość punktów w kryterium cena, Cn – najniższa cena brutto, Cb – cena brutto oferty badanej,
100 – wskaźnik stały, 60 % – procentowe znaczenie kryterium ceny.
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
przy czym: podstawą przyznania punktów w kryterium „cena oferty” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w
Formularzu ofertowym.
4. Kryterium termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia (T) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 1 dzień roboczy od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 20 punktów; w przypadku zaoferowania terminu
realizacji dostaw: 2 dni robocze od złożenia zamówienia – Wykonawca otrzyma 10 punktów; Maksymalny termin realizacji dostawy
od złożenia zamówienia wynosi 2 dni robocze. Termin liczony będzie od dnia złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Przez dni
robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin dostawy musi być
zaoferowany w pełnych dniach. W kryterium „termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia” zostaną przyznane tylko w
przypadku wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty liczby dni. W przypadku nieuzupełnienia informacji o liczbie dni, oferta
otrzyma w danym kryterium 0 punktów. W przypadku zaoferowania terminu realizacji dostawy od złożenia zamówienia dłuższego niż
2 dni robocze, oferta otrzyma w danym kryterium 0 punktów.
5. Kryterium termin płatności faktury (P) oceniane będzie następująco: w przypadku zaoferowania 7 dni od dnia doręczenia
Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 0 pkt; w przypadku zaoferowania 14 dni od dnia
doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 10 pkt; w przypadku zaoferowania 21 dni
od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT – Wykonawca otrzyma 20 pkt;
Ważne: Oferty mające dłuższy niż 21 dni termin płatności zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z terminem płatności 21
dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 20 pkt.
Ważne: W przypadku braku podania w formularzu oferty terminu płatności, bądź podania terminu krótszego niż 7 dni, takie oferty
zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z minimalnym dopuszczalnym terminem płatności 7 dni i nie otrzymają większej
ilości punktów niż 0 pkt.
6. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według poniższego wzoru: LP = C+T+P, gdzie: LP – liczba
punktów; C – punkty uzyskane w kryterium cena oferty; T – termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia, P – termin płatności
faktury.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
8. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej
cenie, terminie realizacji dostawy od złożenia zamówienia oraz terminie płtaności faktury, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
9. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki, polegające na niezgodności oferty z SWZ nie powodujące istotnych zmian w
treści oferty, niezwłocznie powiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy od złożenia zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wkluczeniuna zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w
postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, wykonał należycie minimum 2 dostawy żywności – Wykaz dostaw stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za
spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni warunek dotyczący zdolności technicznej. W przypadku
powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innego podmiotu w zakresie zdolności technicznej, w rozumieniu art. 118 ust.
1 ustawy Pzp, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli podmiot ten wykaże, że prawidłowo zrealizował dostawy w
wymaganym zakresie. Podmiot, który zobowiązuje się udostępnić Wykonawcy swoje zasoby w zakresie zdolności
technicznej, nie jest zobowiązany bezpośrednio uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako Podwykonawca (w
przypadku uzyskania zamówienia przez Wykonawcę).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do formularza oferty
Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania — zgodnie z Załącznikiem Nr 4 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich
złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków
dowodowych. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie wskazanym w Rozdz. VII ust. 1 pkt 5 SWZ (art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP), o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenie o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty
niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik
nr 6 do SWZ;
2) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – Załącznik Nr 7 do SWZ;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji;
4) wykaz dostaw porównywalnych z dostawami stanowiącymi przedmiot zamówienia wykonanych, a w przypadku dostaw
powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane
oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w
przypadku dostaw powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów —
oświadczenie Wykonawcy; w przypadku dostaw powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane w okresie ostatnich trzech miesięcy – Załącznik Nr 8 do
SWZ;
5) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o
którym mowa w ust. 3 pkt 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa
powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3
pkt 3, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym
albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie Wykonawcy, w zakresie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
3) Przedmiotowe środki dowodowe w postaci aktualnych kart charakterystyki, opisy lub katalogi z opisem do oferowanych środków czystości w zakresie:a. Zadania 1 w załączniku nr 1.1: poz. 1-3, 5-11, 13-21, 24-27 oraz 31-36.
b. Zadania 2 w załączniku nr 1.2: poz. 1-9.
c. Zadania 4 w załączniku nr 1.4: poz. 1-7 oraz poz. 9.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
3) Przedmiotowe środki dowodowe w postaci aktualnych kart charakterystyki, opisy lub katalogi z opisem do oferowanych środków czystości w zakresie:a. Zadania 1 w załączniku nr 1.1: poz. 1-3, 5-11, 13-21, 24-27 oraz 31-36.
b. Zadania 2 w załączniku nr 1.2: poz. 1-9.
c. Zadania 4 w załączniku nr 1.4: poz. 1-7 oraz poz. 9.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek zaspełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni warunek dotyczący zdolności technicznej. W przypadku
powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innego podmiotu w zakresie zdolności technicznej, w rozumieniu art. 118 ust.
1 ustawy Pzp, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli podmiot ten wykaże, że prawidłowo zrealizował dostawy w
wymaganym zakresie. Podmiot, który zobowiązuje się udostępnić Wykonawcy swoje zasoby w zakresie zdolności
technicznej, nie jest zobowiązany bezpośrednio uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako Podwykonawca (w przypadku uzyskania zamówienia przez Wykonawcę).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawarte są we wzorze umowy stanowiącymZałącznik Nr 3 do SWZ.