BZP: Usługa zagospodarowania odpadów dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bełżycach
15.12.2025
2025/BZP 00600094/01
Gmina Bełżyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zagospodarowania odpadów dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bełżycach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bełżyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020084
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bełżyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 516 27 37
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: p.grzegorczyk@belzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://belzyce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zagospodarowania odpadów dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bełżycach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b544124-6ec2-4c9d-a944-2c9bba815b22
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00600094
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040212/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa zagospodarowania odpadów dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bełżycach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12366153.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1236615
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 11 i 13 SWZ Oferty składane za pomocą platformy zakupowej. Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy. W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia dokumenty oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformy i bezpłatnego formularza „wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu), przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość do Zamawiającego” oraz pojawienia się komunikatu, że wiadomość została wysłana
do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza awaryjnie komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 22 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Burmistrz Bełżyc (Kierownik Zamawiającego) z siedzibą przy ul. Lubelskiej 3, 24-200 Bełżyce, tel. 81-517-27-28. Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Bełżycach jest Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Bełżycach jest Pan Robert Gostkowski, e-mail: r.gostkowski@belzyce.pl.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.18.2025.PG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne przyjmowanie na linię segregacji i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych od Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Bełżycach. Ilości i rodzaje odpadów podlegających zagospodarowaniu wyszczególnione są w druku oferta.
Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 02.01.2020 r. w sprawie katalogu odpadów.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) – zawiera Załącznik nr 6 do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Szczegóły odnośnie kryteriów oceny ofert zawarte są w rozdziale 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: godziny otwarcia punktu odbioru odpadów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną decyzję Marszałka Województwa na prowadzenie działalno-ści w zakresie przetwarzania odpadów komunalnych.
3. sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolność techniczna lub zawodowa
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wstępne składane wraz z ofertą w zakresie art. 108 ustęp 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - załącznik nr 2 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
a) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
b) nie podlega wykluczeniu.
Oświadczenia zaleca się złożyć wg wymogów załączników nr 2 i 3 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z rozdziałem 13.23 SWZ1. druk oferta - załącznik nr 1 do SWZ
2. oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- - załącznik nr 2 do SWZ
3. oświadczenie wstępne o braku podstaw wykluczenia - załącznik nr 3 do SWZ
4. oświadczenie członków Konsorcjum, w tym s. c. (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SWZ
5. zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
6. pełnomocnictwo do podpisania oferty (jeżeli dotyczy)
7. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie
wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu (jeżeli dotyczy)
8. informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem zastrzeżenia, (jeżeli dotyczy)
9. uzasadnienie zastosowania innej niż podstawowa stawka podatku VAT (jeżeli dotyczy
10. oświadczenie o obowiązku podatkowym (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem. Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokumentami, które mogą zastąpić pełnomocnictwo w przypadku s. c. mogą być:- jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej - do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy.
- jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z uchwały wspólników spółki cywilnej wskazującej osobę / osoby do reprezentacji spółki - do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej uchwały.
- jeżeli treść oświadczenia np. ofertę, podpisują wszyscy wspólnicy spółki cywilnej, pełnomocnictwo nie musi być dołączone do oferty.
W takich przypadkach nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w załączniku nr 5 do SWZ - projekt umowy - § 13 zmiany umowy.Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
1) W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa
w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
2) W przypadku wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę.
3) W przypadku konieczności dostosowania umowy do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, oraz regulacji wewnętrznych Zakładu dotyczących gospodarki odpadami.
4) zmiana terminów i sposobu wykonywania usługi wynikających z działania siły wyższej,
5) Zmiana terminu w przypadku kiedy wydłuży się nadmiernie procedura wyłonienia Wykonawcy na kolejny okres w wyniku okoliczności niezawinionych przez Zamawiającego a wymagane będzie utrzymanie charakteru ciągłego usługi. Termin zostanie wydłużony o ilość dni mających wpływ na wydłużenie procedury.
6) Zmiana Podwykonawcy
7) Rezygnacja z Podwykonawcy
8) Zmiany podmiotowe, w szczególności: zmiana składu Wykonawcy – konsorcjum (np. usunięcie, rezygnacja jednego z członków konsorcjum, zmiana składu spółki cywilnej, przejęcie wykonywania zamówienia lub jego części przez Podmiot trzeci (Podwykonawcę), który wykazywał spełnianie warunku udziału w postępowaniu, upadłość przedsiębiorstwa / śmierć przedsiębiorcy).
9) Zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności, uzgodniona przez Strony umowy.
10) Zmiana stawki podatku VAT.
11) zmiany co do ilości odpadów.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-23 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Informacje, które nie zmieściły się w poszczególnych polach ogłoszenia (w szczególności ze względu na ograniczoną ilość znaków dostępnych w poszczególnych polach platformy e-zamówienia) dostępne są w SWZ2. dotyczy pola 1.1 Po wybraniu pola, że postępowanie prowadzone jest przez inny podmiot - należy wpisać dane Gminy Bełżyce - te same, które znajdują się w w ogłoszeniu, jako instytucji zamawiającej. W formularzu nie ma opcji,
aby wybrać, że zamawiającym jest Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Bełżycach, a Gmina jest pełnomocnikiem. Gmina oraz ZGKiM w Bełżycach zawarły porozumienie, że do przeprowadzenia postępowania zostanie wykorzystane konto Gminy Bełżyce na platformie e-zamówienia oraz platforma zakupowa Gminy Bełżyce.