BZP: Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Szczytnie”
15.12.2025
2025/BZP 00600226/01
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego OR Olsztyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Szczytnie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego OR Olsztyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012513262
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-959
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: (89) 534 97 71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: olsztyn@krus.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ubezpieczenie społeczne rolników
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Szczytnie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cb3cacc-3e30-4ea0-ae90-6d631f655f02
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00600226
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00124095/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: " Budowa docelowej siedziby PT KRUS w Szczytnie".
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.krus.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.krus.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy Prawo zamówień
publicznych (Pzp), za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) pod adresem:
https://ezamowienia.krus.gov.pl, która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy Pzp.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie.
Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na Platformie oraz korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy (dostępny pod adresem
internetowym: https://ezamowienia.krus.gov.pl. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj.
bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie), akceptuje warunki korzystania z Platformy,
określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
4. Wszelkie dokumenty, oświadczenia, informacje, o których mowa w SWZ, należy wczytać jako załączniki na Platformie, według
Instrukcji korzystania z Platformy, dostępnej dla zalogowanych użytkowników w zakładce „Pomoc” – „Instrukcje”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1000-OP.261.2.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego
pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Szczytnie”.
2. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty związane z budową budynku administracyjno – biurowego na potrzeby siedziby Placówki Terenowej KRUS
w Szczytnie, z infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót określa dokumentacja projektowa oraz projektowane postanowienia umowy – Rozdział II SWZ.
4. Całą odpowiedzialność za prawidłową wycenę zakresu prac niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ponosi Wykonawca. Przedmiary robót i dokumentacja techniczna mają charakter pomocniczy, poglądowy oraz orientacyjny i są przekazane Wykonawcy do ustalenia ryczałtowej ceny ofertowej.
5. Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024, poz. 1320), dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie wyrobów budowlanych o parametrach równoważnych.
6. Zamawiający wskazuje, że do wykonania robót budowlanych i montażowych można użyć jedynie materiałów i wyrobów dopuszczonych do stosowania na terenie RP przez ustawę Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) i ustawy oraz rozporządzenia od niej pochodzące lub zależne w tym ustawę z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 z późn. zm.).
7. Zamawiający, realizując powyższe zadanie inwestycyjne, korzysta z usług Inwestora Zastępczego, który pełni rolę Inspektora nadzoru inwestorskiego. Jego głównym zadaniem jest kompleksowa kontrola przebiegu inwestycji oraz nadzorowanie zgodności realizacji budowy z projektem, obowiązującymi przepisami prawa, wiedzą techniczną oraz normami budowlanymi.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Ofertę składa się w stosunku do całości przedmiotu zamówienia określonego przez Zamawiającego w SWZ. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą całość przedmiotu zamówienia.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10. Na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 277) pracowników wykonujących wszystkie czynności związane z procesem budowlanym
w trakcie realizacji Umowy z wyłączeniem osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, osób wykonujących wolne zawody, dostawców i montażystów urządzeń, dostawców materiałów i wyrobów budowlanych, dostawców oraz montażystów wyposażenia.
11. Nie później niż w dniu przekazania terenu budowy, Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni na podstawie stosunku pracy na czas realizacji umowy osoby, o których mowa
w pkt 10.
12. Nie później niż w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca dostarczy oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 10, wraz z wykazem tych osób pod rygorem możliwości odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt 7 będą wykonywały osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, daty zawarcia umowy, zakres obowiązków oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. W ww. oświadczeniu należy wyszczególnić osoby wykonujące czynności, o których mowa pkt 10, będące wspólnikami spółki osobowej i/lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu o zamówienie oraz spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - o ile wynika to z odrębnych przepisów;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 3.000.000,00 zł;
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
• Wykonawca wykaże, że wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej powierzchni użytkowej co najmniej 350 m² i wartości co najmniej 2.000.000,00 zł brutto, a roboty te zostały wykonane należycie i ukończone prawidłowo.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana liczba robót budowlanych nie sumuje się, tzn. co najmniej jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykonać roboty budowlane określone powyżej. Ta sama zasada dotyczy tzw. podmiotu udostępniającego zasoby (podmiot, na którego zasoby Wykonawca się powołuje). Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
• Wykonawca wykaże niżej wskazane osoby skierowane przez niego
do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialne
za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami:
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
bez ograniczeń posiadającego doświadczenie w kierowaniu (jako Kierownik Budowy) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 350 m²;
- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającego doświadczenie
w kierowaniu co najmniej jedną robotą polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 350 m²;
- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającego doświadczenie w kierowaniu co najmniej jedną robotą polegającą na budowie, budynku użyteczności publicznej
o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 350 m²;
- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, komputerowych, instalacji systemów alarmowych, antywłamaniowych i p. poż. bez ograniczeń, posiadającego doświadczenie w kierowaniu co najmniej jedną robotą polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej
o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 350 m².
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 36.000,00 zł (słownie: trzydzieści sześć tysięcy zł 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy