BZP: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie
15.12.2025
2025/BZP 00600458/01
Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 850019197
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świętego Jana 3a
1.5.2.) Miejscowość: Żabno
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-240
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@zabno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ops.zabno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79c2662e-4f09-46e3-8541-86b2f2048fca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00600458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-79c2662e-4f09-46e3-8541-86b2f2048fca3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-79c2662e-4f09-46e3-8541-86b2f2048fca
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/)
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem ws. komunikacji elektronicznej (Dz. U z 2020r. poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie
e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia.
5. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe uregulowania w dokumentach zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:
• Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie, ul. św. Jana 3a, 33 – 240 Żabno, reprezentowany przez Dyrektora Ośrodka.
• Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: sposób telefoniczny pod następującym numerem telefonu: +48 14 645 64 33 lub mailowo pod adresem: ops-iodo@zabno.pl oraz zawsze w sposób tradycyjny pisząc na podany powyżej adres ośrodka.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stanisława Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
Szczegółowe uregulowania w dokumentach zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I-OA.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie secjalistycznych usług opiekuńczych Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 917) w miejscu ich zamieszkania zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub innymi wskazaniami uzasadniającymi konkretnie potrzeby podopiecznych tut. Ośrodka.
Rodzaj usług, wymiar usług, okres świadczenia usług, liczba godzin będzie ustalona indywidualnie dla każdego dziecka w decyzji administracyjnej, która stanowi podstawę do realizacji usług dla każdego specjalisty.
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług i mając na uwadze dobro każdego dziecka, zaleca się, aby do każdego dziecka w ilości maksymalnej usługi świadczył 1 specjalista w zakresie danej części zamówienia.
Przedmiot zamówienia jest podzielony na 2 części, polegające na świadczeniu usług:Część 1: Oligofrenopedagog
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia polegających na wykonaniu usług specjalistycznych: Część 1: Oligofrenopedagoga
2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ)
• Projektowanych Postanowień Umowy (załącznik nr 3 do SWZ)
3. Termin realizacji zamówienia: 10 miesięcy, z możliwością przedłużenia do 12 miesięcy nie dłużej niż do 24.12.2026 r., z zastrzeżeniem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.
Szczegółowe uregulowania w dokumentach zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W trakcie obowiązywania Umowy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji również na wypadek, gdy wartość wynagrodzenia, o którym mowa w załączniku nr 3 – Projektowane Postanowienia Umowy (dalej: „PPU”), przewidzianego dla Wykonawcy, będzie miała zostać wykorzystana przed terminem końcowym realizacji umowy, o którym mowa w § 2 ust.1 PPU.W ramach prawa opcji Zamawiający zwiększy lub zmniejszy łączne maksymalne wynagrodzenie, o którym mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy, o maksymalnie 30%.
Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
Warunkiem skorzystania z zamówienia w ramach prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli przez Zamawiającego o skorzystaniu z tego prawa, w którym Zamawiający ustali wysokość podwyższenia wartości umowy. Zamawiający złoży oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji do 30.09.2026 r.
Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji jest dla Wykonawcy wiążące. Brak pisemnego oświadczenia woli ze strony Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji nie może stanowić podstaw do realizacji zamówienia opcjonalnego przez Wykonawcę.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość etapowej (tj. jednokrotnej lub wielokrotnej) realizacji zamówienia w ramach prawa opcji, której wartość łączna nie może przekroczyć wysokości maksymalnej, jak również skorzystania z tego prawa w niepełnym zakresie, w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zlecenie wykonania wszystkich lub niektórych usług objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z opcji będzie polegało na zleceniu tożsamych usług będących przedmiotem zamówienia (odpowiedniej części) na wniosek Zamawiającego, w zakresie tożsamym jak wykonanie zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje osoby prowadzącej zajęcia
4.3.6.) Waga: 25,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie secjalistycznych usług opiekuńczych Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 917) w miejscu ich zamieszkania zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub innymi wskazaniami uzasadniającymi konkretnie potrzeby podopiecznych tut. Ośrodka.
Rodzaj usług, wymiar usług, okres świadczenia usług, liczba godzin będzie ustalona indywidualnie dla każdego dziecka w decyzji administracyjnej, która stanowi podstawę do realizacji usług dla każdego specjalisty.
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług i mając na uwadze dobro każdego dziecka, zaleca się, aby do każdego dziecka w ilości maksymalnej usługi świadczył 1 specjalista w zakresie danej części zamówienia.
Przedmiot zamówienia jest podzielony na 2 części, polegające na świadczeniu usług: Część 2: Neurologopeda
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia polegających na wykonaniu usług specjalistycznych: Część 2: Neurologopeda
2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ)
• Projektowanych Postanowień Umowy (załącznik nr 3 do SWZ)
3. Termin realizacji zamówienia: 10 miesięcy, z możliwością przedłużenia do 12 miesięcy nie dłużej niż do 24.12.2026 r., z zastrzeżeniem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.
Szczegółowe uregulowania w dokumentach zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W trakcie obowiązywania Umowy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji również na wypadek, gdy wartość wynagrodzenia, o którym mowa w załączniku nr 3 – Projektowane Postanowienia Umowy (dalej: „PPU”), przewidzianego dla Wykonawcy, będzie miała zostać wykorzystana przed terminem końcowym realizacji umowy, o którym mowa w § 2 ust.1 PPU.W ramach prawa opcji Zamawiający zwiększy lub zmniejszy łączne maksymalne wynagrodzenie, o którym mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy, o maksymalnie 30%.
Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
Warunkiem skorzystania z zamówienia w ramach prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli przez Zamawiającego o skorzystaniu z tego prawa, w którym Zamawiający ustali wysokość podwyższenia wartości umowy. Zamawiający złoży oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji do 30.09.2026 r.
Oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji jest dla Wykonawcy wiążące. Brak pisemnego oświadczenia woli ze strony Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji nie może stanowić podstaw do realizacji zamówienia opcjonalnego przez Wykonawcę.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość etapowej (tj. jednokrotnej lub wielokrotnej) realizacji zamówienia w ramach prawa opcji, której wartość łączna nie może przekroczyć wysokości maksymalnej, jak również skorzystania z tego prawa w niepełnym zakresie, w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zlecenie wykonania wszystkich lub niektórych usług objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z opcji będzie polegało na zleceniu tożsamych usług będących przedmiotem zamówienia (odpowiedniej części) na wniosek Zamawiającego, w zakresie tożsamym jak wykonanie zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje osoby prowadzącej zajęcia
4.3.6.) Waga: 25,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, tj.:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej :
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w następującym zakresie:
1) W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują osobami, które nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.
W przypadku składnia oferty przez osobę fizyczną, która samodzielnie będzie wykonywać przedmiot zamówienia osoba ta nie może figurować w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym na podstawie ustawy
z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.
Na etapie składania ofert, Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym o braku figurowania w ww. rejestrze. Przed zawarciem umowy Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia stosownej informacji z Krajowego Rejestru Karnego.
2) W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu postępowania
Część 1 oligofrenopedagoga Zamawiający zastrzega, że usługa przez cały czas trwania umowy musi być świadczona przez jedną osobę z uwagi na dobro dziecka.
Niedopuszczalne jest dzielenie czynności lub godzin na kilka osób.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia może wziąć udział osoba, która posiada:
1) kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki
oraz
2) Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych posiada co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4)ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) warsztacie terapii zajęciowej;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 świadczącej specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą.
Wykonawca na żądanie Zamawiającego przed podpisaniem umowy ma obowiązek przedstawić oryginały dokumentów potwierdzające jego kwalifikacje oraz doświadczenie do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności dokumenty potwierdzające lata/miesiące doświadczenia.
Część 2: neurologopeda - Zamawiający zastrzega, że usługa przez cały czas trwania umowy musi być świadczona przez jedną osobę z uwagi na dobro dziecka.
Niedopuszczalne jest dzielenie czynności lub godzin na kilka osób.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia może wziąć udział osoba, która posiada:
1) wykształcenie wyższe magisterskie lub podyplomowe w zakresie neurologopedii
oraz
2) Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych posiada co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci
z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4)ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) warsztacie terapii zajęciowej;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 świadczącej specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą.
Wykonawca na żądanie Zamawiającego przed podpisaniem umowy ma obowiązek przedstawić oryginały dokumentów potwierdzających jego kwalifikacje oraz doświadczenie do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności dokumenty potwierdzające lata/miesiące doświadczenia.
Wykonawca na żądanie Zamawiającego przed podpisaniem umowy ma obowiązek przedstawić oryginały dokumentów potwierdzających jego kwalifikacje oraz doświadczenie do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności dokumenty potwierdzające lata/ miesiące doświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający odstąpi od wezwania do złożenia ww. oświadczenia w sytuacji gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta odpowiednio dla danej części zamówienia.
2. Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym na podstawie art. 125 ustawy Pzp tj. oświadczenia dot. braku podstaw wykluczenia oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie ze wzorem załącznik nr 7 do SWZ .
2) Jeżeli dotyczy Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 10 do SWZ)
3) Jeżeli dotyczy: Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych zgodnie z wymaganiami pkt 8.10 – 8.11 SWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów.
4) Jeżeli dotyczy: Oświadczenie wykonawców składających ofertę wspólną – załącznik nr 10 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawierają Projektowane Postanowienia Umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ (załącznik wspólny dla wszystkich części).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy