BZP: Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
16.12.2025
2025/BZP 00601767/01
TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl i lgasienica@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee968206-eae6-4216-8d5f-f1c2ada73ae7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00601767
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00086056/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Utrzymanie czystości w budynkach administrowanych przez TPN
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ee968206-eae6-4216-8d5f-f1c2ada73ae73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-ee968206-eae6-4216-8d5f-f1c2ada73ae7
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisano w dziale VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w dziale XXII SWZ i załącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w dziale XXII SWZ i załącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/58/2026
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby wszystkie osoby wykonujące przedmiot zamówienia określony w niniejszym SWZ, były przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie przepisów bhp oraz ppoż. na koszt i odpowiedzialność tego Wykonawcy
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do SWZ.
4. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania usług (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją zamówienia, zapoznać się z obiektami i ich specyfiką). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.1. Wizje lokalne odbędą się w dniu 19.12.2025 r.
4.2. Miejsce i godzina wizji lokalnej:
4.2.1. Dyrekcja TPN, ul. Kuźnice 1, 34-500 Zakopane- godzina 10:00
4.2.2. Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN, ul. Chałubińskiego 42A 34-500 Zakopane, godzina 10:30
4.2.3. Tatrzańskie Archiwum Planety Ziemia ul. Kiry 1, 34-511 Kościelisko: godzina: 11:00
4.3. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
4.4. Zgłoszenie wzięcia udziału w należy przesłać przed terminem rozpoczęcia wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
4.5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, przed upływem terminu składania ofert. Wniosek należy przesłać na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
4.6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.
5. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
5.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności: sprzątania
5.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.
6. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
6.1. Zamówienie zostało podzielone na następujące części
6.1.1. Część 1 – utrzymanie czystości w budynku Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN przy ul. Chałubińskiego 42A
6.2. Zamawiający dopuszcza, żeby jeden wykonawca złożył ofertę na wszystkie części.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-02-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy dla danego zadania
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby wszystkie osoby wykonujące przedmiot zamówienia określony w niniejszym SWZ, były przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie przepisów bhp oraz ppoż. na koszt i odpowiedzialność tego Wykonawcy
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do SWZ.
4. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania usług (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją zamówienia, zapoznać się z obiektami i ich specyfiką). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.1. Wizje lokalne odbędą się w dniu 19.12.2025 r.
4.2. Miejsce i godzina wizji lokalnej:
4.2.1. Dyrekcja TPN, ul. Kuźnice 1, 34-500 Zakopane- godzina 10:00
4.2.2. Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN, ul. Chałubińskiego 42A 34-500 Zakopane, godzina 10:30
4.2.3. Tatrzańskie Archiwum Planety Ziemia ul. Kiry 1, 34-511 Kościelisko: godzina: 11:00
4.3. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
4.4. Zgłoszenie wzięcia udziału w należy przesłać przed terminem rozpoczęcia wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
4.5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, przed upływem terminu składania ofert. Wniosek należy przesłać na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
4.6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.
5. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
5.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności: sprzątania
5.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.
6. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
6.1. Zamówienie zostało podzielone na następujące części
6.1.2. Część 2 – sprzątanie budynków należących do Dyrekcji TPN tj.: siedziby głównej przy ul. Kuźnice 1, oraz dwóch budynków wielorodzinnych przy ulicach Jaszczurówka 29 oraz Kuźnice 6
6.2. Zamawiający dopuszcza, żeby jeden wykonawca złożył ofertę na wszystkie części.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-02-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy dla danego zadania
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie czystości w budynkach administracyjnych, wystawowych i wielorodzinnych TPN w roku 2026
2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby wszystkie osoby wykonujące przedmiot zamówienia określony w niniejszym SWZ, były przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie przepisów bhp oraz ppoż. na koszt i odpowiedzialność tego Wykonawcy
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do SWZ.
4. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania usług (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją zamówienia, zapoznać się z obiektami i ich specyfiką). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.1. Wizje lokalne odbędą się w dniu 19.12.2025 r.
4.2. Miejsce i godzina wizji lokalnej:
4.2.1. Dyrekcja TPN, ul. Kuźnice 1, 34-500 Zakopane- godzina 10:00
4.2.2. Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN, ul. Chałubińskiego 42A 34-500 Zakopane, godzina 10:30
4.2.3. Tatrzańskie Archiwum Planety Ziemia ul. Kiry 1, 34-511 Kościelisko: godzina: 11:00
4.3. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
4.4. Zgłoszenie wzięcia udziału w należy przesłać przed terminem rozpoczęcia wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
4.5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, przed upływem terminu składania ofert. Wniosek należy przesłać na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
4.6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.
5. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
5.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności: sprzątania
5.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.
6. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
6.1. Zamówienie zostało podzielone na następujące części
6.1.3. Część 3 – utrzymanie czystości w budynku Tatrzańskiego Archiwum Planety Ziemia TPN Kościelisko Kiry 3
6.2. Zamawiający dopuszcza, żeby jeden wykonawca złożył ofertę na wszystkie części.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-02-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy dla danego zadania
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje:3.1.1.1. W zakresie wszystkich zadań co najmniej dwie (2) usługi (odrębne umowy) sprzątania budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego o więcej niż dwóch (2) lokalach o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż tysiąc metrów kwadratowych (1.000 m2) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3.1.1.2. Zamawiający nie dopuszcza sumowania powierzchni użytkowej z odrębnych umów.
3.1.1.3. W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca może wykazać się tymi samymi referencjami i złożyć jeden wykaz doświadczenia zawodowego.
3.1.1.4. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji,
gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Ustawy, warunek o którym wyżej mowa w pkt. 3.1.1., musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje
się Wykonawca.
3.1.1.4.1. W odniesieniu do warunków, o który mowa w pkt. 3.1.1. niniejszego Działu, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.1.1.4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.