BZP: Udzielanie pomocy weterynaryjnej rannym zwierzętom wolno żyjącym, eutanazja oraz usuwanie zwłok tych zwierząt w latach 2026 - 2027
16.12.2025
2025/BZP 00603140/01
Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Udzielanie pomocy weterynaryjnej rannym zwierzętom wolno żyjącym, eutanazja oraz usuwanie zwłok tych zwierząt w latach 2026 - 2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta
1.2.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412912
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Piramowicza 32
1.4.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.4.3.) Kod pocztowy: 47-220
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@kedzierzynkozle.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kedzierzynkozle.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00603140
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-16
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00577516
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Wspólny słownik zamówień (CPV):
85200000-1 -Usługi weterynaryjne
1. Udzielanie pomocy weterynaryjnej zwierzętom wolno żyjącym, zwanym dalej „zwierzętami”, które odniosły obrażenia w wyniku zdarzeń drogowych lub innych wypadków z udziałem zwierząt i wymagają pomocy weterynaryjnej. Zadanie dotyczy tylko zdarzeń, które mają miejsce na terenie gminy Kędzierzyn-Koźle. Zadanie będzie realizowane całodobowo, w dni powszednie, dni wolne od pracy oraz świąteczne. W ramach realizacji zamówienia przewiduje się rozróżnienie cen jednostkowych w zależności od grupy zwierząt.
2. Zadanie dotyczy następujących czynności oraz kosztów z nimi związanych:
1) dojazd do miejsca zdarzenia własnym środkiem transportu w czasie maksymalnie do dwóch godzin od zgłoszenia - Wykonawca jest zobowiązany samodzielnie dotrzeć na miejsce zdarzenia, według wskazań Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub Policji
2) w zależności od stanu zdrowia zwierzęcia obejmuje:
a) udzielenie pomocy weterynaryjnej przez lekarza weterynarii w miejscu zdarzenia, poprzez:
- podjęcie czynności weterynaryjnych adekwatnych do stanu zdrowia zwierzęcia
- używania własnych urządzeń i środków do leczenia zwierząt oraz własnych środków transportowych przystosowanych do przewozu zwierząt, a następnie:
• wypuszczenie zwierzęcia do środowiska naturalnego lub
• przewiezienie zwierzęcia do ośrodka rehabilitacji dla dzikich zwierząt (zapewnienie zwierzęciu właściwego traktowania i odżywiania oraz zapewnienie miejsca czasowego przetrzymywania zwierzęcia na czas jego leczenia
b) uśmiercenie zwierzęcia w celu zakończenia jego cierpień;
c) koszt przyjęcia oraz pobytu zwierzęcia w ośrodku dla dzikich zwierząt;
d) koszt przewiezienia zwłok zwierzęcia do zakładu utylizacji i koszt utylizacji zwłok w tym zakładzie;
e) koszt użytych środków, w tym farmaceutycznych.
3. Podział interwencji zwierząt objętych zamówieniem na 3 grupy zwierząt:
1) ptactwo, w tym gatunki dzikie,
2) zwierzęta duże (sarny, jelenie, łosie, daniele, borsuki, wilki oraz dziki),
3) pozostałe gatunki zwierząt nie kwalifikujące się do żadnej z powyższych grup.
4. Wyjazd na zgłoszenie bez konieczności podjęcia interwencji– rozumiany jako dojazd lekarza weterynarii na miejsce zgłoszenia w wyniku którego nie zachodzi potrzeba bez wykonania czynności leczniczych, diagnostycznych ani innych działań interwencyjnych
5. Zlecenie wykonania czynności odbywać się będzie wyłącznie na podstawie zgłoszeń Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub Policji.
6. Dokumentami potwierdzającymi wykonanie zadania, które należy dołączyć do faktury są:
a) „miesięczne zestawienie wezwań do poszkodowanych zwierząt wolno żyjących”, zawierające datę i miejsce zdarzenia, sposób załatwienia zgłoszenia, gatunek zwierzęcia, ilość, pieczęć i podpis jednostki wzywającej, np. Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
b) dokumenty potwierdzające przekazanie zwierzęcia do ośrodka rehabilitacji dla zwierząt,
c) dokumenty potwierdzające przekazanie zwłok zwierząt do zakładu utylizacji (np. w przypadku konieczności uśmiercenia).
7. Prawo opcji. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zakresu zamówienia do max 60% wartości zakresu podstawowego- kwoty wskazanej w § 6 ust.1 umowy na poniższych zasadach.
7.1 Opcja może zostać wykorzystana w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na usługi;
7.2 Wykorzystanie wskazanej opcji nastąpić może w terminie obowiązywania umowy, a zamówienie objęte opcją będzie rozliczane w oparciu o ceny jednostkowe podane w ofercie;
7.3 Wykonanie prawa opcji nastąpi poprzez pisemne oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji;
7.4 W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca zobowiązany jest do jego wykonania na warunkach określonych w umowie dla zamówienia podstawowego;
7.5 Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub części. W przypadku skorzystania z prawa opcji w części, Zamawiający może realizować prawo opcji wielokrotnie, do wyczerpania kwoty opcji;
7.6 Prawo opcji nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego wykorzystania, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zakresu zamówienia.
7.7 Gwarantowana wysokość świadczonej usługi to zakres realizowany w ramach zakresu podstawowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Projektowane postanowienia umowy zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
8. Termin wykonania zamówienia.
1) Termin rozpoczęcia realizacji umowy- nie wcześniej niż 01.01.2026r.
2) Termin realizacji umowy 24 miesięcy od daty rozpoczęcia realizacji usług.
Po zmianie:
Wspólny słownik zamówień (CPV):
85200000-1 -Usługi weterynaryjne
1. Udzielanie pomocy weterynaryjnej zwierzętom wolno żyjącym, zwanym dalej „zwierzętami”, które odniosły obrażenia w wyniku zdarzeń drogowych lub innych wypadków z udziałem zwierząt i wymagają pomocy weterynaryjnej. Zadanie dotyczy tylko zdarzeń, które mają miejsce na terenie gminy Kędzierzyn-Koźle. Zadanie będzie realizowane całodobowo, w dni powszednie, dni wolne od pracy oraz świąteczne. W ramach realizacji zamówienia przewiduje się rozróżnienie cen jednostkowych w zależności od grupy zwierząt.
2. Zadanie dotyczy następujących czynności oraz kosztów z nimi związanych:
1) dojazd do miejsca zdarzenia własnym środkiem transportu w czasie maksymalnie do dwóch godzin od zgłoszenia - Wykonawca jest zobowiązany samodzielnie dotrzeć na miejsce zdarzenia, według wskazań Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub Policji
2) w zależności od stanu zdrowia zwierzęcia obejmuje:
a) udzielenie pomocy weterynaryjnej przez lekarza weterynarii w miejscu zdarzenia, poprzez:
- podjęcie czynności weterynaryjnych adekwatnych do stanu zdrowia zwierzęcia
- używania własnych urządzeń i środków do leczenia zwierząt oraz własnych środków transportowych przystosowanych do przewozu zwierząt, a następnie:
• wypuszczenie zwierzęcia do środowiska naturalnego lub
• przewiezienie zwierzęcia do ośrodka rehabilitacji dla dzikich zwierząt (zapewnienie zwierzęciu właściwego traktowania i odżywiania oraz zapewnienie miejsca czasowego przetrzymywania zwierzęcia na czas jego leczenia
b) uśmiercenie zwierzęcia w celu zakończenia jego cierpień;
c) koszt przyjęcia oraz pobytu zwierzęcia w ośrodku dla dzikich zwierząt;
d) koszt przewiezienia zwłok zwierzęcia do zakładu utylizacji i koszt utylizacji zwłok w tym zakładzie;
e) koszt użytych środków, w tym farmaceutycznych.
3. Podział interwencji zwierząt objętych zamówieniem na grupy zwierząt:
1) Małe ptaki i nietoperze (np. wróbel, jerzyk, jaskółka)
2) Średnie ptaki (np. wrona, myszołów, gołąb)
3) Duże ptaki (np. bocian biały, łabędź, czapla)
4) Małe ssaki (np. jeż, kuna, wiewiórki)
5) Średnie ssaki (np. lis, bóbr, borsuk)
6) Duże ssaki (np. dzik, sarna)
7) Bardzo duże ssaki (np. jeleń, daniel)
8) Pozostałe gatunki zwierząt nie kwalifikujące się do żadnej z powyższych grup
4. Wyjazd na zgłoszenie bez konieczności podjęcia interwencji– rozumiany jako dojazd lekarza weterynarii na miejsce zgłoszenia w wyniku którego nie zachodzi potrzeba bez wykonania czynności leczniczych, diagnostycznych ani innych działań interwencyjnych
5. Zlecenie wykonania czynności odbywać się będzie wyłącznie na podstawie zgłoszeń Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub Policji.
6. Dokumentami potwierdzającymi wykonanie zadania, które należy dołączyć do faktury są:
a) „miesięczne zestawienie wezwań do poszkodowanych zwierząt wolno żyjących”, zawierające datę i miejsce zdarzenia, sposób załatwienia zgłoszenia, gatunek zwierzęcia, ilość, pieczęć i podpis jednostki wzywającej, np. Straży Miejskiej, Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
b) dokumenty potwierdzające przekazanie zwierzęcia do ośrodka rehabilitacji dla zwierząt,
c) dokumenty potwierdzające przekazanie zwłok zwierząt do zakładu utylizacji (np. w przypadku konieczności uśmiercenia).
7. Prawo opcji. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zakresu zamówienia do max 60% wartości zakresu podstawowego- kwoty wskazanej w § 6 ust.1 umowy na poniższych zasadach.
7.1 Opcja może zostać wykorzystana w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na usługi;
7.2 Wykorzystanie wskazanej opcji nastąpić może w terminie obowiązywania umowy, a zamówienie objęte opcją będzie rozliczane w oparciu o ceny jednostkowe podane w ofercie;
7.3 Wykonanie prawa opcji nastąpi poprzez pisemne oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji;
7.4 W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca zobowiązany jest do jego wykonania na warunkach określonych w umowie dla zamówienia podstawowego;
7.5 Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub części. W przypadku skorzystania z prawa opcji w części, Zamawiający może realizować prawo opcji wielokrotnie, do wyczerpania kwoty opcji;
7.6 Prawo opcji nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego wykorzystania, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zakresu zamówienia.
7.7 Gwarantowana wysokość świadczonej usługi to zakres realizowany w ramach zakresu podstawowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Projektowane postanowienia umowy zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
8. Termin wykonania zamówienia.
1) Termin rozpoczęcia realizacji umowy- nie wcześniej niż 01.01.2026r.
2) Termin realizacji umowy 24 miesięcy od daty rozpoczęcia realizacji usług.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
A. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Posiadanie decyzji (zezwolenia) powiatowego lekarza weterynarii na prowadzenie działalności nadzorowanej w zakresie produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego lub produktów pochodnych na podstawie art. 1 pkt 1 lit. o art. 4 ust. 3, art. 6 ust. 4 pkt 1 oraz art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t.j. Dz. U. z 2023 poz.1075 ze zm.)
B. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Wykonawca wskaże osobę do wykonania niniejszego zamówienia, która spełnia następujące warunki:
min. jedna osoba, będącą lekarzem weterynarii, posiadająca prawo do wykonywania zawodu lekarza weterynarii zgodnie z art. 2 Ustawy z dnia 21 grudnia 1990 o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 154)
Po zmianie:
Zdolność techniczna lub zawodowa.
Wykonawca wskaże osobę do wykonania niniejszego zamówienia, która spełnia następujące warunki:
min. jedna osoba, będącą lekarzem weterynarii, posiadająca prawo do wykonywania zawodu lekarza weterynarii zgodnie z art. 2 Ustawy z dnia 21 grudnia 1990 o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 154)
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
11.1 Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
11.1.1 W zakresie potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- w zakresie niezbędnym do wykazania warunku udziału w postępowaniu- zakresie niezbędnym do wykazania warunku udziału w postepowaniu; (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ).
2) decyzję (zezwolenie) powiatowego lekarza weterynarii na prowadzenie działalności nadzorowanej w zakresie produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego lub produktów pochodnych;
Po zmianie:
11.1 Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
11.1.1 W zakresie potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu:
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- w zakresie niezbędnym do wykazania warunku udziału w postępowaniu- zakresie niezbędnym do wykazania warunku udziału w postepowaniu; (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-17 12:00
Po zmianie:
2025-12-19 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-17 12:10
Po zmianie:
2025-12-19 12:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-15
Po zmianie:
2026-01-17