BZP: Dostawa paliwa gazowego wraz z usługą dystrybucji dla obiektów Gminy Witonia.
16.12.2025
2025/BZP 00603697/01
GminaWitonia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliwa gazowego wraz z usługą dystrybucji dla obiektów Gminy Witonia.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GminaWitonia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611016005
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Starzyńskiego 6A
1.5.2.) Miejscowość: Witonia
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-335
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: e-zamowienia@gminawitonia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawitonia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa paliwa gazowego wraz z usługą dystrybucji dla obiektów Gminy Witonia.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1de1f025-0c60-47c3-b07e-9f25dde71168
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00603697
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00080466/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dostawa paliwa gazowego wraz z usługą dystrybucji dla obiektów Gminy Witonia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1de1f025-0c60-47c3-b07e-9f25dde711683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Ilona Bloch - Email:
ilona.bloch@gminawitonia.pl
4) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
6) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
7) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu +48 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez
formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FNS.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliwa gazowego wraz z usługą dystrybucji dla obiektów Gminy Witonia dla potrzeb następujących obiektów:
a) Szkoły Podstawowej w Witoni, ul. Szkolna 4, 4A, 4B 99-335 Witonia oraz bloku mieszkalnego, ul. Szkolna 4A, 99-335 Witonia. Zakres zamówienia obejmuje zakup gazu w okresie 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2028 r. w ilości szacunkowej łącznej 186 894m3. Budynki ogrzewane są za pomocą jednej kotłowni znajdującej się w budynku Szkoły Podstawowej.
b) Urzędu Gminy w Witoni, ul. Starzyńskiego 6, 6A, 8. Zakres zamówienia obejmuje zakup gazu w okresie 1 stycznia 2026 r do 31 grudnia 2028 r. w ilości szacunkowej łącznej 28 467 m3. Budynki ogrzewane są za pomocą jednej kotłowni znajdującej się w budynku Urzędu Gminy w Witoni.
c) Ośrodka Zdrowia w Witoni, ul. Szkolna 5 i 7. Zakres zamówienia obejmuje zakup gazu w okresie 1 stycznia 2026 r do 31 grudnia 2028 r. w ilości szacunkowej łącznej 22 284 m3. Budynki ogrzewane są za pomocą jednej kotłowni znajdującej się w budynku użyteczności publicznej (Ośrodka Zdrowia, Apteka, GOPS, lokale mieszkalne).
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2028-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.2. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która będzie przedstawiała najkorzystniejszy
bilans punktów przyznanych w oparciu o ustalone powyżej kryterium ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej;Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia
Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 roku, poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 4A do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z treścią art. 455 ust. 1 pkt 1) i ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian postanowieńUmowy w stosunku do treści oferty, w zakresie:
1.1. grupy taryfowej, zgodnie z zasadami określonymi w taryfach zatwierdzonych przez Prezesa URE. Zmiana może mieć
wpływ na wartość umowy. Zmiana odbywa się automatycznie i nie wymaga złożenia przez zamawiającego oświadczenia
woli, ani zawarcia aneksu,
1.2. grupy taryfowej, w celu dokonania optymalizacji parametrów dystrybucji lub dla zapewniania poprawnego
funkcjonowania obiektu (zgodnie z jego przeznaczeniem). Zmiana może mieć wpływ na wartość umowy. Zmiana wymaga
złożenia przez Zamawiającego oświadczenia woli,
1.3. stawki podatku VAT, o wielkość zmienionej stawki. Zmiana będzie miała wpływ na wartość Umowy. Zmiana następuje
automatycznie z dniem wejścia w życie zmienionych przepisów, nie wymaga oświadczenia woli Zamawiającego, ani
zawarcia aneksu do umowy,
1.4. podatku akcyzowego. Zmiana będzie miała wpływ na wartość Umowy. Zmiana następuje automatycznie z dniem
wejścia w życie zmienionych przepisów, nie wymaga oświadczenia woli Zamawiającego, ani zawarcia aneksu do umowy,
1.5. ceny jednostkowej paliwa gazowego oraz opłaty abonamentowej w przypadku zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej
Taryfy sprzedaży, od dnia wejścia w życie przedmiotowej taryfy. Zmiana będzie miała wpływ na wartość Umowy. Zmiana
następuje automatycznie z dniem wejścia w życie zmienionej Taryfy, nie wymaga oświadczenia woli Zamawiającego, ani
zawarcia aneksu do umowy,
1.6. ceny jednostkowej paliwa gazowego oraz opłaty abonamentowej w przypadku utraty przez Zamawiającego uprawnienia
do rozliczenia wg cen taryfowych oraz w przypadku nabycia uprawnień do rozliczenia wg cen taryfowych. W takim
przypadku Zamawiający złoży stosowane oświadczenie zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku utraty uprawnienia
Zamawiającego do stosowania rozliczenia wg cen taryfowych rozliczenie nastąpi wg cen rynku konkurencyjnego
zaoferowanych przez Wykonawcę w złożonej pierwotnie ofercie. Zmiana będzie miała wpływ na wartość Umowy .Zmiana
odbywa się automatycznie i nie wymaga złożenia przez Zamawiającego oświadczenia woli, ani zawarcia aneksu,
1.7. stawek opłat sieciowych (dystrybucyjnych) gazu ziemnego w przypadku zatwierdzenia przez Prezes URE nowej Taryfy OSD. Zmiana będzie miała wpływ na wartość Umowy. Zmiana następuje automatycznie z dniem wejścia w życie
zmienionych przepisów, nie wymaga oświadczenia woli Zamawiającego, ani zawarcia aneksu do umowy,