BZP: Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z kotłownią modułową wraz z zagospodarowaniem terenu, obręb 0001, jednostka ewidencyjna Wałcz – Miasto, działka oznaczona geodezyjnie nr 5654/296
16.12.2025
2025/BZP 00603751/01
Towarzystwo Budownictwa Społecznego spółka z o.o. w Wałczu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z kotłownią modułową wraz z zagospodarowaniem terenu, obręb 0001, jednostka ewidencyjna Wałcz – Miasto, działka oznaczona geodezyjnie nr 5654/296
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Towarzystwo Budownictwa Społecznego spółka z o.o. w Wałczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330977966
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Budowlanych 9/2
1.5.2.) Miejscowość: Wałcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tbswalcz@tbswalcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tbswalcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z kotłownią modułową wraz z zagospodarowaniem terenu, obręb 0001, jednostka ewidencyjna Wałcz – Miasto, działka oznaczona geodezyjnie nr 5654/296
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd12309c-4bfd-4123-ae3f-fbc863df5bc6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00603751
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cd12309c-4bfd-4123-ae3f-fbc863df5bc63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z częścią 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wraz z niezbędną infrastrukturą w miejscowości Wałcz, na działkach nr ew. 5654/296, obręb: 0001 Wałcz, jednostka ewidencyjna: Wałcz-miasto.
2. Szczegółowy zakres robót budowlanych do wykonania określa opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 9 do SWZ)
3. Ponadto szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej (załącznik nr 10 do SWZ), standardach wykończenia mieszkań (załącznik nr 12 do SWZ) oraz we wzorze umowy (załącznik nr 8 do SWZ).
4. Przedmiary robót załączono do dokumentacji postępowania jako dokument pomocniczy dla Wykonawców. Wykonanie robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w Przedmiarze robót a są konieczne do realizacji przedmiotu Umowy zgodnie z projektem budowlanym, projektem technicznym, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi nie wymaga zawarcia odrębnej umowy i musi być wkalkulowane w wynagrodzenie ryczałtowe (nie będzie wynagradzane dodatkowo).
Pozostała część opisu przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
W celu potwierdzenia spełnienia warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do zaciągania kredytu w wysokości min. 2 000 000,00 złotych.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem roboty branży konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej o wartości co najmniej 5 000 000,00 PLN ( BRUTTO) oraz jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem roboty budowlane , roboty elektryczne oraz roboty instalacyjne, instalacje fotowoltaiczne o wartości co najmniej 4 000 000,00 PLN (BRUTTO).
b) Uwaga - Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
c) dysponuje osobą/osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj.
Wykonawca winien dysponować co najmniej następującą kadrą:
- kierownikiem budowy, który winien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń z minimum 5 letnim doświadczeniem,
- kierownikiem robót, który winien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
- kierownikiem robót, który winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Uprawnienia budowlane winny być wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające inne ważne uprawnienia budowlane, w zakresie adekwatnym do przedmiotu zamówienia, wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji zamówienia osobami wskazanymi w ofercie na spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, o której mowa w lit. b niniejszego rozdziału.
Pozostała część warunków została określona w części w punkcie 6 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wniesieniem wadium w wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu – na konto zamawiającego: 47 1240 3712 1111 0000 4365 3252
b) gwarancjach bankowych
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
4. Z treści przelewu/poręczenia/gwarancji musi jednoznacznie wynikać do jakiego postępowania
wadium jest wnoszone.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formach innych niż pieniężna wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji/poręczenia w postaci elektronicznej.
6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Brak wniesienia wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości lub dopuszczonej formie lub wniesienie go w sposób nieprawidłowy skutkuje odrzuceniem oferty zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp
Wymagania dotyczące wadium w pozostałym zakresie zostały określone w treści SWZ