BZP: Przygotowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego
16.12.2025
2025/BZP 00603788/01
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811683876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-421
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: +48 914542833
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@wzp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d5b0e852-13f6-427c-be59-4e93b385b060
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00603788
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027159/28/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.36 Organizacja cyklu szkoleń i warsztatów dla centrów transferu technologii, doktorantów, kół naukowych, regionalnych centrów nauki, nauczycieli. Forma zajęć: stacjonarnie oraz on-line
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
FEPZ.01.04-IZ.00-0001/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.zp.wzp.pl/pn/UMWZ/demand/254309/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.zp.wzp.pl/pn/UMWZ/demand/254309/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) Włączona obsługa JavaScript;
5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego:
1) Przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Chrome, Firefox w wersji wspieranej przez producenta. Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty podpisanej elektronicznie jest Firefox w wersji wspieranej przez producenta.
2) Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java (licencja EPL) w wersji OpenJDK 8 lub Java (licencja Oracle) w wersji 1.8.0_202 32 bitowej oraz 64 bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający (ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze.
3) Zainstaluj dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Rozszerzenie Szafir SDK można pobrać tutaj.(link aktywny w Rozdziale XIII pkt 11 ppkt 3 SWZ) Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę.
4) Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera.
3. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
4. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiegoi Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE seria L nr 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Województwo Zachodniopomorskie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 70- 421 Szczecin; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: abi@wzp.pl; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników); c) na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora (Województwo Zachodniopomorskie); organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje dotyczące RODO zostały zawarte w Rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WOiRZL.II.272.91.2025.PB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I - Zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla kadry Centrów Transferu Technologii
Uczestnikami szkoleń będą pracownicy lub współpracownicy jednostek lub komórek organizacyjnych działających przy lub w ramach uczelni lub instytucji naukowych, których głównym celem jest wspieranie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych do gospodarki oraz komercjalizacja technologii.
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80420000-4 - Usługi e-learning
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegających na wykonywaniu takich samych usług, jak usługi stanowiące przedmiot zamówienia podstawowego w zakresie każdej z Części zamówienia, tj. w szczególności polegających na realizacji usługi dotyczącej przygotowania i przeprowadzenia cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego. Wartość usług, które mogą być udzielone w oparciu o przesłanki, wskazane w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy PZP nie przekroczy 100 % wartości szacunkowej każdej z Części zamówienia. Zamówienia te będą udzielone na warunkach określonych w wyniku negocjacji z Wykonawcą realizującym zamówienie podstawowe, przy założeniu, że wynegocjowane warunki nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego niż warunki zamówienia podstawowego, chyba że w momencie prowadzenia negocjacji, zaistnieją okoliczności, których nie można było przewidzieć w czasie udzielania zamówienia podstawowego, które uniemożliwią uzgodnienie warunków nie gorszych niż określone dla realizacji zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa kadra prowadząca szkolenia
4.3.6.) Waga: 45
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Materiały lub narzędzia wspierające uczestników szkoleń
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II - Zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla kadry Centrów Nauki
Uczestnikami szkoleń będą pracownicy lub współpracownicy podmiotów będących stowarzyszeniem lub fundacją lub instytucją publiczną lub samorządową jednostką organizacyjną lub komórką organizacyjną samorządu terytorialnego promującą nowoczesną komunikację naukową, których głównym przedmiotem i celem działalności jest rozbudzanie zainteresowania nauką w społeczeństwie, popularyzacja nauki, inicjowanie debat na tematy naukowe, wspieranie samodzielnego uczenia się, uzupełnianie i wspomaganie systemu edukacji formalnej.
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80420000-4 - Usługi e-learning
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegających na wykonywaniu takich samych usług, jak usługi stanowiące przedmiot zamówienia podstawowego w zakresie każdej z Części zamówienia, tj. w szczególności polegających na realizacji usługi dotyczącej przygotowania i przeprowadzenia cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego. Wartość usług, które mogą być udzielone w oparciu o przesłanki, wskazane w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy PZP nie przekroczy 100 % wartości szacunkowej każdej z Części zamówienia. Zamówienia te będą udzielone na warunkach określonych w wyniku negocjacji z Wykonawcą realizującym zamówienie podstawowe, przy założeniu, że wynegocjowane warunki nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego niż warunki zamówienia podstawowego, chyba że w momencie prowadzenia negocjacji, zaistnieją okoliczności, których nie można było przewidzieć w czasie udzielania zamówienia podstawowego, które uniemożliwią uzgodnienie warunków nie gorszych niż określone dla realizacji zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa kadra prowadząca szkolenia
4.3.6.) Waga: 45
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Materiały lub narzędzia wspierające uczestników szkoleń
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla doktorantów oraz studentów - członków kół naukowych zachodniopomorskich uczelni
Uczestnikami szkoleń będą osoby posiadające status studenta i będące członkami kół naukowych działających na danej uczelni lub osoby posiadające status doktoranta w szkole doktorskiej działającej w ramach uczelni rozumianej zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz.U. 2024 r. poz. 1571 ze zm.), która ma swoją siedzibę lub oddział na obszarze województwa zachodniopomorskiego.
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80420000-4 - Usługi e-learning
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegających na wykonywaniu takich samych usług, jak usługi stanowiące przedmiot zamówienia podstawowego w zakresie każdej z Części zamówienia, tj. w szczególności polegających na realizacji usługi dotyczącej przygotowania i przeprowadzenia cyklu szkoleń online dla kadry podmiotów ekosystemu innowacji oraz młodych naukowców Pomorza Zachodniego. Wartość usług, które mogą być udzielone w oparciu o przesłanki, wskazane w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy PZP nie przekroczy 100 % wartości szacunkowej każdej z Części zamówienia. Zamówienia te będą udzielone na warunkach określonych w wyniku negocjacji z Wykonawcą realizującym zamówienie podstawowe, przy założeniu, że wynegocjowane warunki nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego niż warunki zamówienia podstawowego, chyba że w momencie prowadzenia negocjacji, zaistnieją okoliczności, których nie można było przewidzieć w czasie udzielania zamówienia podstawowego, które uniemożliwią uzgodnienie warunków nie gorszych niż określone dla realizacji zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa kadra prowadząca szkolenia
4.3.6.) Waga: 45
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Materiały lub narzędzia wspierające uczestników szkoleń
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Część I: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował co najmniej 2 osobami, z których każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadziła co najmniej 5 szkoleń/warsztatów/seminariów z zakresu:
- Zarządzanie innowacjami i transferem technologii. Przykładowa tematyka: Metody i strategie transferu technologii. Zarządzanie cyklem życia innowacji. Ochrona własności intelektualnej. Mapowanie trendów, strategie innowacyjności.
- lub Prawo i regulacje. Przykładowa tematyka: Przepisy dotyczące patentów, znaków towarowych i praw autorskich. Umowy licencyjne i kontrakty dotyczące transferu technologii.
- lub Analiza i ocena technologii. Przykładowa tematyka: Techniki oceny technologii pod kątem ich potencjału rynkowego. Metody analizy ryzyka i korzyści.
- lub Komercjalizacja technologii. Przykładowa tematyka: Procesy komercjalizacji innowacji. Modele biznesowe dla nowych technologii. Ocena potencjału rynkowego technologii
- lub Pozyskiwanie funduszy i finansowanie. Przykładowa tematyka: Źródła finansowania badań i innowacji – także te mniej znane. Pisanie wniosków o granty i dotacje – w praktyce. Inwestycje Venture Capital (VC) oraz Business Angels (BA).
- lub Marketing technologii i innowacji. Przykładowa tematyka: Strategie marketingowe dla nowych technologii. Analiza rynku i badanie konkurencji. Budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
- lub Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi (R&D). Przykładowa tematyka: Metodyki zarządzania projektami, DT, Agile itp. Narzędzia do monitorowania i oceny postępów projektów.
- lub Umiejętności miękkie. Przykładowa tematyka: Negocjacje i mediacje w kontekście transferu technologii. Komunikacja interpersonalna i współpraca w zespole. Zarządzanie konfliktem i rozwiązywanie problemów.
- lub Praktyczne aspekty współpracy z przemysłem. Przykładowa tematyka: Modele współpracy między uczelniami a przemysłem. Case studies z udanych projektów transferu technologii. Budowanie sieci kontaktów biznesowych.
- lub Szkolenia z zakresu nowych technologii i trendów. Przykładowa tematyka: Nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, blockchain, biotechnologia. Trendy w innowacjach technologicznych.
- lub Industry 4.0. Przykładowa tematyka: Podstawowe koncepcje, kluczowe technologie Przemysłu 4.0. Korzyści i wyzwania związane z wdrożeniem technologii Przemysłu 4.0. Cyfrowa przyszłość. Transformacja. Wsparcie i edukacja. Digital Maturity Assessment, Advanced Manufacturing – audytowanie. Możliwości finansowania rozwoju Przemysłu 4.0 w Polsce. Studium przypadku wdrożeń Przemysłu 4.0.
- lub GOZ. Przykładowa tematyka: Definicja i założenia Gospodarki o Obiegu Zamkniętym (GOZ). Korzyści i wyzwania związane z wdrożeniem GOZ. Typowe problemy i praktyczne przykłady rozwiązań praktyk GOZ. Kluczowe strategie i narzędzia GOZ. Obowiązujące regulacje prawne dotyczące GOZ. Możliwości finansowania projektów GOZ. Studium przypadku wdrożenia GOZ.
b) Część II: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował co najmniej 2 osobami, z których każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadziła co najmniej 5 szkoleń/warsztatów/seminariów z zakresu:
- Tworzenie Programów Edukacyjnych. Przykładowa tematyka: Planowanie i wdrażanie programów edukacyjnych dostosowanych do różnych grup odbiorców. Metody pomiaru efektywności działań edukacyjnych.
- lub Nowoczesne Technologie w Edukacji. Przykładowa tematyka: Możliwości wykorzystania VR, AR, robotyki i programowania w nauczaniu. Integracja technologii z procesem edukacyjnym. Tworzenie innowacyjnych projektów edukacyjnych.
- lub Sztuczna Inteligencja w Edukacji. Przykładowa tematyka: Potencjał AI w edukacji. Identyfikacja, wdrażanie i ocena narzędzi AI wspierających nauczanie i uczenie się.
- lub Promowanie nauki w nowych mediach. Przykładowa tematyka: Tworzenia angażujących treści naukowych. Strategia efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych i newsletterów w popularyzacji nauki.
- lub Animacja zajęć z dziećmi. Przykładowa tematyka: Prowadzenie zajęć edukacyjnych w oparciu o wystawy. Przekazywanie trudnych treści w sposób przystępny. Wzmacnianie kompetencji animatorów w pracy z dziećmi.
- lub Komunikacja międzypokoleniowa. Przykładowa tematyka: Specyfika komunikacji z różnymi pokoleniami (BB, X, Y, Z). Umiejętności komunikacji z dziećmi i ich rodzicami. Komunikacji bez przemocy.
c) Część III: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował co najmniej 2 osobami, z których każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadziła co najmniej 5 szkoleń/warsztatów/seminariów z zakresu:
- Komercjalizacja badań naukowych na doktoracie i po nim. Przykładowa tematyka: Mechanizmy transferu technologii i własności intelektualnej. Rola uczelni, centrów transferu technologii i inkubatorów. Praktyczne przygotowanie do współpracy z biznesem i inwestorami. Analiza studiów przypadków udanej komercjalizacji badań.
- lub Pozyskiwanie funduszy ministerialnych na badania. Przykładowa tematyka: Pozyskiwanie funduszy na badania z różnych źródeł finansowania (np. NCN, NCBR, MEiN). Kryteriów oceny wniosków i zasad kwalifikowalności kosztów. Przygotowanie budżetu i harmonogramu do wniosków o dofinansowanie.
- lub Pisanie wniosków grantowych oraz wniosków do ministerialnych projektów badawczych. Przykładowa tematyka: Struktura i język wniosku grantowego – jak pisać przekonująco. Tworzenie celów badawczych, hipotez i planu pracy. Dopasowanie projektu do priorytetów programu. Praktyczne warsztaty z pisania fragmentów wniosków (np. streszczenie, uzasadnienie, wpływ społeczny).
- lub Przygotowanie się do obrony rozprawy doktorskiej. Przykładowa tematyka: Formalne wymagania i procedury obrony. Prezentacja rozprawy i argumentacja naukowa. Zarządzanie stresem i autoprezentacja podczas obrony.
- lub Sztuka wystąpień publicznych, autoprezentacji oraz popularyzacja nauki. Przykładowa tematyka: Techniki skutecznego wystąpienia publicznego. Budowanie narracji naukowej zrozumiałej dla różnych odbiorców. Autoprezentacja i storytelling naukowy. Sposoby na promowanie badań (np. w mediach, na konferencjach i w przestrzeni publicznej).
- lub Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w badaniach naukowych. Przykładowa tematyka: Przegląd narzędzi AI wspierających analizę danych, pisanie tekstów, generowanie hipotez. Praktyczne zastosowanie modeli językowych (np. ChatGPT) w pracy naukowej. Etyczne aspekty korzystania z AI w badaniach. Tworzenie prostych automatyzacji i skryptów wspomagających badania.
- lub Wykorzystanie pełnego zakresu możliwości Power BI i Excel w badaniach naukowych. Przykładowa tematyka: Tworzenie interaktywnych dashboardów i wizualizacji danych w Power BI. Zaawansowane funkcje Excela: Power Query, tabele przestawne, formuły. Integracja danych z różnych źródeł i ich analiza. Praktyczne przykłady zastosowania w projektach badawczych.
Uwagi:
• Pod pojęciem szkolenia Zamawiający rozumie szkolenie tematyczne, przyjmujące formułę spotkania teoretycznego (merytorycznego) połączonego z aspektem praktycznym o charakterze przekazywania wiedzy eksperckiej wraz z jednoczesnym treningiem umiejętnego zastosowania treści w praktyce, którego celem jest rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji jego uczestników.
• Pod pojęciem warsztatu Zamawiający rozumie interaktywną formę zajęć edukacyjnych, skoncentrowaną na praktycznym zastosowaniu wiedzy poprzez ćwiczenia, symulacje, pracę zespołową i rozwiązywanie problemów, połączoną z wymianą doświadczeń, aktywnym uczestnictwem oraz rozwijaniem konkretnych umiejętności.
• Pod pojęciem seminarium Zamawiający rozumie formę spotkania naukowego lub edukacyjnego (wykład lub dyskusja), której celem jest pogłębiona analiza wybranego zagadnienia, prezentacja wyników badań, wymiana wiedzy i doświadczeń oraz dyskusja merytoryczna.
• Osoby wskazane przez Wykonawcę z imienia i nazwiska muszą brać udział w realizacji zamówienia.
• W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuszcza wykazanie się przez Wykonawcę tymi samymi osobami (w tym tymi samymi usługami tej osoby) w kilku Częściach, z zastrzeżeniem, że doświadczenie osób będzie spełniać wszystkie wymagania określone w warunku dla danej Części zamówienia.
• W sytuacji, gdy Wykonawca wykaże na spełnianie warunku określonego w pkt 2 ppkt 4 lit. a i/lub lit. b i/lub lit. c więcej niż dwie osoby, ocenie podlegać będą pierwsze dwie osoby z należycie opisanym doświadczeniem w tabeli (Wykaz osób stanowiący Załącznik 5 do SWZ). Pozostałe osoby nie będę brane pod uwagę w ramach oceny ofert.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, z powodów określonych w Rozdziale VIII pkt 1 SWZ:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ;
c) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 5.5 niniejszego ogłoszenia, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
2. W zakresie braku podstaw wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514) Wykonawca składa Oświadczenie stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ (składany wraz z ofertą).
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 lit. a, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej 3 miesiące przed jego złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca spełniania warunki udziału w postępowaniu określone w Rozdziale VII pkt 2 ppkt 4 lit. a i/lub lit. b i/lub lit. c SWZ: wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Złożenie oferty odbywa się poprzez wypełnienie zdefiniowanego przez Zamawiającego w Systemie - elektronicznego formularza ofertowego (Formularza Oferty). Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z Wykonawców;
2) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X pkt 4 SWZ – Załącznik nr 3 do SWZ (także podmiotu udostępniającego zasoby, jeżeli dotyczy); W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z Wykonawców;
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z wymaganymi oświadczeniami, o których mowa w Rozdziale XI pkt 5 ppkt 1 i 2 SWZ (jeżeli dotyczy), stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ;
4) Wykaz kryteriów pozacenowych dla Części na którą(-e) Wykonawca składa ofertę – zgodnie odpowiednio z Załącznikiem nr 6a (Część I) lub/i Załącznikiem nr 6b (Część II) lub/i Załącznikiem nr 6c (Część III);
5) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w Rozdziale XII pkt 5 SWZ (jeżeli dotyczy), stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ;
6) odpis lub informacja, o którym mowa w pkt 2;
7) stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument, o którym mowa w pkt 2 (jeżeli dotyczy).
2. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
3. Jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2, Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje dotyczące składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostały zawarte w Rozdziale XII SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte we Wzorach Umów stanowiących Załączniki nr 10a-10c do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://www.zp.wzp.pl/pn/UMWZ/demand/254309/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-15 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-13
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak