BZP: Przygotowanie i dowóz posiłków dla Szkół Podstawowych z terenu Gminy Radzanowo oraz Klubu Dziecięcego Tuptuś
17.12.2025
2025/BZP 00605867/01
GMINA RADZANOWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i dowóz posiłków dla Szkół Podstawowych z terenu Gminy Radzanowo oraz Klubu Dziecięcego Tuptuś
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RADZANOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611016057
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Płocka 32
1.5.2.) Miejscowość: Radzanowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-451
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@radzanowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzanowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i dowóz posiłków dla Szkół Podstawowych z terenu Gminy Radzanowo oraz Klubu Dziecięcego Tuptuś
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62338e50-4b91-4b8b-ade9-90fbba66227e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00605867
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00004399/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Przygotowanie i dowóz posiłków dla Szkół Podstawowych z terenu Gminy Radzanowo oraz Klubu Dziecięcego Tuptuś
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.radzanowo.bipgmina.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://radzanowo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy: https://radzanowo.ezamawiajacy.pl.
. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowani Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Radzanowo: https://radzanowo.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketpanet.pl.
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego, podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3) rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
4) po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej poprzez opcję „Zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, Wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy „Pytanie wysłane”.
4. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy Zakupowej dla Gminy Radzanowo tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9:00-17:00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
5. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane na Platformie w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” pod adresem internetowym https://radzanowo.ezamawiajacy.pl.
7. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy.
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: sekretariat@radzanowo.pl.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: sekretariat@radzanowo.pl.
10. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Gmina Radzanowo zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Radzanowo, 09-451 Radzanowo, ul. Płocka 32.
2) inspektorem danych osobowych Gminy Radzanowo jest iod@radzanowo.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przygotowanie i dowóz posiłków dla Szkół Podstawowych w terenu Gminy Radzanowo oraz Klubu Dziecięcego Tuptuś”, numer postępowania RI.271.27.2025, prowadzonego w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 1919 z poźn. zm.) dalej „ustawa Pzp”.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit b, d lub Erodo prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.27.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przygotowanie i dowóz gorących posiłków jednodaniowych dla uczniów Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Radzanowie w 2026r.
1) Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dowóz gorących posiłków jednodaniowych: drugie dania z surówką, w ramach realizacji obowiązku, o którym mowa w art. 106a ustawy Prawo oświatowe w formie usługi cateringu do Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Radzanowie w okresie od 02.02.2026r. do 25.06.2026r. i od 14.09.2026r. do 21.12.2026r. dla uczniów Szkoły Podstawowej, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od zajęć lekcyjnych,
2) drugie danie, w tym:
a) dania jarskie np. pierogi, naleśniki, kopytka, itp.,
b) dania mięsne, w tym ziemniaki lub kasze, ryż, surówka lub gotowane jarzyny lub zamiennie makaron z sosem i mięsem,
c) dania rybne, w tym ziemniaki lub ryż, kasze, surówka.
3) Zamawiający nie dopuszcza, żeby w ciągu dekadówki (10 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku,
4) Miejsce świadczenia usługi - Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Radzanowie ul. Szkolna 16,
5) Ilość zamawianych posiłków
a) ilość posiłków szacuje się na 75 zestawów obiadowych dziennie,
b) łączna przewidywana liczba posiłków w okresie od 02.02.2026r. do 25.06.2026r. wynosi 6600 zestawów obiadowych i w okresie od 14.09.2026r. do 21.12.2026r. wynosi 5175 zestawów obiadowych. Łącznie w okresie obowiązywania umowy od 02.02.2026r. do 21.12.2026r. - 11775 zestawów obiadowych.
6) Liczba faktycznie wydanych posiłków uzależniona będzie od liczby dzieci korzystających z żywienia i od frekwencji dzieci,
7) W sytuacji zmiany liczby dzieci objętych żywieniem, Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tytułu zmiany liczby posiłków, w szczególności o zapłatę za różnicę liczby posiłków wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, a liczbą rzeczywiście wydanych posiłków przez Wykonawcę.
8) Zmiana liczby żywionych uczniów (wydanych posiłków nie będzie powodować zmiany ceny jednostkowej posiłku oraz powodować zmiany umowy.
9) Warunki niezbędne do spełnienia przez Wykonawcę
a) usługa świadczona będzie w okresie od dnia 02.02.2026r. do dnia 25.06.2026r. i od 14.09.2026r. do dnia 21.12.2026r. w dni nauki szkolnej przewidzianej organizacją roku szkolnego określonego przez Ministra Edukacji i Nauki oraz zmianami ustalonymi stosownie do przepisów prawa w tym zakresie, decyzjami Dyrektora Szkoły,
b) Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z:
- obowiązującymi normami i przepisami prawa (przy planowaniu posiłków należy uwzględnić zalecaną wartość energetyczną, wielkość posiłków oraz norm produktów dla uczniów w wieku 7-15 lat),
- należytą starannością,
- wymogami sztuki kulinarnej,
- zasadami racjonalnego i zdrowego żywienia dzieci i młodzieży,
- zasadami żywienia zbiorowego z uwzględnieniem zasad HACCAP,
- Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunki produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie,
c) Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży (Dz.U. 2016 poz. 1154 z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach), być sporządzane zgodnie z przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia z późniejszymi zmianami oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 2001).
d) Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełnić następujące warunki jakościowe:
- potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, bez substancji dodatkowych, konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, sporządzane z naturalnych składników bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników,
- w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone, przy czym nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej w ciągu tygodnia szkolnego od poniedziałku do piątku,
- do przygotowania posiłku należy stosować: produkty zbożowe lub ziemniaki (mniej ziemniaków, więcej kasz, ryżu itp.), warzywa lub owoce surowe, mięso, ryby, jaja i nasiona roślin strączkowych - wysokiej jakości, porcja ryby co najmniej raz w tygodniu, tłuszcze spożywcze - oleje masło a do smażenia olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%, sól o obniżonej zawartości sodu, przy założeniu że dzienne spożycie soli powinno wynosić nie więcej niż 5g, zioła lub przyprawy świeże lub suszone bez dodatku soli, minimalna temperatura potraw powinna wynosić: drugie dania 65oC, a maksymalna temperatura produktów zimnych (surówek) 15oC
- wartość kaloryczna posiłków ma wynosić 300-350 kcal a gramatura: dania mięsne 100-120g, dodatki (ryż, ziemniaki, kasza) 100g, surówki 70-80g, dania mączne (naleśniki, spaghetti, placki, zapiekanki, itp.) 300-350g
e) nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów: konserw, przypraw typu Vegeta, kostek rosołowych, tłuszczów utwardzonych, produkty z glutaminianem sodu i innych chemicznych środków smakowych, produktów z syropem glukozowo-fruktozowym, produkty masłopodobne i seropodobne, mięso odkostnione mechanicznie (MMO), posiłki sporządzone na bazie półproduktów, posiłki na bazie Fast Food, mrożonych potraw, napojów z proszku lub na bazie suszu, produktów spożywczych przetworzonych technologicznie z dużą ilością środków chemicznych.
10) inne wymagania Zamawiającego
a) Posiłki wytwarzane będą w siedzibie Wykonawcy z uwzględnieniem zasad HACCAP z własnych produktów najwyższej jakości,
b) Wykonawca zapewni transport posiłków do miejsca ich wydania samochodem spełniającym wymagania sanitarne w taki sposób, aby nie została naruszona ich jakość oraz wymagana przepisami prawa temperatura,
c) posiłki mają być dostarczone w pojemnikach porcjowanych, jednorazowych, posiadających atesty do przechowywania i spożywania żywności,
d) dostarczenie posiłków do godziny
- 09:40 - 30 posiłków
- 10:40 - 45 posiłków
e) w wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy szkoły dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą,
f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanej usługi, kontroli stosowanych surowców, przebiegu procesów technologicznych oraz norm dziennych racji pokarmowych, a także wielkości porcji posiłku i jego temperatury,
g) próbki posiłków Wykonawca zobowiązany jest przechowywać na swoim terenie. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków każdego dnia, prze okres 72 godzin (licząc od chwili, kiedy cała partia została spożyta lub przyjęta do zakładu) w miejscu wydzielonym wyłącznie do tego celu oraz w warunkach zapewniających utrzymanie temperatury +4oC lub niższej,
h) Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia higieny, dostarczania posiłków z wadami, opóźnień w dostawie, utracie uprawnień do sporządzania posiłków przez Wykonawcę,
i) Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za ewentualne szkodliwe dla zdrowia skutki mogące wystąpić u osób korzystających z przygotowanych posiłków.
11) Warunki płatności
a) cena brutto jednego posiłku powinna być podana w rozbiciu na koszt wsadu do kotła oraz koszt przygotowania i dowozu posiłku,
b) rozliczenie za przedmiot zamówienia będzie następować za faktyczne zrealizowaną usługę oraz liczbę wydanych posiłków (okres rozliczeniowy miesięczny).
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przygotowanie i dowóz gorących posiłków jednodaniowych dla uczniów Szkoły Podstawowej w Rogozinie
1) Przedmiotem zamówienia jest przygotowani i dowóz gorących posiłków jednodaniowych: drugie danie z surówką, w ramach realizacji obowiązku, o którym mowa w art. 106a ustawy Prawo oświatowe w formie usługi cateringu do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogozinie od 07.01.2026r. do 19.06.2026r. oraz od 21.09.2026r. do 18.12.2026r. dla uczniów szkoły podstawowej w dni nauki szkolnej z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od zajęć lekcyjnych.
2) drugie danie w tym:
a) dania jarskie np. pierogi, naleśniki, kopytka, itp.,
b) dania mięsne, w tym ziemniaki lub kasze, ryż, surówka lub gotowane jarzyny, lub zamiennie makaron z sosem i mięsem,
c) dania rybne, w tym ziemniaki lub ryż, kasze, surówka.
3) Zamawiający nie dopuszcza, żeby w ciągu dekadówki (10 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku.
4) Miejsce świadczenia usługi: Szkołą Podstawowa im. Cz. Hińca w Rogozinie, Rogozino ul. Mazowiecka 25, 09-442 Rogozino.
5) Ilość zamawianych posiłków.
a) ilość posiłków szacuje się na 60 zestawów obiadowych dziennie,
b) łączna przewidywana liczba posiłków w okresie od 07.01.2026r. do 19.06.2026r. oraz od 21.09.2026r. do 18.12.2026r. wynosi 11160 zestawów obiadowych,
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby posiłków w zależności od liczby dzieci korzystających z żywienia i frekwencji dzieci,
d) W sytuacji zmiany liczby dzieci objętych żywieniem, Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tytułu zmiany liczby posiłków, w szczególności o zapłatę za różnicę liczby posiłków wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, a liczbą rzeczywiście wydanych posiłków przez Wykonawcę.
e) Zmiana liczby żywionych uczniów (wydanych posiłków nie będzie powodować zmiany ceny jednostkowej posiłku oraz powodować zmiany umowy.
6) Warunki niezbędne do spełnienia przez Wykonawcę
a) usługa świadczona będzie w okresie od dnia 07.01.2026r. do dnia 19.06.2026r. i od 21.09.2026r. do dnia 21.12.2026r. w dni nauki szkolnej przewidzianej organizacją roku szkolnego określonego przez Ministra Edukacji i Nauki oraz zmianami ustalonymi stosownie do przepisów prawa w tym zakresie, decyzjami Dyrektora Zespołu,
b) Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z:
- obowiązującymi normami i przepisami prawa (przy planowaniu posiłków należy uwzględnić zalecaną wartość energetyczną, wielkość posiłków oraz norm produktów dla uczniów w wieku 7-15 lat),
- należytą starannością,
- wymogami sztuki kulinarnej,
- zasadami racjonalnego i zdrowego żywienia dzieci i młodzieży,
- zasadami żywienia zbiorowego z uwzględnieniem zasad HACCAP,
- Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunki produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie,
c) Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży (Dz.U. 2016 poz. 1154 z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach), być sporządzane zgodnie z przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia z późniejszymi zmianami oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 2001).
d) Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełnić następujące warunki jakościowe:
- potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, bez substancji dodatkowych, konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, sporządzane z naturalnych składników bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników,
- w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone, przy czym nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej w ciągu tygodnia szkolnego od poniedziałku do piątku,
- do przygotowania posiłku należy stosować: produkty zbożowe lub ziemniaki (mniej ziemniaków, więcej kasz, ryżu itp.), warzywa lub owoce surowe, mięso, ryby, jaja i nasiona roślin strączkowych - wysokiej jakości, porcja ryby co najmniej raz w tygodniu, tłuszcze spożywcze - oleje masło a do smażenia olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%, sól o obniżonej zawartości sodu, przy założeniu że dzienne spożycie soli powinno wynosić nie więcej niż 5g, zioła lub przyprawy świeże lub suszone bez dodatku soli, minimalna temperatura potraw powinna wynosić: drugie dania 65oC, a maksymalna temperatura produktów zimnych (surówek) 15oC
- wartość kaloryczna posiłków wynosi 300-350 kcal a gramatura: dania mięsne 80-90g, dodatki (ryż, ziemniaki, kasza) 100g, surówki 70-80g, dania mączne (naleśniki, spaghetti, placki, zapiekanki, itp.) 250g
e) nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów: konserw, przypraw typu Vegeta, kostek rosołowych, tłuszczów utwardzonych, produkty z glutaminianem sodu i innych chemicznych środków smakowych, produktów z syropem glukozowo-fruktozowym, produkty masłopodobne i seropodobne, mięso odkostnione mechanicznie (MMO), posiłki sporządzone na bazie półproduktów, posiłki na bazie Fast Food, mrożonych potraw, napojów z proszku lub na bazie suszu, produktów spożywczych przetworzonych technologicznie z dużą ilością środków chemicznych.
7) inne wymagania Zamawiającego
a) Posiłki wytwarzane będą w siedzibie Wykonawcy z uwzględnieniem zasad HACCAP z własnych produktów najwyższej jakości,
b) Wykonawca zapewni transport posiłków do miejsca ich wydania samochodem spełniającym wymagania sanitarne w taki sposób, aby nie została naruszona ich jakość oraz wymagana przepisami prawa temperatura,
c) posiłki mają być dostarczone w pojemnikach porcjowanych, jednorazowych, posiadających atesty do przechowywania i spożywania żywności,
d) dostarczenie posiłków do godziny 11:15
e) w wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy szkoły dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą,
f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanej usługi, kontroli stosowanych surowców, przebiegu procesów technologicznych oraz norm dziennych racji pokarmowych, a także wielkości porcji posiłku i jego temperatury,
g) próbki posiłków Wykonawca zobowiązany jest przechowywać na swoim terenie. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków każdego dnia, prze okres 72 godzin (licząc od chwili, kiedy cała partia została spożyta lub przyjęta do zakładu) w miejscu wydzielonym wyłącznie do tego celu oraz w warunkach zapewniających utrzymanie temperatury +4oC lub niższej,
h) Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia higieny, dostarczania posiłków z wadami, opóźnień w dostawie, utracie uprawnień do sporządzania posiłków przez Wykonawcę,
i) Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za ewentualne szkodliwe dla zdrowia skutki mogące wystąpić u osób korzystających z przygotowanych posiłków.
8) Warunki płatności
a) cena brutto jednego posiłku powinna być podana w rozbiciu na koszt wsadu do kotła oraz koszt przygotowania i dowozu posiłku,
b) rozliczenie za przedmiot zamówienia będzie następować za faktyczne zrealizowaną usługę oraz liczbę wydanych posiłków (okres rozliczeniowy miesięczny).
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przygotowanie i dowóz średnio dziennie 24 zestawów wyżywienia dziennego na potrzeby Klubu Dziecięcego Tuptuś w Radzanowie
1) Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dowóz średnio dziennie 24 zestawów wyżywienia dziennego (I śniadanie, II śniadanie, obiad dwudaniowy, podwieczorek) na potrzeby Klubu Dziecięcego „Tuptuś” w Radzanowie od 15.01.2026r. do 31.07.2026r. i od 01.09.2026r. do 31.12.2026r. dla dzieci korzystających z opieki w Klubie Dziecięcym w dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz zmian ustalonych stosownie do przepisów prawa w tym zakresie, a także decyzji Kierownika Klubu Dziecięcego (wcześniej ustalone z Wykonawcą),
2) Miejsce świadczenia usługi - Klub Dziecięcy „Tuptuś” w Radzanowie ul. Szkolna 16, 09-451 Radzanowo,
3) Ilość zamawianych posiłków
a) ilość posiłków szacuje się na 24 zestawy wyżywienia dziennie,
b) łączna przewidywana liczba posiłków w okresie od 15.01.2026r. do 31.07.2026r. wynosi 3528 zestawów wyżywienia i w okresie od 01.09.2026r. do 31.12.2026r. wynosi 2064 zestawy wyżywienia. Łącznie w okresie obowiązywania umowy 15.01.2026r. do 31.12.2026r. - 5592 zestawy wyżywienia.
4) Liczba faktycznie wydanych posiłków uzależniona będzie od liczby dzieci korzystających z żywienia i od frekwencji dzieci,
5) W sytuacji zmiany liczby dzieci objętych żywieniem, Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tytułu zmiany liczby posiłków, w szczególności o zapłatę za różnicę liczby posiłków wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, a liczbą rzeczywiście wydanych posiłków przez Wykonawcę.
6) Zmiana liczby żywionych uczniów (wydanych posiłków nie będzie powodować zmiany ceny jednostkowej posiłku oraz powodować zmiany umowy.
7) Warunki niezbędne do spełnienia przez Wykonawcę
a) usługa świadczona będzie w okresie od dnia 15.01.2026r. do dnia 31.07.2026r. i od 01.09.2026r. do dnia 31.12.2026r. w dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz zmianami ustalonymi stosownie do przepisów prawa w tym zakresie, decyzjami Kierownika Klubu Dziecięcego (wcześniej ustalone z Wykonawcą),
b) Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z:
- obowiązującymi normami i przepisami prawa (przy planowaniu posiłków należy uwzględnić zalecaną wartość energetyczną, wielkość posiłków oraz norm produktów dla uczniów w wieku od roku do trzech lat),
- należytą starannością,
- wymogami sztuki kulinarnej,
- zasadami racjonalnego i zdrowego żywienia dzieci i młodzieży,
- zasadami żywienia zbiorowego z uwzględnieniem zasad HACCAP,
- Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunki produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie,
c) Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania:
- przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (ustawa z dn. 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz.U. z 2017, poz. 149, 60 ze zm.) (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn 26.07.2016r.),
- przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności,
- świadczenia usług zgodnie z normami HACCAP i zaleceniami SANEPID-u,
- przygotowania posiłków zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci,
d) Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełnić następujące warunki jakościowe:
- potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, bez substancji dodatkowych, konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, sporządzane z naturalnych składników bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników,
- w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone, przy czym nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej w ciągu tygodnia szkolnego od poniedziałku do piątku,
- do przygotowania posiłku należy stosować: produkty zbożowe lub ziemniaki (mniej ziemniaków, więcej kasz, ryżu itp.), warzywa lub owoce surowe, mięso, ryby, jaja i nasiona roślin strączkowych - wysokiej jakości, porcja ryby co najmniej raz w tygodniu, tłuszcze spożywcze - oleje masło a do smażenia olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%, sól o obniżonej zawartości sodu, przy założeniu że dzienne spożycie soli powinno wynosić nie więcej niż 5g, zioła lub przyprawy świeże lub suszone bez dodatku soli, minimalna temperatura potraw powinna wynosić: drugie dania 65oC, a maksymalna temperatura produktów zimnych (surówek) 15oC
- gramatura posiłków w zestawach żywienia dziennego ma wynosić odpowiednio: zupa mleczna 200-220ml, napój mleczny 180-200 ml, surówka ok. 50g, ziemniaki, kasza ok 80g, mięso, kotlet jajeczny 40g, zupa krem 150-180 ml, zupa tradycyjna 180-200 ml, ciasto, placek, naleśnik ok. 50g, koktajl mleczny 160-180g,
e) nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów: konserw, przypraw typu Vegeta, kostek rosołowych, tłuszczów utwardzonych, produkty z glutaminianem sodu i innych chemicznych środków smakowych, produktów z syropem glukozowo-fruktozowym, produkty masłopodobne i seropodobne, mięso odkostnione mechanicznie (MMO), posiłki sporządzone na bazie półproduktów, posiłki na bazie Fast Food, mrożonych potraw, napojów z proszku lub na bazie suszu, produktów spożywczych przetworzonych technologicznie z dużą ilością środków chemicznych.
10) inne wymagania Zamawiającego
a) Posiłki wytwarzane będą w siedzibie Wykonawcy z uwzględnieniem zasad HACCAP z własnych produktów najwyższej jakości,
b) Wykonawca zapewni transport posiłków do miejsca ich wydania samochodem spełniającym wymagania sanitarne w taki sposób, aby nie została naruszona ich jakość oraz wymagana przepisami prawa temperatura,
c) posiłki mają być dostarczone w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów, mycia ich i wyparzania.
d) dostarczenie posiłków:
- I śniadanie, II śniadanie - godzina 08:00,
- obiad, podwieczorek - godzina 11:00,
e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanej usługi, kontroli stosowanych surowców, przebiegu procesów technologicznych oraz norm dziennych racji pokarmowych, a także wielkości porcji posiłku i jego temperatury,
f) próbki posiłków Wykonawca zobowiązany jest przechowywać na swoim terenie. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków każdego dnia, przez okres 72 godzin (licząc od chwili, kiedy cała partia została spożyta lub przyjęta do zakładu) w miejscu wydzielonym wyłącznie do tego celu oraz w warunkach zapewniających utrzymanie temperatury +4oC lub niższej,
g) Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia higieny, dostarczania posiłków z wadami, opóźnień w dostawie, utracie uprawnień do sporządzania posiłków przez Wykonawcę,
h) Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za ewentualne szkodliwe dla zdrowia skutki mogące wystąpić u osób korzystających z przygotowanych posiłków.
11) Warunki płatności
a) cena brutto jednego zestawu żywienia dziennego powinna być podana w rozbiciu na koszt na koszt wsadu do kotła oraz koszt przygotowania i dowozu posiłku,
b) rozliczenie za przedmiot zamówienia będzie następować za faktyczne zrealizowaną usługę oraz liczbę wydanych posiłków (okres rozliczeniowy miesięczny).
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 57 ustawy Pzp, tj. nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu.2. Zamawiający na podstawie art. 112 ust. 1 i 2 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie właściwego miejscowo Inspektora Sanitarno-Epidemiologicznego do prowadzenia działalności w zakresie zbiorowego żywienia poszerzone o dostawę posiłków do Zamawiającego, tzw. catering.
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób ciągły minimum jedną usługę cateringową polegającą na dostawie obiadów do placówki oświatowej (np. żłobek, przedszkole, szkoła) w ciągu jednego roku szkolnego lub kalendarzowego w liczbie co najmniej 50 posiłków dziennie (dla zadań 1 i 2) lub 20 posiłków dziennie (dla zadania 3) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy, w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy, określone zostały w załączniku do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.