BZP: Zagospodarowanie zmieszanych, selektywnie zebranych i biodegradowalnych odpadów odbieranych przez Przedsiębiorstwo Wodno – Kanalizacyjne „Eko – Skawa” Sp. z o.o. w 2026 roku – ES.ZP.6.2025
17.12.2025
2025/BZP 00605991/01
Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne "Eko-Skawa" Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zagospodarowanie zmieszanych, selektywnie zebranych i biodegradowalnych odpadów odbieranych przez Przedsiębiorstwo Wodno – Kanalizacyjne „Eko – Skawa” Sp. z o.o. w 2026 roku – ES.ZP.6.2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne "Eko-Skawa" Sp. z o.o.
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120570492
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: 3 Maja 40a
1.4.2.) Miejscowość: Maków Podhalański
1.4.3.) Kod pocztowy: 34-220
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.4.7.) Numer telefonu: 33 877 16 28
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ekoskawa_makowpodh@vp.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ekoskawa.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 3 - gospodarka wodna
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00605991
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-17
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00593806
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 6) Przed zmianą:
Zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji. KOD odpadu: 20 02 01. Szacunkowa ilość odpadów jaką Zamawiający przewiduje zebrać i dostarczyć do Wykonawcy wynosi 10 Mg.
– Zagospodarowanie odpadów kuchennych ulegających biodegradacji. KOD odpadu: 20 01 08. Szacunkowa ilość odpadów jaką Zamawiający przewiduje zebrać i dostarczyć do Wykonawcy wynosi 2 Mg.
Po zmianie:
Część 6:
- Zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji. KOD odpadu: 20 02 01. Szacunkowa ilość odpadów jaką Zamawiający przewiduje zebrać i dostarczyć do Wykonawcy wynosi 10 Mg.
Część 6A:
– Zagospodarowanie odpadów kuchennych ulegających biodegradacji. KOD odpadu: 20 01 08. Szacunkowa ilość odpadów jaką Zamawiający przewiduje zebrać i dostarczyć do Wykonawcy wynosi 2 Mg.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
2.1 Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczącym uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że posiada dokument stwierdzającego prawo na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane.
W przypadku podmiotów wspólnie składających ofertę, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa wyżej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
4.1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże że:
4.1.1. dla odpadu o kodzie 20 03 01 i 20 03 99 Wykonawca posiada status instalacji komunalnej do przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z przetwarzania tych odpadów, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, spełniającej wymagania najlepszej dostępnej techniki, o której mowa w art. 207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, lub technologii, o której mowa w art. 143 tej ustawy – część nr 1 i 7 zamówienia.
4.1.2. Dla odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 15 01 04, 16 01 03, 17 01 07, 20 03 07, 20 02 01, 20 01 08, 20 01 01, 20 01 39, 20 01 02, 20 01 40: Wykonawca dysponuje instalacją odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniającą wymagania określone w przepisach szczegółowych, tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach lub posiada zawartą umowę z podmiotem prowadzącym taką instalację do przetwarzania danego kodu odpadu, a podmiot prowadzący tę instalację posiada dla niej decyzję właściwego organu obejmującą zezwolenie na przetwarzanie tych odpadów co najmniej przez okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. – część nr 2, 3, 4, 5, 6 zamówienia.
Po zmianie:
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
2.1 Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczącym uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że posiada dokument stwierdzającego prawo na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane.
W przypadku podmiotów wspólnie składających ofertę, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa wyżej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
4.1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże że:
4.1.1. dla odpadu o kodzie 20 03 01 i 20 03 99 Wykonawca posiada status instalacji komunalnej do przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z przetwarzania tych odpadów, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, spełniającej wymagania najlepszej dostępnej techniki, o której mowa w art. 207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, lub technologii, o której mowa w art. 143 tej ustawy – część nr 1 i 7 zamówienia.
4.1.2. Dla odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 15 01 04, 16 01 03, 17 01 07, 20 03 07, 20 02 01, 20 01 08, 20 01 01, 20 01 39, 20 01 02, 20 01 40: Wykonawca dysponuje instalacją odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniającą wymagania określone w przepisach szczegółowych, tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach lub posiada zawartą umowę z podmiotem prowadzącym taką instalację do przetwarzania danego kodu odpadu, a podmiot prowadzący tę instalację posiada dla niej decyzję właściwego organu obejmującą zezwolenie na przetwarzanie tych odpadów co najmniej przez okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. – część nr 2, 3, 4, 5, 6, 6A zamówienia.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. W celu wykazania spełniania warunku z ust. 2.1.:
dokumentu stwierdzającego prawo na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa wyżej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane;
2. W celu wykazania spełniania warunku z ust. 4.1.:
wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami tj. wykaz instalacji komunalnej do przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z przetwarzania tych odpadów (część nr 1 i nr 7 zamówienia), i/ lub wykaz instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (część nr 2, 3, 4, 5, 6 zamówienia), w instalacjach oddalonych nie więcej niż 120 km od siedziby Zamawiającego (34-220 Maków Podhalański, ul. 3 Maja 40a), sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SWZ.
Po zmianie:
1. W celu wykazania spełniania warunku z ust. 2.1.:
dokumentu stwierdzającego prawo na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa wyżej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane;
2. W celu wykazania spełniania warunku z ust. 4.1.:
wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami tj. wykaz instalacji komunalnej do przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z przetwarzania tych odpadów (część nr 1 i nr 7 zamówienia), i/ lub wykaz instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (część nr 2, 3, 4, 5, 6, 6A zamówienia), w instalacjach oddalonych nie więcej niż 120 km od siedziby Zamawiającego (34-220 Maków Podhalański, ul. 3 Maja 40a), sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie:
a. 4 000,00 zł (słownie: cztery tysięcy złotych 00/100) dla części zamówienia nr 1,
b. 600,00 zł (słownie: sześćset złotych 00/100) dla części zamówienia nr 2.
c. 400,00 zł (słownie: czterysta złotych 00/100) dla części zamówienia nr 7.
1a. Dla części zamówienia nr 3, 4, 5, 6 Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Jordanowie O/Maków Podhalański
Nr rachunku: 98 8799 0001 0017 0103 0498 0001
4. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - Zagospodarowanie zmieszanych, selektywnie zebranych i biodegradowalnych odpadów komunalnych odbieranych przez Przedsiębiorstwo Wodno – Kanalizacyjne „Eko – Skawa” Sp. z o.o. w 2026 roku – Część nr ….... Oznaczenie sprawy: ES.ZP.6/2025.
7. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
Po zmianie:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie:
a. 4 000,00 zł (słownie: cztery tysięcy złotych 00/100) dla części zamówienia nr 1,
b. 600,00 zł (słownie: sześćset złotych 00/100) dla części zamówienia nr 2.
c. 400,00 zł (słownie: czterysta złotych 00/100) dla części zamówienia nr 7.
1a. Dla części zamówienia nr 3, 4, 5, 6, 6A Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Jordanowie O/Maków Podhalański
Nr rachunku: 98 8799 0001 0017 0103 0498 0001
4. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - Zagospodarowanie zmieszanych, selektywnie zebranych i biodegradowalnych odpadów komunalnych odbieranych przez Przedsiębiorstwo Wodno – Kanalizacyjne „Eko – Skawa” Sp. z o.o. w 2026 roku – Część nr ….... Oznaczenie sprawy: ES.ZP.6/2025.
7. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.