BZP: Udzielanie schronienia osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Sicienko
17.12.2025
2025/BZP 00606362/01
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SICIENKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielanie schronienia osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Sicienko
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SICIENKU
1.3.) Oddział zamawiającego: GOPS
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091597062
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sportowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Sicienko
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-014
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gopssicienko@gopssicienko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopssicienko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielanie schronienia osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Sicienko
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cdac27bc-481e-4945-8c52-6536effe19d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00606362
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cdac27bc-481e-4945-8c52-6536effe19d63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w trybie zewnętrznym równiez jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielnie plik podpisu dla tego formularza nalezy załaczyć w polu "Załączniki i inne dokumenty przedstawione przez Wykonwacę". Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy eZamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia okresla Regulamin Platformy eZamwóienia pod adresem": https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w pragrafie 2 ust. 1 rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych przekazywane w postępowaniu sporzadza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krajowych ram interoperacyjności (i przekazuje się jako załączniki), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści "Formularze do komunikacji").
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku ul. Sportowa 2, 86-014 Sicienko. Pod adresem poczty elektronicznej iod@rodo.pl lub pisemnie pod adresem Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku ul. Sportowa 2, 86-014 Sicienko można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym wyznaczona została Ewa Eluszkiewicz.
Cel przetwarzania:
Państwa dane osobowe będą przetwarzane, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego i ewentualnego zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, w razie wyboru Państwa oferty jako najkorzystniejszej,
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO; Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) (ustawa PZP), związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
Okres przechowywania danych:
Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku zawarcia umowy i jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Przysługuje Państwu:
o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Nie przysługuje Państwu:
o w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
o na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Odbiorcy danych:
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu
o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP;
- właściwe podmioty administracji publicznej i samorządowej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- firmy świadczące usługi na rzecz Administratora, a w szczególności w zakresie: ochrony danych osobowych, podmiotom wykonującym usługi audytu, obsługi informatycznej, oprogramowania komputerowego;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe
dla Administratora.
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Państwa dane nie są przetwarzane poza obszarem EOG.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu
do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku zwraca się z uprzejmą prośbą o przedstawienie oferty cenowej na zadanie: „Udzielanie schronienia osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest
Gmina Sicienko” w zakresie zgodnym z art. 48a Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2025 r., poz.1214 z późn. zm.). Zadanie obejmuje udzielenie schronienia w:
1) schronisku dla osób bezdomnych,
2) schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
3) noclegowni dla osób bezdomnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85310000-5 - Usługi pracy społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:1) Nie polegają wykluczeniu.
Dla uznania, że wykonawca nie podlega wykluczeniu Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia (druk oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania
ofertowego).
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu tj.:
a) Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający wymaga złożenia:
- oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (druk oświadczenia
stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego).
b) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zadania, Zamawiający wymaga złożenia:
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (druk oświadczenia stanowi
załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego).
c) Posiadają zdolność techniczną lub zawodową do wykonania zamówienia;
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga złożenia:
- oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (druk oświadczenia
stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego).
2. Wykonawca złoży oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w np. 13 lub np. 14 RODO, oświadczenie wymagane jest dla kompletności dokumentów (druk oświadczenia stanowi
załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego).
3. W trakcie oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców, Zamawiający w przypadku braku dokumentów wymienionych w § 3 pkt 1 ppkt 1 i 2 i pkt 2 niniejszego zapytania ofertowego obligatoryjnie wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia.