BZP: „Zakup paliwa - (oleju napędowego i benzyny) na potrzeby Nadleśnictwa Lidzbark w roku 2026”
17.12.2025
2025/BZP 00606731/01
Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lidzbark
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup paliwa - (oleju napędowego i benzyny) na potrzeby Nadleśnictwa Lidzbark w roku 2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lidzbark
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130014398
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lidzbark-Nadleśnictwo 1
1.5.2.) Miejscowość: Lidzbark
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-230
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 236961512
1.5.8.) Numer faksu: 236963161
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lidzbark@olsztyn.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lidzbark.olsztyn.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pozyskiwanie drewna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup paliwa - (oleju napędowego i benzyny) na potrzeby Nadleśnictwa Lidzbark w roku 2026”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-976d0368-e620-47fc-8939-28c75b378a8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00606731
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00592743/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 „Zakup paliwa - (oleju napędowego i benzyny) na potrzeby Nadleśnictwa Lidzbark w roku 2026”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12383853.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1238385
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej (platformazakupowa.pl) tj.
- przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stos. do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz. Parl. Europ. i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04. 2016 r. w spr. ochr. osób fiz. w zw. z przetwarz. dan. osobow. i w spr. swo. przepł. takich dan. oraz uchyl. Dyrekt. 95/46/WE (ogólne rozporz. o ochronie dan. osobow.)., str. 1 – „RODO”) Zam. inf., iż admin. dan. osobow. jest Nadl. Nctwa Lidz P. Waleśkiewicz. Admin. Wyzn. Inspektora Ochrony Danych Osob. Panią A. Drumińską, z którym w spr. dot. przetwarz. dan. osobow. można skontakt. się za pośred. poczty elektr. podadr.lidzbark@olsztyn.lasy.gov.pl lub telef. pod num. 236961512. 2.Zam. przetw. dane osob. zebr. w niniej. postęp. o udziel. zamów. publ. w sposób gwar. zabezp. przed ich bezpraw. rozpowsz. 3. Zam. udost. dane osob., o których mowa w art. 10 RODO w cel umożl. korzyst. ze środk. ochr. praw., o których mowa w dziale IX PZP, do upływu term. do ich wnies. 4. Do przetw. dan. osobow., o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopusz. wyłącz. osoby posiad. upoważ. Os. dopusz. do przetw. takich dan. są obow. do zachow. ich w poufn. 5. Dane osob. przetw. będą na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związ. z prowadz. niniej. postęp. o udziel. zamów. publ. oraz jego rozstrz., jak również, jeż. nie ziszczą się przesł. określ. w art. 255-256 PZP – w celu zaw. um. w spr. zamów. publ. oraz jej real., a także udokum. postęp. o udziel. zamów. i jego archiw.6. Odb. dan. osobow. będą osoby lub podm., którym dok. postęp. zost. udost. w oparc. o przep. PZP, a także ustawy o dostępie do inf. publ.7. Dane osob. pozysk. w zw. z prowadz. niniej. postęp. o udziel. zamów. publ. będą przechow., zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończ. postęp. o udziel. zamów. publ., a jeż. czas trw. um. przekracza 4 lata, okres przechow. ob. cały czas trw. um. w spr. zamów. publ.8. Niezależnie od post. pkt 7. pow., w przypadku zaw. um. w spr. zamów. publ., dane osob. będą przetw. do upł. okresu przedawnienia roszczeń wynikających z um. w spr. zamów. publ.. 9. Dane osob. pozysk. w zw. z prowadz. niniej. postęp. o udziel. zamów. mogą zostać przek. podm. świad. usł. doradcze, w tym usł. prawne, i konsulting. 10. Stos. do art. 22 RODO, decyzje dot. dan. osobow. nie będą podejmowane w sp. zautomatyzowany.11. Osoba, której dot. pozysk. w zw. z prowadz. niniej. postęp. dane osob., ma prawo:1) dostępu do swoich dan. osobow. – zgod. z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obow., o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmier. dużego wysiłku Zam. może żądać wskaz. dodatk. inf. mających na celu sprecyz. żąd., w szczegól. podania nazwy lub daty bieżąc. bądź zakończ. postęp. o udziel. zamów. publ.;2) do sprost. swoich dan. osobow.;3)do żąd. od Zam. – jako admin., ogranicz. przetwarz. dan. osobow. z zastrz. Przyp., o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ogranicz. przetwarz. nie ma zastos. w odnieś. do przechow., w celu zapewn. korzyst. ze środk. ochr. praw. lub w celu ochr. praw innej osoby fiz. lub praw., lub z uwagi na ważne wzgl. inter. publ. UE lub pańs. członk.; prawo to nie ogranicza przetwarz. Dan. osobow. do czasu zakończ. postęp. o udziel. zamów. publ.;4)wnieś. skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Dan. Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarz. jej dan. osobow. narusza przep. o ochronie dan. osobow., 13. Os, której dane osob. zostały pozysk. przez Zam. w zw. z prowadz. niniej. postęp. o udziel. zamów.publ. nie przysnął.:1) prawo do usun. dan. osobow., o czym przes.art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, 2) prawo do przenosz. dan. osobow., o którym mowa w art. 20 RODO, określ. w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarz. dan. osobow., a to z uwagi na fakt, że pods. prawną przet. dan. osobow. jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 14. Dane osob. mogą być przekaz. do org. publ. i urzędów państw. lub inn. podm. upoważ. na podst. Przep. prawa lub wykonujących zad. realiz. w inter. publ. lub w ramach sprawow. władzy publ., .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.31.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 228530,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy (zakupy) paliwa (olej napędowy i benzyna) do zbiornika mobilnego na samochodzie i przenośnych zbiorników (kanistry) na potrzeby maszyn wielooperacyjnych (harwester, forwarder) i samochodów służbowych Nadleśnictwa Lidzbark oraz sprzętu technicznego w roku 2026.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 100 %
Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn – najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co – cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi (objętymi niniejszym zamówieniem) w zakresie wymaganym ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.)
UWAGA! Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) zobowiązani są, na podstawie art. 117 ust. 4 PZP, złożyć w formularzu ofertowym oświadczenie, z którego będzie wynikać, że dostawy, do których wykonania Zamawiający wymagał uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 3 do SWZ),
b) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
(a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
(c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
(d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: a) aktualną koncesję na prowadzenie obrotu paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 9.3. SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.