BZP: Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych w rodzinnym domu pomocy zapewniającym 4 miejsca dla osób wymagających wsparcia.
18.12.2025
2025/BZP 00609617/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych w rodzinnym domu pomocy zapewniającym 4 miejsca dla osób wymagających wsparcia.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004447867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Marsz. J. Piłsudskiego 61a
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-449
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mops.olsztyn.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsolsztyn.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych w rodzinnym domu pomocy zapewniającym 4 miejsca dla osób wymagających wsparcia.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d799dcb4-17a7-4d0f-88e4-aa3d40c5791d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00609617
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095592/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Całodobowe usługi opiekuńcze i bytowe świadczone w rodzinnych domach pomocy w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.olsztyn.eu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.olsztyn.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja odbywa się przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu 3. Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się za pomocą poczty elektronicznej po upływie terminu składania ofert pod adresem bugaj.anna@mops.olsztyn.eu
4.Korzystanie z platformy jest bezpłatne, aby korzystać z usług Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn Wykonawca powinien utworzyć konto użytkownika.
5. Informacje opisujące czynności Wykonawcy dotyczące przystąpienia i złożenia oferty
z wykorzystaniem Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn znajdują się na stronie Platformy pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu w zakładce „Pomoc” – instrukcja dla Wykonawcy i regulamin korzystania z platformy. Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z regulaminem korzystania z systemu oraz instrukcją użytkownika systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
6. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego posiadający konto na Platformie Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji.
7. Zamawiający informuje, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z Help Desk ZETO Lublin hd@zeto.lublin.pl lub pod numerem telefonu 81 71 84 227 dostępnym w dni robocze
od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
8.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z Platformy zakupowej:
1)Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3)Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
4)Włączona obsługa JavaScript;
5)Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie *.pdf.;
6)Podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Użytkownika lub aplikacja komputerowa spełniająca funkcje takiego czytnika (tzw. podpis chmurowy).
9. Informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig Zalecanym formatem jest pdf.
2) Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę na Platformie, widoczny jest na platformie
jako zaszyfrowany - format kodowania złożonych plików UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
3) Za datę złożenia oferty wraz z załącznikami, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych lub kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę i godzinę ich złożenia na Platformie Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
10. Wymaga się by dokumenty elektroniczne w postępowaniu:
1)były utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytywanie, zapisywanie i powielanie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub
na informatycznym nośniku danych;
2) umożliwiały prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym.
3) umożliwiały prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku
4)zawierały dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości, co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje wymagane na podstawie art.13 ust 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) , dalej RODO zostały zawarte w SWZ w rozdziale XXV Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.DZP.261.64.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie całodobowych usług bytowych i opiekuńczych dla mieszkańców Olsztyna w rodzinnym domu pomocy zapewniającym miejsca dla 4 osób wymagających wsparcia. Dom może być położony na terenie miasta Olsztyn lub poza miastem Olsztyn na terenie gmin sąsiadujących z Gminą Olsztyn. Okres świadczenia usługi od 01 lutego 2026 r. do 31 października 2026 r.
2. Całodobowe usługi opiekuńcze i bytowe będą realizowane w oparciu o:
a) art. 52 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U z 2025 r., poz. 1214 ze zm.)
b) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2024 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1129).
3. Całodobowe usługi opiekuńcze i bytowe objęte przedmiotem zamówienia mogą być świadczone w budynku mieszkalnym jednorodzinnym położonym na terenie miasta Olsztyna lub gmin ościennych, sąsiadujących z gminą Olsztyn, którego właścicielem lub najemcą jest:
1) osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy, w którym ta osoba zamieszkuje;
2) podmiot uprawniony - organizacja pozarządowa, o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834) lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzący działalność w zakresie pomocy społecznej, tj.
a) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
b) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
c) spółdzielnie socjalne;
d) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 2048 oraz z 2024 r. poz. 1166), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników
-prowadzący działalność w zakresie pomocy społecznej, zwani dalej „podmiotami uprawnionymi” – przez podmiot uprawniony.
4. W przypadku najmu budynku mieszkalnego jednorodzinnego, okres, na który została zawarta umowa najmu, powinien gwarantować właściwe funkcjonowanie rodzinnego domu pomocy przez cały okres świadczenia usługi.
5. W jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym może być prowadzony nie więcej niż jeden rodzinny dom pomocy.
6. W rodzinnym domu pomocy prowadzonym przez:
a) osobę fizyczną usługi bytowe i opiekuńcze są świadczone bezpośrednio przez tę osobę,
b) przez podmiot uprawniony, o którym mowa w pkt 4 ppkt 2 usługi bytowe i opiekuńcze są świadczone przez osobę kierującą rodzinnym domem pomocy.
7. Osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy lub osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez podmiot uprawniony o którym mowa w pkt 4 ppkt 2 przy świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych może korzystać z pomocy innych osób (osób pomagających). Liczba osób pomagających powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości osób przebywających w rodzinnym domu pomocy, w tym także obowiązku zapewnienia obecności osób sprawujących opiekę w porze nocnej. Usługi świadczone przez osoby pomagające, powinny być dokumentowany w sposób umożliwiający dokonanie weryfikacji liczby osób pomagających, a także wymiaru i zakresu świadczonej pomocy.
8. Zamawiający zastrzega, że przed zawarciem umowy może dokonać wizji lokalnej budynku mieszkalnego jednorodzinnego przeznaczonego na prowadzenie rodzinnego domu pomocy pod względem zgodności ze standardami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2024 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy (Dz. U. z 2024 r. poz. 1129) oraz zażądać do wglądu:
a) dokumentu, z którego będzie wynikało prawo do dysponowania budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym, w którym będą świadczone usługi opiekuńcze i bytowe (w przypadku umowy najmu na okres nie krótszy niż do dnia 31.12.2026r.);
b) dokumentu potwierdzającego, że budynek mieszkalny jednorodzinny, w którym będą świadczone usługi opiekuńcze i bytowe objęte przedmiotem zamówienia spełnia wymagania ochrony przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II, określone w przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej, lub spełnia wymagania ochrony przeciwpożarowej przez zastosowanie rozwiązań zamiennych w trybie i na zasadach, o których mowa w art. 6a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 275).
9. Zamawiający informuje, że będzie kierował osoby do rodzinnego domu pomocy ustalonego przez osobę korzystającą lub ubiegającą się o korzystanie z usług rodzinnego domu pomocy lub wybranego przez jego pełnomocnika lub opiekuna prawnego.
10.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
11. Zamawiający nie wprowadza wymogu dotyczącego zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę w związku z art. 95 ust 1 ustawy Pzp. Przepis ten nie znajduje zastosowania
do osobistego wykonania zamówienia przez osobę fizyczną oraz osobę kierującą rodzinnym domem pomocy prowadzonym w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, którego właścicielem lub najemcą jest organizacja pozarządowa, o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834) lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 tej ustawy. Rodzinny dom pomocy prowadzi osoba, która w nim zamieszkuje a usługi bytowe i opiekuńcze są realizowane bezpośrednio przez tę osobę lub osobę kierującą rodzinnym domem pomocy.
13.Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w załączniku nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp w każdej ze wskazanych powyżej części zamówienia, które będzie polegało na zwiększeniu wartości zamówienia w wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego oraz zmiany okresu, na który została zawarta umowa do dnia 31.12.2026 r. w przypadku pozyskania środków finansowych na realizację usług objętych umową przy zachowaniu ogólnego charakteru umowy, którym jest świadczenie całodobowych usług opiekuńczo bytowych w formie rodzinnego domu pomocy. Opcja, o której mowa powyżej, będzie realizowana wg. następujących zasad:1) Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z prawa opcji przypadku pozyskania środków finansowych na realizację usług objętych umową w danej części zamówienia
przed upływem terminu na jaki została zawarta umowa, w przypadku gdy zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na zachowanie ciągłości realizacji usług wydłuży termin realizacji umowy do 31.12.2026 r.,
2) Zryczałtowany koszt usług opiekuńczych i bytowych za jedną osobę za jeden miesiąc (miesięczny wydatek na prowadzenie rodzinnego domu pomocy) na dzień uruchomienia prawa opcji będzie zgodny z ceną wynikającą z umowy,
3) Zamawiający może z prawa opcji skorzystać w części lub w pełnym zakresie. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji umowy w zakresie, w jakim Zamawiający z prawa opcji skorzysta, przy czym wartość zamówienia w ramach opcji nie przewyższy 20% wartości zamówienia podstawowego a termin realizacji umowy nie przekroczy terminu 31.12.2026 r.,
4) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego
i nie ma charakteru zobowiązania, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń
w stosunku do Zamawiającego,
5) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu pisemnego zawiadomienia od Zamawiającego, o zamiarze skorzystania z prawa opcji zawierającego informację o wysokości wartości zamówienia i terminie realizacji w ramach przedmiotowego uprawnienia zamawiającego,
6) Zasady realizacji zamówienia objętego prawem opcji pozostają niezmienione i będą takie same jak przy wykonywaniu zamówienia podstawowego.
7) Zamawiający z prawa opcji może skorzystać kilkukrotnie, niezłożenie oświadczenia
o skorzystaniu z prawa opcji do 15.10.2026 r. oznacza rezygnację z prawa opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-02-01 do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował kryterium :
cena oferty (zryczałtowany koszt usług opiekuńczych i bytowych brutto za cały okres świadczenia usługi) - 60 pkt oraz doświadczenia - doświadczenie osoby w świadczeniu usług opiekuńczych i bytowych w prowadzonym przez siebie rodzinnym domu pomocy lub w kierowaniu rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez „podmiot uprawniony” -40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2) Oświadczenie w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z dnia 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. (Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ);
-w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia oświadczenia w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, ponieważ zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych wskazana powyżej podstawa wykluczenia ma zastosowanie tylko w przypadku złożenia co najmniej dwóch ofert co oznacza, że
wskazany powyżej przepis nie daje podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, w przypadku, gdy złożono tylko jedną ofertę. W związku z powyższym w świetle celu, jakim jest przeciwdziałanie zakłóceniu konkurencji w postępowaniu przez grupę kapitałową, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia w/w oświadczenia w przypadku, gdy zostanie złożona tylko jedna oferta, ponieważ w takiej sytuacji staje się ono zbędne.
3) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. (Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy złożony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZOświadczenie Wykonawcy (informacja o doświadczeniu w celu ustalenia punktacji w kryterium oceny ofert ) wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ;
(jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo;