BZP: Transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
18.12.2025
2025/BZP 00609899/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PODEGRODZIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PODEGRODZIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121849380
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 248
1.5.2.) Miejscowość: Podegrodzie
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-386
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: (0-18) 448-49-66
1.5.8.) Numer faksu: (0-18) 445-90-33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e545bfcc-3ad1-40e8-90cb-089de1853368
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00609899
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033250/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Transport i zagospodarowanie skratek wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
1.3.12 Transport i zagospodarowanie osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e545bfcc-3ad1-40e8-90cb-089de18533683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, sekretariat@zgk.podegrodzie.pl,
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl, sekretariat@zgk.podegrodzie.pl,
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
19.8. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp oraz pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 307), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanych lub podpisem osobistym.
Do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu z siedzibą w Urzędzie Gminy Podegrodzie reprezentowany przez Dyrektora, pod adresem, 33-386 Podegrodzie 248, tel. 0-18 448-49-54 e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl, strona internetowa: www.podegrodzie.pl, BIP: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie, e-mail: iodo@zgk.podegrodzie.pl
• inspektor ochrony danych osobowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu dostępny pod adresem e-mail: iodo@podegrodzie.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z póżn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGK-ZP.271.1.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Część I: „Transport i zagospodarowanie skratek wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu”:
aa) przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów wytwarzanych na oczyszczalni ścieków w Podrzeczu (skratki - kod odpadu 19 08 01, oraz ich transport do miejsc przetwarzania (odzysku i/lub unieszkodliwiania), z którym jednostka wywozowa ma podpisana umowę.
Szacunkowa ilość odpadów do wywiezienia około 74 Mg.
Minimalna ilość odpadów przeznaczonych do wywiezienia to 60 Mg.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 345 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7) ustawy polegających na powtórzeniu podobnych usług w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach tożsamych z warunkami zamówienia podstawowego (w szczególności w oparciu o ceny jednostkowe i wartości wskazane w formularzu ofertowym)
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Termin odbioru skratek/osadów od zgłoszenia telefonicznego – w dniach roboczych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Termin odbioru skratek od zgłoszenia telefonicznego – w dniach roboczych
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
b) Część II: „Transport i zagospodarowanie osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu”
aa) przedmiotem zamówienia jest załadunek ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego o kodzie odpadu 19 08 05 wytworzonego na gminnej oczyszczalni ścieków w Podrzeczu i transport odpadów do miejsc przetwarzania, z zachowaniem wymogów określonych przepisami:
ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 699, 1587 z późn. zm.),
ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2025, poz. 547 z późn. zm.).
Wykonawca zobowiązany będzie do transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod odpadu 19 08 05) w ilości ok 1000 Mg, przez co rozumie się odbiór kontenerów przez załadunek na samochody ciężarowe, transport do miejsc przetwarzania i ich przetwarzanie z zachowaniem wymogów określonych przepisami ustawy o odpadach.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych zgodnie z art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (jednolity tekst: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.).
Minimalna ilość odpadów przeznaczonych do wywiezienia to: 800 Mg.
Komunalne osady ściekowe po stabilizacji w komorze stabilizacji tlenowej, poddawane są procesowi odwadniania. Wytworzone osady ściekowe na oczyszczalni ścieków w Podrzeczu odwadniane są na prasie hydraulicznej o stopniu odwadniania około 18 - 20% s. m. o. i występują w postaci ziemistej. Miejsce załadunku znajduje się na placu utwardzonym z dojazdem (kostka brukowa). Wybrany Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z chwilą ich odbioru przejmuje odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami zgodnie z art. 27 ust 3. ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.
Potencjalny Wykonawca biorący udział w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego może posiadać zezwolenie na przetwarzanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, ale również dopuszcza się potencjalnych Wykonawców, którzy posiadają zezwolenie na transport ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych i podpisaną umowę z innym podmiotem posiadającym zezwolenie na przetwarzanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych. Zamawiający przekazuje wytworzone na oczyszczalni ścieków ustabilizowane komunalne osady ściekowe podmiotowi transportującemu, a ten w dalszej kolejności transportuje osady ściekowe do miejsca ich zagospodarowania (przetworzenia), zgodnie z posiadanymi zezwoleniami w tym zakresie, wydanymi przez właściwy organ.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90513700-3 - Usługi transportu osadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 345 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7) ustawy polegających na powtórzeniu podobnych usług w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach tożsamych z warunkami zamówienia podstawowego (w szczególności w oparciu o ceny jednostkowe i wartości wskazane w formularzu ofertowym).
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Termin odbioru skratek/osadów od zgłoszenia telefonicznego – w dniach roboczych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Termin odbioru osadów od zgłoszenia telefonicznego – w dniach roboczych
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) posiadają wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia dot. części nr I i II.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że:
aa) posiada pojazd przystosowany do załadunku i transportu odpadów w pojemnikach 1100 l z odpadami (skratki), będącymi własnością Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za załadunek odpadów na samochód specjalistyczny dot. części nr I,
a) posiada pojazd przystosowany do transportu osadów ze szczelnym kontenerem zamawiający nie posiada kontenerów do składowania osadu ściekowego, wykonawca powinien dysponować co najmniej 2 kontenerami, odbiór osadu spod urządzenia odwadniającego musi być ciągły (kontener za kontener). Osad ściekowy jest transportowany z podajnika Zamawiającego do kontenera Wykonawcy. Przekładnia ślimakowa, która podaje osad znajduje się na wysokości 2,7 metra. Wykonawca powinien dostosować sposób odbioru osadów do tej wysokości. W związku z ograniczonym placem manewrowym wymiary kontenerów nie mogą być większe niż: szerokość 2,50 m; wysokość 1,90 m dot. części nr II.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 6 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
11.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia, z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.1 ppkt. 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
11.3. Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.2 ppkt. 1), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa Małopolskiego, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.) w zakresie transportu i/lub przetwarzania odpadów objętych zamówieniem. Należy podać indywidualny numer rejestrowy w formularzu ofertowym dot. części nr I i II,
b) wykaz narzędzi, urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami dot. części nr I i II załącznik nr 5 do SWZ.
10.2. Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
10.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
10.4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ
na realizację zamówienia.
10.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
10.6. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
19.9. Do oferty należy dołączyć:a) formularz ofertowy – załącznik nr 1.1 – 1.2 do SWZ (odpowiednio dla części),
b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ).
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 19.9. lit. b) zdanie pierwsze, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (art. 118 ust. 3 Pzp) – jeżeli dotyczy (załącznik nr 3 do SWZ),
d) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się – jeżeli dotyczy (załącznik nr 4 do SWZ),
e) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,
f) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
27.1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi Załącznik nr 8.1 – 8.2 do SWZ.27.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.
1. Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:
1) Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy (ceny jednostkowe) określone w §9 ust. 1 może zostać zmienione na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT pod warunkiem, że w chwili podpisania umowy nie było wiadomo czy takie zmiany nastąpią lub jeżeli nastąpią to o jaką kwotę.
2) W przypadku zmiany opłaty za przyjęcie odpadów do przetwarzania, cena jednostkowa może zostać zmieniona o kwotę podwyżki lub obniżki na podstawie dokumentu przedłożonego przez Wykonawcę wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2 potwierdzającym zmianę ceny za przyjęcie odpadów. Jednocześnie zmienione zostanie wynagrodzenie szacunkowe stosownie do cen jednostkowych i szacunkowych ilości zamówienia.
3) W przypadku zmiany przepisów powołanych w niniejszej umowie ulegną zmianie stosowne zapisy umowy odpowiednio do zmienionych przepisów.
4) Jeżeli w realizacji umowy będą występować podwykonawcy, na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może w trakcie realizacji umowy zmienić takiego podwykonawcę lub zrezygnować z niego pod warunkiem wykazania - przez Wykonawcę - Zamawiającemu, iż nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniana warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
5) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w tym w szczególności zmiany sposobu (w tym dotyczące rodzaju materiałów, technologii wykonania usług itp.), zakresu i terminu wykonania umowy spowodowane okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy związanymi z wystąpieniem pandemii, wojny pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę ścisłego związku między tą sytuacją, a brakiem możliwości wykonania przedmiotu umowy w sposób/ w zakresie/ terminie przewidzianym przez Zamawiającego.
6) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia w przypadku gdy Wykonawca oświadczył pierwotnie w ofercie, iż wykona zamówienie samodzielnie.
7) Przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku niewykorzystania kwoty wskazanej §9 ust. 3 w zw. z niewykorzystaniem wywiezienia maksymalnej ilości odpadów wskazanych w §1 ust. 2 zdanie drugie.
8) W przypadku zmiany instalacji, jeżeli Wykonawca zadeklaruje, iż odpady - skratki będzie oddawał do zagospodarowania innemu podmiotowi, pod warunkiem posiadania stosownego zezwolenia w tym zakresie.
2. Na podstawie art. 439 pkt. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadkach i jeżeli zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, z uwagi na realizację zamówienia na okres dłuższy niż 6 miesięcy w przypadku zmiany poziomu wzrostu kosztów związanych z realizacja zamówienia.
3. Poziom wzrostu kosztów związanych z realizacja zamówienia oraz zmiana wysokości wynagrodzenia zostaną ustalone na podstawie wskaźnika ogłaszanego w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego dot. poziomu wzrostu kosztów tj. zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia - wskaźnik w ujęciu kwartalnym - odpowiednio na dzień otwarcia ofert oraz na dzień wprowadzenia zmiany do umowy.
Wniosek musi zawierać dowody jednoznacznie wskazujące, że zmiana kosztów o ponad 5% w stosunku do kosztów obowiązujących w terminie składania oferty, wpłynęła na koszty wykonania zamówienia.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-30 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
3.1 Zamawiający udziela zamówienia w trybie podstawowym bez negocjacji, na podstawie § 1 pkt. 1 Zarządzenia nr 7/2021 Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu z dnia 7 kwietnia 2021 r. w sprawie Regulaminu określającego zasady i sposób postępowania przy udzielaniu zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130.000,00 złotych netto udzielanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu na dostawy, usługi i roboty budowlane, a także Zarządzenia nr 186A/2024 Wójta Gminy Podegrodzie z dnia 31 grudnia 2024 roku prawie udzielenia Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu pełnomocnictwa w tym zakresie, a także art. 362 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.).3.2. Niniejsze zamówienie jest zamówieniem sektorowym – udzielanym w celu wykonywania działalności w sektorze wodnokanalizacyjnym określonym w art. 5 ust. 4 pkt. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wartość niniejszego zamówienia przekracza kwotę 130.000,00 zł, lecz jest niższa od progów unijnych określonych w art. 3 ustawy PZP. W związku z treścią art. 362 pkt. 1 Ustawy PZP, w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dobrowolnie stosuje przepisy Ustawy PZP (oraz przepisy wykonawcze do ustawy), w tym dotyczące trybu podstawowego bez negocjacji, z wyłączeniem przepisów dotyczących środków ochrony prawnej.
Zamawiający przewiduje, również wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 514).
Pełna informacja znajduje się w SWZ z załącznikami.