BZP: ZPO.272.1.27.2025 Postępowanie w trybie art. 275 pkt 1 na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych.
18.12.2025
2025/BZP 00610357/01
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZPO.272.1.27.2025 Postępowanie w trybie art. 275 pkt 1 na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000291807
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żołnierska
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-561
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 89 524 83 58
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.wsse.olsztyn@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wsse-olsztyn
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZPO.272.1.27.2025 Postępowanie w trybie art. 275 pkt 1 na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-665e5e12-59af-40b5-85ee-034e80ffe5be
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610357
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
wsse.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: wsse.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne dotyczące wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej dostępne są na stronie: https://wsse.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej: RODO), uprzejmie informujemy, że:
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn; adres e-mail: wsse.olsztyn@sanepid.gov.pl ; nr tel. 89/524 83 00; NIP: 739-00-10-641; REGON: 291807.
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD). Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem email: ewa.zielinska@sanepid.gov.pl oraz pod nr tel. 89/ 524 83 37.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i f) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZPO.272.1.27.2025 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2024.1320 tj. ze zm.), dalej ustawa „Pzp”. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej z dnia 26 września 2001 r. oraz inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów ogólnych oraz Administrator Danych Osobowych użytkowników platformy e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl i Pzp24 Sp. z o.o. jako Administrator Danych Osobowych Użytkowników platformy, na której WSSE w Olsztynie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod adresem: wsse.logintrade.net.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Po okresie, o którym mowa powyżej, są przechowywane zgodnie z okresem przewidzianym w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
niearchiwalnej.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany stosownie do art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji
międzynarodowej;
9. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych,
- na podstawie art. 16 prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych. skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego, Unii europejskiej lub państwa członkowskiego;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPO.272.1.27.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: odpadów niesegregowanych, szkła oraz odpadów z plastiku i papieru ugniatanych i zagęszczanych do kostek oraz odpadów budowlanych z posesji Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w SWZ i załącznikach do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 10% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodzie: 18 01 03 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90524100-7 - Usługi gromadzenia odpadów szpitalnych
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 10% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodach: 18 01 06 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 10% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodzie: 18 01 03. - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 20% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodach: 18 01 06, 18 01 07 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 20% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodach: 16 05 08, 16 05 07, 15 02 02, 07 04 13, 16 02 16, 13 02 05, 06 04 04 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 20% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa w zakresie odbierania, wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych o kodach: 16 05 06, 15 01 10 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ oraz załącznikach do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku zwiększenia się, w trakcie trwania umowy, potrzeb zamawiającego na usługi objęte umową, lub wystąpienia konieczności przedłużenia okresu obowiązywania umowy w celu wybrania wykonawcy w kolejnym postępowaniu o zamówienie publiczne, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia wielkości zamówienia, o ile nie przekroczy ona 20% wartości zamówienia w stosunku do wielkości zamówienia podstawowego określonego w Formularzu cenowym wraz z przedłużeniem okresu obowiązywania umowy o czas nie dłuższy jednak niż 3 miesiące. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyższego uprawnienia wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi po cenach jednostkowych określonych w ofercie złożonej w niniejszym postepowaniu.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający zastosował kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż określił w opisie
przedmiotu zamówienia w ramach każdego zadania wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się
na przedmiot zamówienia.
Kryterium nr 1 – cena brutto oferty (C) – 100 pkt
Ocena ofert zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 100
Cb
Gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium cena,
Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena brutto oferty badanej.
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryterium oraz jego wagę. Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto oferty” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez
wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego powyżej.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:
a) posiadają decyzję Prezydenta Miasta Olsztyn zezwalającą na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałej – dotyczy części nr 1.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt. 1.4.
b) posiadają odpowiednie i aktualne zezwolenie właściwego organu (decyzja administracyjna) na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, w tym na zbieranie, transport oraz przetwarzanie wydane na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku – dotyczy części nr 2-7.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt. 1.3.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
a) w celu zminimalizowania negatywnego wpływu realizacji przedmiotu zamówienia na środowisko naturalne wykażą, iż będą wykonywać przedmiot zamówienia z użyciem pojazdów spalinowych o dopuszczalnej wartości emisji spalin dla pojazdów z silnikiem benzynowym lub pojazdów z silnikiem wysokoprężnym (Diesel) nie mniejszej niż „EURO 4”.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt. 1.6.
b) jeśli wykażą, że instalacja, w której będą unieszkodliwiane odpady medyczne jest eksploatowana i działa zgodnie z przepisami ochrony środowiska – dotyczy części nr 2 i 4.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 pkt. 1.5.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. Oświadczenie stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2025.2033) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.07.2014, str. 1) dodanego Rozporządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.04.2022, str.1) zmieniającego Rozporządzenie Rady (UE) nr 833/2014 z dniem 9 kwietnia 2022 r. Wykonawca składa niniejsze oświadczenie w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. Oświadczenie stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
2. Aktualne zezwolenie właściwego organu (decyzja administracyjna) na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, w tym na zbieranie, transport oraz przetwarzanie wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. (dotyczy części nr 2-7).
3. Decyzję Prezydenta Miasta Olsztyn zezwalającą na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałej. (dotyczy części nr 1)
4. Zaświadczenie wystawione przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, z treści którego wynikać będzie, że instalacja, w której wykonawca będzie unieszkodliwiał wytwarzane przez zamawiającego odpady medyczne objęte przedmiotem zamówienia, jest eksploatowana i działa zgodnie z przepisami ochrony środowiska. (dotyczy części nr 2 i 4)
5. Oświadczenie, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany z użyciem pojazdów spalinowych o dopuszczalnej wartości emisji spalin dla pojazdów z silnikiem benzynowym lub pojazdów z silnikiem wysokoprężnym (Diesel) nie mniejszej niż „EURO 4”. Wykonawca składa niniejsze oświadczenie w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
6. Jeżeli dotyczy zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
7. Jeżeli dotyczy oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 – załącznik nr 7 do SWZ, - oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w jakim zakresie określone części zamówienia będą wykonywać poszczególni wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w formie elektronicznej.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w Oświadczeniu składanym na podstawie art. 117 ust. 4 – załącznik nr 7 do SWZ, w jakim zakresie określone części zamówienia będą wykonywać poszczególni wykonawcy.