BZP: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie „szytych na miarę” w zakresie zamówień publicznych
18.12.2025
2025/BZP 00610495/01
Województwo Mazowieckie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie „szytych na miarę” w zakresie zamówień publicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Mazowieckie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015528910
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 26
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-719
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mazovia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mazovia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie „szytych na miarę” w zakresie zamówień publicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed709146-796c-453f-b9bb-b7140c713574
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610495
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044850/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.47 Przygotowanie szkoleń szytych na miarę z zakresu PZP
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 3 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
ttps://platformazakupowa.pl/transakcja/12395263.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ttps://platformazakupowa.pl/transakcja/1239526
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej, o której mowa w ust. 3.5 ogłoszenia, i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie Platformy dot. danego postępowania. Za datę przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy Zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 2. Instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dot. logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, ofert oraz innych czynności podejmowanych w przedmiotowym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców": https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Informacje dotyczące przedmiotowego postępowania będą zamieszczane na Platformie w zakładce „Wiadomości”, sekcji “Komunikaty publiczne”. Korespondencja, której adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca w trakcie toczącego się postępowania powinien sprawdzać komunikaty i wiadomości przesłane przez Zamawiającego bezpośrednio na Platformie Zakupowej, gdyż system powiadomień Platformy może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. 4. Zaleca się, aby Wykonawca założył bezpłatne Konto Użytkownika na platformazakupowa.pl. Warunkiem założenia Konta jest posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail). W celu założenia konta Użytkownik wypełnia formularz Założenia konta, podając m. in. adres e-mail. Powiadomienia systemowe dot. opublikowania komunikatu publicznego lub przesłania spersonalizowanej wiadomości przekazywane będą wyłącznie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę w formularzu Założenia konta. 5. Realizując obowiązek wynikający z art. 67 PZP Zamawiający informuje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej: 1) minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Platformy Zakupowej to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s., 2) Platforma Zakupowa jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli, 3) w celu założenia Konta Użytkownika na Platformie Zakupowej, konieczne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail), 4) występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB (w przypadku większych plików zalecane jest skorzystanie z instrukcji pakowania plików, dzieląc je na mniejsze paczki po np. 150 MB każda), 5) komunikacja poprzez Wyślij wiadomość umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników); występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielkości 500 MB, 6) czas wyświetlany na Platformie Zakupowej synchronizuje się automatycznie z serwerem Głównego Urzędu Miar. 6. Wykonawca za pośrednictwem Platformy Zakupowej składa ofertę, przygotowaną w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR-D-III.272.123.2025.AS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.3.) Opis potrzeb Zamawiającego
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na przygotowaniu i przeprowadzeniu szkoleń grupowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie „szytych na miarę” pt.:1) Prawo zamówień publicznych w praktyce,
2) Prawo zamówień publicznych w IT.
Każde szkolenie zostanie zrealizowane w podziale na 2 części tj. szkolenie główne oraz szkolenie follow-up:
1. Prawo zamówień publicznych w praktyce:
• Szkolenie główne;
• Szkolenie follow-up.
2. Prawo zamówień publicznych w IT:
• Szkolenie główne;
• Szkolenie follow-up.
Liczba uczestników szkoleń i liczba grup szkoleniowych:
Prawo zamówień publicznych w praktyce: 80-100 osób; 5 grup po maksymalnie 20 osób w każdej.
Prawo zamówień publicznych w IT: 40-50 osób; 2 grupy po maksymalnie 25 osób w każdej
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena pracy trenerów
4.3.7.) Kolejność kryterium: 2
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja przygotowania i przebiegu szkolenia
4.3.7.) Kolejność kryterium: 3
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - zrealizował co najmniej 5 zamówień - projektów szkoleń grupowych zamkniętych (wewnętrznych, dla danej firmy lub instytucji) z zakresu interpretacji i stosowania prawa, w tym minimum 3 projekty szkoleniowe z zakresu prawa zamówień publicznych.
Przez projekt szkoleniowy Zamawiający rozumie zrealizowanie szkoleń z przedmiotowego zakresu, dla min. 2 grup szkoleniowych, każde o długości co najmniej 7 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
2) wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował zespołem minimum 2 trenerów, z których każdy posiada następujące wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie:
a) posiada wykształcenie wyższe, co najmniej magisterskie w obszarze nauk prawnych;
b) w ciągu ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert każdy trener:
i. występował w roli pełnomocnika, łącznie w co najmniej 10 sprawach: postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą lub w postępowaniach przed sądem zamówień publicznych
albo
ii. posiada doświadczenie w orzekaniu jako członek Krajowej Izby Odwoławczej w co najmniej 10 sprawach;
c) minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu szkoleń jako wykładowca/trener w zakresie przedmiotowym szkolenia, które ma poprowadzić, a w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert przeprowadził minimum 10 szkoleń grupowych z zakresu prawa zamówień publicznych, w tym minimum 5 szkoleń grupowych dla pracowników instytucji publicznych;
Pod pojęciem instytucji publicznej należy rozumieć organizacje, które zostały powołane przez państwo lub inne organy władzy publicznej w celu realizacji zadań publicznych, a ich działalność jest finansowana z budżetu państwa lub innych źródeł publicznych. Instytucje publiczne mają za zadanie służyć społeczeństwu i realizować interes publiczny.
d) w przypadku szkolenia Prawo zamówień Publicznych w IT, trener oprócz wykształcenia, kwalifikacji i doświadczenia opisanego ppkt. a - c), będzie posiadał także doświadczenie w zakresie doradztwa dotyczącego umów zawieranych z zastosowaniem ustawy PZP, dotyczących zarówno dostaw (zakup sprzętu, zakup oprogramowania, zakup licencji), jak i usług (np. obsługa i utrzymanie systemów, tzw hepl desk lub wsparcie w utrzymaniu lub usługi utrzymania systemów informatycznych) z zakresu IT; tj. w ciągu ostatniego roku doradzał w tym zakresie lub zaopiniował minimum 10 takich umów.
e) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał jedną osobę (nie będącą jednocześnie trenerem wskazanym do realizacji zamówienia) do pełnienia roli Koordynatora, która posiada doświadczenie w koordynowaniu projektów szkoleniowych, co oznacza, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, koordynator koordynował minimum 3 projekty szkoleniowe (każdy projekt dla minimum 2 grup szkoleniowych), w tym co najmniej 1 projekt szkoleniowy na potrzeby instytucji publicznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądał złożenia:
1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, liczonym wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert wstępnych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy ;
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie zgodności oferowanych przez Wykonawcę usług z kryteriami oceny ofert, określonymi w § 21 OPiW, Zamawiający będzie żądał złożenia wraz z ofertą ostateczną (ofertą składaną po przeprowadzeniu negocjacji oraz sporządzeniu przez Zamawiającego specyfikacji warunków zamówienia wraz z opisem przedmiotu zamówienia) następujących przedmiotowych środków dowodowych:1) nagranych próbek pracy dwóch trenerów
2) koncepcji przygotowania i przebiegu szkolenia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby 3. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, określające zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu, chyba że pełnomocnictwo wynika z innych załączonych do oferty dokumentów. 4. W związku z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, treść oświadczenia, o którym mowa w sekcji V ustęp 5.5.) ogłoszenia, uzupełniona została o przesłanki wykluczenia Wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 ww. ustawy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, składa każdy z Wykonawców. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być opatrzona nazwami wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, określające zakres usług, które wykonają poszczególni Wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określony zostanie w projektowanych postanowieniach umowy, które przekazane zostaną Wykonawcom wraz ze specyfikacją warunków zamówienia7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-14 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1239526
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-14 11:10
8.8.) Krótki opis minimalnych wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegających negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty:
Zamawiający wskazuje, że poniższe elementy zamówienia nie będą podlegać negocjacjom, :1. czas trwania szkoleń i ich realizacja w dni robocze (poniedziałek-piątek w godzinach 8:30-15:30);
2. wymogi lokalizacyjne sal tj. sala zlokalizowana w granicach administracyjnych Warszawy, w obiekcie, do którego będzie możliwy dojazd komunikacją miejską, a piesza odległość z przystanku do obiektu będzie wynosiła do 500 metrów;
3. cel główny szkoleń;
4. zakres czasowy realizacji zamówienia tj. realizacja zamówienia w ciągu 6 miesięcy od zawarcia umowy;
5. stacjonarna forma szkoleń;
6. maksymalna liczba grup.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Forma elektroniczna oznacza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej oraz opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.2. SWZ – specyfikacja warunków zamówienia, zamieszczona na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia.
3. ustawa PZP - ustawa z dnia 11 września 2019 r. Praw zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1320 ze zm.)