BZP: „Świadczenie usług w postaci gotowania zup, obiadów dwudaniowych i gorących posiłków oraz ich dowozu dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku”
19.12.2025
2025/BZP 00612269/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMSKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług w postaci gotowania zup, obiadów dwudaniowych i gorących posiłków oraz ich dowozu dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700786
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sadowa 5
1.5.2.) Miejscowość: Radomsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 446832885
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mops-radomsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops-radomsko.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług w postaci gotowania zup, obiadów dwudaniowych i gorących posiłków oraz ich dowozu dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-921f5993-848d-4ff8-bd62-e4aa51cc1828
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00612269
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00070331/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „Świadczenie usług w postaci gotowania i dowozu zup oraz obiadów dwudaniowych dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku”
1.3.3 Świadczenie usługi w postaci przyrządzania gorącego posiłku z dowozem do Dziennego Domu Senior+ mieszczącego się w Radomsku przy ul. Sadowej 5
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-921f5993-848d-4ff8-bd62-e4aa51cc18283.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w zakresie
składania dokumentów, oświadczeń, wniosków z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem:
• Dedykowanego formularza do komunikacji dostępnego w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Platformie e-
Zamówienia
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości
(przycisk „dodaj załącznik”).
• Poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@mops-radomsko.pl (maksymalny rozmiar przesyłanych plików 20 MB)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy e-Zamówienia
jest bezpłatne,
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”,
15.5 Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-
Zamówienia ani logowania,
15.6 Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
15.7 Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach
danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (Zamawiający dopuszcza także
format RAR) i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie
będą miały bezpośredniego zastosowania.
15.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w ust. 15.7,
przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności (Zamawiający dopuszcza także format RAR) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych
(i przekazuje się jako załącznik),
lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
15.9 Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i
odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa” – dotyczy zarówno etapu składania ofert oraz dokumentów/oświadczeń składanych w toku postępowania o
zamówienie publiczne.
15.13 Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
15.14 Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia -
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
15.15 W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu Infolinia Platformy e-Zamówienia – 22 458 77 99 lub drogą
elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowo określa Rozdział 28
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowo określa Rozdział 28
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NK.2510.132.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiotem zamówienia jest gotowanie i dowóz zup, obiadów dwudaniowych oraz gorących posiłków dla
podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomsku
5.1.1 ZAKRES I zamówienia - Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w postaci przygotowywania i dowozu
maksimum 20 zup z wkładką oraz pieczywem do Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Radomsku przy ul. Armii Krajowej
1a/11 oraz maksimum 30 zup z wkładką oraz pieczywem do miejsc wskazanych przez zamawiającego (adresów na terenie
miasta Radomska) dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej o gramaturze zupy – 500 ml, gramaturze
wkładki – 10 dkg oraz o gramaturze pieczywa (bułki lub chleba)– 80 gram zgodnie z załączonym jadłospisem stanowiącym
załącznik nr 9 do SWZ.
5.1.2 ZAKRES II zamówienia - Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w postaci przygotowywania i dowozu do
Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Radomsku przy ul. Armii Krajowej 1a/11 obiadów dwudaniowych dla
pensjonariuszy DDPS zgodnie z załączonym jadłospisem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ, recepturą dań obiadowych
(dodatek nr 1 do jadłospisu), odpowiednią gramaturą dań obiadowych (dodatek nr 2 do jadłospisu) oraz informacją
dodatkową (dodatek nr 3 do jadłospisu) oraz zup bez wkładki.
5.1.3 ZAKRES III zamówienia - Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w postaci przygotowania i dowozu
gorących posiłków dla podopiecznych Dziennego Domu Senior+ mieszczącego się w Radomsku przy ul. Sadowej 5 zgodnie
z załączonym jadłospisem stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ odpowiednią gramaturą dań obiadowych (dodatek nr 1 do
jadłospisu) oraz informacją dodatkową (dodatek nr 2 do jadłospisu).
Realizacja zamówienia odbywać się będzie na podstawie jadłospisów wskazanych przez Zamawiającego zmieniających się
cyklicznie co 3 tygodnie na przestrzeni miesiąca powtarzając co 12 dni posiłki wskazane w jadłospisie. Zamawiający nie
wymaga zachowania kolejności posiłków wskazanych w jadłospisie. Wykonawca zobowiązuję się dostarczać jadłospisy z
dwutygodniowym wyprzedzeniem (w co drugi piątek) do Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Radomsku przy ul. Armii
Krajowej 1a/11.
W ramach Zakresu I i II Posiłki należy dostarczać każdego dnia tygodnia od poniedziałku do soboty (oprócz dni
świątecznych przypadających na te dni) chyba, że Zamawiający odrębnie wskaże te dni w godzinach;
a) Zakres I zamówienia – zupy z wkładką w godz. od 08.30 – 09.30;
• Przewidywana liczba zup z wkładką – od 41 do 50 dziennie.
b) Zakres II zamówienia – obiady dwudaniowe w godz. od 11.00 – 11.30.
• Przewidywana liczba obiadów dwudaniowych – od 360 do 395 miesięcznie.
• Przewidywana liczba samych zup – 60 zup miesięcznie.
W ramach Zakresu III Posiłki należy dostarczać każdego dnia tygodnia od poniedziałku do piątku (oprócz dni świątecznych
przypadających na te dni) chyba, że Zamawiający odrębnie wskaże te dni w godzinach:
c) Zakres III zamówienia – gorące danie w godz. od 12.00 – 12.30;
• Przewidywana liczba posiłków – od 400 do 420 miesięcznie.
Liczba posiłków uzależniona będzie od ilości wydanych decyzji (indywidualne decyzje administracyjne wydawane na
podstawie ustawy o pomocy społecznej) przez Zamawiającego uwzględniając odrębnie dzienne zapotrzebowanie.
Szacunkowa liczba posiłków w 2026 r. wynosi:
1) Zakres I zamówienia: 15 150 zup z wkładką
2) Zakres II zamówienia:
• 4 740 obiadów dwudaniowych;
• 720 zup;
3) Zakres III zamówienia: 5 040 posiłków
Zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o ilości posiłków z tygodniowym wyprzedzeniem. W przypadkach
losowych Zamawiający zastrzega sobie prawo do poinformowania wykonawcy do godz. 09.00 w dniu dostawy o zmniejszeniu lub zwiększeniu ilości zamówionych posiłków.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć gorące posiłki własnym transportem,
w odpowiednich pojemnikach jednorazowych lub naczyniach gastronomicznych do Dziennego Domu Pomocy Społecznej w
Radomsku przy ul. Armii Krajowej 1a/11 do 32 miejsc wskazanych przez Zamawiającego znajdujących się na terenie miasta
Radomska na własny koszt oraz do Dziennego Domu Senior+ mieszczącego się przy ul. Sadowej 5C w Radomsku.
Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadków po posiłkach jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu etykiety produktów wraz z wyróżnieniem produktów alergennych
oraz kaloryczności zestawów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do częściowej zmiany jadłospisu w szczególnych sytuacjach związanych np. z aktualną
temperaturą powietrza (w sytuacjach wysokich temperatur powietrza preferowane są zupy mniej kaloryczne i
nieciężkostrawne jak np. grochówka), sugestiami zdrowotnymi pensjonariuszy lub uwzględniając sezonowe warzywa i
owoce jako składniki surówek. Podczas przygotowywania posiłków dla pensjonariuszy DDPS należy uwzględnić ich
podeszły wiek oraz związane z nim problemy z gryzieniem twardych produktów. W związku z tym zaleca się aby
przygotowane mięso np. kotlety były odpowiednio miękkie jak również surówki powinny być rozdrabniane tak, aby nie
sprawiały problemów z gryzieniem. Zalecane są również warzywa gotowane typu: marchewka czy kapusta zasmażana,
kalafior, brokuł z masłem i tartą bułką. Przygotowane posiłki winny być przygotowywane jedynie z naturalnych produktów,
bez chemicznych dodatków.
Zupa o pojemności 500ml powinna być zawiesista, pożywna o odpowiedniej gramaturze wsadu wg jadłospisu stanowiącego
dodatek nr 9 do SWZ. Skład zupy powinny tworzyć surowce o cechach organoleptycznych, wywar wg rodzaju zupy, główny
składnik, podprawa, przyprawy, odpowiednia dla rodzaju zupy wartość odżywcza z uwzględnieniem takich aspektów jak:
kaloryczność potrawy, zawartość białka, tłuszczów, węglowodanów i witamin. Wkładka do zupy o wadze 10 dkg powinna
być gotowana, pieczona lub pakowana hermetycznie czy próżniowo aby zapobiec psuciu np. paprykarz, pasztecik,
konserwa mięsna lub rybna. Pieczywo o wadze 80 gram (bułki lub chleb na przemian każdego dnia wg jadłospisu) powinno
być świeże i smaczne.
Wykonawca zobowiązany jest w każdy piątek dla osób, którym zupy są dowożone do miejsca zamieszkania zapewnić
posiłek na sobotę zamiast zupy. Posiłek na sobotę powinien stanowić danie „słoikowe”: pulpety, fasolka po bretońsku, flaki,
gołąbki, konserwa oraz pieczywo zgodnie z gramaturą określoną w jadłospisie. Liczbę posiłków jaką powinien zapewnić
wykonawca zamiast zupy na sobotę podaje każdorazowo pracownik Dziennego Domu Pomocy Społecznej.
Przy odbiorze posiłków pracownicy Dziennego Domu Pomocy codziennie zobowiązani są do przeprowadzania oceny
organoleptycznej dostarczonych posiłków.
Wykonawcy wskazuje w pkt. 8 formularza ofertowego stanowiącego dodatek nr 1 do SWZ termin płatności faktury, noty
księgowej lub rachunku.
5.2 Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania odpowiedniej gramatury potraw, dającej możliwość przeprowadzania
badania przez Powiatową Stację Sanitarno - Epidemiologiczną.
5.3 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę
4.2.6.) Główny kod CPV: 55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przed obliczeniem ceny oferty Wykonawca powinien dokładnie i szczegółowo zapoznać się ze
specyfikacją warunków zamówienia wraz z dodatkami.
20.2 Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszej SWZ, powinien w zaproponowanej cenie ofertowej
uwzględnić wszystkie niezbędne nakłady, pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie. Nakłady te winny obejmować również
wszelkie koszty związane z formą wynagrodzenia, dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawnych, umowy i
specyfikacji warunków zamówienia w tym dowóz posiłków.
20.3 W formularzu ofertowym wykonawca podaje:
Cenę za całość przedmiotu zamówienia = A + B+ C
w tym:
dla Zakresu I zamówienia:
a) cenę jednostkową brutto za jedną porcję zupy z wkładką (D),
b) cenę brutto (z VAT) za wykonanie Zakresu I zamówienia obliczoną wg wzoru:
A = D * 15 150
Gdzie:
A – cena brutto za wykonanie Zakresu I zamówienia
D – cena brutto jednej zupy z wkładką
15 150 – szacunkowa liczba zup w 2026r.
c) stawkę podatku VAT wg obowiązujących przepisów dotyczących wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT);
dla Zakresu II zamówienia:
a) cenę jednostkową brutto za jeden obiad dwudaniowy (E),
b) cenę jednostkową brutto za jedną zupę (F),
c) cenę brutto (z VAT) za wykonanie całości przedmiotu zamówienia obliczoną wg wzoru:
B = (E * 4 740) + (F * 720)
Gdzie:
B – cena brutto za wykonanie Zakresu II zamówienia
E – cena brutto jednego obiadu dwudaniowego wraz z deserem
F – cena brutto jednej zupy
4 740 – szacunkowa liczba obiadów dwudaniowych w 2026r.
720 – szacunkowa liczba zup w 2026r.
d) stawkę podatku VAT wg obowiązujących przepisów dotyczących wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT);
dla Zakresu III zamówienia:
a) cenę jednostkową brutto za jedną porcję zupy z wkładką (C),
b) cenę brutto (z VAT) za wykonanie Zakresu III zamówienia obliczoną wg wzoru:
C = G * 5 040
Gdzie:
C – cena brutto za wykonanie Zakresu III zamówienia
G – cena brutto jednego posiłku;
5 040 – szacunkowa liczba posiłków w 2026r.
c) stawkę podatku VAT wg obowiązujących przepisów dotyczących wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT);
20.4 Dla porównania ofert Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto obejmującą podatek od towarów i usług (VAT) za
wykonanie całości przedmiotu zamówienia (A+B+C).
20.5 Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o
podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi
przepisami. W ofercie wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku
podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
20.6 Wszystkie wartości podane w formularzu ofertowym powinny być liczone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku w rozumieniu ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019r, poz. 178 z późn.
zm.) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. Nr 84, poz. 386 z późn. zm.).
20.7 Zamawiający nie dopuszcza podawania cen ofertowych w walutach obcych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
9.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
9.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
9.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Posiada doświadczenie tj. przedstawi wykonanie i/lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum 2 usług lub więcej polegających
na gotowaniu posiłków o wartości usługi nie mniejszej niż 15.000,00 zł brutto każda oraz załączy dokument potwierdzający,
że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:
• kucharz – osoba posiadająca uprawnienia do wytwarzania posiłków.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku
podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i
konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej
samej grupy kapitałowej; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu
potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
1) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są
wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie
wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - z wykorzystaniem wzoru
określonego w dodatku nr 5 do SWZ,
Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania referencji bądź innych
dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
Uwaga : Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w
wykaz, powinien dotyczyć usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
2) dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat wykształcenia niezbędnego do
wykonania niniejszego zamówienia (kucharz). Wzór wykazu stanowi dodatek nr 8 do SWZ.Z.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16.3 Wykonawca składa ofertę na Formularzu ofertowym o treści zgodniej z Załącznikiem Nr 1 do SWZ (należy wypełnić ipodpisać przez osoby(ę) uprawnione(ą) do reprezentowania Wykonawcy) oraz załączniki, w postaci:
16.3.1. Oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia z
postępowania o treści zgodniej z Załącznikiem Nr 2 do SWZ, należy wypełnić i podpisać przez osoby(ę) uprawnione(ą) do
reprezentowania Wykonawcy. Oświadczenie musi być podpisane przez Podmioty, których dotyczą, tj. Wykonawcę lub
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (patrz m.in. pkt 11.1.4. SWZ) lub inne Podmioty (patrz
m.in. pkt 11.2.7. SWZ).
16.3.2. Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) – dokument, z którego wynika prawo
do podpisania oferty przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy – zasady podpisania dokumentu
wynikają z Rozporządzenia wskazanego pkt 16.15.tiret 2 poniżej.
16.3.3. Pełnomocnictwa z art. 58 ust. 2 ustawy PZP (jeżeli dotyczy – patrz pkt 11.1. SWZ) – zasady podpisania dokumentu
wynikają z Rozporządzenia wskazanego pkt 16.15. tiret 2 poniżej.
16.3.4. Zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy – patrz pkt 11.2. SWZ) – zasady podpisania
dokumentu wynikają z Rozporządzenia wskazanego pkt 16.15. tiret 2 poniżej (Wzór zobowiązania stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna (np. Konsorcjum, Spółka cywilna – Wspólnicy)11.1.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
11.1.2. Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika powinno zawierać m.in.:
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00643919/01 z dnia 2024-12-10
2024-12-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym
na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
11.1.2.1. jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi;
11.1.2.2. wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się
o zamówienie;
11.1.2.3. precyzować zakres umocowania;
11.1.2.4. upoważniać Pełnomocnika do podejmowania niezbędnych działań związanych z postępowaniem i/lub
dokonywania wszelkich czynności prawnych i faktycznych związanych z wykonaniem Umowy w imieniu Wykonawców;
11.1.2.5. być podpisane przez prawnie pełnomocnych przedstawicieli poszczególnych Wykonawców składających wspólną
ofertę, jako potwierdzenie uprawnień przekazanych Pełnomocnikowi;
11.1.3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem, jeżeli załączone pełnomocnictwo nie
będzie wskazywało inaczej.
11.1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt
16.3.1. SWZ, składa osobno każdy
z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
11.1.5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej o którym mowa w pkt 9.1.4. SWZ,
dopuszcza łączne spełnianie
przez Wykonawców niniejszego warunku.
11.1.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani
na wezwanie Zamawiającego o którym mowa w pkt 10.1.SWZ, złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt
10.2. SWZ przy czym:
a) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 10.2.1. SWZ, składają wspólnie Wykonawcy ubiegający się o
zamówienie,
b) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 10.2.2. SWZ składa osobno każdy z Wykonawców ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
11.1.7. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku wystąpienia jakiejkolwiek z okoliczności o którejmowa w §9 Wzoru Umowy.
Wszelkie zmiany umowy inne niż wymienione w pkt 24.2. SWZ odbywać się będą zgodnie z zapisem art. 455 ustawy
PZP i wymagają dla swojej ważności zachowania formy pisemnej. Zmiany umowy dokonywane są w formie pisemnej
(aneks) pod rygorem nieważności.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w zakresie zmian podmiotowych po stronie Zamawiającego, który
Uchwałą Nr XXIII/149/25 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 26 września 2025 r. w sprawie utworzenia jednostki
budżetowej Centrum Usług Społecznych w Radomsku i nadania jej statutu (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z
dnia 10 października 2025 roku, poz. 9536), z dniem 1 stycznia 2026 roku zostanie przekształcony w jednostkę budżetową pod nazwą Centrum Usług Społecznych w Radomsku. Centrum Usług Społecznych w Radomsku realizować będzie
ustawowe zadania Gminy Miasta Radomsko i w związku z tym od 1 stycznia 2026 roku dotychczasowy Zamawiający
zostanie zmieniony w Umowie na Centrum Usług Społecznych w Radomsku.