BZP: Usługa w zakresie przeprowadzenia badania pt. Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu w ramach Działania 6.3 EURES
19.12.2025
2025/BZP 00613011/01
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa w zakresie przeprowadzenia badania pt. Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu w ramach Działania 6.3 EURES
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016362050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Chłodna 52
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-872
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 578 44 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@wup.mazowsze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wupwarszawa.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa w zakresie przeprowadzenia badania pt. Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu w ramach Działania 6.3 EURES
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5530917-9b7c-487d-af77-dd8d9e6b3564
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00613011
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00096411/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.16 Badanie dotyczące migracji unijnych na mazowieckim rynku pracy - Działanie 6.3 EURES w regionie Mazowieckim regionalnym 1
1.3.17 Badanie dotyczące migracji unijnych na mazowieckim rynku pracy - Działanie 6.3 EURES w regionie Warszawskim stołecznym 1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Działania 6.3 EURES w ramach projektów „EURES w regionie Mazowieckim regionalnym 1” oraz „EURES w regionie Warszawskim stołecznym 1”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wupwarszawa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wupwarszawa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej, o której mowa w § 1 SWZ i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie Platformy dotyczącej danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy Zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Informacje dotyczące przedmiotowego postępowania zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej do konkretnego wykonawcy. Wykonawca w trakcie toczącego się postępowania powinien sprawdzać komunikaty i wiadomości przesłane przez zamawiającego bezpośrednio na Platformie Zakupowej, gdyż system powiadomień Platformy może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.Zamawiający, zgodnie z art. 67 uPzp, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer.;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6) Szyfrowanie na Platformie Zakupowej odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4. Wykonawca za pośrednictwem Platformy Zakupowej składa ofertę, przygotowaną w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO) poniżej przekazuję następujące informacje:
Administrator Danych Osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, ul. Chłodna 52,
00-872 Warszawa, z którym można się skontaktować poprzez adres mailowy: wup@wup.mazowsze.pl, telefonicznie
(22) 578 44 00 lub pisemnie na w/w adres siedziby administratora.
Inspektor Ochrony Danych We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres mailowy: iod@wup.mazowsze.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji.
b) zawarcia, wykonania i rozliczenia wykonania umowy w przypadku wybrania Pani/Pana oferty jako Wykonawcy zamówienia publicznego.
Podstawami prawnych przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:
1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, który wynika z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Okres przechowywania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
Okresy wskazane powyżej mogą zostać przedłużone do czasu, upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jeśli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami lub jeżeli przetwarzanie jest niezbędne na podstawie innych przepisów prawa.
Ponadto dane osobowe będą przechowywane w archiwum zakładowym zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt który stosowany jest w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie na mocy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach przez okres 5 lat licząc od dnia 1 stycznia roku następującego od daty zakończenia sprawy.
W przypadku zamówień współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego okresy przechowywania dokumentacji wynikają dodatkowo z wytycznych/instrukcji dotyczących realizacji poszczególnych programów operacyjnych.
Odbiorcy danych osobowych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o jawność postępowania (m.in. art. 18, art. 74, art. 118, art. 252 art. 260 ustawy PZP).
Prawa osób, których dane dotyczą W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora:
1) dostępu do swoich danych osobowych;
2) sprostowania danych osobowych (korzystanie z tego prawa nie będzie skutkowało zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego),
3) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Przysługuje również Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (szczegóły na stronie internetowej https://uodo.gov.pl/).
Informacje o zbieranych danych osobowych Podanie danych osobowych w związku prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego jest niezbędne, aby wziąć w nim udział.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZZP.262.127.2025.MC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie przeprowadzenia badania pt. „Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu” w ramach Działania 6.3 Program Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021 – 2027 dotyczy projektów: „EURES w regionie Mazowieckim regionalnym 1” oraz „EURES w regionie Warszawskim stołecznym 1”
4.2.6.) Główny kod CPV: 79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który uzyska największą, zsumowaną liczbę punktów przyznanych ofercie w poszczególnych kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zawartość merytoryczna
4.3.6.) Waga: 70
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w oparciu o art. 112 ust. 2 uPzp:
2.1.) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej odnoszącej się do doświadczenia i dysponowania osobami:
2.1.1.) wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 (jedno) badanie foresightowe z uwzględnieniem metody delfickiej i co najmniej 1 (jedno) badanie z wykorzystaniem metodologii jakościowej i metody delfickiej, każda wykazana usługa zrealizowana na kwotę co najmniej 125 000 zł brutto.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku zamawiający będzie żądał referencji.
W odniesieniu do warunków odnoszących się do doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskażą w ofercie, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wykonawca, który samodzielnie nie spełnia warunku udziału w postępowaniu,
tj. nie posiada wymaganego „doświadczenia” może polegać na doświadczeniu podmiotu trzeciego. W takim przypadku, Wykonawca składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
2.1.2.) wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
a w szczególności:
a) co najmniej jednym członkiem zespołu badawczego posiadającym minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w realizacji oraz koordynacji minimum 3 (trzech) badań foresightowych oraz badań dotyczących rynku pracy z wykorzystaniem metodologii jakościowej; osoba wskazana w ofercie będzie pełnić funkcję kierownika zespołu badawczego.
W celu realizacji zamówienia, wykonawca/ podwykonawca jest zobowiązany zapewnić kierownika zespołu badawczego zatrudnionego na co najmniej ½ etatu. Kierownik zespołu badawczego ma być zatrudniony nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Zamawiającemu lub podmiotowi działającemu w jego imieniu przysługiwać będzie prawo do kontroli wykonawcy w zakresie zatrudnienia przez niego osoby do wykonywania czynności, o których mowa wyżej, na zasadach opisanych w Umowie. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia zostały określone w Umowie;
b) co najmniej jednym ekspertem lub badaczem wyspecjalizowanym w dziedzinie badań foresightowych, z których każdy jest autorem lub współautorem publikacji zawierającej wyniki z tych badań dotyczących tematyki rynku pracy;
c) co najmniej jednym ekspertem lub badaczem wyspecjalizowanym w dziedzinie badań z wykorzystaniem metodologii jakościowej, z których każdy jest autorem lub współautorem publikacji zawierającej wyniki z tych badań dotyczących tematyki rynku pracy;
d) co najmniej jednym analitykiem posiadającym doświadczenie w zakresie analizy i interpretacji danych jakościowych;
e) co najmniej jednym analitykiem posiadającym doświadczenie w zakresie analizy i interpretacji danych ilościowych;
f) co najmniej jednym specjalistą zajmującym się badaniami foresightowymi, w tym doborem uczestników do badania, zarządzaniem i kontrolą całości projektów badawczych oraz realizacją badań (szczególnie z wykorzystaniem metody delfickiej online);
g) co najmniej jednym specjalistą zajmującym się metodologią badań jakościowych, w których uczestnikami badania byli pracodawcy, w tym doborem uczestników do badania, zarządzaniem i kontrolą całości projektów badawczych;
h) moderatorami, którzy będą prowadzili zogniskowane wywiady grupowe w projekcie, w tym:
- co najmniej trzema moderatorami, którzy będą prowadzili zogniskowane wywiady grupowe (FGI) w projekcie; każdy moderator musi mieć przynajmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia wywiadów grupowych i wykazać się przeprowadzeniem co najmniej 20 FGI, w tym co najmniej 10 z pracodawcami;
i) co najmniej jednym specjalistą posiadającym doświadczenie w projektowaniu minimum 3 raportów z badań (graficzna prezentacja wyników badań z uwzględnieniem metod jakościowych oraz ilościowych) w programie Adobe InDesign.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji wskazanych w ppkt: b, c przez jedną osobę (pod warunkiem spełniania łącznie wszystkich wymagań określonych dla każdej z tych funkcji).
2.1.3.) wykonawca wykaże, że dysponuje narzędziami i urządzanymi, a w szczególności:
a) platformą online, która zapewni optymalne wykonanie badania delfickiego;
b) narzędziami informatycznymi, które zapewnią optymalne wykonanie badania;
c) zapleczem technicznym oraz badawczym umożliwiającym przeprowadzenie całości badania, zebranie i analizę wyników.
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Zamawiający nie określił warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej; warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 2, potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawca złoży następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w przypadku braku wskazania w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, danych umożliwiających dostęp do tych środków.
3) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 uPzp;
b) art. 108 ust. 1 pkt 3 uPzp,
c) art. 108 ust. 1 pkt 4 uPzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
d) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
e) art. 108 ust. 1 pkt 6 uPzp;
f) w zakresie wskazanym w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514 t.j.).
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do złożenia oświadczenia, o których mowa w ust. 2 zobowiązany jest każdy z wykonawców występujących wspólnie (zależnie od statusu podmiotu).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w § 17 ust. 1 pkt 2 SWZ Zamawiający będzie żądał złożenia:
1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, liczonym wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 3a do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA: Jeżeli wartość zamówienia, potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych w § 17 ust. 1 pkt 2 (dotyczy wykazu usług), została w zawartej umowie wyrażona w walucie innej niż PLN, Wykonawca w wykazie usług wskaże kwotę wynikającą z przeliczenie ceny tejże umowy wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację tej usługi.
Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 3b do SWZ.
3) wykaz zdolności technicznych, przeznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego dotyczące dysponowania narzędziami i urządzeniami.
Wzór wykazu zdolności technicznych stanowi załącznik nr 3c do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć ofertę merytoryczną składająca się z:A) Opisu sposobu realizacji badania pn. Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu;
B) Przykładu informacji z badań z zastosowaniem metodologii wskazanej w badaniu pn. Migracje w Unii Europejskiej. Implikacje dla Europejskich Służb Zatrudnienia na Mazowszu (do 10 stron tekstu ) uwzględniającej różnorodne formy prezentacji danych.
2. Złożona oferta merytoryczna będzie podlegać ocenie zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w § 20 SWZ.
3. Przedmiotowy środek dowodowy o którym mowa w ust. 1 służyć będą potwierdzeniu zgodności z kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert. Zamawiający działając zgodnie z art. 107 ust. 3 uPzp nie będzie wzywał Wykonawcy do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowaw art. 125 ust. 1 uPzp, składa każdy z Wykonawców. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być opatrzona nazwami wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowią załącznik nr 5 do SWZ.2. Dopuszczalne zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia przewidziane zostały w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa: https://platformazakupowa.pl/pn/wupwarszawa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-19 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający przewiduje następujące podstawy wykluczenia: o których mowa w art. 108 ust. 1 i w art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp oraz podstawy wykluczenia o których mowa w art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz.514 t.j.).2. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca złoży na wezwanie podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w paragrafie 18 SWZ.
3. Wykaz dokumentów lub oświadczeń, których złożenia wymaga Zamawiający:
1) wypełniony formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SWZ;
2) przedmiotowe środki dowodowe wymienione w § 6 SWZ;
3) oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu zgodnie z art. 125 ust. 1 uPzp - Załącznik nr 4.1 do SWZ;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny dokument zgodnie z art. 125 ust. 5 uPzp (jeśli dotyczy) - Załącznik nr 4.2 do SWZ;
5) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - Załącznik nr 6 do SWZ;
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny dokument zgodnie z art. 118 ust. 3 uPzp (jeśli dotyczy) - Załącznik nr 7 do SWZ;
7) dokument/y potwierdzający/e umocowanie do reprezentowania wykonawcy i/lub podmiotu udostępniającego zasoby) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy i/lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia w/w dokumentów jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca i/lub podmiot udostępniający zasoby wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (na formularzu oferta i/lub druku zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby) oraz z zastrzeżeniem lit. b);
b) jeżeli w imieniu wykonawcy i/lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a), zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy i/lub podmiotu udostępniającego zasoby;
c) pełnomocnictwo – jeśli wymagane do reprezentowania wykonawcy/ów w przypadku, gdy:
i. wykonawcę reprezentuje pełnomocnik;
ii. ofertę składają wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego o treści wymaganej w art. 58 ust. 2 uPzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),
iii. umocowanie nie wynika z ppkt 7 a) i b).