BZP: Usługa ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
19.12.2025
2025/BZP 00613958/01
Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012867570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krypska 39
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-082
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzialzamowien@szpzlo.praga-pld.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpzlo.praga-pld.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4948abd3-7aad-462e-9406-5da36f9ac472
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00613958
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00061100/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https:// platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy zakupowej platformazakupowa.pl, adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpzlo.praga-pld
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim. Komunikacja w postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Ofertę należy złożyć podpisaną kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Podpisy
kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku
wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania
czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Szczegółowe zapisy dot. wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawierają pkt XV i pkt XIX ppkt
2-25 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujmy, że:
1) administratorem danych osobowych jest: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga
Południe z siedzibą ul. Krypska 39, 04-082 Warszawa;
2) dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Samodzielnym Zespole Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa
Praga Południe z siedzibą przy ul. Krypskiej 39, 04-082 Warszawa adres e-mail: iod@szpzlo.praga-pld.pl
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego numer SZPZLO/ZP/18/25, nazwa: „usługa ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej
Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga – Południe”, prowadzonym w trybie
podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz.
1320 z późn.zm.), w procedurze właściwej dla zamówień publicznych, których wartość nie przekracza progów unijnych;
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zmianami), dalej „ustawą Pzp”;
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiadają Państwo:
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych
osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Państwu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZPZLO/ZP/18/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa
Otwartego Warszawa Praga – Południe w zakresie:
- Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych
- Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji/wandalizmu
- Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów od stłuczenia
- Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego i medycznego od wszystkich ryzyk
- Dobrowolne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
- Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przyjęcie Klauzuli ubezpieczenia kosztów dodatkowych po szkodzie
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przyjęcie Klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przyjęcie Klauzuli włączenia ubezpieczenia ryzyka kradzieży zwykłej
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przyjęcie Klauzuli ubezpieczenia ryzyka kradzieży i wandalizmu zewnętrznych urządzeń oraz stałych elementów budynków i budowli
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące uprawnień do prowadzeniaokreślonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie wezwie do złożenia oświadczenia w przypadku otrzymania w
postępowaniu jednej oferty.
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskaże w oświadczeniu, o którym mowa w
art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający wezwie do dostarczenia:
Aktualnego zezwolenia organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz. U. 2022 poz. 2283), tzn. kopia zezwolenia Komisji
Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności
ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności
ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28-08-1990 r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na
wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę,
potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych
przedmiotem zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą środków dowodowych potwierdzających spełnianie przez oferowane usługiwymagań określonych w specyfikacji warunków zamówienia:
Ogólne warunki ubezpieczenia Wykonawcy w zakresie ryzyk będących przedmiotem niniejszego zamówienia (w przypadku
podmiotów występujących wspólnie ogólne warunki ubezpieczenia tego Wykonawcy, w oparciu o które została
sformułowana oferta). Nie dotyczy ubezpieczeń obowiązkowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Ogólne warunki ubezpieczenia Wykonawcy w zakresie ryzyk będących przedmiotem niniejszego zamówienia (w przypadkupodmiotów występujących wspólnie ogólne warunki ubezpieczenia tego Wykonawcy, w oparciu o które została
sformułowana oferta). Nie dotyczy ubezpieczeń obowiązkowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a. Wypełniony i podpisany Załącznik nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy;b. Wypełniony i podpisany Załącznik nr 2 do SWZ – Zakres ubezpieczenia;
c. Inne dokumenty, składane wraz z ofertą:
− Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór określają Załączniki Nr 7 i 8 do SWZ. W
przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa
każdy z Wykonawców;
− Załącznik nr 9 do SWZ - Oświadczenie związane ze szczególnymi rozwiązaniami w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę;
− Przedmiotowe środki dowodowe, wymienione w pkt XI.II. - Ogólne warunki ubezpieczenia Wykonawcy w zakresie ryzyk
będących przedmiotem niniejszego zamówienia (w przypadku podmiotów występujących wspólnie ogólne warunki
ubezpieczenia tego Wykonawcy, w oparciu o które została sformułowana oferta). Nie dotyczy ubezpieczeń obowiązkowych.
− Pełnomocnictwo – w przypadku, jeżeli umocowanie dla osób podpisujących ofertę nie wynika
z dokumentów rejestrowych, Wykonawca do oferty powinien dołączyć dokument pełnomocnictwa udzielonego przez osoby
uprawnione i obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty.
− Zobowiązanie lub inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów przy
realizacji zamówienia - jeśli dotyczy;
− Załącznik Nr 11 do SWZ - Oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy –
w przypadku składania oferty wspólnej;
− Pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich partnerów ustanawiające pełnomocnika Wykonawców do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia – w przypadku składania oferty wspólnej;
− Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 13 lub art. 14 RODO – Załącznik Nr 10 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku składania oferty wspólnej należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich partnerówustanawiające pełnomocnika Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, przy czym
Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych
Wykonawców, a termin na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. Podmioty
występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności
wskazanie:
2.1. postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2.2. wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymienionych z nazwy z określeniem
adresu siedziby,
2.3. ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,
przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania
oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków określonych w art. 57 pkt 1 i 2 ustawy PZP wymagania te muszą być spełnione wspólnie
przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę osobno).
5. Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu
wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy, wpisując w miejscu oznaczonym na podanie nazwy i
adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
6. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa z rozdziale XI.I. SWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa
indywidualnie.
7. Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem
przez Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez Pełnomocnika.
8. Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 2 niniejszego rozdziału SWZ, muszą być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
9. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.
10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonywania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
11. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom pod warunkiem, że posiadają oni
uprawnienia do ich wykonania. Wykonanie zamówienia w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za
wykonanie obowiązków wynikających z umowy i obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca odpowiada za działania i
zaniechania Podwykonawców jak za własne.
12. Zamawiający żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom,
zobowiązany jest podać taką informację w Formularzu Oferty, wraz z podaniem zakresu zamówienia, jakie zamierza
powierzyć Podwykonawcom oraz nazwy Podwykonawców, o ile są znane na etapie składania ofert.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowne określające szczegółowe warunki, na których Zamawiający zawrze umowę wsprawie udzielenia zamówienia publicznego stanowi Załącznik Nr 12 do SWZ.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem
nieważności, chyba że postanowienia umowne wskazują inaczej.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy, zawartej w wyniku udzielenia niniejszego zamówienia,
w trybie art. 455 ustawy Pzp.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawieranej umowy w poniższym zakresie:
4.1. przedmiotu zamówienia (przedmiotu i zakresu ubezpieczenia),
4.2. wynagrodzenia Wykonawcy,
4.3. terminu wykonania zamówienia.
5. Do okoliczności, po wystąpieniu których Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany należą:
5.1. zmiana obowiązujących przepisów prawa,
5.2. zmiana (rozszerzenie lub zawężenie) zakresu prowadzonej przez Zamawiającego działalności,
5.3. zmiany dotyczące osób objętych ubezpieczeniem, polegające na powstawaniu nowych jednostek, przekształceniach,
połączeniach, likwidacji jednostek istniejących, zmianach własnościowych lub ich formy prawnej,
5.4. potrzeba wydłużenia terminu realizacji umowy na wniosek Zamawiającego maksymalnie o 12 miesięcy z przyczyn
technicznych lub w sytuacji braku możliwości udzielenia zamówienia na usługę ubezpieczenia, zgodnie z przepisami ustawy
Pzp, przed upływem terminu realizacji zamówienia publicznego, zapewniającego Zamawiającemu ciągłość ochrony
ubezpieczeniowej.
6. W przypadku zmiany przedmiotu zamówienia lub terminu wykonania zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość
adekwatnej zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (składki ubezpieczeniowej).
7. Zmiany postanowień umowy muszą być dokonane na piśmie. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych okoliczności nie
stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
8. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku zaistnienia siły wyższej (np. powodzi,
pożaru itp.) bądź też sytuacji będącej następstwem działania ludzkiego, na które Strony nie mają wpływu (np. zaistnienie
zamieszek, strajków, ataków terrorystycznych, przerw w dostawie energii elektrycznej itp.) mającej wpływ na realizację
Umowy.
Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie, którego przyczyny leżą poza kontrolą danej Strony, są nagłe i zewnętrzne, w tym
między innymi takie przyczyny jak: wojna, embargo, akty normatywne lub decyzje administracji państwowej, zdarzenia
losowe, powódź, pożar, strajki, epidemie lub pandemie chorób. Wystąpienie siły wyższej rozpatrywane będzie tak w skali
kraju, jak w skali poszczególnych jednostek administracyjnych kraju, na których wystąpiły opisane wyżej zjawiska.
Strony umowy zobowiązują się do wzajemnego powiadamiania o zaistnieniu siły wyższej i dokonania stosownych ustaleń
celem wyeliminowania możliwych skutków działania siły wyższej. Powiadomienia, o którym mowa należy dokonać pisemnie lub w inny dostępny sposób, niezwłocznie po fakcie wystąpienia siły wyższej. Do powiadomienia należy dołączyć dowody na
poparcie zaistnienia siły wyższej.
Nie można powoływać się na siłę wyższą w przypadku braku zawiadomienia zarówno o zaistnieniu jak i o ustaniu
okoliczności siły wyższej, jak również nie przedstawienia dowodów, o których mowa powyżej.
9. Inne zmiany umowy są możliwe tylko w okolicznościach określonych w art. 454 i 455 ustawy PZP.