Obwieszczenie Wojewody Mazowieckiego o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 629
16.07.2025
34385556
MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI W WARSZAWIE
ul. PL. BANKOWY 3/5
00-950
WARSZAWA
OBWIESZCZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) zawiadamia się, że w dniu 2 lipca 2025 r. została wydana przez Wojewodę Mazowieckiego decyzja Nr 91/SPEC/2025 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek inwestora: Burmistrza Miasta i Gminy Radzymin, Plac Tadeusza Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, dla inwestycji pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 629 poprzez budowę drogi dla rowerów i chodnika w al. Jana Pawła II – odcinek od ul. Pólko do granicy z miastem Marki.”
Stronami postępowania w sprawie są: wnioskodawca, właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości objętych wnioskiem.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Radzymin, powiat wołomiński, woj. mazowieckie.
Przedmiotowej decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Działki usytuowania obiektu:
Numery działek w istniejącym pasie drogowym, stanowiące pas drogowy drogi wojewódzkiej nr 629:
Jednostka ewidencyjna: Radzymin [143409_5]
Obręb 0013 Nadma: dz. ew. nr: 2, 4/1, 1501/1,
Obręb 0018 Słupno: dz. ew. nr 879, 880, 881, 882, 884.
Numery działek w projektowanym pasie drogowym, podlegające podziałowi do przejęcia pod inwestycję, przechodzące na rzecz Skarbu Państwa (w nawiasach numery działek po podziale – tłustym drukiem numery działek przeznaczone do przejęcia pod inwestycję):
Jednostka ewidencyjna: Radzymin [143409_5]
Obręb 0013 Nadma: dz. ew. nr: 4/13 (4/15, 4/16),
Obręb 0018 Słupno: dz. ew. nr 925 (925/1, 925/2, 925/3, 925/4), 927/3 (927/5, 927/6, 927/7), 928 (928/1, 928/2, 928/3), 929 (929/1, 929/2), 937 (937/1, 937/2), 939 (939/1, 939/2).
Numery działek podlegające ograniczeniu, niewchodzące w skład projektowanego pasa drogowego, przeznaczone pod budowę lub przebudowę innych dróg publicznych (w nawiasach działek po podziale, podlegające ograniczeniu):
Jednostka ewidencyjna: Radzymin [143409_5]
Obręb 0013 Nadma: dz. ew. nr: 1501/1,
Obręb 0018 Słupno: dz. ew. nr 883. 926.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i katastrze nieruchomości – art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Jednocześnie informuje się, że w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej posiadającej rygor natychmiastowej wykonalności - wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5 % wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego.
Ponadto tutejszy organ wyjaśnia, iż zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4g ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych: „jeżeli decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nadany został rygor natychmiastowej wykonalności, decyzja ustalająca wysokość odszkodowania wydaje się w terminie 60 dni od dnia nadania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności.”
Oświadczenie o wydaniu nieruchomości przeznaczonej pod inwestycję dotychczasowy właściciel może przesłać na adres inwestora.
Od ww. decyzji stronom przysługuje prawo do wniesienia odwołania w terminie 14 dni od skutecznego doręczenia do Ministra Rozwoju i Technologii, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Z treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy można się zapoznać w Wydziale Infrastruktury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, Punkt Obsługi Klienta pokój nr 7, w następujących godzinach: poniedziałek 1300-1600 oraz w czwartek 800-1200), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr 22 695-62-19. Osoby nieumówione nie będą obsługiwane. Informacja ta ma na celu jedynie przedstawienie aktualnego stanu postępowania. Podczas jej trwania strony nie uzyskają informacji o planowanym terminie zakończenia postępowania ani nie otrzymają informacji merytorycznych. Czas przeznaczony na zapoznanie się z aktami wynosi do 30 min i nie może zostać przedłużony.
Data publicznego obwieszczenia: 16 lipca 2025 r.
WIR-I.7820.2.29.2024.AP1