Obwieszczenie Prezydenta Wrocławia dotyczące zadania pn.: budowa drogi zbiorczej 2KD-Z od ul. Jutrzenki do rzeki Ślęzy we Wrocławiu
24.07.2025
34387736
osoba kontaktowa: tel. +48 71 777 80 58, +48 71 777 75 78
OBWIESZCZENIE PREZYDENTA WROCŁAWIA
Na podstawie art. 11d ust. 5-10 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 311), zgodnie z art. 49 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)
zawiadamiam strony postępowania,
że w dniu 30.04.2025 r. zostało wszczęte, na wniosek Prezydenta Wrocławia, postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.: budowa drogi zbiorczej 2KD-Z od ul. Jutrzenki do rzeki Ślęzy we Wrocławiu wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej, linii kablowej niskiego napięcia dla oświetlenia drogi, kanału technologicznego i przebudową sieci hydrantowej.
Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmuje następujące nieruchomości lub ich części (wg katastru nieruchomości):
- Nieruchomości znajdujące się w liniach rozgraniczających teren, przeznaczone na pas drogowy drogi gminnej:
Lp. |
Obręb |
Arkusz mapy |
Numer działki przed podziałem |
Numer działki po podziale |
Powierzchnia zajęcia stałego [ha] |
|
Klecina |
20 |
65 |
65/2 |
0,0180 |
|
Klecina |
20 |
33/1 |
33/5 |
0,0056 |
|
Klecina |
20 |
34/3 |
- |
0,1221 |
|
Klecina |
20 |
35/2 |
35/3 |
0,0054 |
|
Klecina |
20 |
38 |
38/2 |
0,0178 |
|
Klecina |
20 |
6/8 |
6/28 |
0,0084 |
|
Klecina |
20 |
6/7 |
6/25 |
0,0456 |
|
Klecina |
20 |
6/13 |
- |
0,1208 |
|
Klecina |
20 |
13/1 |
- |
0,5100 |
|
Klecina |
20 |
33/3 |
- |
0,0035 |
|
Klecina |
20 |
34/4 |
- |
0,0163 |
|
Klecina |
20 |
34/2 |
- |
0,4187 |
|
Klecina |
20 |
35/1 |
- |
0,2038 |
- Tereny niezbędne dla realizacji obiektów i robót budowlanych, na których inwestycja będzie realizowana na podstawie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane:
Lp. |
Obręb |
Arkusz mapy |
Nr działki przed podziałem |
Nr działki po podziale |
Powierzchnia zajęcia [ha] |
Cel zajęcia |
|
Klecina |
16 |
22/3 |
- |
0,0016 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Jutrzenki i budowa sieci MKT i oświetlenia drogowego |
|
Klecia |
16 |
22/2 |
- |
0,0379 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Jutrzenki i budowa sieci kanalizacji deszczowej, MKT i oświetlenia drogowego |
|
Klecina |
16 |
23/2 |
- |
0,0044 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Jutrzenki i budowa sieci MKT |
|
Klecina |
16 |
23/3 |
- |
0,0038 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Jutrzenki i budowa sieci oświetlenia drogowego |
|
Klecina |
20 |
65 |
65/1 |
0,0011 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Jutrzenki |
65/3 |
0,0027 |
|||||
|
Klecina |
20 |
33/2 |
- |
0,0005 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Dożynkowej i budowa sieci MKT |
|
Klecina |
20 |
38 |
38/1 |
0,0009 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Dożynkowej |
38/3 |
0,0053 |
|||||
|
Klecina |
20 |
12/2 |
- |
0,0021 |
Budowa sieci MKT |
|
Klecina |
20 |
35/2 |
35/4 |
0,0001 |
Dowiązanie do istniejącej nawierzchni ul. Dożynkowej |
|
Klecina |
20 |
36/3 |
- |
0,0005 |
|
|
Klecina |
20 |
13/2 |
- |
0,0003 |
Dowiązanie do projektowanej wg odrębnego opracowania studni MKT |
- Tereny niezbędne dla realizacji obiektów i robót budowlanych, dla których wystąpiono o nałożenie ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości oraz udzielenie zezwolenia na wykonanie obowiązków wymienionych w art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. b-c, e-h ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
Lp. |
Obręb |
Arkusz mapy |
Nr działki przed podziałem |
Nr działki po podziale |
Powierzchnia zajęcia [ha] |
Cel zajęcia |
|
Klecina |
19 |
32 |
- |
0,0017 |
Budowa kanalizacji deszczowej |
|
Klecina |
19 |
36 |
- |
0,0026 |
|
|
Klecina |
19 |
25/4 |
- |
0,0040 |
|
|
Klecina |
19 |
25/5 |
- |
0,0016 |
Zgodnie z art. 49 §2 Kodeksu postępowania administracyjnego wskazuje się dzień 24.07.2025 r., jako ten, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego Wrocławia, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz w prasie lokalnej. Niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od wskazanego powyżej terminu.
Zgodnie z art. 10 § 1 k.p.a. stronom postępowania przysługuje prawo do czynnego udziału w każdym stadium niniejszego postępowania.
Z aktami sprawy można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00), w terminie 21 dni od daty publicznego obwieszczenia.
Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, +48 71 777 75 78, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.
Ponadto informuję o istotnych skutkach wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w szczególności wynikających z art. 12 ust. 4 - 6 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, dotyczących dotychczasowych właścicieli, użytkowników wieczystych nieruchomości oraz osób, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.
Zgodnie z art. 11d ust. 9 i 10 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, z dniem zawiadomienia nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem powyższego zakazu jest nieważna.