Ogłoszenie Prezydenta m.st. Warszawy o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Starego Miasta
04.09.2025
34393320
URZĄD MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY BIURO ADMINISTRACYJNE
ul. NIECAŁA 2
00-098
WARSZAWA
Warszawa, 25 sierpnia 2025 r.
O G ŁO S Z E N I E
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego rejonu Starego Miasta
Na podstawie art. 17 pkt 9 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) w związku z art. ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1688) oraz w związku z Uchwałą Nr XCII/2354/2014 z dnia 16 października 2014r.[1] a także na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r., poz. 1112), zawiadamiam o ponownym częściowym wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Starego Miasta, którego granice wyznaczają:
- od północy: z obrębu 5-02-09: północno-zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 1/2, północno-zachodnia granica działki ewidencyjnej 1/1, północno-zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 2,3, z obrębu 5-02-06 północno-wschodnia i północno-zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 26, północno-wschodnia i północno-zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 25, południowo-zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 22/5, linia łącząca południowo-zachodnią granicę działki ewidencyjnej nr 22/5 z obrębu 5-02-06 z północno-wschodnią granicą działki nr 50 z obrębu 5-02-08;
- od zachodu: z obrębu 5-02-08: północno-zachodnia i południowo zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 50, zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 51, z obrębu 5-02-11 południowo- zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 10, z obrębu 5-03-02 południowo- zachodnia granica działki ewidencyjnej nr 58;
- od południa: północno- zachodnia i południowa granica działki ewidencyjnej nr 1 z obrębu
5-03-05 i jej przedłużenie do przecięcia z południową granicą działki nr 92 z obrębu 5-04-01, z obrębu 5-04-01 południowa granica działki ewidencyjnej nr 92, z obrębu 5-04-01 zachodnia i południowa granica działki ewidencyjnej nr 38/2, wschodnia granica działki nr 38/2 i jej przedłużenie do przecięcia z południową granicą obrębu 5-02-11, południowa granica obrębu 5-02-11;
- od wschodu: z obrębu 5-02-11 północno- wschodnia granica działki ewidencyjnej nr 74/2, z obrębu 5-02-09 północno- wschodnia granica działki ewidencyjnej nr 1/2.
W zakresie następujących zapisów tekstowych w ustaleniach ogólnych, wyróżnionych kolorem niebieskim na szarym tle w tekście planu, określonych w niżej wymienionych jednostkach redakcyjnych:
- § 3 ust. 1 pkt 22; § 3 ust. 1 pkt 51; § 10 ust. 1 pkt 7; § 11 ust. 4 pkt 6; § 13 ust. 3 pkt 6,
oraz w zakresie następujących zapisów tekstowych w ustaleniach szczegółowych dla poszczególnych
terenów, wyróżnionych kolorem niebieskim na szarym tle w tekście planu, określonych w niżej
wymienionych jednostkach redakcyjnych:
- zapis dot. realizacji mostu pieszo rowerowego nad Wisłą: § 21 ust. 1 pkt 2 lit. e w terenie A1 WS; § 28 ust. 1 pkt 2 lit. e w terenie 1KKP;
- zapis dot. zachowania istn. przeznaczenia Historycznej Pracowni Artystycznej przy ul. Bugaj: 15/17 § 23 ust. 3 pkt 2 lit. n w terenie C3.1 MW/U;
- zapis dot. przeszklonych zadaszeń podwórek: § 23 ust. 13 pkt 2 lit. g w terenie C6.1 MW/U; § 23 ust. 14 pkt 2 lit. g w terenie C6.2 UA; § 23 ust. 16 pkt 2 lit. p w terenie C6.4 UK; § 23 ust. 18 pkt 2 lit. k w terenie C7.2 UK/UA; § 23 ust. 36 pkt 2 lit. x w terenie C13 MW/U; § 24 ust. 3 pkt 2 lit. f w terenie D1.3 UHBT; § 24 ust. 4 pkt 2 lit. g w terenie D1.4 UA;
- zapis dot. przeznaczenia terenu: § 24 ust. 3 pkt 1 w terenie D1.3 UHBT;
- zapis dot. zachowania gabarytów zabudowy objętej ochroną zgodnie ze stanem istniejącym: § 24 ust. 3 pkt 2 lit. g w terenie D1.3 UHBT;
- zapis dot. zachowania i ochrony zabytkowego budynku: § 24 ust. 11 pkt 2 lit. c w terenie D2.7 UHBT oraz dopuszczenia jego nadbudowy: § 24 ust. 11 pkt 2 lit. h w terenie D2.7 UHBT,
oraz w zakresie części graficznej przedstawionych na rysunku planu następujących terenów:
- C3.1 MW/U, C6.1 MW/U; C6.2 UA; C6.4 UK; C7.2 UK/UA; C13 MW/U; D1.3 UHBT; D1.4 UA; linia granicy stref o różnej wysokości zabudowy w terenie D2.7 UHBT,
oraz w zakresie części graficznej następujących oznaczeń w legendzie rysunku planu:
- granica galerii plenerowej rzeźb i historycznych urządzeń związanych z działalnością artysty,
wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 11 września do 6 października 2025 r. w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa (poziom -1 wejście od Wydziału Obsługi Mieszkańców obok Rotundy) w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00, a także w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy – bip.warszawa.pl.
Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego odbędzie się w dniu
18 września 2025 r. o godz. 17:00 w formie online. Szczegółowe informacje dotyczące dyskusji publicznej będą obwieszczone w BIP oraz na stronie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego: architektura.um.warszawa.pl
Zgodnie z art. 18 ust. 1 oraz z art. 8c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym uwagi do projektu planu miejscowego może wnieść każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, wyłożonym do publicznego wglądu.
Uwagi do projektu planu mogą być wnoszone:
- w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym:
- na adres email: sekretariat.BAiPP@um.warszawa.pl lub
- na adres skrytki domyślnej ePUAP Urzędu m.st. Warszawy: /UMSTWarszawa/SkrytkaESP lub
- na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu m.st. Warszawy:
ADE: AE:PL-79408-50689-FDSVF-21
- w formie papierowej: przesłane pocztą do Prezydenta m.st. Warszawy za pośrednictwem Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy lub doręczone osobiście na adres Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa;
- podczas dyskusji publicznej za pomocą środków porozumiewania się na odległość w sposób umożliwiający jednoczesną transmisję obrazu i dźwięku oraz w formie zapisu tekstowego.
Uwagi należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 20 października 2025 r.
Wnoszący uwagę zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby.
Dyżury projektanta planu odbędą się w terminie wyłożenia projektu planu do wglądu publicznego w formie telefonicznej pod numerem 22 325 81 08 w godzinach 13:00 – 16:00, w dniach 16 września i 23 września 2025 r.
Sprawę prowadzi Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego Centrum tel. 22 443 15 98 lub 443 23 95
Klauzula RODO - prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent m.st. Warszawy (pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa), który przetwarza te dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz.U. z 2018 r. poz. 1945) oraz na podstawie udzielonej zgody. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w zakresie w jakim stanowi o tym przepis prawa. W pozostałych przypadkach jest dobrowolne. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, tj. realizacji partycypacji społecznej w procesie planistycznym oraz - w przypadku danych, których obowiązek podania nie wynika z przepisu prawa - w celu wynikającym z treści tej zgody. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a w określonych prawem sytuacjach - prawo do żądania usunięcia danych osobowych i prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych. W stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu także prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. W razie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie m.st. Warszawy za pomocą adresu iod@um.warszawa.pl. Szczegółowe zapisy klauzuli informacyjnej dostępne są na stronie internetowej Urzędu m.st. Warszawy.
[1] Zmienionej uchwałą Nr XXXIII/826/2016 Rady m.st. Warszawy z dn. 25 sierpnia 2016 r.