Ogłoszenie Burmistrza Siechnic o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany Studium i uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
23.12.2025
34413144
GMINA SIECHNICE
ul. JANA PAWŁA II 12
55-011
SIECHNICE
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA SIECHNIC
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu
zmiany Studium i uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siechnice dla obszaru położonego w obrębie Bogusławice i obszaru położonego w obrębie Smardzów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
Na podstawie art. 11 pkt 7 i 8 oraz art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.) w związku z art. 65 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz 1688), oraz zgodnie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.), w związku z uchwałą nr XIX/275/25 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 25 września 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siechnice dla obszaru położonego w obrębie Bogusławice i obszaru położonego w obrębie Smardzów zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siechnice dla obszaru położonego w obrębie Bogusławice i obszaru położonego w obrębie Smardzów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 31 grudnia 2025 r. do 21 stycznia 2026 r. w postaci papierowej w Urzędzie Miejskim w Siechnicach pod adresem ul. Jana Pawła II 12 (pok. nr 215 II piętro, w godzinach funkcjonowania urzędu) oraz w postaci elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Siechnice pod adresem: https://siechnice.bip.gov.pl/projekty-zmian-studium-wylozone-do-publicznego-wgladu/ a także na stronie internetowej Gminy Siechnice pod adresem: https://www.siechnice.gmina.pl/strona-2311-plany_i_studium_wylozenie_do_wgladu.html
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie zmiany studium rozwiązaniami odbędzie się w dniu 7 stycznia 2026 r. od godz. 15:00 do 16:00 w Urzędzie Miejski w Siechnicach (w sali sesyjnej na III piętrze budynku), w formie stacjonarnej oraz za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
W celu uczestniczenia w dyskusji publicznej za pomocą środków porozumiewania się na odległość należy z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem przesłać, za pomocą poczty elektronicznej, zgłoszenie na adres: planowanie@umsiechnice.pl, podając w treści imię i nazwisko oraz adres zamieszkania, a także adres poczty elektronicznej, na który ma zostać wysłany link z możliwością dołączenia do spotkania (jeżeli będzie to adres poczty elektronicznej inny niż adres, z którego zostało wysłane zgłoszenie). Uczestnictwo w dyskusji publicznej możliwe będzie poprzez program Microsoft Teams, który należy zainstalować na swoim komputerze lub skorzystać z przeglądarki EDGE lub Chrome.
Zgodnie z art. 11 pkt 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi do projektu zmiany studium.
Na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, informuję również o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją związaną z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla tego dokumentu, w tym prognozą oddziaływania na środowisko, w terminie i miejscu podanym powyżej oraz o możliwości złożenia uwag.
Uwagi do projektu zmiany studium oraz do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Siechnicach lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej – na adres: planowanie@umsiechnice.pl (bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym), a także ustnie do protokołu, w nieprzekraczalnym terminie do 11 lutego 2026 r..
Wnoszący uwagi podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby, a także oznaczenie nieruchomości, której uwagi dotyczą.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Siechnic.
Uwagi złożone po upływie określonego wyżej terminu pozostaną bez rozpatrzenia.
Burmistrz Siechnic
Łukasz Kropski