BZP: Zakup, dostawa, montaż i demontaż urządzeń klimatyzacji zlokalizowanych w Hali Targowej ul. Mała 2 w Łodzi zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia.
28.03.2024
2024/BZP 00264114/01
Zarząd Lokali Miejskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup, dostawa, montaż i demontaż urządzeń klimatyzacji zlokalizowanych w Hali Targowej ul. Mała 2 w Łodzi zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Lokali Miejskich
1.2.) Oddział zamawiającego: ZLM
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363752546
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: al. Kościuszki 47
1.4.2.) Miejscowość: Łódź
1.4.3.) Kod pocztowy: 90-514
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zlm@zlm.lodz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlm.lodz.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
administrowanie nieruchomościami komunalnymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00264114
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-03-28
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00258718
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa, montaż i demontaż urządzeń klimatyzacji zlokalizowanych w Hali Targowej ul. Mała 2 w Łodzi zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia oraz specyfikacją techniczną. Szczegółowy opis zamówienia określają opracowania stanowiące zał. nr 8 do niniejszej SWZ.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa, montaż i demontaż urządzeń klimatyzacji zlokalizowanych w Hali Targowej ul. Mała 2 w Łodzi zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia oraz specyfikacją techniczną. Szczegółowy opis zamówienia określają opracowania stanowiące zał. nr 8 do niniejszej SWZ.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. W przypadku zastosowania w dokumentach postępowania (występujących w szczególności w kosztorysach nakładczych/przedmiarach) nazw handlowych materiałów Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o tych samych lub lepszych parametrach jakościowych co określone przez Zamawiającego.
4. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót zgodnie z:
- dokumentacja projektową, jeżeli dotyczy,
- przedmiarami robót/kosztorysami nakładczymi stanowiącymi załączniki do SWZ,
- Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót,
- wymaganiami technicznymi ujętymi w normach państwowych i innych Rozporządzeniach, w zakresie wykonania robót oraz ich odbioru końcowego.
5. Zamawiający w przedmiocie zamówienia będzie wymagał od Wykonawcy:
- prowadzenia robót budowlanych pod ścisłym nadzorem osób uprawnionych i przy udziale inspektora nadzoru inwestorskiego wyznaczonego przez Zamawiającego;
- stosowania materiałów i wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie;
- okresu gwarancyjnego na wykonane roboty budowlane: min. 36 mies.
- odpowiedzialności za przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlanych - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47 poz. 401, ze zm.);
- odpowiedzialności za jakość wykonanych robót oraz ich zgodność z dokumentacją;
- odpowiedzialności za przestrzeganie przepisów w zakresie p/poż;
- odpowiedzialności za całość szkód powstałych na skutek prowadzonych robót;
- przestrzegania praw osób trzecich, gdyż wszelkie spory z tego wynikające mogą być rozstrzygane na drodze sądowej w sądach powszechnych.
6. Kod ze Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7 – Roboty budowlane
45331210-1 instalowanie klimatyzacji
7. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) i ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
10. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych wykonujących m.in.: roboty montażowe urządzeń klimatyzacyjnych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej).
11. Na podstawie art. 95 ust. 2 Zamawiający określa wymagania związane z realizacją zamówienia:
a. Przed rozpoczęciem wykonywania czynności, o których mowa w pkt 10 wykonawca musi przedstawić osobie nadzorującej umowę ze strony Zamawiającego wykaz osób wraz z oświadczeniem, że powyższe osoby są zatrudnione na umowę o pracę.
b. Zamawiający w każdym momencie będzie miał prawo zażądać dokumentów potwierdzających zatrudnianie tych osób na umowę o pracę np.: kopie umów o pracę lub wyciągi z tych umów zawierające co najmniej imię i nazwisko danej osoby, okres zatrudnienia, nazwę pracodawcy lub kopie zgłoszenia tych osób do ZUS. Pracodawcą musi być wykonawca lub jeden ze wspólników konsorcjum, zgłoszonym zgodnie z przepisami ustawy Pzp podwykonawca lub dalszy podwykonawca.
c. Bez przedstawienia dokumentów, o których mowa w pkt 11.1 osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę nie będą wpuszczane na plac budowy, a więc nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy.
d. Jeżeli pomimo powyższych wymogów na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez inspektora nadzoru, Zamawiającego lub jego przedstawicieli, osoba taka będzie musiała opuścić plac budowy, a wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną określoną w projekcie umowy (stanowiącą załącznik do SWZ) za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez inspektora nadzoru lub przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli
12. Obowiązkowa wizja lokalna (art. 134 ust. 2 pkt 9 ustawy pzp)
12.1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca przed złożeniem oferty odbył na własny koszt obowiązkową wizję lokalną w miejscu realizacji zamówienia pod adresem ul. Mała 2, Łódź.
12.2. Oferta wykonawcy, który złoży ofertę bez odbycia wizji lokalnej, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
12.3. Celem wizji lokalnej jest wyłącznie zapoznanie się z przedmiotem zamówienia w miejscu realizacji zamówienia z uwagi na jego specyfikę. Zamawiający umożliwi dokonanie oględzin mających na celu określenie dokładnych ilości i zakresu. Wszelkie wątpliwości dotyczące przedmiotu zamówienia wykonawca formułuje we wniosku o wyjaśnienie treści SWZ i przekazuje za pośrednictwem platformy zakupowej.
12.4. Zamawiający wyznacza terminy wizji lokalnej:
TERMIN 1:
03.04.2024 r. (ŚRODA) W GODZ. 12:00 – 14:00
TERMIN 2:
04.04.2024 r. (CZWARTEK) W GODZ. 12:00 – 14:00
Osoby do kontaktu z wykonawcami:
Agnieszka Leśniewska tel. 798 734 487
Jarosław Kusiak tel. 510 927 350
12.5. W wyznaczonym terminie na miejscu odbywania wizji będzie obecny przedstawiciel zamawiającego, który umożliwi wykonawcom wstęp na teren obiektu.
12.6. Odbycie wizji lokalnej udokumentowane zostanie pisemnym (z własnoręcznym podpisem) oświadczeniem wykonawcy złożonym przedstawicielowi zamawiającego w dniu odbywania wizji. Wzór oświadczenia wykonawcy znajduje się w załączniku nr 9 do SWZ Obowiązkowa wizja lokalna.
12.7. Zamawiający zaleca wykonawcy przybycie na miejsce z przygotowanym w dwóch egzemplarzach według wzoru zamawiającego oświadczeniem, z których jeden zostanie złożony przedstawicielowi zamawiającego, a na drugim egzemplarzu przedstawiciel zamawiającego potwierdzi wykonawcy odbiór oświadczenia. Wykonawcy, który nie będzie posiadał przygotowanego oświadczenia przedstawiciel zamawiającego udostępni oświadczenie do wypisania na miejscu.
12.8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający dopuszcza, aby wizję odbył jeden z wykonawców, którzy złożoną ofertę wspólnie.
12.9. Zebrane przez przedstawiciela zamawiającego oświadczenia potwierdzające odbycie wizji lokalnej i zawierające dane wykonawców będą podstawą do badania i oceny ofert. Oferta złożona przez wykonawcę, którego oświadczenia zamawiający nie będzie posiadał, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-09 11:00
Po zmianie:
2024-04-11 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-09 11:10
Po zmianie:
2024-04-11 11:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2024-05-08
Po zmianie:
2024-05-10