BZP: KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG RATOWNICTWA W KOMPLEKSIE BASENOWO - REKREACYJNYM "OŚRODEK WYPOCZYNKU ŚWIĄTECZNEGO" W OBORNIKACH ŚLĄSKICH PRZY UL. PONIATOWSKIEGO 22 W SEZONIE LETNIM 2024 I 2025
23.04.2024
2024/BZP 00298213/01
OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG RATOWNICTWA W KOMPLEKSIE BASENOWO - REKREACYJNYM "OŚRODEK WYPOCZYNKU ŚWIĄTECZNEGO" W OBORNIKACH ŚLĄSKICH PRZY UL. PONIATOWSKIEGO 22 W SEZONIE LETNIM 2024 I 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579448
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 22
1.5.2.) Miejscowość: Oborniki Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-120
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: +4871 3101270
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krzemien.osir@oboniki-slaskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki-slaskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sport i rekreacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG RATOWNICTWA W KOMPLEKSIE BASENOWO - REKREACYJNYM "OŚRODEK WYPOCZYNKU ŚWIĄTECZNEGO" W OBORNIKACH ŚLĄSKICH PRZY UL. PONIATOWSKIEGO 22 W SEZONIE LETNIM 2024 I 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-505f1323-00ea-11ef-b81b-aebd110f5279
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00298213
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-505f1323-00ea-11ef-b81b-aebd110f52793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl lub przy użyciu poczty elektronicznej (nie dotyczy składania ofert) krzemien.osir@oborniki-slaskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w SWZ rozdział VII
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje wymagane na podstawie art 13 ust 1 i 3 RODO stanowią załącznik do projektu umowy (ZAŁĄCZNIK NR do SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający nie ogranicza stosowania przepisów RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 01/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG RATOWNICTWA W KOMPLEKSIE BASENOWO-REKREACYJNYM „OŚRODEK WYPOCZYNKU ŚWIĄTECZNEGO” W OBORNIKACH ŚLĄSKICH PRZY UL. PONIATOWSKIEGO 22 W SEZONIE LETNIM 2024 i 2025.
Usługa polegać będzie na stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego, zabezpieczeniu ratowniczym oraz świadczeniu pierwszej pomocy przedlekarskiej w godzinach otwarcia kompleksu basenowego, w którego skład wchodzi:
a) basen pływacki o powierzchni 1607,74 m2
b) basen wielofunkcyjny o powierzchni 236,58 m2
c) brodzik dla dzieci o powierzchni 55,57 m2
Zamawiający wymaga, aby liczba ratowników pełniących jednocześnie dyżur w godzinach otwarcia obiektu wynosiła co najmniej pięciu zgodnie z wymogami ustawy O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych(t.j. Dz.U. 2023, poz.714) oraz Rozporządzeniem Ministra spraw wewnętrznych w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz.U. 2022, poz. 1981).
Szczegółowy opis usług będących przedmiotem zamówienia zawarto w projekcie umowy i zakresie czynności ratownika stanowiących załączniki 1 i 2 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71317200-5 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 155 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni oferty wg formuły spełnia/nie spełnia warunków oraz wg opisanych kryteriów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba Koordynatorów
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu (art. 112 ust. 2 uPzp):1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni przedmiotowy warunek, jeżeli wykaże że:
- posiada zgodę Ministra spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną w formie decyzji administracyjnej na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz.U. 2023 r., poz. 714 z póź. zm) oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (t.j. Dz.U. 2023, poz.1541)
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę ratowniczą o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje tj. aktualne uprawnienia ratownika wodnego wydane zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011. O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i ustawą z dnia 8 września 2006 r. o państwowym ratownictwie medycznym (t.j. Dz.U. 2023r., poz. 1541) , a także posiadającymi aktualne badania lekarskie potwierdzające stan zdrowia kwalifikujący do pełnienia funkcji ratownika wodnego, orzeczenie o odbytych badaniach do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu BHP
Dla potrzeb oceny spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu
w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.