BZP: Nadzór inwestorski - Przebudowa ul. Jaśminowej
24.04.2024
2024/BZP 00300252/01
GMINA SUSZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Nadzór inwestorski - Przebudowa ul. Jaśminowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUSZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748086
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Wybickiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Susz
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-240
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 2786 015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: susz@susz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.susz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Nadzór inwestorski - Przebudowa ul. Jaśminowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-021a5942-0238-11ef-b81b-aebd110f5279
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00300252
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046160/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Nadzór inwestorski - Przebudowa ul. Jaśminowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://susz.logintrade.net/zapytania_email,160983,3fe910bdfa9a2433487225b8b0e834da.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://susz.logintrade.net/zapytania_email,160983,3fe910bdfa9a2433487225b8b0e834da.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. 2. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach o których mowa w rozdziale XIV. ust. 9 SWZ. 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców we własnym imieniu. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych zawarte są w treści rozdziału XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Susz, z siedzibą w Suszu przy ul. Józefa Wybickiego 6, 14-240 Susz, z którą można kontaktować się pisemnie na adres siedziby lub poprzez adres e-mail: susz@susz.pl lub telefonicznie pod nr 55 278 60 15. 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: inspektor@susz.pl . 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy pzp. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy pzp. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RU.I.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienie jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru związana z organizacją, koordynacją, nadzorowaniem, zarządzaniem procesem przebudowy drogi w ramach za-dania pn. „Przebudowa ul. Jaśminowej”, wraz z robotami towarzyszącymi, egzekwowaniem warunków umowy od Wykonawcy robót budowlanych oraz Dostawców materiałów. Planowany zakres robót budowlany wraz z całą dokumentacją dostępny jest pod linkiem: https://susz.logintrade.net/zapytania_email,160842,f892cc901546f2cd3c1a3ff8aa8449bf.html Zakres rzeczowy obejmuje: 1) Reprezentowania inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji dokumentacją budowlaną, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. 2) Sprawowanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach swoich uprawnień budowlanych nad robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z Prawo budowlane, warunkami technicznymi wykonania i odbioru ze szczególnym uwzględnieniem kontroli jakości wykonanych robót. 3) Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, 4) Sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych, przygotowanie i udział w czynnościach odbioru i przekazywania do użytkowania obiektu. 5) Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązuje się wykonać swoje obowiązki z należytą starannością, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz dokumentacją techniczną. 6) Uczestnictwo w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót w celu realizacji inwestycji. 7) Monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania. 8) Rozliczenia umowy z Wykonawcą robót w przypadku wypowiedzenia umowy o wykonawstwo robót. 9) Żądać od Wykonawcy robót - kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować nie-dopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 10) Informowanie właścicieli gruntów o konieczności czasowego zajęcia przed wkroczeniem Wykonawcy robót na teren sąsiedni nie będący własnością Inwestora. 11) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy. 12) Nadzór inwestorski realizowanych robót w ramach projektu budowlanego, pozwolenia na budowę oraz umowy o wykonanie inwestycji zawartej pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą robót. 13) Udział w naradach roboczych/radach budowy na etapie realizacji inwestycji mających na celu m.in. rozstrzyganie technicznych spraw budowy, omawianie przebiegu realizacji budowy. 14) Obecność na budowie co najmniej 2 razy w tygodniu, a także każdorazowo na wezwanie Wykonawcy lub Zamawiającego, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 2 dni od Wezwania, obecności potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego. (załącznik nr 1 do umowy). 15) Wnioskowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego, uzgodnionych i zaakceptowanych z autorem projektu wszelkich zmian wnoszonych przez uczestników procesu inwestycyjnego. 16) W razie potrzeby wzywanie projektantów na budowę, kierowanie do projektantów pytań i zastrzeżeń do projektu, zgłoszonych przez Wykonawców inwestycji lub Zamawiającego i dokonanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień. 17) Kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy. 18) Prowadzenie w trakcie obecności na budowie, o której mowa w pkt. 9, narad roboczych na terenie budowy oraz kontrola realizacji ustaleń z tych narad. 19) Sporządzania i przedstawienie Zamawiającemu protokołów konieczności: dla robot dodatkowych oraz robot zamiennych.
20) W przypadku wystąpienia robót dodatkowych oraz zamiennych pełnienie nadzoru nad tymi robotami w ramach wynagrodzenia określonego w § 4 ust.1. 21) Rozliczenie rzeczowo-finansowe wykonanych robót oraz kosztorysu powykonawczego i przedstawienie Zamawiającemu. 22) Dokonanie przy udziale Zamawiającego odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego wraz z przekazaniem przedmiotu umowy Zamawiającemu. 23) Egzekwowanie od Wykonawcy inwestycji i przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru wraz z załącznikami, certyfikatów, atestów oraz pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnej STWIOR. 24) Uczestnictwo w komisji przeglądów gwarancyjnych inwestycji organizowanych przez Zamawiającego. 25) Składanie tygodniowych raportów stanu zaawansowania robót. 26) Uwaga! Koszty dojazdu na plac budowy ponosi inspektor nadzoru inwestorskiego. 27) W przypadku wyniknięcia kwestii spornych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych z Wykonawcą robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach: 1.1) W kryterium Cena (C): cena najniższa brutto (spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu) / cena brutto oferty badanej x 60 pkt. Porównywaną ceną będzie cena brutto ogółem za realizację zamówienia obliczonej przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa i podanej w „Formularzu ofertowym” (załączniku nr 1 do SWZ). Określona w ten sposób cena oferty służyć będzie wyłącznie do porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. 1.2) W kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” (CR): Maksymalna liczba punktów w kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” – 40 pkt. Przez czas reakcji na wezwanie Zamawiającego należy rozumieć czas, który potrzebuje inspektor nadzoru na stawienie się na miejscu wykonywanych robót budowlanych od momentu powiadomienia przez Zamawiającego. Przy czym Zamawiający powiadamia inspektora w formie telefonicznej lub mailowej. Zamawiający przyzna punkty w ramach kryterium czas reakcji na wezwanie zamawiającego w następujący sposób: a) czas reakcji na wezwanie zamawiającego pow. 10 godzin roboczych – 0 pkt; b) czas reakcji na wezwanie zamawiającego 4 do 10 godzin roboczych – 20 pkt; c) czas reakcji na wezwanie zamawiającego do 4 godzin roboczych – 40 pkt UWAGA: Oferta Wykonawcy, który zaoferuje czas rekcji na wezwanie Zamawiającego krótszy od minimalnie wymaganego, tj. 10 godzin roboczych zostanie odrzucona. W przypadku niepodania w ofercie informacji na temat czasu reakcji Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny dopuszczalny czas reakcji wynoszący 10 godzin i zastosuje art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, a następnie odpowiednio obliczy punktację w tym kryterium. W przypadku gdy Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 11 ustawy pzp. Najkrótszy czas reakcji wynosi 4 godzin roboczych. Jeśli Wykonawca zaoferuje krótszy czas reakcji, to wartość punktacji zostanie ustalona na poziomie przewidzianym dla czasu reakcji 4 godzin roboczych. Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w pkt. 6 „Formularza ofertowego” (załącznik nr 1 do SWZ). Czas reakcji należy podać w godzinach np. 4, 5, 6, itd. godzin. 2. Ocenę oferty (Of) stanowi suma punktów określona dla poszczególnych kryteriów wg wzoru: Of= C + CR, gdzie: Of- ilość punktów uzyskana przez ofertę badaną; C- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium cena; CR- ilość punktów uzyskana przez ofertę w kryterium Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego; 3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert wg powyższego wzoru. Zamawiający może przyznać Wykonawcy maksymalnie 100 punktów. 4. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. 5. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, z zachowaniem następującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w górę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10