BZP: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Olsztyn
16.06.2025
2025/BZP 00280467/01
Miasto i Gmina Olsztyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Olsztyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Olsztyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398132
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-256
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: (34) 3285076
1.5.8.) Numer faksu: (34) 3285057
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@olsztyn-jurajski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Olsztyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a7538245-ed7d-4a2e-b021-eae5e69d9013
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280467
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034310/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie
1.2.5 Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach
1.2.6 Dostawa sprzętu dla ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach
1.2.7 Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach
1.2.8 Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnej w Biskupicach
1.2.9 Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a7538245-ed7d-4a2e-b021-eae5e69d90133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: przetargi@olsztyn-jurajski.pl (z wyłączeniem składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu Wykonawca na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
3. W przypadku załączników, które są zgodnie z p. z. p lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu
i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
4. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e - Zamówienia.
5. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
7. Wszelka korespondencja kierowana do zamawiającego powinna/ musi być sygnowana wskazanym numerem referencyjnym postępowania.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 (lub drogą elektroniczną) poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016 /679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz.U. UE L119 z dnia 4maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miasta i Gminy Olsztyn z siedzibą 42-256 Olsztyn, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10, tel. 34 328 50 76, strona internetowa: www.olsztyn-jurajski.pl, adres poczty elektronicznej: sekretariat@olsztyn-jurajski.pl;
b. Administrator Burmistrz Miasta i Gminy Olsztyn, wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@olsztyn-jurajski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji.
d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy p. z. p
e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p.., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
h. posiada Pani/Pan:
i. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
j. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części i dotyczy:
- Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie – załącznik nr 1a
Część I dotyczy dostawy sprzętu wysokościowego oraz przyczepy.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 m-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35112000-2 - Sprzęt ratunkowy i awaryjny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34223300-9 - Przyczepy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ .
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części i dotyczy:
- Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach – załącznik nr 1b
Część II dotyczy dostawy ubrań dla strażaków oraz przyczepy.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 mc-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 18410000-6 - Odzież specjalna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
35111000-5 - Sprzęt gaśniczy
34223300-9 - Przyczepy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części
i dotyczy:
- Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach – załącznik nr 1c.
Część III dotyczy dostawy sprzętu strażackiego.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 mc-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
35111000-5 - Sprzęt gaśniczy
44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części
i dotyczy:
- Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach – załącznik nr 1d
Część IV dotyczy dostawy ubrań i sprzętu strażackiego.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 mc-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
18410000-6 - Odzież specjalna
35111000-5 - Sprzęt gaśniczy
44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części
i dotyczy:
- Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach – załącznik nr 1e
Część V dotyczy dostawy sprzętu strażackiego.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 mc-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa specjalistycznego sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Olsztyn
2. Przedmiotowe postępowanie podzielone jest na 6 następujących części:
1) Część I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Olsztynie;
2) Część II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Biskupicach;
3) Część III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach;
4) Część IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach;
5) Część V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach;
6) Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie.
3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia oddzielnie dla każdej części postępowania na adres jednostki OSP, której dostarczany przedmiot zamówienia dotyczy.
4. W ramach każdej z powyższych części Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej wyceny oraz dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnego ze szczegółowym opisem dołączonym do niniejszej SWZ.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące właściwości, cech, norm i parametrów jakie winny spełniać materiały i urządzenia oraz ilości poszczególnych elementów zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia opisany został osobno dla wszystkich części
i dotyczy:
- Część VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie – załącznik nr 1f.
Część VI dotyczy dostawy ubrań oraz sprzętu strażackiego.
6. Wymogi dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umownych – załącznik nr 9 do SWZ.
7. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy p. z. p to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub „równoważne”.
2) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy traktować je wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza zastosowanie metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia co oznacza, że Wykonawca może zaproponować w ofercie zastosowanie odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Tak zastosowane zapisy są możliwe tylko w sytuacjach, gdy zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - "lub równoważny". Parametry wskazane w dokumentach zamówienia określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne jakie ma spełniać przedmiot zamówienia a zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- spełniać te same: funkcje, wymagania bezpieczeństwa, udźwigu, nośności, wytrzymałości, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania (atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne).
8. Zapisy pkt 7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w których wymienione przez Zamawiającego w OPZ elementy będące przedmiotem zamówienia, muszą spełniać wymagania przepisów dotyczących wyposażenia strażaków w środki ochrony indywidualnej, ekwipunku osobistego czy elementów sprzętu ratownictwa wysokościowego. W takiej sytuacji, jeżeli przytoczona norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub referencja techniczna nie może zostać zamieniona na równoważną zapis „lub równoważny” nie ma zastosowania.
9. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją producenta jednak nie krócej niż 24 mc-ce od daty podpisania przez osoby upoważnione protokołu odbioru bez usterek i wad.
10. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy p. z. p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35111000-5 - Sprzęt gaśniczy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
35811100-3 - Mundury strażackie
44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert spośród ofert nie podlegających odrzuceniu zgodnie z rozdziałem XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1320) oraz na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego a także spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca: dla I, II, III, IV, V i VI części zamówienia:
- wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej jedną (1) dostawę sprzętu strażackiego i/lub odzieży strażackiej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 zł brutto.
Uwaga:
Warunek ten ma być spełniony:
• samodzielnie przez wykonawcę, lub
• przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę
i doświadczenie, i który zrealizuje te usługi, lub
• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.
Przez dostawę sprzętu strażackiego i/lub odzieży strażackiej należy rozumieć dostawę, która swym zakresem obejmowała:
- umundurowanie strażaków (ubiór wyjściowy, reprezentacyjny, służbowy), środki ochrony indywidualnej strażaka;
- sprzęt wykorzystywany w ćwiczeniach, akcjach ratowniczo-gaśniczych lub poszukiwawczych (ale nie wozy bojowe lub rozpoznawcze);
lub przynajmniej jedno z wymienionych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania złożenia podmiotowych środków dowodowych. Potwierdzeniu niepodlegania wykluczeniu z postępowania służyć będzie załącznik nr 4 do SWZ składany wraz z oferta
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu złożenia podmiotowych środków dowodowych. Potwierdzeniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu służyć będzie załącznik nr 3 do SWZ składany wraz z ofertą.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
INFORMACJA O PRZEDMIOTWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCHZamawiający wymaga aby Wykonawca złożył do upływu terminu składania ofert następujący przedmiotowy środek dowodowy:
W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę ubrania oraz sprzęt odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia, Zamawiający wymaga aby Wykonawca złożył wraz z ofertą, dla każdej części dla której składa ofertę, następujące środki dowodowe:
1) Dokument potwierdzający wymagane parametry techniczne oraz jakościowe oferowanego sprzętu (załącznik nr 10 do SWZ)
2) Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty (przedmiotowy środek dowodowy) w tej samej formie co ofertę.
UWAGA:
Załącznik nr 10 należy złożyć dla każdej części dla której Wykonawca składa ofertę tj.
- dla części I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie – z ofertą należy złożyć załącznik 10a
- dla części II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Biskupicach – z ofertą należy złożyć załącznik nr 10b
- dla części III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach – z ofertą należy złożyć załącznik nr 10c
- dla części IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach – z ofertą należy złożyć załącznik nr 10d
- dla części V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach – z ofertą należy złożyć załącznik nr 10e
- dla części VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie – z ofertą należy złożyć załącznik nr 10f
Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3) Regulacja pkt. 3 powyżej nie znajduje zastosowania, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4) Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5) Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W zależności od części postępowania na którą Wykonawca składa ofertę Zamawiający przewiduje uzupełnienie następujących załączników:dla części I: Dostawa specjalistycznego sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olsztynie – załącznik 10a
- dla części II: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Biskupicach – załącznik nr 10b
- dla części III: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zrębicach – załącznik nr 10c
- dla części IV: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kusiętach – załącznik nr 10d
- dla części V: Dostawa sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przymiłowicach – załącznik nr 10e
- dla części VI: Dostawa sprzętu oraz odzieży dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Turowie – załącznik nr 10f
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
2. Dokumenty, które wykonawca musi złożyć wraz z ofertą:2.1.Wypełniony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego na Platformie e–Zamówienia. Wykonawca składa ofertę w ramach każdej części na przygotowanym przez Zamawiającego formularzu ofertowym.
2.2. Oświadczenia (art. 125 ust. 1 ustawy p. z. p.)
a. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ
b. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. – którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ
c. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
d. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
2.3 Przedmiotowe środki dowodowe o których mowa w Rozdziale III pkt. 12 niniejszej SWZ
2.4 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
a. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wzór załącznik nr 7 do SWZ Dokument ma być złożony z ofertą tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu.
b. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
− zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
− sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
− czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach
którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2.5. Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy)
a. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać
z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo
w formie oryginału lub kopii uzasadnione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.
b. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo ma być złożone w formie oryginału lub kopii. Pełnomocnictwo w formie oryginału przekazuje się w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/y upoważnioną/e do udzielenia pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo złożone w formie kopii – Wykonawca przekazuje skan wersji papierowej dokumentu, będący jego cyfrowym odwzorowaniem a następnie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w wersji papierowej przez mocodawcę. Pełnomocnictwo w formie kopii może być również poświadczone elektronicznie przez notariusza.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:a. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np.
w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.),
b. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie /pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę,
d. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem),
e. Jeśli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców ,
f. Wymagane oświadczenia wskazane w ust. 2 pkt. 2.2 lit. a i b SWZ powinny być złożone przez każdego wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.