BZP: Dostawa ciągnika siodłowego z naczepą na potrzeby przeprowadzania egzaminów praktycznych w zakresie kategorii CE prawa jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bielsku-Białej
26.06.2025
2025/BZP 00294735/01
WOJEWÓDZKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO W BIELSKU-BIAŁEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ciągnika siodłowego z naczepą na potrzeby przeprowadzania egzaminów praktycznych w zakresie kategorii CE prawa jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO W BIELSKU-BIAŁEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072105898
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Armii Krajowej 220A
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-316
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 829 67 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wat@word.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.word.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Egzaminy Państwowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa ciągnika siodłowego z naczepą na potrzeby przeprowadzania egzaminów praktycznych w zakresie kategorii CE prawa jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bielsku-Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-acf43dff-b425-486f-9714-83b7a837375b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00294735
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00144482/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa ciągnika siodłowego z naczepą na potrzeby prowadzenia egzaminów praktycznych w zakresie kategorii CE prawa jazdy.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-acf43dff-b425-486f-9714-83b7a837375b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie) odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy eZamówienia (zwanej dalej: „Platformą”) pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca" na Platformie. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma dostęp do formularzy: złożenia, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji
3. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, jak również minimalne wymagania techniczne sprzętu używanego w celu korzystania z Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum Pomocy".
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie Platformy oraz zobowiązuje się, korzystając z Platformy, przestrzegać postanowień tego regulaminu.
5. Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie można wyszukać na stronie głównej platformy klikając w kafelek „Przeglądaj postępowania/konkursy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
7. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy.
8. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” - „Formularze do komunikacji”.
9. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań. „Formularze do komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
10. Możliwość korzystania z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania, w zakładce „Komunikacja”.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
13. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będą dostępne na karcie głównej przedmiotowego postępowania „Informacje ogólne” w sekcji „Ogłoszenia i dokumenty postępowania utworzone w systemie”.
14. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez zamawiającego bezpośrednio na platformie.
15. Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WORD-WAT-3231-2/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ciągnika siodłowego z naczepą na potrzeby przeprowadzania egzaminów praktycznych w zakresie kategorii CE prawa jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bielsku-Białej. Zespół pojazdów musi spełniać warunki techniczne obowiązujące na terenie Polski oraz wymagania właściwa ze względu na przeznaczenie pojazdów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34133000-8 - Pojazdy ciężarowe z przyczepą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie poniższych kryteriów:
1. cena oferty brutto – waga 80 pkt
2. okres gwarancji na ciągnik siodłowy – waga 20 pkt
- do ceny oferty Zamawiający przyjmuje cenę brutto oferty za cały przedmiot zamówienia
- okres gwarancji – wybrany przez Wykonawcę. Z tym, że nie krótszy niż 24 miesiące, licząc od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu zamówienia. Oferty z okresem krótszym niż okres wymagany 24 miesiące będą odrzucane na podstawie art. 226 ust 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do podania terminu w miesiącach.
Cena:
Cn
P1 = ------------------ x 100 x 80 %
Cb
gdzie:
- P1 – ilość punktów w kryterium 1 – cena;
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert;
- Cb - cena podana w badanej ofercie;
- 100 – wskaźnik stały
- 80 % - procentowe znaczenie kryterium ceny
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 80 punktów.
Kryterium „OKRES GWARANCJI” będzie oceniane następująco:
48 miesięcy - 20 pkt
36 miesięcy – 10 pkt
24 miesiące – 0 pkt
1. Łączna liczba punktów = liczba punktów w kryterium P1 + P2.
2. Ocena punktowa będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i niepodlegających odrzuceniu. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100 pkt.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na ciągnik siodłowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
• Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• Dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
• Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa wraz z ofertą oświadczenie stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ.
• Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia lub jest ono niekompletne lub zawiera błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do jego złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na jego złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
• Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia.
• Jeżeli złożone przez Wykonawcę budzi wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104-107 ustawy, w przypadku zastosowania w ofercie rozwiązań równoważnych, tj.:• wykaz innych równoważnych rozwiązań
• dokumenty potwierdzające równoważność zaproponowanych rozwiązań w stosunku do określonych w Opisie przedmiotu zamówienia i SWZ, potwierdzające, że zastosowane rozwiązania spełniają wymagania określone w opisie przedmioty zamówienia i SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta oraz dokumenty składane wraz z ofertą:1. „Formularz ofertowy” – formularz zał. nr 2 udostępniony przez Zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania na Platformie e-Zamówienia;
2. Formularz specyfikacji technicznej zespołu pojazdów (wypełniona tabela), sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji
Wykonawca wypełnia wszystkie pozycje zawarte w Formularzu. W przypadku niewypełnienia którejkolwiek z pozycji zawartych w Formularzu Zamawiający uzna, że przedmiot zamówienia oferowany przez Wykonawcę posiada parametry zgodne z wymaganymi przez Zamawiającego parametrami zawartymi w dokumentach zamówienia, w tym w niniejszym Formularzu.
Formularz specyfikacji technicznej zespołu pojazdów stanowi treść oferty i w przypadku gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą Formularza specyfikacji technicznej (…) lub Formularz ten nie będzie podpisany zgodnie z wytycznymi oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy jako niezgodna z warunkami zamówienia;
3. oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sporządzone na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Specyfikacji,
4. (jeśli dotyczy) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby/osób podpisującej/cych ofertę do reprezentowania Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego;
5. (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
6. (jeśli dotyczy) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie złożone w myśl postanowień art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika które zakresy dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy na wzorze, który stanowi załącznik nr 6 do Specyfikacji.
7. (jeśli dotyczy) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, który stanowi załącznik nr 4 do Specyfikacji;
8. (jeśli dotyczy) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby złożone w myśl postanowień art. 125 ust. 5 ustawy, który stanowi załącznik nr 5 do Specyfikacji;
9. (jeśli dotyczy) uzasadnienie, w którym wykazano, ze zastrzeżone informacje przekazane wraz z ofertą stanowią tajemnice przedsiębiorstwa;
10. (jeśli dotyczy) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy, w przypadku zastosowania o ofercie rozwiązań równoważnych, tj:
• wykaz innych, równoważnych rozwiązań, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Specyfikacji, oraz
• dowolne dokumenty potwierdzające równoważność zaproponowanych rozwiązań w stosunku do określonych w Opisie przedmiotu zamówienia i SWZ,
• potwierdzające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia i SWZ;
11. W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna), każdy z Wykonawców (członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej), indywidualnie składa oświadczenie dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania, o którym mowa w pkt 3.
12. Dowód wpłaty wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 40 2030 0045 1110 0000 0068 5660 wskazując w opisie przelewu „wadium w postępowaniu na dostawę pojazdu na kat. CE dla WORD w Bielsku-Białej” przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu jest wpłacone w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania ofert wpłacona przez Wykonawcę kwota, zostanie zaksięgowana przez bank na rachunku Zamawiającego. Złożenie dyspozycji wpłaty wadium w dniu składania ofert, nie gwarantuje dotrzymania terminu wniesienia wadium.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełniony druk oświadczenia, wg Załącznika Nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w niniejszej SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SWZ.
6. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP, w przypadkach, o których mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy PZP, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie (według załącznika nr 5 do SWZ), z którego wynika, które części zamówienia wykonują poszczególni wykonawcy.
7. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu Cywilnego.