BZP: Zakup i wymiana gablot i ekspozytorów do siedziby Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Stargardzie
12.08.2025
2025/BZP 00371879/01
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Stargardzie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i wymiana gablot i ekspozytorów do siedziby Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Stargardzie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Stargardzie
1.3.) Oddział zamawiającego: Muzeum
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000286195
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek Staromiejski 2-4
1.5.2.) Miejscowość: Stargard
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-110
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@muzeum-stargard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum-stargard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i wymiana gablot i ekspozytorów do siedziby Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Stargardzie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8671cf3f-9223-4eb7-b5e7-4b3cc6c9fb2d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00371879
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11578103.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, dokumenty, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), pytania i odpowiedzi, zawiadomienia i informacje przekazywane są wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej ON (Open Nexus), zwanej dalej: „Platformą” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1157810
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej Open Nexus https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje lub
https://docs.google.com/document/d/1S_1GyJ5TQoDkIwMQKOcKtU31hkOVU3ZEMqrSXyA2g8w/edit#heading=h.6jynaot9cbnq
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem przetwarzającym Pani(a) dane osobowe jest Muzeum Archeologiczno - Historyczne z siedzibą przy ul. Rynek Staromiejski 2-4, w Stargardzie (kod pocztowy: 73-110), tel.: 91 577 25 56, adres e-mail: info@muzeum-stargard.pl
2. W Muzeum Archeologiczno - Historycznym wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, Pan Damian Szmit, e-mail: iod@data.pl
3. Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia wzięcia udziału w organizowanych przez Muzeum Archeologiczno – Historyczne w Stargardzie, konkursach i imprezach kulturalno-edukacyjnych, jak również w celu zakupu, przejęcia daru, dokonania wpisu w księgach inwentarzowych i dokumentacji muzealnej.
4. Odbiorcą Pani(a) danych osobowych są tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
5. Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Ze względu na prowadzenie działalności statutowej Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy lub świadczenia usługi. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Muzeum. Po tym okresie Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez okres wynikający z przepisów prawa.
7. Posiada Pani(-) prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Posiada Pani(-) prawo wniesienia skargi do PUODO (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) jeżeli uzna Pani (-), że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
9. Podanie przez Panią(a) danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w organizowanych przez Muzeum Archeologiczno – Historyczne w Stargardzie, konkursach i imprezach kulturalno-edukacyjnych, jak również w celu zakupu, przejęcia daru, dokonania wpisu w księgach inwentarzowych i dokumentacji muzealnej.
10. Jest Pani(-) zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w imprezach i konkursach.
11. Przetwarzanie podanych przez Panią(-) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
12) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych dalej „ustawa Pzp”, w tym Open Nexus Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań (podmiot przetwarzający)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Gabloty wystawiennicze i ścianki (ekspozytory) do prezentacji zewnętrznej (wystaw plenerowych) , demontowalne będą stanowiły wyposażeni sal wystaw czasowych. Winny one spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu MKiDN z dn. 2 września 2014 r. (w sprawie zabezpieczenia zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą). Gabloty i ścianki wystawiennicze muszą być z możliwością łatwego ich montażu i demontażu.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
1. Gabloty wolnostojące, bez możliwości kotwiczenia do posadzek i ścian.
2. Gabloty muszą być zabezpieczone zamkami z certyfikowaną wkładką bębenkową o podwyższonej odporności na włamania w klasie B. Klucze do zamków będą zabezpieczone kodami uniemożliwiające ich kopiowanie bez znajomości kodu. Należy zapewnić jeden klucz do wszystkich gablot, w ilości 10 sztuk.
3. Gabloty muszą być wyposażone w stopki regulujące poziom gablot do wys. 20 mm.
4. Postumenty gablot muszą być lakierowane w kolorze szarym, matowym uzgodnionym z Zamawiającym.
5. Wszystkie elementy metalowe muszą być zabezpieczone antykorozyjnie.
6. Przed przystąpieniem do produkcji gablot należy przygotować dokumentację warsztatową i przekazać Zamawiającemu do akceptacji. Dokumentacja warsztatowa musi zawierać:
• przedstawienie przyjętych materiałów,
• niezbędne certyfikaty materiałów od producentów (planowanego do zastosowania szkła, zamków, wkładek, kluczy),
• wymiary wewnętrzne wystawiennicze i zewnętrzne,
• rodzaj okuć i sposobu ich montażu,
• dostęp do zamka.
7. Gabloty należy wykonać wg załączonej specyfikacji.
8. Dostawa gablot do siedziby Zamawiającego.
9. Wraz z gablotami zostanie dostarczona instrukcja w wersji papierowej i elektronicznej (PDF), zawierająca krok po kroku opis montażu i demontażu wraz z ilustracjami technicznymi ukazującymi proces i technikę wykonywanych czynności.
10. Wraz z gablotami zostanie dostarczona dokumentacja powykonawcza gablot.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39154000-6 - Sprzęt wystawowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą uznana będzie oferta, która otrzyma najwięcej punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł.
2) zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał co najmniej:
co najmniej 1 dostawę (przez jedną dostawę należy rozumieć dostawę wykonaną na podstawie jednej umowy) 10 sztuk ścianek ekspozycyjnych w formie modułowych paneli, wykonanych z aluminiowych ram z wypełnieniem płytowym, o wymiarach pojedynczego panelu nie mniejszych niż 0,8 m szerokości i 1,8 m wysokości,
co najmniej 1 dostawę (przez jedną dostawę należy rozumieć dostawę wykonaną na podstawie jednej umowy) 10 kompletów wolnostojących gablot ekspozycyjnych, składających się z podstawy oraz szklanej kopuły wykonanej ze szkła hartowanego, o minimalnych wymiarach podstawy pojedynczej gabloty 0,4 m długości × 0,4 m szerokości × 0,8 m wysokości oraz wysokości kopuły co najmniej 0,4 m.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 9.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 9.2. pkt. 1 SWZ, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.
2) wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji dostaw) i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych dostaw stanowi załącznik nr 9 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz, o których mowa wyżej dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę w wykazie dostawy na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie,
dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: brak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
brak5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
brakSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający określa szczególny sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunków udziału w postępowaniu. Warunek zdolności technicznej (doświadczenia) nie podlega sumowaniu – oznacza to, że co najmniej jeden z uczestników konsorcjum (wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) musi wykazać się samodzielnie realizacją wymaganych zamówień co do ilości, zakresu i wartości. Warunek zdolności technicznej nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie wymaganych ilości robót, ale żaden z nich nie wykonał samodzielnie wszystkich wymaganych robót. Zamawiający uznaje za dostatecznie doświadczonego jedynie tego Wykonawcę, który co najmniej dwukrotnie zrealizował robotę opisaną jako warunek udziału w postępowaniu. Spełnienie warunku doświadczenia przez jednego uczestnika konsorcjum oznacza spełnienie warunku przez całe konsorcjum. Warunek zdolności zawodowej będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą dysponowanie wymaganymi osobami. Możliwa jest zatem sytuacja, w której jeden z wykonawców wykazuje zdolność (doświadczenie) techniczną, a drugi wykonawca wykazuje spełnienie warunku zdolności zawodowej. W przypadku spółki cywilnej doświadczenie wynikające ze zrealizowanych przez spółkę zadań staje się doświadczeniem wspólników spółki uczestniczących w realizacji tych zadań.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty składane wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej ON (Open Nexus), pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1157810
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Kryteria przewidziane dla wyboru oferty najkorzystniejszejSEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu i warunków zamówienia zawiera specyfikacja warunków zamówienia zamieszczona na stronie internetowej:https://platformazakupowa.pl/transakcja/1157810