BZP: Zakup specjalnego pojazdu ciężarowego wraz z osprzętem do zimowego utrzymania dróg na potrzeby MZGK
12.08.2025
2025/BZP 00372351/01
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup specjalnego pojazdu ciężarowego wraz z osprzętem
do zimowego utrzymania dróg na potrzeby MZGK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368958471
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 53C
1.5.2.) Miejscowość: Szklarska Poręba
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-580
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757172356
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzgk-szklarskaporeba.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mzgk-szklarskaporeba.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup specjalnego pojazdu ciężarowego wraz z osprzętem
do zimowego utrzymania dróg na potrzeby MZGK
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3bba50a5-2302-42f5-8cb6-cacfe4271ea4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00372351
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00085839/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup specjalnego pojazdu ciężarowego wraz z osprzętem do zimowego utrzymania dróg na potrzeby MZGK
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.mzgk-szklarskaporeba.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami w szczególności składania ofert, oświadczeń, wymiana informacji (Zamawiający dopuszcza jako wpis do wiadomości e-mail/na platformie), przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) za pośrednictwem strony https://platformazakupowa.pl/transakcja/1157584
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, powinien posiadać konto na Platformie. Rejestracja i konto na Platformie jest darmowe. Sposób założenia konta został opisany w instrukcji znajdującej się pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/45instrukcje. Informacje o wymaganiach technicznych niezbędnych do wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajduje się w Regulaminie Platformy pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Szklarskiej Porębie z
siedzibą przy ulicy 1-go Maja 53 C; 58-580 Szklarska Poręba.
- Z administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: kierownik@mzgk-szklarskaporeba.pl bądź pod wskazanym
wyżej adresem.
- Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z który można się skontaktować przez adres e-mail: iod@bodo24.pl
- Administrator przetwarza dane w celu zawarcia i realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Podanie danych osobowych jest wymagane w celu zawarcia umowy. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania.
Konsekwencją niepodania wymaganych danych jest brak możliwości zawarcia umowy.
- Dane osobowe mogą być ujawnione jedynie właściwie upoważnionym osobom fizycznym, prawnym lub innym odbiorcom
posiadającym podstawę prawną żądania dostępu do danych osobowych oraz odbiorcom, którym muszą zostać ujawnione dane
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator będzie przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, a następie przez okres wynikający z
zasad określonych w Rozporządzeniu z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- W uzasadnionych przypadkach przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo dostępu,
- prawo do sprostowania,
- prawo do ograniczenia
- prawo do wniesienia sprzeciwu,
- prawo do usunięcia,
- prawo do przenoszenia,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I/ZP/TP/MZGK/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 406504 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka wraz z dodatkowym osprzętem tj. nową piaskarką i pługiem do odśnieżania na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Szklarskiej Porębie.
Samochód ciężarowy typu wywrotka
1) Fabrycznie nowy samochód ciężarowy – rok produkcji 2025.
2) Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do obrotu i używania na terenie Polski zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wolny od jakichkolwiek wad prawnych lub fizycznych. Dostarczony sprzęt musi posiadać oznaczenie znakiem CE.
3) Silnik wysokoprężny min.4 cylindrowy, czystość spalin EURO 6.
4) Pojemność skokowa min. 2900 max. 3200.
5) Moc silnika spalinowego ( KM) min. 170.
6) Nadwozie: ciężarowe typu wywrotka – 3 stronny wywrot, czołownica.
7) Ruch prawostronny – kierownica po lewej stronie.
8) Dopuszczalna całkowita masa pojazdu do 8550 kg.
9) Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie więcej niż 12000 kg.
10) Ładowność min. 4000 max. 5000 kg.
11) Skrzynia biegów manualna.
12) Pojazd 2-osiowy z układ napędowym 4x4.
13) Gwarancja na okres min. 12 miesięcy.
Zabudowa typu wywrotka trójstronna 3W:
1) Długość zabudowy ok. 4,0 m.
2) Szerokość zabudowy ok 2,0 m.
3) Wysokość burt nie mniej niż 600 mm, materiał stal 3,0 mm.
4) Zabudowa zamontowana na podwoziu.
Piaskarka:
1) Skrzynia ładunkowa maksymalnie wykorzystująca powierzchnię ładunkową zabudowy typu wywrotka.
2) Pojemność skrzyni 3,0 – 4,0 m3 .
3) System mocowania- wywrotka.
4) Wyposażenie:
- sito,
- przenośnik taśmowy szerokość max. 370 mm,
- zsyp kompletny z możliwością regulacji wysokości,
- sterowanie wszystkimi funkcjami za pomocą elektronicznego panelu sterowania z kabiny pojazdu z gniazdem USB do sczytywania danych z parametrami pracy,
- drabinka z podestem wykonana ze stali nierdzewnej,
- oświetlenie ostrzegawcze,
- oświetlenie pola posypywania,
5) Napęd: własny silnik diesel o mocy min 10 kW.
6) Asymetria obrazu posypywania.
7) Czujnik sypania.
8) Podpory magazynowe 4 szt.
9) Kolor pomarańczowy.
10) Gwarancja na okres min. 12 miesięcy.
Pług śnieżny:
1) Wyposażenie standardowe:
- pług dwuokładnicowy, okładnice stalowe, niezależnie sterowane,
- segmentowe lemiesze gumowe,
- siłowniki hydrauliczne podnoszenia i skrętu,
- pulpit sterujący.
2) Szerokość odpowiednia do szerokości pojazdu, gwarantująca maksymalną efektywność pracy. Maksymalna szerokość robocza ok. 2750.
3) Uchylny lemiesz.
4) Oświetlenie drogowe i ostrzegawcze.
5) Podpory magazynowe.
6) Czołownica.
7) Kolor pomarańczowy.
8) Agregat elektrohydrauliczny.
9) Funkcja odciążania.
10) Zabezpieczony powłoką antykorozyjną.
11) Gwarancja na okres min. 12 miesięcy.
Wymagania i oczekiwania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia szczegółowo opisano w Załączniku nr 2 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 34142300-7 - Pojazdy samowyładowcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34144440-4 - Piaskarki
43313000-0 - Pługi odśnieżające lemieszowe i wirnikowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zastosowane zostanie następujące kryterium: Cena oferty brutto (znaczenie 100%)
Maksymalna ilość punktów, jakie w kryterium może uzyskać oferta wynosi 100 punktów.
Oferty otrzymają ilość punktów wyliczoną z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, w sposób zgodny z matematycznymi regułami, przy zastosowaniu poniższego wzoru:
Pb = Cn/Cb x 100 %
gdzie:
Pb – liczba punktów oferty badanej
Cn – cena najniższej oferty
Cb – cena badanej oferty
Jako oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która uzyska największą liczbę punktów oraz nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu, odnoszących się do warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, tj. dotyczących:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile wynika to z odrębnych przepisów) działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 3 oraz nr 3A do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
oświadczenia - zgodnie z Załącznikami nr 3, 3A, 4, 6, wzór umowy zgodnie zZałącznikiem nr 5.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (wg załącznika nr 6 do SWZ).
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.