BZP: Zakup paliwa do samochodów służbowych gminy i samochodów OSP - na okres od 01.10.2025 r. do 30.09.2027 r. w systemie bezgotówkowym
12.08.2025
2025/BZP 00372956/01
GMINA ŚWIESZYNO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup paliwa do samochodów służbowych gminy i samochodów OSP - na okres od 01.10.2025 r. do 30.09.2027 r. w systemie bezgotówkowym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIESZYNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920707
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 71
1.5.2.) Miejscowość: Świeszyno
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-024
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 943160120
1.5.8.) Numer faksu: 943161491
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@swieszyno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.swieszyno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup paliwa do samochodów służbowych gminy i samochodów OSP - na okres od 01.10.2025 r. do 30.09.2027 r. w systemie bezgotówkowym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e280a10-27d5-4c09-81b9-b164e78f6a16
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00372956
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045178/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Sukcesywna dostawa paliw płynnych do pojazdów służbowych gminy Świeszyno i pojazdów OSP na przewidywany okres od 01.10.2025 r. do 30.09.2027 r. w systemie bezgotówkowym na podstawie kart flotowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swieszyno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym
https://platformazakupowa.pl/pn/swieszyno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja z Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy OPEN NEXUS dostępnej pod adresem internetowym https://platformazakupowa.pl/pn/swieszyno. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji dla Wykonawcy na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielkość pliku to max. 500 MB. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowane oprogramowanie do obsługi plików w formacie „.pdf” – np. Adobe Acrobat Reader;
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej gmina@swieszyno.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy. Szczegółowy opis zawarto w pkt. 4 rozdz. II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarto w pkt. 21 rozdz. II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Głównym przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw płynnych:
• ON – oleju napędowego w ilości ok. 66 667 litrów,
• Pb95 – benzyny bezołowiowej w ilości ok. 8 000 litrów;
Oraz:
• materiałów eksploatacyjnych takich jak oleje silnikowe, dodatek AdBlue, płyny hamulcowe, płyny do spryskiwaczy i inne związane z obsługą i stanem technicznym pojazdów i sprzętu silnikowego.
2) Zakup paliwa oraz innych towarów i usług musi odbywać się w formie bezgotówkowej, za pomocą kart flotowych na stacjach paliw, którymi dysponuje Wykonawca. Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia do właściwej umowy załącznika w postaci ogólnych warunków sprzedaży i używania kart paliwowych, stosowanych u Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, pod warunkiem, że ich treść nie wpłynie w jakikolwiek sposób na zakres, treść i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony w SWZ lub Umowie. W przypadku sprzeczności postanowień w/w załącznika z SWZ lub Umową, postanowienia w/w załącznika nie znajdą zastosowania.
3) Miejscem odbioru przedmiotu zamówienia będą stacje paliw, którymi dysponuje Wykonawca.
4) Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania paliwa we wszystkie dni robocze miesiąca w godzinach od 7.00 do 18.00.
5) Zapłata za realizację umowy będzie dokonywana na podstawie faktur VAT wystawionych 1 raz na dwa tygodnie w terminie do 14 dni od daty wpływu do Zamawiającego. Na fakturze powinien znajdować się numer rejestracyjny pojazdu.
6) Cena jaką Zamawiający zapłaci za każdorazową dostawę paliwa wynikać będzie z ilości faktycznie zatankowanego paliwa oraz ceny brutto obowiązującej w dniu tankowania.
7) Wykonawca gwarantuje, że sprzedawane paliwa będą posiadały jakość zgodną z obowiązującymi normami, określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych z dnia 26 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz.1018 z późn. zm.) lub równoważnymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w pkt. 3 rozdziału I SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji zgodnie z ustawą, w ramach którego wielkość i wartość przedmiotu zamówienia może ulec zwiększeniu o maksymalnie 25 % wartości zamówienia podstawowego, a jestuzależniona od rzeczywistych potrzeb wynikających z działalności Zamawiającego tj.:
• ON – oleju napędowego w ilości 16 667 litrów,
• Pb95 – benzyny bezołowiowej w ilości 2 000 litrów
Termin realizacji zamówień w ramach prawa opcji – do 6 miesięcy od dnia złożenia przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o uruchomieniu opcji. Zamawiający może je złożyć do ostatniego dnia trwania umowy.
Szczegółowe informacje znajdują się w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty wg następujących kryteriów oceny ofert :
A. Ceny paliw - max. 60 pkt,
B. Czas dojazdu do najbliższej stacji paliw - max. 30 pkt,
C. Czas dojazdu do rezerwowej stacji paliw – max. 10 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu do najbliższej stacji paliw
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu do rezerwowej stacji paliw
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje żadnych warunków w tym zakresie
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi w zakresie obrotu objętego niniejszym zamówieniem, tj. benzyną bezołowiową oraz olejem napędowym, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki stosownie do Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.) lub dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przynajmniej jeden z Wykonawców musi spełniać warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej. Wówczas zamówienie musi być realizowane przez tego Wykonawcę.
Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia – nie spełnia.
3. Sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
Zamawiający nie precyzuje żadnych warunków w tym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać możliwość dokonywania zakupu paliw płynnych, tj. oleju napędowego i benzyny bezołowiowej na 2 stacjach paliw dostępnych Wykonawcy w odległości w linii prostej nie większej niż 10 km od siedziby Zamawiającego.
Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły spełnia – nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
W przypadku składania oferty przez wspólników (także spółki cywilnej) ww. dokumenty muszą być złożone oddzielnie dla każdego ze wspólników.
DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH:
Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu wymienionego w pkt. 3B ppkt 2) niniejszej SWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy (z zachowaniem terminu odpowiednio 3 miesiące przed ich złożeniem).
Pozostałe dokumenty takie jak dla Wykonawców krajowych.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - w tym celu Wykonawca przedstawi aktualną na dzień złożenia koncesję potwierdzającą, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi (zgodnie z przedmiotem zamówienia) wydane na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.) lub dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2) zdolności technicznej lub zawodowej – w tym celu Wykonawca przedstawi aktualny na dzień złożenia wykaz stacji paliw dostępnych Wykonawcy umożliwiających tankowanie benzyny bezołowiowej 95 oraz oleju napędowego przy użyciu kart paliwowych wraz z informacją o podstawie dysponowania nimi, sporządzony na/wg załącznika Nr 6 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1),2) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - pkt. 3.A1 SWZ (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SWZ).
Jeżeli dotyczy, oświadczenie składa także każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmiot udostępniający zasoby.
3) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – (pkt. 7.9 SWZ) oraz pełnomocnictwo do pełnienia funkcji przedstawiciela (pkt. 7.2 SWZ) – wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy swoje zasoby, o którym mowa w pkt. 3D rozdz. II SWZ, sporządzone na/wg załącznika nr 5 do SWZ,
5) Jeżeli oferta nie zostanie podpisana przez Wykonawcę - PEŁNOMOCNICTWO(A) do działania w imieniu Wykonawcy (podpisanie oferty, reprezentowanie Wykonawcy, ewentualnie inne działania np. podpisanie umowy) - o ile umocowanie(a) osoby(ób) występującej(cych) w imieniu Wykonawcy nie wynikają z innych złożonych dokumentów,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenia, o których mowa w pkt. 3.A1 rozdz. II SWZ, składa każdy z wykonawców. Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela (partnera wiodącego lub wspólnika).Szczegółowe wymagania zawarto w pkt. 7 rozdz. II SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności zmiany, w drodze aneksu do umowy.2. Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmian umowy w przypadkach określonych w paragrafie 10 projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.