BZP: Bus do przewozu os. niepełnosprawnych w Ramach Programu Wyrównywania Różnic Między regionami III w 2025 dofin. przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
18.08.2025
2025/BZP 00378500/01
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Bus do przewozu os. niepełnosprawnych w Ramach Programu Wyrównywania Różnic Między regionami III w 2025 dofin. przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
1.3.) Oddział zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 492010359
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Emilii Plater 20
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 18 443 77 48
1.5.8.) Numer faksu: 18 448 45 27
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dpsepnowysacz@onet.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/dpseplaternowysacz
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bus do przewozu os. niepełnosprawnych w Ramach Programu Wyrównywania Różnic Między regionami III w 2025 dofin. przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5c69598-8a96-4084-a818-06717f6ff19c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00378500
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00378200/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa samochodu osobowego typu bus, dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c5c69598-8a96-4084-a818-06717f6ff19c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Podstawowym narzędziem komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami jest platforma e-Zamówienia dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Wykonawca składa lub wycofuje ofertę z załącznikami w formie elektronicznej tylko na platformie e-Zamówienia w sposób, który zapewnia zachowanie integralności, autentyczności nienaruszalności danych i ich poufności i przechowywania informacji, w tym zapewniających możliwość zapoznania się z ich treścią wyłącznie po upływie terminu składania ofert. Sposób składania ofert podano w Rozdziale piętnastym Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Wykonawca komunikuje się z Zamawiającym przy użyciu formularza do komunikacji dostępnego na platformie e-Zamówienia, wybierając właściwy formularz za pomocą którego składa dokumenty w formie elektronicznej. Wnioski, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów, inne, dodaje się jako załączniki za pomocą przycisku dodaj załącznik.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na platformie e Zamówienia ani nie wymaga logowania. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. nr 119, str. 1; zm.: Dz. U. UE. L. z 2018 r. Nr 127, str. 2.), dalej jako „RODO”, informuję, że:
1) Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Nowym Sączu, ul. Emilii Plater 20, 33-300 Nowy Sącz, adres do korespondencji ul. Emilii Plater 20, 33-300 Nowy Sącz.
2) Inspektor Ochrony Danych*
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych – adres do korespondencji: Inspektor Ochrony Danych Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu, ul. Emilii Plater 20, 33-300 Nowy Sącz; email: iod@ep.dpsnowysacz.pl.
3) Cele przetwarzania danych
Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO oraz art. 2 w zw. z art. 4 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 44 ust 4 ustawy o finansach publicznych, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego DPS.II.271.1.2025 dostawa (i przeniesienie na własność Zamawiającego) samochodu osobowego typu bus, dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych realizowana w ramach programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami III w 2025r. – Obszar D” dofinansowanego przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, prowadzonym w trybie w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 1320) oraz zawarciem i realizacją umowy .
4) Informacja o wymogu podania danych wynikających z przepisu prawa
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych, o których mowa jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5) Konsekwencje niepodania danych osobowych
Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6) Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w zależności od tego, który z tych okresów nastąpi później.
7) Prawa osób, których dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8) Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9) Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Ponadto Pani/Pana dane osobowe mogą zostać także ujawnione podmiotom przetwarzającym, w związku z realizacją umów, w ramach których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych (np. dostawcom usług IT) a także nieograniczonej liczbie odbiorców w mediach: prasie, radiu, telewizji lub Internecie.
10) Informacja dotycząca zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych
W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.II.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 168783,53 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (i przeniesienie na własność Zamawiającego) samochodu osobowego typu bus, dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych realizowana w ramach programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami III w 2025r. – Obszar D” dofinansowanego przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia oraz postanowienia wzoru umowy określają standardy jakościowe wyznaczone przez Zamawiającego, które odnoszą się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34110000-1 - Samochody osobowe
34114300-2 - Pojazdy opieki socjalnej
34114400-3 - Minibusy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy samochodu będącego przedmiotem zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofertą, Wykonawca składa Oświadczenie dotyczące niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Wzór oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 3 do SWZ. Oświadczenia Wykonawcy. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy w Wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą, Wykonawca składa Oświadczenie dotyczące potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 3 do SWZ. Oświadczenia Wykonawcy.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy w Wykonawców.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Jeśli dotyczy, dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (pełnomocnictwo). Dokumentypotwierdzające umocowanie do reprezentowania sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na
język polski.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo lub w przypadku wspólników spółki cywilnej, umowę tej spółki, jeśli w niej określono sposób reprezentowania wspólników spółki cywilnej. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
3.Zamawiający nie przewiduje podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (spółka cywilna, konsorcjum) a także, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub zasobach innych podmiotów, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w ust. 1 składa:
a. każdy z wykonawców (każdy wspólnik, każdy członek konsorcjum) - art. 125 ust. 4 Pzp,
b. każdy podmiot udostępniający wykonawcy zdolności lub zasoby -art. 125 ust. 5 Pzp.
Wykonawca/wykonawcy składa/składają podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia. Zamawiający nie weryfikuje podstaw wykluczenia w odniesieniu do podwykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy na warunkach określonych w § 8 umowy. Wzór umowy znajduje się w Załączniku nr 4 do swz.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-26 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-26 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pełna nazwa zamówienia to:Dostawa (i przeniesienie na własność Zamawiającego) samochodu osobowego typu bus, dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych realizowana w ramach programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami III w 2025r. – Obszar D” dofinansowanego przez Oddział Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.