BZP: Podniesienie poziomu ochrony cybernetycznej w Mieście i Gminie Łasin poprzez realizację zaplanowanych działań w obszarach organizacyjnym, kompetencyjnym oraz technicznym – obszar techniczny
19.08.2025
2025/BZP 00380221/01
MIASTO I GMINA ŁASIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Podniesienie poziomu ochrony cybernetycznej w Mieście i Gminie Łasin poprzez realizację zaplanowanych działań w obszarach organizacyjnym, kompetencyjnym oraz technicznym – obszar techniczny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA ŁASIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118649
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Radzyńska 2
1.5.2.) Miejscowość: Łasin
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-320
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 56 466 50 43
1.5.8.) Numer faksu: 56 466 50 46
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lasin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lasin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Podniesienie poziomu ochrony cybernetycznej w Mieście i Gminie Łasin poprzez realizację zaplanowanych działań w obszarach organizacyjnym, kompetencyjnym oraz technicznym – obszar techniczny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4cdcd2b4-a4b7-4c20-8b46-20a6e0a345a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00380221
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037567/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Podniesienie poziomu ochrony cybernetycznej w gminie Łasin, poprzez realizację zaplanowanych działań w obszarach organizacyjnym, kompetencyjnym oraz technicznym - obszar techniczny.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Prgram Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasin
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@lasin.pl
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Dokumenty w postępowaniu przekazuje się w wersji elektronicznej opatrzone kwalifikowlanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z obszernością klauzuli informacyjnej RODO wszelkie informacje zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IBG.271.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I: Dostawa sprzętu i oprogramowania.
Zakres dostawy obejmuje:
1) Serwer GOPS – 1 kpl,
2) Serwer UG – 1 kpl,
3) Serwer EDR – 1 kpl,
4) System zarządzania tożsamościami IAM – 1 kpl,
5) Szkolenie dla pracowników IT – 1 kpl,
6) Przełącznik LAN – 5 szt.,
7) Firewall Next – Generation – 1 szt.,
8) Urządzenie NAS – 1 kpl,
9) Dyski do NAS – 4 szt.
Szczegółowy zakres dostawy określa Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) dla Części I, stanowiący element załącznika nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
48820000-2 - Serwery
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) Cena (C) – znaczenie kryterium 60 % za daną Część przedmiotu zamówienia,
2) Termin realizacji zamówienia (T) – znaczenie kryterium 40 % dla danej Części przedmiot zamówienia.
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert dla danej Części przedmiotu zamówienia, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
2. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
PC = ------- x 60 pkt
Cb
gdzie,
PC - ilość punktów za kryterium cena za daną Część przedmiotu zamówienia,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych za daną Część przedmiotu zamówienia,
Cb - cena oferty badanej danej Części przedmiotu zamówienia.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną danej Części przedmiotu zamówienia otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
3. Kryterium „Termin realizacji zamówienia” liczony w dniach kalendarzowych:
W przypadku zaoferowania maksymalnego terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 100 dni, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów.
W przypadku zaoferowania terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia pomiędzy 30 a 100 dni, Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
Tmin
PT = ----------- x 40 pkt
Tb
gdzie:
PT - wartość punktowa, którą należy wyznaczyć za daną Część przedmiotu zamówienia,
T min - najkrótszy oferowany termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w dniach
spośród ofert nieodrzuconych w danej Części,
Tb - termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w dniach z badanej oferty.
Uwaga:
Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w przedziale od 30 do 100 dni. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu minimalnego realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 30 dni, oferta otrzyma 40 punktów. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu maksymalnego realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 100 dni, oferta otrzyma 0 punktów. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia poniżej 30 dni lub powyżej 100 dni, Zamawiający odrzuci ofertę.
W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje realizację danej Części przedmiotu zamówienia w maksymalnym terminie 100 dni i oferta otrzyma 0 punktów.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (Po) za daną Część przedmiotu zamówienia obliczoną na podstawie wzoru:
PO = PC + PT
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej za daną Część przedmiotu zamówienia,
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena” za daną Część przedmiotu zamówienia,
PT - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Termin realizacji zamówienia” za daną Część przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ II: Dostawa stacjonarnych agregatów prądotwórczych.
Zakres dostawy obejmuje:
1) Dostawa i podłączenie do instalacji elektrycznej stacjonarnego agregatu prądotwórczego (UMIG Łasin)
– 1 kpl,
2) Dostawa i podłączenie do instalacji elektrycznej stacjonarnego agregatu prądotwórczego (MGOPS Łasin) – 1 kpl.
Szczegółowy zakres robót określa Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) dla Części II, stanowiący element załącznika nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) Cena (C) – znaczenie kryterium 60 % za daną Część przedmiotu zamówienia,
2) Termin realizacji zamówienia (T) – znaczenie kryterium 40 % dla danej Części przedmiot zamówienia.
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert dla danej Części przedmiotu zamówienia, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
2. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
PC = ------- x 60 pkt
Cb
gdzie,
PC - ilość punktów za kryterium cena za daną Część przedmiotu zamówienia,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych za daną Część przedmiotu zamówienia,
Cb - cena oferty badanej danej Części przedmiotu zamówienia.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną danej Części przedmiotu zamówienia otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
3. Kryterium „Termin realizacji zamówienia” liczony w dniach kalendarzowych:
W przypadku zaoferowania maksymalnego terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 100 dni, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów.
W przypadku zaoferowania terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia pomiędzy 30 a 100 dni, Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
Tmin
PT = ----------- x 40 pkt
Tb
gdzie:
PT - wartość punktowa, którą należy wyznaczyć za daną Część przedmiotu zamówienia,
T min - najkrótszy oferowany termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w dniach
spośród ofert nieodrzuconych w danej Części,
Tb - termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w dniach z badanej oferty.
Uwaga:
Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny termin realizacji danej Części przedmiotu zamówienia w przedziale od 30 do 100 dni. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu minimalnego realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 30 dni, oferta otrzyma 40 punktów. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu maksymalnego realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, tj. 100 dni, oferta otrzyma 0 punktów. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia poniżej 30 dni lub powyżej 100 dni, Zamawiający odrzuci ofertę.
W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego terminu realizacji danej Części przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje realizację danej Części przedmiotu zamówienia w maksymalnym terminie 100 dni i oferta otrzyma 0 punktów.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (Po) za daną Część przedmiotu zamówienia obliczoną na podstawie wzoru:
PO = PC + PT
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej za daną Część przedmiotu zamówienia,
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena” za daną Część przedmiotu zamówienia,
PT - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Termin realizacji zamówienia” za daną Część przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy ,2) Specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu,
3) Pełnomocnictwo (jeśli wymagane),
4) Wadium (jeżeli jest składane w formie niepieniężnej).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:a) dla Części I – Dostawa sprzętu i oprogramowania – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),
b) dla Części II – Dostawa stacjonarnych agregatów prądotwórczych – 1.400,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025r. poz. 775).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w BS Brodnica nr rachunku: 65 9484 1033 2325 0350 4992 0007, z dopiskiem „Wadium Część nr … (podać numer części) – Znak sprawy: IBG.271.1.3.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Miasto i Gmina Łasin.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dla Części I zamówienia:Przewiduje się możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
2) zmiany oferowanego produktu na inny o parametrach nie gorszych niż zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie i spełniających wymagania zawarte w specyfikacji warunków zamówienia – w sytuacji, gdy Wykonawca wykażę, że zaproponowane przez niego w ofercie produkty nie są dostępne na rynku w wyniku zakończenia ich produkcji lub wycofania ze sprzedaży, co było niemożliwe do przewidzenia w chwili składania oferty.
Dla Części II zamówienia:
Przewiduje się możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
2) opóźnienia w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, wynikającego z przedłużenia procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień i decyzji administracyjnych itp., mającego wpływ na termin wykonania zamówienia, a niewynikającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku przedłużenia się procedur administracyjnych z winy leżącej po stronie organów publicznych, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia ponaglenia na bezczynność i/lub przewlekłość postępowania,
3) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego uniemożliwiających bądź utrudniających prowadzenie prac; terminy te mogą ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności,
4) zaistnienia „siły wyższej". Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy, uważać się będzie niezależne od stron losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności; terminy te mogą ulec wydłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania „siły wyższej”,
5) zmiany oferowanego produktu na inny o parametrach nie gorszych niż zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie i spełniających wymagania zawarte w specyfikacji warunków zamówienia – w sytuacji, gdy Wykonawca wykażę, że zaproponowane przez niego w ofercie produkty nie są dostępne na rynku w wyniku zakończenia ich produkcji lub wycofania ze sprzedaży, co było niemożliwe do przewidzenia w chwili składania oferty.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-27 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025r. poz. 514), zwanej dalej ustawą UOBN, wyklucza się Wykonawcę:1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UOBN;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2025r. poz. 644) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UOBN;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023r. poz. 120 ze zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UOBN.
Wykluczenie, o którym mowa w niniejszym punkcie następować będzie na okres trwania w/w okoliczności.
W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy UOBN, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.